Marketing se – kao način prenošenja poruke od prodavca ka kupcu – stalno menja, posebno zahvaljujući tehnologiji, to jest internetu i društvenim mrežama, odnosno načinima do kojih se danas dolazi do kupaca.

Iako se danas u marketingu – posebno digitalnom – stvari poput email i content marketinga smatraju nezaobilaznim delom svake ozbiljne strategije, javljaju se i drugi trendovi koje brojni biznisi mogu prepoznati kao odličan način da se predstave i efektno obrate svojim kupcima.

Ove trendove je dobro poznavati jer nikad ne znate koji može baš za vas da predstavlja pun pogodak. Zato vam zato donosimo tri aktuelna trenda u marketingu koja možda mogu podići vaše prisustvo na tržištu.

1. Influencer marketing

Iako nije nikakva novina, influencer marketing ne planira da u skorije vreme napusti tron koji je pre nekog vremena zauzeo među mnogim drugim formama marketinga. On se danas odvija širom planete, bez ikakvih ograničenja i granica. Naravno, rasprostranjenjem blogova, društvenih mreža i svih ostalih formi prisustva na internetu, i infuencer marketing dobija potpuno novu dimenziju. Sada su influenseri i blogeri, jutjuberi i razne vrste lokalnih selebritija, pa je samim tim i marketarima lakše da pronađu zaštitno lice.

Mnogi brendovi se opredeljuju za influencer marketing ne znajući da li će im doneti željene rezultate, pa zato sprovode eksperimentalne kampanje. Procenjuje se da će „uticajni” marketing biti samo još uticajniji, odnosno da će rasti, a samim tim i evoluirati. Jedan pravac u tome, nastao usled sve viših troškova angažovanja superstar influensera, jesu mikro-influenser kampanje, koje se obraćaju užoj, ali potencijalno vrlo moćnoj ciljnoj grupi.

2. Video blogovi

Ili, popularnije, vlogovi, takođe nisu nikakva novina, ali njihova popularnost ne opada, već naprotiv – sa pojavom Snapchata, odnosno story-ja kao forme, postaju samo još važniji sa marketinškog aspekta. Kupci, generalno, vole video sadržaj, o čemu svedoče sve one vrtoglave brojke YouTube pregleda, koje u poslednje vreme sve više dolaze sa mobilnih uređaja, što je takođe pametno imati u vidu.

Videi su ljudskiji način povezivanja sa ciljnom grupom, to jest omogućavaju sve ono što druge forme sadržaja ne mogu – i zvuk, i sliku, i izraz lica i, samim tim, lakši način asociranja određenih vrednosti uz brend. To pomaže u građenju odnosa sa kupcima, pa zato što se više pažnje uloži u vlog, to se mogu opravdano očekivati bolji rezultati.

Vlog je moćan, a jednostavan način da izgradite odnos poverenja sa svojom ciljnom grupom, tako što ćete ga koristiti za dodatna razjašnjavanja načina na koje mogu koristiti vaše proizvode i usluge, odgovaranje na pitanja, razgovor o nekoj aktuelnoj temi iz vaše oblasti poslovanja i tome slično. Pazite da ne učinite svoj vlog previše korporativnim i formalnim, ako vam je cilj da se neformalnije povežete sa svojom ciljnom grupom.

3. Podkasti

Podkasti postaju sve popularniji, a takođe nude mogućnost da se povežete sa svojim potencijalnim kupcima dok oni obavljaju neku drugu aktivnost – recimo, putuju od posla do kuće ili vežbaju. To ih čini lakšim za konzumiranje od bilo koje druge vrste sadržaja – pošto ništa ne mora da se gleda, već samo sluša – pa zato procenite da li su oni dobar način da se obraćate vašoj ciljnoj grupi.

U našoj zemlji oni još uvek ne uživaju značajnu rasprostranjenost, pa tako ni popularnost kao na zapadu. Isto tako, oni za neke vrste biznisa mogu biti odličan način ne samo da se promovišu, već i da ih koriste kao medije za prodaju svojih proizvoda i usluga (recimo, trening joge koji slušate sa svog iPoda).

Podkast je odlična prilika da „popričate” sa svojim kupcima o važnim temama, pa se zato pobrinite da se u njima zaista bavite temama koje su važne njima – kupcima – a ne samo vama.

Sve ove stvari se nekome ko je naviknut na konvencionalnije načine reklamiranja mogu činiti kao novotarije, ali činjenica je da marketing danas ima trendove koje određeni biznisi moraju pratiti, inače će biti pregaženi od strane konkurencije koja to čini. Influenseri, vlogovi i podkastovi nisu nikakva suštinski nova stvar, samo su nov način – odnosno kanal komunikacije – da se kaže sve ono što se govorilo oduvek, samo je danas mnogo jednostavnije i brže.

Poslednja izmena dana 18. septembra 2017. u 00:37


Ina Borenović

Ina je master psihologije, sa raznolikim iskustvom: od regrutacije i selekcije vojnog kadra, konsaltinga iz oblasti ljudskih resursa, pa sve do pisanja, predavanja, bavljenja psihologijom marketinga i preduzetništva. Sertifikovani je trener asertivnosti, sa završenim edukacijama iz grupne analize (osnovni nivo)…… Saznaj više »