Od juče, 10.11.2016. godine zahtev za zamenu zdravstvene knjižice novom karticom zdravstvenog osiguranja možete da pošaljete elektronski, bez odlaska na šalter Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.

Predaja zahteva vrši se preko portala eUprava na sledećem lilnku.

Neophodno je da se registrujete kao korisnik. Ako ste to već učinili, preskočite prvi korak.

1. Registracija korisnika

Da biste koristili usluge portala eUprava potrebno je da se registrujete kao korisnik. Tek nakon registracije možete pristupiti podnošenju zahteva za zamenu knjižice, ali i drugim servisima na ovom portalu.

Fizička lica mogu se registrovati posredstvom emaila ili elektronskog sertifikata. Ukoliko posedujete elektronski sertifikat, možete odmah pokrenuti prijavu na portal (nije potrebno da se prethodno registrujete). Ukoliko izaberete da se na portal registrujete preko email-a, potrebno je da popunite određena polja u postupku registracije.

Svaki korisnički nalog vezuje se za jedinstveni matični broj građana, čime je onemogućeno otvaranje više korisničkih naloga za jednu osobu.

Da biste započeli registraciju kliknite ovde.

Nakon uputstva koje je ispisano na žutoj podlozi, nalaze se polja koja je potrebno da popunite. Unesite podatak o svom imenu i prezimenu, JMBG, email adresu, i lozinku za logovanje na portal. Ova polja su obeležena zvezdicom, što znači da su obavezna. Ostala polja možete i ne morate da popunite.

picture1

U polje predviđeno za sigurnosnu proveru prepišite karaktere onako kako ih vidite na slici, kao na primer:

picture2

Nakon što ste popunili obavezna polja i sigurnosni kod, kliknite na dugme Registrujte se.

Ukoliko ste napravili neku grešku prilkom unosa, ili ako već postoji korisnik pod matičnim brojem ili email adresom koju ste uneli, portal će to prijaviti.

Ukoliko ste sve uradili kako treba, dobicete email poruku na adresu koju ste uneli, sa linkom za potvrdu registracije na portalu.

Pratite link iz emaila kako biste završili postupak registracije i nastavili rad na portalu.

2. Prijava na portal eUprava

Prijavite se na portal eUprava klikom na Prijava u gornjem desnom uglu.

picture3a

U odgovarajuća polja unesite email adresu i lozinku koju ste odabrali prilikom registracije na portal.

Ukoliko se prijavljujete sa elektronskim sertifikatom, kliknite na dugme Prijava sa elektronskim sertifikatom. U sledećem koraku biće vam zatražen PIN.

picture3b

3. Predaja zahteva za izdavanje zdravstvene kartice

Nakon što ste se prijavili na portalu www.euprava.gov.rs uz pomoć elektronskog sertifikata ili email adrese i lozinke, iz glavnog menija odaberite stranicu eUsluge kao na slici:

picture3

Niže na ovoj stranici odaberite polje Zdravlje kao na slici:

picture4

Otvoriće se nova stranica. Na njoj kliknite na polje Zdravstveno osgiranje:picture5

A zatim će se otvoriti nova stranica na kojoj ćete moći da izaberete Zahtev za izdavanje zdravstvene kartice i zamenu zdravstvene knjižice zdravstvenom karticom.picture6

U sledećem koraku prikazuje se spisak ispostava Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, a vi treba da odaberete ispostavu kojoj pripadate prema mestu prebivališta.

Ispostave su po pravilu podeljenje prema opštinama, te na primer, osoba koja živi na Novom Beogradu, bira Ispostava – Novi Beograd, a osoba koja živi u Novim Banovcima Ispostavu – Stara Pazova.

picture8

Ispostave nisu poređane po azbučnom redu, pa kao pomoć prilikom traženja vaše ispostave, možete pokrenuti pretragu na samoj stranici tako što ćete pritisnuti istovremeno na vašoj tastaturi tipku CRTL i tipku za slovo F.

U dnu ili pri vrhu ekrana pojaviće se polje za unos reči za pretragu. Unesite naziv ili deo naziva vaše opštine, a računar će obeležiti na spisku sve reći koje odgovaraju ovom nazivu. Ako ima više takvih reči, klikom na strelicu pored polja za unos reči za pretragu možete videti sledeći rezultat koji odgovara zadatoj reči.

Na primer, ukoliko tražite Ispostavu Novi Bečej, možete pritisnuti CTRL+F, zatim uneti reč Novi i pritisnuti Enter. Prvo će biti obeležen Novi Beograd, a klikom na stralicu kao sledeće rešenje biće vam ponuđen Novi Bečej.

picture9

Nakon što ste odabrali ispostavu kojoj pripadate, portal eUprava prikazaće različite informacije i upustva u vezi sa uslugom koju planirate da koristite – ko je za nju nadležan, po kom Zakonu se ova procedura sprovodi, kontakt državne institucije kojoj se možete obratiti za pomoć.

Ovde se nalaze i uputstva u vezi sa samom procedurom koju ćete u sledećem koraku započeti.

– Elektronsko podnošenje Zahteva pokrećete na dugme „eUsluga“ (na početku i na kraju ovog teksta).

– Nakon toga, potrebno je da unesete podatak o nosiocu osiguranja (LBO koji je vidljiv na „papirnoj“ zdravstvenoj knjižici) i potvrdite na dugme „preuzmite podatke“ nakon čega će u obrascu biti vidljivi Vaši podaci.

– Ukoliko želite da Vam se zdravstvena kartica dostavi na kućnu adresu potrebno je da to označite na obrascu. Troškove poštarine snosite Vi, prilikom uplate troškova za izdavanje zdravstvene kartice.

– Pre nego što potvrdite na dugme „Podnesite zahtev“ potrebno je da čekirate „Saglasan/saglasna sam sa uslovima korišćenja“

– Ukoliko ste Vi nosilac osiguranja za članove Vaše porodice, potrebno je da navedete broj članova porodice, upišete njihov LBO i takođe potvrdite na dugme „Preuzmi podatke“. Zahtev možete podneti samo za članove porodice koji su zdravstveno osigurani preko Vas.

– Ukoliko želite da Vam zdravstvena kartica bude izrađena na latiničnom pismu ili jeziku nacionalne manjine, potrebno je da čekirate tu opciju na samom obrascu, odaberete jezik i upišete podatke na latiničnom pismu ili jeziku nacionalnih manjina.

– Kada podnesete zahtev, otvoriće Vam se nova stranica, na kojoj ćete videti podatke za uplatu troškova za izdavanje zdravstvene kartice (400,00 dinara ako želite da zdravstvenu karticu preuzmete na šalteru Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, odnosno 469,00 dinara, ukoliko želite da Vam se zdravstvena dostavi na kućnu adresu) za izdavanje zdravstvene kartice.

Napomena: potrebno je da uplatu izvršite tačno sa podacima (broj računa i poziv na broj) koje ste dobili na ovaj način.

– Ukoliko ste već izvršili uplatu sredstava, a želite da podnesete zahtev preko Portala eUprava, Republički fond za zdravstveno osiguranje će po Vašem zahtevu izvršiti povraćaj sredstava po redovnoj proceduri i omogućiti podnošenje zahteva preko Portala u okviru koga ćete dobiti nalog za uplatu takse sa jedinstvenim pozivom na broj.

Nakon što ste razumeli sva objašnjenja, kliknite na dugme eUsluga koje možete pronaći na početku i na kraju uputstva i pojašnjenja.

picture10

Klikom na dugme eUsluga koje je prikazano na prethodnoj slici otvara se obrazac sa zahtevom za unos LBO broja:

picture11

LBO broj je broj koji možete pronaći “naslovnoj” stranici svoje zdravstvene knjižice (postojeće, papirne knjižice).

Prepišite LBO broj sa svoje zdravstvene knjižice u odgovarajuće polje, i pritisnite dugme Preuzmite podatke. Na ekranu će se prikazati vaši podaci.

Portal će prijaviti grešku ukoliko niste odabrali ispostavu kojoj pripadate, a ne možete ni predati zahtev za drugu osobu preko svog naloga (u tom slučaju portal javlja da JMBG korisnika naloga i LBO broj koji ste uneli ne pripadaju istoj osobi).

Ukoliko želite da vam nova zdravstvena kartica stigne na kućnu adresu, štiklirajte kvadratić ispred opcije Želim da mi knjižica stigne na kućnu adresu.

U polju broj osiguranih lica odaberite nulu ukoliko predajete zahtev samo za sebe.

Ukoliko želite da predate zahtev i za članove porodice koji su zdravstveno osigurani preko vas, odaberite odgovarajući broj osiguranih lica, a zatim unesite i njihove LBO brojeve (koje ćete pronaći na njihovim zdravstvenim knjižicama) u polja koja će se pojaviti na ekranu:

picture12

Za svaki LBO broj možete zahtevati karticu na jeziku nacionalnih manjina, tako što ćete štiklirati kvadratić ispod LBO broja.

picture13

Na kraju označite da ste saglasni sa uslovima korišćenja i kliknite na dugme Podnesite zahtev:

picture14

 

Time ste uspešno podneli zahtev.

Nakon toga dobićete generisanu uplatnicu.
Uplatu je potrebno izvršiti prema instrukcijama dobijenim preko portala – broj računa i poziv na broj.

Nakon izvršene uplate, na svom profilu na portalu eUprava, možete pratiti status zahteva:

  • Kada je proknjižena uplata
  • Kada je RFZO uzeo zahtev u obradu
  • Kada je RFZO izradio karticu zdravstvenog osiguranja

Kada je kartica izrađena, dobićete informaciju na svom profilu na portalu eUprava, kao putem e-mail-a ili sms-a, ukoliko ste tu opciju podeslili na svom nalogu.

Informacija koju dobijate je da je kartica izrađena i da će vam biti poslata ili da je možete sami preuzeti, u zavisnosti od toga što ste odabrali.

Ukoliko je sami preuzimate trošak je 400 dinara, a ukoliko vam se dostavlja na odabranu adresu 469 dinara.

Ukoliko prilikom dostave, podnosilac zahteva ne bude na navedenoj adresi, dostavljači će ostaviti obaveštenje gde se kartica naknadno može preuzeti.

Poslednja izmena dana 11. novembra 2016. u 15:12


Marija Đorđić

Rođena je 1984. godine u Beogradu. Završila je X gimnaziju. Na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu diplomirala je 2008. godine na smeru međunarodna ekonomija. Nakon nekoliko godina rada u spoljnotrgovinskom i IT sektoru, osniva Experta d.o.o, knjigovodstvenu agenciju koja uspešno…… Saznaj više »