Kraj je decembra. Nastupa ono doba godine kada praznimo novčanike, kupujemo poklone, pomalo setno razmišljamo o prethodnim mesecima i ostajemo ruku punih slobodnog vremena koje, naravno, provodimo na društvenim mrežama. Dakle, idealan je trenutak za sve brendove da pokrenu stare i regrutuju nove klijente.

Nista valjda planirali da sada, nakon 360 dana borbe, zovete taime out?

Izdržite još samo malo. Nova godina je savršen tajming da uverite svoje Facebook fanove u to da svoje novogodišnje odluke sprovedu u delo baš uz pomoć vaših proizvoda i usluga.

Ostaje samo pitanje kako osmisliti Novogodišnje objave za Facebook?

Da razmotrimo okolnosti

Prvo što valja uzeti u obzir jesu okolnosti u kojima se nalazi publika kojoj se obraćate. Za početak, logično je pretpostaviti da su zauzeti planiranjem provoda za “najluđu noć” ili oporavkom od iste.

U svakom slučaju, koncentracija im nije na vrhuncu. Zato je potrebno da, u postovima, idemo na siguricu – jednostavne objave koje će igrati na kartu nostalgije koja nas sve hvata na prelazu dve godine.

Tako povećavamo šansu za dobijanje bolje interakcije, istovremeno stvarajući ili jačajući emotivnu povezanost brenda sa klijentima i publikom.

I da, zaboravite na objave u kojima prodajete. Ljudi su u ovo doba godine sa svih strana bombardovani “kupi, kupi, kupi” objavama i stvorili su slepilo za njih. Budite drugačiji.

Pa da vidimo, koje su to dobre ideje za novogodišnje objave na Facebooku.

Budite Deda Mraz

Vreme je darivanja, zato ispratite praznični duh i poklonite svojim fanovima nešto lepo.

Ako se bavite prodajom garderobe, cipela ili bilo kojih proizvoda ili usluga, odabir “paketića” za vas neće predstavljati poseban problem.

S druge strane, ukoliko su vaše usluge ne materijalne prirode, ponudite fanovima mogućnost da osvoje poklon konsultacije, besplatan trening ili makar pozamašan popust za vašu ekspertizu.

Pokloni su jedan od najboljih načina za povećanje interakcije sa vašom Facebook stranicom, njenog dosega, ali i svesnosti o vašem brendu. Ovakva kampanja može trajati sve do iza Božića, odnosno sve dok ljude drži praznično raspoloženje.

Zaokružite priču

Podsetite fanove na značajne događaje koje je vaša kompanija imala tokom protekle godine.

Naravno ovi značajni trenuci bi trebalo da budu oni koji su vašim fanovima i klijentima doneli benefite ili oni koji će vas i vaš brend prikazati kao žive ljude koji su poput samih fanova i zalažu se za iste vrednosti kao i klijenti.

Ova objava može biti nalik blog tekstu ili dobro napravljen video klip koji će naglasiti najvažnije stvari i pokazati kuda i kako vaša kompanija ide i šta čini za svoje klijente. Ukoliko niste u mogućnosti da ostvarite prethodne dve opcije, uvek možete kreirati seriju novogodišnjih objava na Facebook-u koje će, u nastavcima, postići isti efekat.

Prikažite napredak brenda

Vi najbolje znate šta se sve dešavalo u vašem poslu tokom poslednjih 12 meseci. Koliko ste vremena i sredstava uložili u razvoj, usavršavanje, unapređivanje, naravno, sve sa ciljem da svojim klijentima obezbedite što bolje usluge?

Zašto to onda ne pokazati ljudima kroz seriju objava i podsetiti ih da ste zapravo tu zbog njih?

Sličnu stvar možete uraditi i sa objavama koje se tiču vaših predviđanja za narednu godinu.

Da razjasnimo odmah – nije ideja da pokupite šta su drugi na internetu već govorili na ovu temu. To može svako. Suština je da objavite vaše lično zapažanje i mišljenje u kom pravcu će se kretati stvari u vašoj oblasti i kako vaši fanovi i klinovi mogu to iskoristiti za sebe.

Zatražite od fanova da sa vama podele svoje ideje

Svako voli da bude pitan za mišljenje. Šta bi ste voleli da promenite, čega želite više, šta smanjiti ili izbaciti, šta je to što vam smeta ili obožavate…

Ne samo da će vam ovakav potez potencijalno doneti neke sjajne ideje, već može generisati odličnu emotivnu povezanost fanova i vašeg brenda, budući da priznajete njihovu vrednost i cenite njihovo mišljenje.

Posebnu pažnju obratite na fotografije

Ako se spremaju za “najluđu noć”, ljudi na Facebook-u vole da pogledaju ili podele fotografiju odevne kombinacije, cipela, haljine, odela… S druge strane, nakon dočeka, svi jure slike prijatelja sa provoda.

Kako ovo možete iskoristiti za sebe?

Da bi vaša objava imala dobru interakciju, potrebno je da prethodno privuče pažnju ljudi. Ako znate šta je to što traže i žele da vide, onda im to i pružite. Umesto sterilnih fotki koje možete naći na internetu, ljudima ponudite fotografije nalik onima koje i sami objavljuju.

Učinite da vas zaista dožive kao “jednog od nas” i od početka godine radite na stvaranju prisnog odnosa sa svojim fanovima.

Uspešan početak za uspešnu godinu

Iskoristite praznike kako bi ste sebi obezbedili što bolju startnu poziciju u Novoj godini.

Istaknite se svojim objavama među konkurencijom, koristite dobre i privlačne fotografije, izbegavajte klišee i pružite fanovima svu svoju originalnost koju zaslužuju.

Poslednja izmena dana 6. aprila 2018. u 20:12


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »