Imate li desetak hiljada evra koje možete uložiti u jaku marketing kampanju za svoj posao? Da se “napucane” reklame ne skidaju sa TV-a i bilborda? Ako ste vlasnik malog biznisa, odgovor je verovatno “ne”. Ono što vam je treba jeste nešto besplatno, a moćno. Imate sreće – društvena mreža Pineterest vam čuva leđa.

Šta, ne koristite Pineterest za promovisanje svog posla? Nemate ni lični profil jer “ko još koristi tu mrežu? To je samo zabava za domaćice”, pomislili ste. Pa, ako isključimo 150 miliona aktivnih korisnika (80 miliona izvan SAD), onda možemo da kažemo da niko nije na Pineterestu.

Šalu na stranu, Pineterest je “zlatni rudnik” za vaš posao koji domaća konkurencija još nije otkrila. Dakle, vaš je za preuzimanje. Iskoristite to.

Žene, vaš adut za poslovni uspeh

Da prvo bacimo pogled na činjenice:

  • 81% korisnika društvene mreže Pineterest su žene (otud i nadimak “ženska mreža”)
  • 40% novih korisnika su muškarci
  • “jači pol” postavlja samo 7% postova (pinova) na ovoj mreži
  • u pitanju je društvena mreža zasnovana isključivo na vizuelnim sadržajima
  • prosečna starost korisnika Pineteresta je 40 godina
  • 87% korisnika je kupilo neki proizvod zahvaljujući ovoj društvenoj platformi
  • 93% ljudi koristi Pineterest da bi planirali kupovinu
  • 14,2 minuta je prosečno vreme provedeno na ovoj mreži

Šta sve ovo znači za vas?

Na Pineterestu primarno se obraćate ženskoj populaciji i to ne tinejdžerima i studentima, već ženama koje su zaista vaši potencijalni klijenti. One su najverovatnije u braku ili stabilnoj vezi, rade, imaju novac na raspolaganju i spremne su da ga troše. Šta više, na ovoj društvena mreži su upravo zato što planiraju neku kupovinu i već traže nešto što im se dopada.

Kao drugo, žene su donosioci odluka u kući. Uzaludno je raspravljati se oko toga. Ako se ženi dopadne, recimo, muški parfem koji prodajete i ona ga pazari za svog partnera, kakve su šanse da ga njen muškarac neće nositi? Naravno nikakve i to čak i ako se njemu zapravo ni ne dopada. Potpuno je isti slučaj sa garderobom, nameštajem, hranom, stvarima za decu… nastavite nabrajanje dalje sami slobodno.

Pineterest vam, dakle, omogućava da se obratite direktno glavnoj i generalnoj direktorki koja se pita za sve. Ona je tu, sa novcem u džepu i željom da ga potroši i daje vam 15 minuta svog vremena svakog dana.

A vi ste gde?

Sve prednosti društvene mreže Pineterest

Konkurencija nula

Imate frizerski salon, bavite se dizajnom enterijera, slikarstvom ili nekom umetnošću? Prodajete venčanice i muška odela, igračke za decu, bebi opremu ili nešto sasvim deseto? Pineterest možete savršetno iskoristiti za svoj posao.

Kada je domaće tržište u pitanju, na konkurenciju praktično možete da zaboravite. Facebook i Instagram su glavna poprišta prodajne borbe. Na Pineterest bezmalo svi zaboravljaju i to uglavnom zbog neznanja. Dakle, prilika vam se sama otvorila. Na vama je samo da je iskoristite. Uostalom, dok se rivali budu opasuljili i shvate šta propuštaju, vi ste već izgradili svoje ime i zajednicu, a oni mogu samo da kaskaju za vama.

Traže se slike, reči ostavite za svoj web sajt

Da bi ste uspešno vodili Pineterest poslovnu stranicu nije vam potrebno da budete vešti sa rečima i pišete privlačne objave. Niko nije došao na ovu mrežu da bi čitao. Ono što se traži jesu kvalitetne slike i video materijali koji su pravilno raspoređeni po kategorijama i tablama na Pineterestu (sistem organizacije sadržaja na ovoj mreži sa kojim ćete se lako upoznati čim otvorite profil). Zaboravite na kačenje fotki i grafika koje ste našli na internetu. Publika želi originalnost i zato možete razmisliti i o angažovanju profesionalnog fotografa ukoliko sami ne želite da napravite foto-sešn.

Pravilo kojim je potrebno da se vodite glasi: nastup ne sme biti takav da se samo reklamirate. Bilo kakva agresivnost u nastupu i vukljanje za rukav uz reči “kupi, kupi”, jednostavno, neće proći. Pružite korisnost i to besplatno. Pratite ono što je popularno među korisnicima Pineteresta. Na taj način bićete jedan od cool brendova kojima se poklanja pažnja.

E, sada kada imate pažnju publike, šta dalje? Usmeravajte ih ka svom sajtu. Najveći broj pinova (objava na Pineterestu) dolazi pravo sa weba. To znači da zapravo sadrži link koji vodi na internet stranicu sa koje potiče i da će klik na sliku odvesti na datu adresu.

Ergo, popularnost na Pineterest mreži direkto povećava broj poseta vašem sajtu, što direktno dovodi do veće prodaje. Zapravo, Pineterest je po pitanju konverzija ljudi na sajt ispred Twittera i Facebooka. Zašto? Pineterest okuplja kupce i ljude koji traže nove ideje, ostale društvene mreže okupljaju osobe koje žele da se zabave i saznaju šta ima novo u svetu i životima njihovih prijatelja.

Odlična Pineterest analitika

Nakon što otvorite Pineterest poslovni profil povežite ga sa svojim web sajtom (procedura je veoma jednostavna i dovoljno je da pratite uputstva na ovoj mreži). Tako ćete dobiti statističke i analitičke podatke o tome šta se pratiocima dopada na vašem profilu i samoj stranici, koji pinovi su vam najuspešniji, kakva vam je ciljna grupa.

Takođe, web stranicu optimizujte za Pineterest – dodajte mogućnost pinovanja direktno sa sajta i ubacite fotografije koje su vertikalne orijentacije. Uz to, povežite ovu sa svim ostalim društvenim mrežama koje koristite i napravite magični krug kojim ćete objediniti svoje potencijalne kupce gde god da su.

Lako probijanje na inostrano tržište

Ukoliko želite da ponudite svoje usluge ili proizvode strancima, društvena mreža Pineterest vam omogućava da to uradite na najlakši način. Dovoljno je da pinujete na engleskom jeziku.

Primera radi, ručno pravljen nakit kod nas košta manje nego li u, npr SAD i to kada se uračunaju troškovi slanja. Slična je situacija i sa umetničkim delima svih vrsta. Naravno, ne samo da lako možete utvrditi šta se dopada ljudima prateći konkurenciju, već možete potencijalnim klijentima ponuditi nešto sasvim originalno i novo i tako zavladati internacionalnom prodajom na Pineterestu.

Pogurajte svoj posao na Pineterestu

Sve u svemu potrebno vam je malo vremena, zrnce upornosti, puno dobrih fotografija i to je to. Korišćenje društvene mreže Pineterest za posao može povećati vašu prodaju, broj poseta sajtu i popularnost vašeg brenda. Zato nema razloga da, već danas, ne zapolovite vodama ove društvena mreže.

Poslednja izmena dana 1. marta 2018. u 00:00


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »