Ako imate svoj biznis vrlo verovatno imate ili razmišljate da otvorite svoju Facebook stranicu. Bez obzira da li ćete marketingom da se bavite sami ili ćete to poveriti nekome kome je to osnovna delatnost od svoje stranice imate velika očekivanja. Ona treba da bude rasadnik lajkova, angažovanih pratilaca i na kraju prodaje.

Nažalost, većina poslovnih stranica ne uspeva u tome i lako se pretvori u mrtvu zonu. Da bi stranice zaista radile za vas, najčešće nije dovoljno samo da objavljujete različite postove. Svoje delovanje morate da proširite i na polje plaćenih oglasa da bi došli do odgovarajuće publike.

Za većinu preduzeća ovo je veliki izazov. Često je ispred njih jedna i najveća prepreka. Budžet.

Takođe, postoji još jedna prepreka koja nije finansijska mada i dalje nije mala ni zanemarljiva. Većina potrošača na poslovnu stranicu na Facebooku gleda kao na reklamu i ništa više od  toga.

Alternativa stranici može da bude kreiranje Facebook grupe.

Iako na prvi pogled možda ne zvuči, ovo je zaista dobar način da izgradite zajednicu koja će biti zainteresovana za ono što radite. Ako vam i dalje ne deluje vredno truda, evo pet razloga koji bi trebalo da vas ubede da kreiranje stranice nije jedino što možete da uradite za svoj biznis.

Grupa ruši prepreke

Većini poslovnih stranica na Facebooku nedostaje baš ono zbog čega su inicijalno otvorene – lajkovi i komentari koji podstiču diskusiju. To je najveća prednost Facebook grupa. Većina potrošača ne želi da se priključi razgovoru u okviru posta koji je objavila kompanija čija je stranica, ali u okruženju grupe ta barijera nestaje. Kada ste lice iza grupe onda niste ime kompanije i logo već pojedinac, a to vam daje priliku da izgradite prisniji odnos. Potrošači žele da se povežu sa osobom, ne sa kompanijom.

Ankete koje imaju smisla

Grupe su odličan izvor neposrednih povratnih informacija, a ako od početka radite na tome da oformite željenu nišu, informacije koje dobijate biće izuzetno vredne. Kreiranjem ankete u grupi možete dobiti odgovore na bilo koje pitanje koje imate. Ovo je izvor najiskrenih povratnih informacija koje možete pronaći u online okruženju.

Poziv na akciju koji se vidi

U grupi imate mogućnost da postavite post na vrh. Ovo je odlično mesto da stavite i neki poziv na akciju. Naravno da vam cilj neće biti zasipanje članova različitim zahtevima, ali ako im pružite neku vrednost sasvim je u redu da ih na primer pozovete da se prijave na newsletter listu. Nemojte da očekujete da će oni odmah i oberučke prihvatiti vaš poziv. Ipak ako ostanete fokisirani na dodavanje vrednosti sigurno je da će oni vremenom da počnu da prihvataju vaše dozirane pozive.

Ponude su OK

Osim razmene mišljenja i informacija, grupa može da posluži i da, u perspektivi, objavite konkretnu ponudu. Stvaranjem grupe stvorili ste sebi ciljanu publiku kojoj možete  predstaviti ponudu kada za to dođe vreme. I za ovo će biti potrebno neko vreme. U međuvremenu, usredsrediti se na stvaranje interaktivne grupe ljudi koja daje, ali i dobija nešto što vredi. Bez tog elementa niko neće biti zainteresovan za ponudu koju prezentujete.

Poverenje kao osnov svega

Sve četiri prethodno pomenute tačke zahtevaju jedan osnovni element da bi sve ovo funkcionisalo – poverenje. Bez poverenja, nećete imati visoko angažovane grupe, nećete izazvat0 injihov interes za vaš poziv za akciju, na vaše ankete neće rado odgovarati, a sve ponude koje ste objavili neće biti dobro prihvaćene.

Da još jednom spomenemo vrednost. Da, to je ključ uspeha čitave priče sa Facebook grupama. Da biste izgradili poverenje, morate obezbediti vrednost. Održavanje sesija pitanja i odgovora i obezbeđivanje ekskluzivnog sadržaja samo su neki od primera koje treba slediti kada gradimo odnose poverenja. Razmena iskustava iz prve ruke i davanje odgovora na pitanja koja muče članove vaše grupe su aktivnosti koje pomažu da se stvori stabilna zajednica. To je pravi put kojim ćete ojačati odnose između vas, vaših članova i vašeg biznisa.

Poslednja izmena dana 28. oktobra 2017. u 16:22


Tamara Đenadić

Rođena je 1980. godine u Beogradu. Osnovne studije završila je 2003. godine na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a kao dobitnik stipendije italijanskog ministarstva spoljnih poslova i master studije iz oblasti finansija na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu. U bankarstvu…… Saznaj više »