Ovaj tekst je nastavak na Facebook grupe: neiskorišćen potencijal, i vaša šansa u tome

Nakon što smo prošli kroz priču šta su to grupe i koja je njihova korist i prednost nad stranicama, sledi nekoliko saveta kako da iskoristite njihov potencijal u svoju korist.

Učešće u grupama koje su kreirali drugi korisnici

Pre svega – nikako nemojte koristiti grupe za bezobziran spam. Vi ste u grupi da biste se družili sa drugima, da biste razmenili mišljena i iskustva. Sve ono uopšteno što važi za komunikaciju na društvenim mrežama važi i za komunikaciju u grupama.

Predstavite se administratorima privatnom porukom i objasnite ko ste, iza koje firme/proizvoda stojite, te da želite da budete deo zajednice i svojim iskustvom pomognete njen razvoj. Predstavite se drugim članovima objavom u grupi, a u dogovoru sa administratorima predstavite i svoju firmu i to čime se ona bavi.

Često je pravilo da administratori grupe ne dozvoljavaju oglašavanje (osim ako im platite), ali vam neće zabraniti da odgovorite na pitanje, date savet, rešite nedoumicu u vezi sa vašim proizvodom ili uslugom ili nečim drugim u čemu možete pomoći.

U grupama se nalaze vaši potencijalni kupci, ljudi kojima je potreban vaš proizvod. Grupe su idealne, jer ne morate plaćati za targetiranje ljudi na Facebooku – unutar grupe okupljene oko jedne ideje svi su vaši potencijalni kupci. Na primer, duže vreme već pratim kako se unutar jedne mama-grupe na Facebooku uspešno podstiče rad malih, porodičnih firmi. Ljudi koji gaje svoje voće i povrće te ga prodaju prerađeno ili sirovo, prodaja kozjeg mleka, prodaja ručnih radova, šivenje i popravke tekstila…

Sve što je potrebno ljudima “van Facebooka” potražiće na njemu, budite sigurni. I to vrlo verovatno baš u nekoj od grupa u kojima imaju poverenje u druge članove, iako ih vrlo verovatno ne poznaju lično. Pitaće za savet, za preporuku za majstora, sušilicu za veš, peglu, potražiće iskusnu šnajderku, obućara koji može popraviti omiljene i/ili skupe cipele.

Na sve to vi možete dati odgovor. Idealno je da stalno pratite šta se dešava, ali je dovoljno i da jednom dnevno, jednom u dva dana (zavisi već od veličine grupe i dinamike objave postova u njoj) u pretragu unuatr grupe ukucate ključne reči i proverite da li se neko interesuje za vašu oblast rada.

Pažljivo birajte reči, nemojte biti napadni. Umesto “Dođite kod nas u prodavnicu bele tehnike” recite “Iz mog iskustva kao prodavca bele tehnike već 10 godina, preporučujem…” – veća je verovatnoća da će vas poslušati, da će vaš savet prihvatiti, te da će se baš vama javiti da im pomognete sa odabirom potrebnog uređaja upravo u vašoj prodavnici.

Kako možete koristiti svoje grupe na Facebooku

U zavisnosti od pristupa koji odaberete, te delatnosti kojom se bavite možete odabrati neki od različtih pristupa (ukoliko imate veći tim, možete odabrati nekoliko ili sve koji vam odgovaraju):

  • Grupa za korisničku podršku i pružanje dodatnih uputstva i saveta u vezi sa korišćenjem proizvoda/usluge
  • Grupa tajnog tipa, za potencijalne testere proizvoda/usluga
  • Grupa u vezi sa oblašćui delovanja vašeg proizvoda/usluge – npr. grupa ljubitelja sobnog i baštenskog bilja, za vlasnike cvećara; grupa povezujućeg roditeljstva, za savetnice za dojenje, i sl.
  • Grupa zainteresovanih za vaš proizvod/uslugu (namerno neću upotrebiti reč “fanova”, zbog mešanja sa stranicama i fanovima na njima), u kojoj možete deliti ekskluzivne najave proizvoda, promocije i popuste, dobiti povratnu reakciju zajednice na izmene i dopune proizvoda o kojima razmišljate itd.

Uvek je bolje kreirati grupu oko teme, nego oko konkretnog proizvoda/kompanije, imajte to na umu. Ljudima je draže da govore o nekoj temi uopšteno, nego samo o jednom proizvodu.

U početku ćete morati najveći deo posla u grupi da obavljate vi sami: da postavljate pitanja, delite fotografije, da na razne načine podstaknete interakciju među članovima. Međutim, dobro uloženo vreme na početku će se višestruko vratiti kasnije.

Ukoliko niste sigurni kako i šta da radite – posmatrajte druge. Priključite se grupama koje bi vama bile interesantne i posmatrajte ko su i šta rade najaktivniji članovi, na koji način se razgovara u vašoj niši.

Poslednja izmena dana 15. novembra 2015. u 17:27


    Sandra Simonović

    Sandra Simonović je Web preduzetnica od 2011. godine – osnovala agenciju Šnajderaj, za krojenje društvenih mreža po meri, koju 2013. zbog proširenja posla preimenuje u agenciju za poslovno (web) savetovanje Marketing ITD. Predavač, govorila na nekoliko regionalnih konferencija, rado prenosi…… Saznaj više »