Facebook Groups – grupe je Facebook zamislio kao mesto na kojem se jednostavno možete povezati i ostati u kontaktu sa porodicom, prijateljima, saradnicima, istomišljenicima. Mogu biti odličan marketinški (ne samo prodajni!) alat. Omogućavaju vam da osluškujete tržište i svoje korisnike, te da budete s njima u kontaktu i gradite zajednicu oko svog proizvoda, odnosno usluge.

Ukoliko ste nekada bili član makar jednog foruma, to je najpribližnije Facebook grupama (nažalost, grupe su nešto manje pregledne). Na forumima, kao preteči društenih mreža kakve danas poznajemo, okupljali su se (i danas se okupljaju) ljudi sa željom da razmenjuju mišljenja, da podele svoja iskustva, da se požale, pohvale, zartaže savet.

Uopšteno o Facebook grupama

Grupe mogu biti otvorene, tako da svako vidi članove i šta su oni objavljivali unutar grupe, zatvorene – samo članovi vide objave unutar grupe, i tajne – ove grupe ne možete pronaći pretragom, niti videti ko su članovi, jedino možete dobiti poziv i tako joj se priključiti. Unutar grupa se mogu objavljivati tekstualni statusi, fotografije, linkovi, komentarisati tuđe objave – sve opcije koje Facebook inače nudi, uz dodatnu opciju prodaje..

U grupe svako može pozivati samo svoje prijatelje, ali u njima može komunicirati sa svim drugim članovima grupe, nezavisno od toga jesu li prijatelji na Facebooku ili ne.

Osnovno pravilo pri kreiranju grupa je da ne dodajete prijatelje u njih bez pitanja i njihovog pristanka. Radije je oglasite kroz Facebook Ads, podelite na svom zidu i na zidu fan stranice, pozovite prijatelje da je podele na svom zidu (ne i da dodaju svoje prijatelje bez pitanja).

Pravila komunikacije koja važe u grupama su uobičajena pravila uljudne, prijateljske komunikacije preko interneta. Takođe, svaka grupa može imati svoja interna pravila, o čemu je, recimo, nije poželjno ili je čak zabranjeno govoriti, a uglavnom nije poželjno ni sve što liči na besomučnu (samo)promociju. Obavezno se upoznajte sa pravilima svake grupe pre prvog pisanja u njoj, a u svojoj grupi obavezno naznačite pravila i s vremena na vreme podsećajte na njih, pogotovo ukoliko bude izmena.

Nastojte da u razgovoru sa drugim članovima budete ljubazni, da se ne svađate niti raspravljate, te da izbegavate konfliktne situacije, dvosmislene i komentare koji bilo kako mogu biti protumačeni kao uvredljivi.

Sličnosti i razlike između grupa i stranica na Facebooku

Facebook stranice su zamišljene kao svojevrsni lični profili kompanija, brendova, poznatih ljudi, organizacija… Kroz stranice na Facebooku oni nastupaju na društvenim mrežama.

Grupe su mesta gde se okupljaju ljudi istih i sličnih interesovanja – oko pomenutih kompanija, brendova, sportova i sportskih klubova, poznatih ličnosti…

Prednosti grupa su višestruke:

  1. Komunikacija između članova je jednostavnija, ljudi se osećaju kao deo zajednice
  2. Objave u grupama su vidljivije od objava stranica
  3. Jednostavan uvid u listu članova
  4. Pretraga objava i komentara
  5. Mogućnost kreiranja fajlova
  6. Može biti i zatvorenog ili tajnog tipa

Nedostatak grupa je što (za sada) ne postoji analitika, te ne možemo jednostavnim uvidom u par grafika znati ko su članovi i njihove demografske karakteristike, na primer. Kao administratoru, dostupna vam je samo Seen by N people – odnosno, broj i spisak ljudi koji je video datu objavu.

Foto: Facebook

Poslednja izmena dana 21. novembra 2015. u 18:54


Sandra Simonović

Sandra Simonović je Web preduzetnica od 2011. godine – osnovala agenciju Šnajderaj, za krojenje društvenih mreža po meri, koju 2013. zbog proširenja posla preimenuje u agenciju za poslovno (web) savetovanje Marketing ITD. Predavač, govorila na nekoliko regionalnih konferencija, rado prenosi…… Saznaj više »