Korišćenje haštagova na društvenim mrežama je efikasan način za podizanje svesti o vašem brendu, uvećanje interakcije i pospešivanje zarade. Ali (što devojci sreću kvari), haštagovi „rade“ samo ako su upotrebljeni na pravi način.

Pravilna upotreba haštagova ne podrazumeva da je dovoljno na kraju Facebook, Instagram ili Twitter objave nabacati 17 reči kojima prethodi taraba (#). Naprotiv. Ovakva praksa naštetila je poslovanju mnogih i poljuljala njihovu veru u ovaj moćni znak.

Zato u nastavku saznajte kako najbolje koristiti haštagove na društvenim mrežama i podignite marketing svoje firme na viši nivo.

Šta su zapravo haštagovi?

Bez ulaženja u nepotrebne tehničke i programerske detalje, haštagovi su reči ili sintagme ispred kojih stoji znak taraba (#). Njihova uloga je da povežu sve postove na društvenim mrežama u kojima se spominju. Do tih postova je lako doći ukucavanjem željenog haštaga u polje za pretragu ili klikom na haštag u samom postu.

O pa to znači da ja u jedan post mogu da ubacim gomilu haštagova i onda će svi koji ih koriste i prate videti moje objave„, možda je prvo što vam pada na pamet.

Da, imate pravo. Međutim – OPREZ. Haštagovi su mač sa dve oštrice. Ako koristite pogrešene, previše njih ili haštagove samo nabacujete, dobićete negativan efekat koji, zapravo, može naškoditi vašem poslovanju.

Kako bi ste to sprečili potrebno je da:

  1. Istražite koji su relevantni haštagovi za delatnost kojom se bavite
  2. Utvrdite koji su trenutno aktuelni haštagovi i osmislite kako da ih iskoristite za promociju svog posla
  3. Napravite sopstvene haštagove
  4. Pravilno inkorporirate haštagove na društvenim medijima

Pravilo br. 1 za korišćenje haštagova – bez preterivanja

Ekipa stručnjaka brenda Social Bakers sprovela je istraživanje koje je pokazalo da:

  • postovi koji sadrže 1 do 2 haštaga u proseku ostvaruju 593 interakcije
  • objave sa 3 do 5 haštagova dobijaju prosečno 416 interakcija
  • 6 do 10 haštagova u postu povlače oko 307 klikova
  • Više od 10 haštagova posečno donosi samo 188 interakcija

Šta ovo znači za vas?

Da bi bio uspešan, marketing se mora obraćati emocijama potencijalnih klijenata. Naravno, isto pravilo važi i kada je u pitanju upotreba haštagova na društvenim mrežama.

Nabrajanje velikog broja taraba na kraju objave može dovesti samo do jedne stvari – osoba koja vidi post neće ni obratiti pažnju na haštagove koje ste koristili. Šta više, ovaj arsenal kojim ste opteretili objavu učiniće da potencijalni klijent bude obeshrabren da uopšte pročite vašu poruku i jednostavno će „vrtnuti“ točkić miša i vaš post poslati u zaborav.

Vreme i novac koje ste uložili upravo su završili na deponiji lošeg marketinga.

S druge strane, ako u objavi na, recimo Facebooku, upotrebite samo par dobro odabranih haštagova i to tako da ih savršeno uklopite u sam post, skrenućete pažnju čitaoca i dobiti željenu interakciju.

Uostalom, pogledajte razliku na primeru jedne objave:

Prva verzija:

Pogledajte 5 najboljih strategija za korišćenje haštagova na društvenim mrežama.

#hashtag #hestag #SocialMedia #Tips #strategija #poslovnastrategija #posao #uspeh #Facebook #Twitter #Instagram #marketing #SocialMediaMarketing #DrustveneMreze #oglasavanje #MojaFirma #Pinetrest #GooglePlus #biznis #biznis #zarada #profit #slatkaMaca #novac #reklamiranje #onokad #prvasmena #tajna #marketingtajne

Druga verzija:

#MojaFirma: 5 najboljih #hashtag strategija za vaše poslovanje.

I? Koju bi ste pre, lakše i brže pročitali? Koja više prija vašem oku? Na koju bi ste radije kliknuli? Koja objava vam deluje relevantnije?

Kako pronaći prave haštagove za svoj posao?

Istraživanje je alfa i omega dobrog poslovanja. Zasucite rukave, otvorite svoje naloge na društvenim mrežama i u search box ukucajte #(pa reč koju smatrate relevantnom). Ako postoji veći broj nedavnih postova koji imaju dobru interakciju, pronašli ste jedan od dobrih haštagova. Ako ne, ponovite proces sve dok ne nakupite bar desetak tarabica.

Sledeći korak je ispitivanje trenutno popularnih haštagova koji uopšte ne moraju biti vezani za delatnost kojom se bavite. Na primer, pogledajte koji haštagovi se koriste za novi block buster film. Recimo da je u pitanju #Spiderman. Sledeće na dnevnom redu je osmišljavanje objave koja će kombinovati ovaj haštag sa onim o čemu govori vaša objava.

Npr: #MojaFirma: 5 najboljih #hashtag strategija koje će učiniti da vaš biznis postane pravi poslovni #Spidermen.

Naravno, preduslov je da vaša ciljna grupa voli, gleda i prati baš filmove o Spidermanu.

Pored ovakvih slučajeva, postoje i haštagovi koji su konstantno ili sezonski popularni, a na koje zasigurno stalno nailazite: #onokad, #prvasmena, #letovanje… Istražite koje od njih koristi vaša ciljna publika i počnite da ih ubacujete u svoje objave.

Takođe, utvrdite koje haštagove koriste autoriteti u vašoj oblasti i slobodno ih „zloupotrebite“. Ako ništa drugo, možete biti sigurni da su ove tarabe pod budnim okom vaših potencijalnih klijenata.

Na kraju, osmislite sami svoj autentični haštag koji će povezati sve vaše objave i publici omogućiti da ih lako pronađe. To može biti jedan haštag poput #MojaFirma, ili nekoliko njih koji će se ticati vašeg konkretnog proizvoda ili usluge.

I još jedna stvar. Haštagove koje koristite na jednoj društvenoj mreži, koristite i na drugima kako bi ste stvorili kontinuitet i olakšali ljudima da vas pronađu na različitim platformama. Na Facebook-u, kao i na Twitteru, nije potrebno da svaki post ima haštagove. S druge strane, ako koristite Instagram za promociju svog posla, korišćenje haštagova je obavezno kod svake objave.

Poslednja izmena dana 8. oktobra 2017. u 23:53


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »