Doneli ste pravu odluku i svojoj (statičnoj) web stranici dodali i (dinamičan element) blog. Objavljujete već nekoliko meseci u pravilnim vremenskim razmacima, čitaoci dolaze sa različitih strana, sve ide po planu. Međutim, ponestaje vam tema za pisanje. Istrošili ste one osnovne, pisali ste o svemu što vam je delovalo zanimljivo, ali pogled u planer jasno daje do znanja: ostalo je još samo nekoliko tema.

Šta uraditi da do toga ne dođe? Najbolji savet je da nikad ne dozvolite da dođete do kraja spiska. Kog spiska? Spiska tema o kojima ćete pisati na blogu. Bilo da je to tekstualni dokument na računaru ili olovkom ispisani papir, morate imati spisak tema o kojima ste pisali i o kojima ćete pisati.

Idealno bi bilo da taj spisak započnete pre nego što napišete prvi tekst na blogu. Biće vam preglednije da na jednom mestu imate sve ono o čemu ste pisali, nego da se stalno vraćate unazad po arhivi na blogu da biste se podsetili.

Naslove tekstova koje ste već pisali unesite prve u spisak, da bi vam bilo preglednije. Ideje koje budete dalje dodavali ne morate pisati redom onako kako želite da ih obrađujete, važno je samo da označite da je neka tema “u toku”, odnosno, da ste započeli pisanje, ili istraživanje – prikupljanje informacija, i naznačite kada završite da je završeno, te na kraju – i kada je objavljeno.

Teme za pisanje na blogu se nalaze u onome što radite: vašim proizvodima, uslugama, u pitanjima koje vam ljudi postavljaju u vezi sa korišćenjem, održavanjem. Sve ono što vam se tokom pisanja jednog teksta učini da bi moglo biti posebna tema ostavite za posebnu temu, a ideju unesite u spisak. Redovno delite relevantne vesti iz struke i/ili industrije, predstavljajte uspešne profesionalce iz vašeg poslovnog sveta. Predstavite nauspešnije radnike tog meseca.

Pitajte na društvenim mrežama korisnike o čemu bi voleli da čitaju na vašem blogu.

I redovno proveravajte Google Analytics, deo sa ključim rečima – ta lista reči će vam najbolje pokazati da li pišete dobro blog (ključne reči bi trebalo da se podudaraju sa relevantnim za vaš posao), ali i pomoći da pronađete ideje za nove tekstove.

Foto: Christian Schnettelker

Poslednja izmena dana 27. septembra 2015. u 02:16


Sandra Simonović

Sandra Simonović je Web preduzetnica od 2011. godine – osnovala agenciju Šnajderaj, za krojenje društvenih mreža po meri, koju 2013. zbog proširenja posla preimenuje u agenciju za poslovno (web) savetovanje Marketing ITD. Predavač, govorila na nekoliko regionalnih konferencija, rado prenosi…… Saznaj više »