Internet marketing nije posao za klinca ‚‚iz kraja“ koji ceo dan provodi na društvenim mrežama, ima 1500 prijatelja i na svaku objavu dobije 50 lajkova.

Ukoliko želite da budete profesionalac u ovom poslu, ovo su moja 3 saveta za vas:

1) Nemojte koristiti privatne naloge u poslovne svrhe.

Ne uzimajte zdravo za gotovo vaše prijatelje na društvenim mrežama. Bez obzira koliko ste u dobrim odnosima sa nekim, ukoliko njegova početna stranica na Facebook-u postane mesto na kom će se smenjivati vaši oglasni postovi, vrlo brzo ćete završiti u listama za ignorisanje, a možda čak i bez nekog prijatelja.

Oglašavanje, tj. redovno šerovanje poslovnih postova na ličnim nalozima odaje utisak neprofesionalnosti, a uz to meša poslovne i privatne aspekte vašeg života.

Moram da naglasim da se to isključivo odnosi na marketing menadžere koji upravljaju koorporativnim poslovnim stranicama. Ukoliko ste preduzetnik, ukoliko sami vodite svoje kampanje i ukoliko vaši korisnici najviše informacija od vas dobijaju preko određene grupe ili stranice, ovo pravilo ne važi za vas.  U tom slučaju, gradite što prisniji odnos sa vašim korisnicima i klijentima, ali ipak razgraničite privatne i poslovne aspekte.

2) Sertifikujte se.

Jedan od osnovnih problema na koje sam naišao dok sam se obučavao za posao u oblasti digitalnog marketinga jeste nedostatak relevantnih informacija i obuka.

Na internetu je sve dinamično, pa samim tim pravila koja su važila juče, možda neće važiti sutra, a to je verovatno i razlog zašto većina sertifikata koje možete dobiti u oblasti internet marketinga ima rok važenja od godinu dana.

Besplatne obuke i sertifikati koji će vam sigurno pomoći da napredujete u ovom poslu:

Google partner sertifikacija

Kada napravite Google partner profil (koji je povezan sa vašim Gmail nalogom), možete da birate između AdWords i Analytics sertifikacije.

Google Analytics sertifikat ima rok trajanja od 18 meseci, dok Google AdWords sertifikati (AdWords osnove, Oglašavanje na mreži za pretragu, Oglašavanje na mreži multimedijalnog oglašavanja, Video oglašavanje, Mobilno oglašavanje i Oglašavanje putem kupovine –nije primenjivo kod nas) ističu nakon godinu dana.

Za pripremu testova dobijate besplatne materijale, a i samo polaganje testa je besplatno. Ukoliko ne položite, test možete polagati jednom nedeljno sve dok ne postignete unapred definisan nivo tačnih odgovora.

Facebook Blueprint sertifikat

Iskoristite sve prednosti ove takođe besplatne sertifikacije i učite kroz mnoštvo primera dobre prakse. Facebook vam nudi nekoliko užih specijalizacija koje se sastoje od pojedinačnih sertifikata. Iskoristite opciju ‚‚Plan your path“ i izaberite koji od sertifikata želite (Direct Response, Branding Marketing on Facebook, Media Buyer, Media Planner, Reporting & Analytics, Data Driven Marketing, TV Buyer, Growing Your Business on Facebook (Getting Started), Growing Your Business on Facebook (Advanced).

HubSpot akademija

Mesto na kom ni znanje ne spava. HubSpot akademija vam nudi mogućnost besplatne sertifikacije u oblasti ‚‚Inbound marketinga“. Uz prateće materijale za ovaj kurs, na sajtu HubSpot akademije možete naći i mnoštvo zanimljivih pamfleta, brošura i kratkih, korisnih uputstava. Predlažem da se prijavite i na njihov njuzleter, neće vas razočarati.

3) Uvek budite informisani.

Zanimljivo je da mali broj ljudi zna da se relevantne i najažurnije informacije vezane za internet marketing mogu naći u okviru samih oglašivačkih platformi ili njima bliskih kompanija.

Uvek pun interesantnih ideja i vizionarskih poduhvata , na prvom mestu se nalazi blog kompanije Google. Ukoliko želite da znate kuda ide naš svet, a pogotovo u kom smeru će se razvijati digitalni trendovi, ovaj blog je pravo mesto za vas.

Na drugom mestu se nalazi blog kompanije Facebook, koji takođe ne manjka sa korisnim informacijama i zanimljivim trendovima.

Konkretne informacije.

Međutim, ukoliko ste u potrazi za konkretnim informacijama o tome kako i na koji način postaviti reklamu, pratiti analitiku ili pronaći ciljanu publiku, u skladu sa modernim trendovima, predlažem da se informišete na nekom od sledećih blogova/portala.

1) AdWords blog je jedan od retkih izvora informacija koji je dostupan i na srpskom jeziku. Ovde uvek možete naći  korisne informacije i primere dobre prakse vezane za AdWords platformu za oglašavanje.

2) Ukoliko se oglašavate na Facebook platformi za oglašavanje, onda bi portal Facebook for business trebao da se nalazi u vašem nizu bukmarkovanih stranica.

3) Ako je vaše interesovanje više usmereno ka održavanju naloga na društvenim mrežama, onda nemojte propustiti blogove kompanija HubSpot i Hootsuite.  U pitanju su kompanije koje su radom i trudom zaslužile svoje mesto u digitalnom svetu. Konstantno prateći trendove i deleći informacije sa širokom populacijom, ove kompanije će uvek imati neko novo rešenje za vaš problem na društvenim mrežama.

4) U statistici se nalazi odgovor, a najbolji način da upoznate posetioce svog portala jeste Google analitika. Analytics blog uvek ima najnovije informacije o tome na koji način možete primeniti ovaj alat kako bi povećali procenat konverzija.

Internet je pun korisnih saveta, sažetih informacija i petominutnih vodiča, ali kao što je već pominjano na ovom sajtu, ništa ne može da zameni pravo iskustvo i aktivan rad. Bez obzira da li ćete poslušati neki od navedenih saveta ili želite da učite na svojim greškama, budite uvek svesni jedne činjenice koja u digitalnom svetu ima posebnu težinu…  Ništa nije trajno.

‚‚Biznis je uzbudljivija škola od svih drugih škola i fakulteta.’’ Thomas Alva Edison

Foto: Smiljana Aleksic

Poslednja izmena dana 18. maja 2016. u 20:25


Aleksandar Tanasković

Aleksandar svoja interesovanja mahom usmerava ka korisničkom iskustvu na internetu i optimizaciji konverzija. Sertifikovan je u skladu sa Google (Partner), Hubspot (Academy), Facebook (Blueprint) i Bing (Accredited professional) programima. Osnivač je blogova Istorija menadžmenta i Digitalni marketing.