Da li ste svom biznisu priuštili responsive web sajt i omogućili vrhunsko iskustvo ljudima koji na vašu internet prezentaciju dolaze preko mobilnog telefona i tableta? Ako je vaš odgovor “Ne”, znači da ste razmišljali samo o ljudima koji dolaze preko računara i, nema lepog načina da se ovo kaže, “pucali sebi u noge”.

  • Čekaj malo. Zašto je to uopšte važno? Debelo smo platili sajt za firmu, angažovali programera, dizajnera, kopirajtera… i šta sad, sve to je jedno veliko buć jer nemamo responsive web sajt?, možda ste pomislili.

Ne, ne. Dobar sadržaj je uvek prava stvar. Bez izuzetka. Štos je samo u tome kako i gde taj sadržaj nekome servirate. Da li je prezentovan na privlačan i pregledan način ili primoravate posetioce sajta da se snalaze? A ko će još da se muči kad lako može da “odkliće” do konkurencije?

Responsive web sajt omogućava da sadržaj sajta bude prikazan na najbolji način i pruži maksimalan doživljaj korisnicima koji mu pristupaju putem mobilnog telefona.

I tu dolazimo do pravog pitanja – kako ljudi dolaze na vaš sajt, tj. koji uređaj najviše koriste? Da li to čine preko računara, tableta ili možda ipak putem mobilnog telefona?

Kako saznati preko kog uređaja korisnici dolaze na sajt?

Načina je više, ali da ne komplikujemo priču. Za dobijanje ove informacije iskoristićemo par alata koje, zasigurno, već imate na raspolaganju. (U poverenju, najviše dolaze preko mobilnog telefona, ali sledećih par minuta se pravite kao da to ne znate).

Imate firmu i imate sajt. Logično, ulažete u marketing, Facebook reklame, SEO optimizaciju…, sve kako bi ljude doveli na taj sajt i pretvorili ih u klijente. U suprotnom – “džaba ste krečili”.

Ok. To znači da su svi podaci koji vam trebaju već tu, na par klikova od vas.

Idemo redom.

Google analytics

Ovaj način je dobar ukoliko imate sajt koji je dobro SEO optimizovan ili redovno puštate reklamne kampanje na društvenim mrežama.

Ulogujte se na Google analytics, odaberite Audience pa Overview. Zatim uporedite ukupan broj sesija sa cifrom koja je došla preko mobilnog telefona.

Ako nemate responisve web sajt, slobodno možete da računate da je to procenat potencijalnih klijenata koje ste izgubili.

Analitika Facebook oglasa

Oglasi na društvenoj mreži Facebook zasigurno čine značajni deo vaših reklamnih aktivnosti.

Ako malo čačnete statistiku koja pokazuje sa kog uređaja je najveći deo ljudi video i kliknuo na vaš Facebook oglas, lako ćete uvideti da velika većina to čini preko mobilnog telefona.

Kada kliknu na oglas, dolaze na vaš sajt i tu ih dočeka šta? Privlačan dizajn i laka navigacija ili besomučno skrolovanje levo-desno, gore-dole po sitnom fontu uz koji im je potrebno puno sreće kako bi pronašli bilo šta?

Drugim rečima, kupac ostaje ili beži glavom bez obzira?

Analitika na samom sajtu

Iz upravljačke konzole vašeg sajta možete takođe pristupiti analitici koja će vam reći odakle dolaze posetioci.

Ukoliko vam nedostaje znanje kako da do ovih podataka dođete, to možete zatražiti od administratora svog sajta, odnosno osobe koja vam je sam web sajt napravila (nema potrebe da mu plaćate bilo šta dodatno).

Koji god način da odaberete, zaključak će biti isti. Najveći broj posetilaca na vaš sajt dolazi preko mobilnog telefona.

5 glavnih razloga da napravite responsive sajt

1. Procvat korišćenja mobilnih telefona i tableta

Na globalnom nivou 60% saobraćaja na sajtovima čine posete preko mobilnog telefona. Svedoci smo ekspanzije korišćenja mobilnih telefona. Statistika pokazuje da 20% Google pretraga dolazi upravo preko mobilnih telefona, a da 25% ljudi internet koristi isključivo na ovaj način.

Takođe, više od 55% vremena porvedenog na društvenim medijima dogodilo se putem mobilnog telefona ili tableta.

2. Dobro korisničko iskustvo

U slučaju da nemate responsive web sajt, a korisnik dolazi preko mobilnog telefona i muči se sa pregledom sadržaja, postoji 61% šanse da će odmah otići.

S druge strane, ako posetiocu pružite ugođaj responsive web sajta verovatnoća da će postati kupac povećava se za 67%, pokazuje istraživanje Google Think Insights.

3. Responsive web sajt pozitivno utiče na SEO optimizaciju

Sam Google, kao najdominantniji internet pretraživač, preporučuje da sajt bude responsive. Kako se navodi, sajt prilagođen mobilnim telefonima imaće bolje rangiranje u rezultatima pretrage jer:

  • Koristnicima pruža bolje iskustvo prilikom surfovanja.
  • Koriste odvojeni algoritam za Google pretragu, što znači da to što je vaš sajt dobro pozicioniran za pretragu preko računara, ne znači da će jednako dobro proći i za pretrage preko mobilnog telefona.
  • Responisve web sajt koristi istu URL adresu za sve rezultate pretrage, nasuprot različitim adresama koje se upotrebljavaju kod odvojene mobilne verzije sajta.

4. Veća brzina učitavanja sajta

Responsive web sajtovi se na mobilnim uređajima učitavaju znatno brže nego li sajtovi koji nisu prilagođeni.

Zašto vam je potreban brz responsive web sajt? Jednostavno, ukoliko korisnik mora da čeka dugo na otvaranje sajta, sledi kliktanje onog X i odlazak kod konkurencije koja je povela računa o ovom “detaljčiću”.

5. Responsive web sajt je prilagodljiv i dugovečan

Jedna od najvećih prednosti responsive web sajtova jeste to što nisu podešeni za tačno određenu veličinu ekrana, već se uspešno adaptiraju na sve merke.

Imajte u vidu da proizvođači mobilnih telefona i tableta često menjaju proporcije displeja i odstupaju od standadnog 16:9 odnosa. Prilagodljivost responsive web sajta vas lišava muka sa prikazom na novim uređajima i osigurava da će svaki posetilac imati najbolje moguće koristničko iskustvo vašeg sajta. I sve to bez obzira da li dolazi preko računara, laptopa, mobilnog telefona, pametnog TV-a, sata…

Ništa bez responsive web sajta

Web sajt je danas krucijalni deo svakog ozbiljnog poslovanja. Ako nemate responsive sajt svoje poslovanje ne izlažete riziku od neuspeha, ne plašite se. Dobra vest je da ste zapravo sebi već osigurali odličan položaj da vas konkurencija pregazi, a potencijalni klijenti ignorišu.

Bez šale, ne dozvolite da ostanete zaboravljena brojka i tek jedan od mnogih koji su pokušali da sjajnu ideju pretvore u dobar posao, ali su propali jer nisu išli u korak s vremenom i zahtevima tržišta.

Jasno je da svim posetiocima sajta želite da pružite odlično iskustvo koje će ih ostaviti srećnim, zadovoljnim, raspoloženim da novac ostave kod vas i ponovo posete sajt. I sve to bez obzira na veličinu ekrana uređaja preko kog su došli do vašeg web sajta.

Zato je web sajt prilagođen mobilnim telefonima obavezna stavka za vaš posao. Uložite u ono što vam donosi novac.

Poslednja izmena dana 24. marta 2018. u 10:24


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »