Mnogi korisnici LinkedIn još uvek doživljavaju kao jedno veliko lovište. Tu lovci na posao traže bolje prilike, dok lovci na talente traže nove zaposlene. Pored ove neosporne uloge, LinkedIn može da bude mnogo više od toga. Ako se koristi na…
Kako koristiti Facebook grupe u svrhu promocije
Ovaj tekst je nastavak na Facebook grupe: neiskorišćen potencijal, i vaša šansa u tome
Nakon što smo prošli kroz priču šta su to grupe i koja je njihova korist i prednost nad stranicama, sledi nekoliko saveta kako da iskoristite njihov potencijal u svoju korist.
Učešće u grupama koje su kreirali drugi korisnici
Pre svega – nikako nemojte koristiti grupe za bezobziran spam. Vi ste u grupi da biste se družili sa drugima, da biste razmenili mišljena i iskustva. Sve ono uopšteno što važi za komunikaciju na društvenim mrežama važi i za komunikaciju u grupama.
Predstavite se administratorima privatnom porukom i objasnite ko ste, iza koje firme/proizvoda stojite, te da želite da budete deo zajednice i svojim iskustvom pomognete njen razvoj. Predstavite se drugim članovima objavom u grupi, a u dogovoru sa administratorima predstavite i svoju firmu i to čime se ona bavi.
Često je pravilo da administratori grupe ne dozvoljavaju oglašavanje (osim ako im platite), ali vam neće zabraniti da odgovorite na pitanje, date savet, rešite nedoumicu u vezi sa vašim proizvodom ili uslugom ili nečim drugim u čemu možete pomoći.
U grupama se nalaze vaši potencijalni kupci, ljudi kojima je potreban vaš proizvod. Grupe su idealne, jer ne morate plaćati za targetiranje ljudi na Facebooku – unutar grupe okupljene oko jedne ideje svi su vaši potencijalni kupci. Na primer, duže vreme već pratim kako se unutar jedne mama-grupe na Facebooku uspešno podstiče rad malih, porodičnih firmi. Ljudi koji gaje svoje voće i povrće te ga prodaju prerađeno ili sirovo, prodaja kozjeg mleka, prodaja ručnih radova, šivenje i popravke tekstila…
Sve što je potrebno ljudima “van Facebooka” potražiće na njemu, budite sigurni. I to vrlo verovatno baš u nekoj od grupa u kojima imaju poverenje u druge članove, iako ih vrlo verovatno ne poznaju lično. Pitaće za savet, za preporuku za majstora, sušilicu za veš, peglu, potražiće iskusnu šnajderku, obućara koji može popraviti omiljene i/ili skupe cipele.
Na sve to vi možete dati odgovor. Idealno je da stalno pratite šta se dešava, ali je dovoljno i da jednom dnevno, jednom u dva dana (zavisi već od veličine grupe i dinamike objave postova u njoj) u pretragu unuatr grupe ukucate ključne reči i proverite da li se neko interesuje za vašu oblast rada.
Pažljivo birajte reči, nemojte biti napadni. Umesto “Dođite kod nas u prodavnicu bele tehnike” recite “Iz mog iskustva kao prodavca bele tehnike već 10 godina, preporučujem…” – veća je verovatnoća da će vas poslušati, da će vaš savet prihvatiti, te da će se baš vama javiti da im pomognete sa odabirom potrebnog uređaja upravo u vašoj prodavnici.
Kako možete koristiti svoje grupe na Facebooku
U zavisnosti od pristupa koji odaberete, te delatnosti kojom se bavite možete odabrati neki od različtih pristupa (ukoliko imate veći tim, možete odabrati nekoliko ili sve koji vam odgovaraju):
- Grupa za korisničku podršku i pružanje dodatnih uputstva i saveta u vezi sa korišćenjem proizvoda/usluge
- Grupa tajnog tipa, za potencijalne testere proizvoda/usluga
- Grupa u vezi sa oblašćui delovanja vašeg proizvoda/usluge – npr. grupa ljubitelja sobnog i baštenskog bilja, za vlasnike cvećara; grupa povezujućeg roditeljstva, za savetnice za dojenje, i sl.
- Grupa zainteresovanih za vaš proizvod/uslugu (namerno neću upotrebiti reč “fanova”, zbog mešanja sa stranicama i fanovima na njima), u kojoj možete deliti ekskluzivne najave proizvoda, promocije i popuste, dobiti povratnu reakciju zajednice na izmene i dopune proizvoda o kojima razmišljate itd.
Uvek je bolje kreirati grupu oko teme, nego oko konkretnog proizvoda/kompanije, imajte to na umu. Ljudima je draže da govore o nekoj temi uopšteno, nego samo o jednom proizvodu.
U početku ćete morati najveći deo posla u grupi da obavljate vi sami: da postavljate pitanja, delite fotografije, da na razne načine podstaknete interakciju među članovima. Međutim, dobro uloženo vreme na početku će se višestruko vratiti kasnije.
Ukoliko niste sigurni kako i šta da radite – posmatrajte druge. Priključite se grupama koje bi vama bile interesantne i posmatrajte ko su i šta rade najaktivniji članovi, na koji način se razgovara u vašoj niši.