Suština dobrog marketinga je razumeti šta je to što vaš proizvod, odnosno usluga, donosi potrošaču i na to se fokusirati prilikom oglašavanja. Ako je vaš proizvod, primera radi, sredstvo za čišćenje podnih obloga, vi ne prodajete sredstvo za čišćenje podnih obloga – vi prodajete čist pod. Prodajete osećaj spokoja mami koja spušta tek propuzalo dete na očišćen pod. Vlasnicima pasa prodajete jednostavno održavanje higijene za svojim ljubimcima.

U nastavku teksta biće dato nekoliko primera za koje verujem da vam mogu pomoći da posmatrate širu sliku, ili što se na engleskom kaže – think out of the box.

Prodajete klima uređaje? Vi, u svari, prodajete osećaj rashlađivanja leti i grejanja zimi. Probajte ovako: u dogovoru sa lokalnim kafeom koji ima kafu i čaj “za usput” možete se na njihovim papirnim šoljicama oglašavati, i grejati zimi. U letnjem periodu prošetajte gradom i podelite rashlađenu vodu prolaznicima, majstorima – naravno, ne zaboravite da flašice označite svojom reklamom. Sigurno je da neće baš svi kojima podelite osveženje postati vaši kupci, ali je dovoljno da zainteresujete ljude i obradujete ih, oni će to podeliti na svojim društvenim mrežama, i – eto guerrilla oglašavanja.

Takođe, možete spojiti online i offline svet tako što ćete preko naloga na društvenim mrežama poklanjati termos-boce sa svojim logotipima.

Ukoliko se bavite proizvodnjom i/ili prodajom marama za nošenje dece, napišite tekst na blogu koji će biti propraćen fotografijama* sa najnovije nedelje mode ili modnim preporukama za ovu sezonu – uz koje ćete staviti primere svojih marama koje se bojama i dezenom odlično uklapaju u must-have.

Prodajete garderobu za decu? Ovo je uvek jednostavno, i nadovezuje se na prethodnu ideju: objavite fotografije* predloga stilista za predstojeću sezonu uz odgovarajuće kombinacije za decu.

Prodajete stolice za hranjenje beba? Preko svojih naloga na društvenim mrežama delite kuvare za bebe. Jer, verujem da razumete sada već i sami, vi ne prodajete stolice za hranjenje beba, već pomažete roditeljima da nahrane svoju decu.

Imate frizerski salon? Podelite na svojoj Facebook stranici jednu od bezbroj besplatnih aplikacija za isprobavanje novih frizura i pozovite fanove da podele svoje fotografije s vama – najsmeliju promenu nagradite besplatnim šišanjem i farbanjem (odnoso, šta je već bilo u pitanju).

Bilo bi zanimljivo čuti i vaše predloge, javite nam u komentarima na Facebook stranici MojaFirma, ili na Twitter nalogu @MojaFirmaRS.

Sačuvajte ovaj tekst za kasnije, neka vam bude inspiracija za razmišljanje o nekim narednim akcijama.

*Ne zaboravite na autorsko pravo, to što se neka fotografija nalazi na internetu ne znači da je dozvoljeno njeno slobodno korišćenje.

Foto: Srta.Gómez

Poslednja izmena dana 17. januara 2016. u 17:55


    Sandra Simonović

    Sandra Simonović je Web preduzetnica od 2011. godine – osnovala agenciju Šnajderaj, za krojenje društvenih mreža po meri, koju 2013. zbog proširenja posla preimenuje u agenciju za poslovno (web) savetovanje Marketing ITD. Predavač, govorila na nekoliko regionalnih konferencija, rado prenosi…… Saznaj više »