Odgovor na pitanje kako napisati dobar naslov, kao i veliki značaj koji naslovi imaju u svetu marketinga, temelji se na psihologiji čoveka. U osnovi svega nalazi se jedna jednostavna istina – ljudi čitaju o sebi ili ne čitaju uopšte.

Da li ste znali da, u proseku, 5 puta više ljudi pročita naslov nego li ostatak teksta na jednom sajtu, novinama, blogu ili postu na društvenim mrežama? Šta iz ovoga možete zaključiti?

Samo to da je dobar naslov najvažnija stavka u pisanju prodajnog teksta. Ovo slobodno prihvatite kao zakon uklesan u kamenu. I zaboravite na kompromise.

3 glavna cilja koja mora ispuniti dobar naslov

Naslov teksta nosi 50% vrednosti ponude za proizvod ili uslugu koju podajete. To znači da, za klijenta, dobro napisan naslov ima presudnu ulogu u odlučivanju da li će kod vas potrošiti svoj, teškom mukom, zarađen novac ili se okrenuti i otići kod konkurencije.

Da bi naslov prodajnog teksta bio dobar on mora ispuniti sledeće:

Dobar naslov privlači pažnju

Uzalud vam sjajan proizvod koji rešava milion problema i potreban je svakome, ako niko ne obrati pažnju na njega. Ako naslovom prodajnog teksta niste privukli oko čitaoca, šta da vam kažem – „džaba ste krečili“.

Privlačenje pažnje je najteži zadatak. Danas smo svi izloženi neprekidnom bombardovanju informacijama. Posledično, razvili smo mehanizme za minimalno trošenje energije i maksimalno optimizovanje na šta ćemo usmeriti svoj fokus.

Drugim rečima, samo ono što me lično pogađa može dobiti moju pažnju!

Dakle, prva tajna velikog pitanja kako napisati dobar naslov glasi – Naslov mora da udari na emociju, da čačne tamo gde je kllijent najosetljiviji. Takav naslov niko nije u stanju da ignoriše.

Kako se to postiže?

Tako što će naslov dobro zagrebati problem ili dobit klijenta

Ljudima je, već u naslovu, potrebno pružiti ono što žele. Bez odlaganja.

A koji je bolji način da pokažete kako vaš proizvod gađa baš ono što muči klijenta nego li da u samom naslovu prodajnog teksta navedete problem koji ga muči ili korist koju će ostvariti uz vašu pomoć?

„Ali ne muči sve isti problem“, rećićete. Potpuno tačno. Zato…

Dobar naslov gađa tačno određenu ciljnu grupu

Pomirite se sa time da, koliko god vaš naslov bio dobar, neće se svideti svakome. To i nije vaš cilj. Ono što želite jeste da se dopadne baš onim ljudima koji su vam potencijalni klijenti, osobama koje će kupiti vaš proizvod/uslugu, odnosno ciljnoj grupi.

Prilikom pisanja naslova uvek krenite od pitanja šta je to što možete učiniti za svog klijenta. Kako njemu ili njoj, koje upravo muči taj i taj problem, možete poboljšati kvalitet života. Svi ostali vas ne zanimaju.

Ako je ovo pravac vašeg razmišljanja, na odličnom ste putu da napišete dobar prodajni naslov.

Psihologija u službi pisanja dobrog naslova

Ne, nije vam potrebno da čitate Frojda, Pijažea, Pavlova i Froma. Dovoljno je da za pisanje naslova primenite sledeće:

  • U naslovu iznesite vest, najnovije otkriće ili neverovatan rezultat koji je postignut korišćenjem vašeg proizvoda/usluge – setite se samo reklame za Fery, sredstvo za pranje sudova koje je u stanju da opere 10x više tanjira od konkurencije.
  • Za pisanje naslova koristite upitnike i zagolicajte maštu. Postavljanje pitanja direktno utiče na to da čitalac, potpuno automatski, pruži određeni odgovor i zatim pročita dalje tekst – Da li želite savršeno letovanje na Bahamima na kome ćete upoznati ljubav svog života?
  • Ako je moguće, u naslovu jasno naznačite vremensku ograničenost trajanja ponude, navedite zgodan detalj koji vaš proizvod izdvaja u odnosu na druge ili istaknite šta se gubi ignorisanjem ponude – Ako propustiš ovu priliku izgubićeš 500 evra. Iskoristi priliku samo do kraja nedelje.

Šabloni za pisanje najboljih naslova

„Ok. Jasno je šta sve treba da sadrži dobar naslov, ali kako ja da sve to upakujem u smislenu rečenicu?“, rećićete.

Ništa lakše uz jednostavnu i laku primenu ova 3 šablona za pisanje najboljih naslova.

  1. Kako da naslovi – ovo je jedan od najkorišćenijih šablona u koje se jednostavno uklapa bilo šta. Dovoljno je da naslov započnete sa „Kako da“ i u nastavku navedete dobit ili problem koji rešava vaš proizvod/usluga – Kako da kreirate naslove koji će prodati bilo šta.
  2. Spominjane problema ili dobiti (može i oba), pravo u glavu – samim tim što ćete navesti ono što klijenta muči, zgrabili ste njegovu pažnju – Vaš sajt ne pravi dovoljno novca? Naučite da pišete dobre naslove i zaradite više.
  3. Obraćanje ciljnoj grupi – ovi naslovi stvaraju instant vezu sa čitaocem i drže njegovu pažnju prikovanom na vaš tekst – Samo za vlasnike firmi koji žele veći profit. Naslovi vaše tajno oružje. 

Jasno vam je da šablone za kreiranje dobrih naslova možete kombinovati. Ipak, ako želite uspeh, jednu stvar nikada ne gubite iz vida – ljudi čitaju o sebi ili ne čitaju uopšte.

Poslednja izmena dana 9. septembra 2017. u 19:35


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »