Odluka je pala, pravimo eksperiment. Ulažemo 5 evra dnevno na Facebook reklame i teramo tako 5 dana. Široko.

Istražili smo ciljno tržište, uradili targetiranje, odabrali sliku i sročili tekst. Klik. Slajder za puštanje kampanje je poplaveo i ostao tako od ponedeljka do petka.

Zaključak: Ukratko, Facebook reklame na mobilnom telefonu em štede novac, em su praktično jedine na koje ljudi reaguju. Sve ostale – na vremenskoj liniji, desnom meniju… nisu se baš pokazale.

Pa, da vidimo zašto stvari tako stoje i kako to možete iskoristiti za sebe i poslovanje svoje firme.

Kada puštate Facebook reklame mislite mobilno

Šta nam je pokazala statistika tokom spomenutog reklamnog eksperimenta?

  1. Posle samo 15 minuta dobili smo prvi klik. Ok, ništa sporno. Međutim, od 106 prikaza Facebook reklame za ovo kratko vreme, čak 94 dogodilo se na mobilnom telefonu.
  1. Nakon 5 dana statistika je ponovo rekla svoje: 16.410 prikaza Facebook oglasa na mobilnom telefonu i 321 klik, spram 38 klikova i 2.850 prikaza na svim ostalim uređajima.

Dakle dobili smo 3 krucijalne stavke:

  1. Facebook je oglas prvo počeo da prikazuje korisnicima koji dolaze preko mobilnog telefona.
  2. Taj manir se zadržao do samog kraja kampanje.
  3. Ujedno, osobe koje su bile zainteresovane za ono što se oglašava, u ogromnoj većini slučajeva, oglas su videle na mobilnom telefonu i sa njega pristupale landing stranici.

Poenta ne može biti jasnija. Ljudi Facebook najviše koriste preko mobilnog telefona. To znači da, ako ste svom malom (oglasu) već platili da trči po Fejsu i viče „Ponovo radi bioskop!“, onda mu recite da to čini na mobilnom telefonu korisnika ove društvene mreže.

Koje su prednosti postavljanja Facebook oglasa za mobilni telefon?

Benefiti koje vam ovakav način upotrebe Facebook reklama nudi možda učine da se zapitate zašto ih do sada niste već iskoristili.

1. Manja cena, veća interakcija publike

Ovde jednim udarcem ubijate 2 muve. S jedne strane, Facebook reklame na mobilnom telefonu vam zapravo donose nižu cenu po kliku, a njihov CTR (click through rate) je veći. S druge, ciljna publika preduzima više akcija (komentara, lajkova, šerova, klikova) na ovim oglasima nego li na bilo kojim drugim. Automatski, domet vaše reklame se povećava, a time i mogućnost da privučete nove klijente.

2. Napredne mogućnosti targetiranja

Verovatno već koristite mogućnosti remarketinga, ciljanja po interesovanjima i ponašanju… A da li ste koristili Local Awareness kampanje?

U pitanju je najbolji način da korisnici mobilnih telefona vide vaš oglas u pravo vreme i na pravom mestu, bez obzira da li su u pokretu, dolaze iz drugog grada ili su kod kuće.

Gde leži snaga Local Awareness kampanja? U tome što vam omogućava da reklama korisniku bude servirana samo ukoliko je ušao na Fejs preko telefona dok je u vašem komšiluku. Dakle baš onda kada je verovatnoća da vas poseti najveća.

Kako to izgleda u praksi. Recimo da imate kafić u jednom tržnom centru (može biti u pitanju i lokal bilo koje vrste, princip je isti). Ukoliko neko ode na Fejs kako bi prekratio vreme dok čeka suprugu/devojku koja isprobava cipele, ili muža/momka koji zagleda računare ili auto-opremu, vaša reklama biće mu odmah prikazana. „Kafa za dvoje, ratluk i kisela – 50% popusta. Kafe Centar“.

Juhuuuu. Dobili ste novog klijenta kome je baš potrebna jedna dobra, domaća kafa.

3. Algoritam favorizuje mobilne telefone

Naročito ako svoj oglas želite da puštate i na Instagramu, sam programski kod Facebooka će reklamu više gurati na mobilnim telefonima. Naravno, ovo ne znači da treba zanemariti publiku koja koristi računare. Naprotiv. Potrebno je da redovno pratite statistiku oglasa i ona će vam brzo reći da li da zaustavite prikaze na desktopu ili ne.

4. Publika je uvek tu

Mobilni telefon je uvek uz nas i svako malo ga „pomazimo“ po ekranu. Računar retko ko vuče svuda sa sobom, složićete se. To znači da u svako doba dana i noći i na svakoj lokaciji (u prevozu, tokom putovanja, na moru, planini…) uvek možemo otići na Fejs preko mobilnog. I tu nas čeka reklama, vesela i privlačna.

Dok pravite „mobile-friendly“ reklame na ovo obratite pažnju

Facebook oglasi na mobilnom telefonu prikazuju se drugačije nego li na News feed-u. Takođe, ljudi sa njima stupaju u interakciju na drugačiji način nego li na računaru. Zato je od najveće važnosti da kreiranju ovakvih reklama ne pristupite olako. Povedite računa o sledećem:

Dobiti moraju biti jasne i bez klika na sam Facebook oglas

Odabiru slike za svoj oglas posvetite punu pažnju. To je prvo što će ljudi videti i što će odlučiti da li preduzimaju akciju koju želite ili ne. Probajte da budete provokativni, da razbudite maštu publike i igrajte na kartu njihovih emocija.

Tekst oglasa napišite tako da bude primamljiv. Da osoba koja ga pročita pomisli – „A ha, to mi treba“ – i poželi odmah da klikne. Pravilo važi bez obzira da li se radi o reklami ili boostovanom postu.

Dužina teksta mora biti dovoljna

Kod Facebook reklame uvek imajte u vidu da je količina teksta koja će biti prikazana na mobilnom telefonu veoma mala. Zato, pre puštanja, obavezno proverite da li se prikazuje sve, tj. da neka reč nije „progutana“.

Malo dodatnog, ali značajnog, prostora dobićete ako uklonite dugme poziva na akciju.

Landing stranicu optimizujte za ekran mobilnog telefona

Ako vam potencijalni klijent na sajt dolazi preko mobilnog, red je da mu priuštite savršen prikaz na malom ekranu. U suprotnom osoba će se osećati iznevereno, možda čak i pomalo ljutito, a vi ste bacili novac, protraćili vreme i izgubili klijenta.

Dakle, korisničko iskustvo vam uvek mora biti na 1. mestu.

Ne nervirajte posetioce popup prozorima

Od jednog prozorčeta koje se otvori čim uđete na stranicu sajta gora su samo dva. A naročito ako je jedini način da ih maknete ostavljanje podataka i pretplaćivanje kakve god vrste.

„Čekaj druže još nisam ni video šta ima na sajtu, a ti mi već nešto tražiš.“ Ovo je razmišljanje koje spomenuti popup izaziva kod posetioca. „Ma ćao, zdravo“ i otišao je sa sajta.

Elem, ako je neko kliknu na reklamu onda očekuje da to i vidi na sajtu. Ne neku novu ponudu, zahtev, predlog, ma ni poklon. Sve drugo je barijera i put u propast. Ako želite da zatražite ostavljanje podataka, pretplatu ili nešto slično, aktivirajte popup kasnije. Ili na kraju teksta ili pri sredini.

Pratite rezultate

Koju god metodu, ili više njih, da imate na raspolaganju, koristite ih za utvrđivanje rezultata kampanje. Facebook statistika, Google Analytics, korišćenje koda za trekovanje… sve je u igri.

Ovo je način da utvrdite šta se dopada vašoj publici, prilagodite joj Facebook reklame i generišete veću konverziju.

Poslednja izmena dana 19. oktobra 2017. u 13:36


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »