Želite da budete deo poslovne elite? Već danas počnite da koristite YouTube za promociju svog brenda.

Možda vam ovo zvuči kao nemoguća misija, ali, verujte, nije tako. Uostalom, vi ste zasigurno najbolji u svom poslu. Neka Tom Cruise pukne od muke.

YouTube manija

Znate da je Google broj 1 sajt za pretragu interneta. A da li ste svesni da je YouTube odmah iza njega sa udelom od 33%? Ova platforma je mesto na kome se ljudi najduže zadržavaju i uvek mu se vraćaju. Iskoristite to.

Statistika pokazuje da čak 75% korisnika, nakon što je pogledalo video snimak, poseti sajt objavljivača, dok 65% njih kupuje proizvod nakon gledanja videa o tom proizvodu. A to mogu biti baš vaši novi kupci.

Ova „nova televizija“, zajedno sa web sajtom i Facebook nastupom, čini „magičnu trojku“ online promocije brenda, a sama YouTube promocija predstavlja, usudićemo se da kažemo, najznačajniji marketinški kanal.

Zašto koristiti YouTube za promociju svog brenda?

Dakle, ako ste za „guglanje“ napravili web sajt, red je da otvorite i kanal na „tubi“ i privučete klijente.

„Jeste samo što ja nemam sredstava da platim izradu videa, pa montažu, a potrebno je i da angažujem ljude koji će se pojavljivati u videu…“, možda vam odmah pada na pamet.

Ne prepuštajte se ovim izgovorima. Ako imate mobilni telefon sa kamerom, a sigurno ga imate, eventualno računar (taj na kome čitate ovaj tekst je sasvim odgovarajući, a može sve i preko mobilnog) i internet vezu, sve što vam je potrebno već je tu.

Zaboravite na 4k rezoluciju videa, glumice, modele, prezentere… Niste Spilberg niti se to očekuje od vas. Klijenti za takve stvari ne daju ni 5 para. Ono što se traži su iskrenost, korisnost i, ako je moguće, zrnce kreativnosti.

4 glavne strategije za promociju brenda na YouTube kanalu

 

Postoje stotine načina za kreiranje zarade na YouTube-u. Međutim njih 4 se posebno izdvajaju kada je u pitanju promocija brenda. Pogledajmo o kojim strategijama se radi i koja je prava za vaš posao.

1. Kreiranje viralnog sadržaja

Ovaj način promovisanja brenda na YouTube-u je idealan ako se probijate na tržištu. Viralni video učiniće da vaš brend privuče veliki broj ljudi i postane popularan „na prečac“.

Međutim, kreiranje viralnog videa nije tako jednostavno kao što može izgledati na prvi pogled. Buljuci brendova su pokušali, a uspelo je samo nekima. Ipak, ne dozvolite da vas to obeshrabri. Oni koje su kamera i ideje išle od ruke, lansirali su se na tržištu i dobro naplatili svoj trud. Setite se samo videa za Volvo kamione i čuvene špage glumca Jean Claude Van Damme-a.

Ukoliko se odlučite za ovu strategiju imajte na umu 3 stavke koje će vam biti od koristi za promovisanje brenda na YouTube-u putem viralnog videa:

  1. Da bi postigao viralnost, potrebno je da vaš video bude kratak (do 2 minuta) i jednostavan. Ljudi danas pažnju zadržavaju na sadržaju veoma kratko. Upravo na toj praksi zasnovano je i funkcionisanje društvenih mreža na kojima će se vaš viral zavrteti. Dakle, ništa komplikovano što zahteva duboko razmišljanje. Oslonite se na humor i postignite…
  2. Bez ovog faktora ljudi neće imati razloga da vaš video dele sa drugima. Pronađite novi ugao gledanja na stare i poznate stvari, budite provokativni i istaknite se među hiljadama video klipova kojima nas zasipaju sa svih strana. Zato uvek pazite na…
  3. Da bi postao viralan video mora obrađivati neku aktuelnu temu o kojoj već svi pričaju. Zato pratite dešavanja i istražite šta radi konkurencija.

2. Izgradnja zajednice pratilaca na YouTube kanalu

Kada koristite YouTube za promociju svog brenda ova strategija se, na duge staze, pokazala kao izuzetno efikasna. Privlačenje ljudi koji se stalno vraćaju na vaš YouTube kanal, neprekidno prate nove klipove koje ste okačili i ostavljaju komentare, je taktika koju ne smete zaobići ako želite da promovišete svoj brend.

Postoji nekoliko načina na koje možete ostvariti željeni rezultat putem ove strategije:

  • Kreirajte sadržaj za svoje korisnike.
    Broj pregleda ovde nije vaš cilj. Ne zarađujete od klikova. Ono što želite da postignete jeste odgovarajuća reakcija gledalaca – da nakon pogledanog klipa kupe vaš proizvod ili uslugu. Pravljenje videa koji je namenjen samo gledanju, prema tome, je pogrešan pristup i morate paziti da se ne upecate na ovu zamku. Zato se fokusirajte na stvaranje sadržaja koji će biti od stvarne koristi vašim gledacima. Zapitajte se šta je to što možete učiniti za njih i koja je njihova moguća reakcija nakon odgledanog klipa. Bacite pogled na YouTube kanal kompanije Apple. Da li nakon gledanja želite da pazarite novi iPhone?
  • Redovno objavljujte sadržaj.
    Psihologija čoveka je takva da, kada nas nešto interesuje, uvek želimo još. Zato, poput TV serija, nove video klipove objavljujte u uvek istom terminu i zajednica će vam biti zahvalna.
  • Držite se teme u video klipovima.
    Kada se jednom upoznaju sa pričom i pronađu sebe u njoj, gledaoci će loše reagovati ako stalno pravite promene. Zato zadržite iste ljude i tematiku u video materijalima i ljudima će biti prijatnije da vas prate. Dobar primer su reklame za Old Spice – “The Man Your Man Could Smell Like” koje, od 2010. godine, bukvalno haraju svojom viralnošću. Uostalom, zamislite samo da je Gigu Moravca u svakoj epizodi igrao drugi glumac.

3. Pogurajte svoj YouTube video reklamiranjem

Ako vaša ciljna grupa ne zna za vas, kako će uopšte čuti za vaš video na YouTube kanalu?

Srećom, zahvaljujući društvenim mrežama, ovo je problem koji se vrlo lako i sa malo uloženog novca, rešava brzo i efikasno. Dovoljno je da svoj klip okačite na Facebook i promovišete ga za desetak evra – naravno obavezno uključite i opciju Instagram reklamiranja.

Takođe, potrebno je da targetirate ljude tamo gde vole da gledaju video materijale – na samom YouTube-u. Vaš klip može biti prikazan unutar drugih video sadržaja, u pretrazi, kao baner… a sve to uz veoma fino podešavanje ciljne publike.

Najbolja stvar u vezi sa YouTube reklamiranjem jeste da uopšte nije potrebno da imate video sadržaj. Dovoljno je samo da posedujete aktivan nalog na ovoj mreži i možete puštati reklame. Da, vaša reklama neće sadržati video, ali joj to neće biti smetnja vašoj YouTube promociji brenda.

4. Iskoristite uticajne YouTubere

U pitanju su ljudi koji već poseduju veliki broj vernih pratilaca i znaju kako čitava stvar sa YouTube platformom funkcioniše. Ovakav pristup vam osigurava veliku vidljivost i mogućnost da sav posao prepustite youtuberu sa kojim sarađujete.

Na vama je samo da mudro odaberete pravog, to jest youtubera čiji pratioci odgovaraju vašoj ciljnoj grupi.

Izaberite svoju strategiju YouTube promocije brenda

Sada ste upoznati sa 4 najbolje strategije za promovisanje brenda na YouTube platformi. Na vama je da odlučite koja se najbolje uklapa uz vaš brend i mogućnosti. Naravno, možete kombinovati različite strategije i izvući iz svake najbolje za sebe. Sve zavisi samo od vas.

Poslednja izmena dana 22. novembra 2017. u 21:37


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »