Besprekorna belina praznog lista papira (i njegovog digitalnog naslednika Word dokumenta) ponekad u vama može probuditi oprečne reakcije. Uvrnuti osećaj naklonosti karakterističan je za trenutke kada shvatite da ste već na trećoj stranici vašeg sledećeg blog posta, a pritom niste još stigli ni do kraja prve od 3 prepodnevne šoljice kafe. Sasvim prirodno, ovaj osećaj će vam se svideti i vrlo ćete se brzo na njega navići. Da se ne biste kojim slučajem previše navikli, s vremena na vreme susrešćete se i sa onim manje prijatnim – kada zbog nedostatka ideja počnete da zazirete i od prazne stranice, i od svakog treptaja one male crtice zvane kursor.

Kada od obilja ili oskudice tih ideja zavisi količina saobraćaja i posećenost web stranice ili bloga na kome promovišete svoj biznis, shvatate i da će vam u kriznim mometima biti potrebno nešto poput rezervnog plana. Šta učiniti kada vas zatekne odsustvo inspiracije?

Zapitajte se „Šta ima novo?”

U slučaju da se nađete u nedoumici oko izbora ideja za pisani sadržaj, promene u trendovima ili na tržištu uvek vam mogu poslužiti kao prva pomoć. Istražite koje su to „vruće teme” koje zanimaju eksperte u oblasti kojom se bavite i pronađite među njima one koje bi se uklopile u koncept vašeg bloga ili web stranice. Ukoliko niste u potpunosti sigurni odakle biste krenuli, pretraga ključnih reči ili web stranica vaših konkurenata (naravno, doslovno plagiranje njihovih content strategija ne preporučuje se ni pod tačkom razno), sasvim je dobar početak. Takođe, onlajn platforma koju konsultuju izdavači poput National Geographic-a ili Rolling Stone-a, bez sumnje će vam pružiti korisne predloge.

Naučite svoje čitaoce nečemu korisnom

283 načina da uradite bilo šta” možda već odavno pripada kategoriji sadržaja na koje postajete imuni. Ipak, činjenica da se tekstovi ovakvog tipa i dalje dobro kotiraju tokom Google pretrage pokazuje da prosečnog korisnika interneta zaista zanima kako da unapredi i proširi dosadašnja znanja ili nauči nešto novo. Razmislite o tome kakva znanja biste mogli da prenesete svojoj ciljnoj publici i podelite sa njom tehnike ili trikove koji su vam pomogli u njihovom savladavanju.

Pročešljajte forume i online zajednice

Budući da bi sadržaj vaših objava trebalo da bude u skladu sa interesovanjima ciljne grupe kojoj se obraćate, razmislite o tome da upravo ona bude izvor vaših ideja. Izlistajte teme na forumima i online zajednicama koje okupljaju zainteresovane za vašu delatnost ili struku. Proučite o čemu najčešće diskutuju, i ukoliko primetite da u vezi određene materije postoje i različite nedoumice ili sklonost ka njihovom pogrešnom interpretiranju, iskoristite to kao temu za članak na vašem blogu.

Priče u nastavcima nisu samo specijalnost filmske industrije

Trend snimanja en-tih nastavaka popularnih franšiza lako se može primeniti i u content writingu. „Prošetajte” povremeno kroz dosadašnje objave i obratite pažnju na one koje su vaši čitaoci ocenili kao kvalitetne i korisne. Odabir onih kojima biste mogli dodati nastavak pomoći će vam da prebrodite trenutni nedostatak inspiracije, i istovremeno olakšati novim čitaocima put do vaših starijih objava.

Usudite se da progovorite o svojim greškama

Postoji nešto što će privući veću pažnju od priča o uspesima drugih ljudi – a to su iskrena priznanja o njihovim neuspesima i promašajima. Iako često neprijatna, lična iskustva koja prenesete drugima mogu biti dragoceni izvor podrške u situacijama kada se i oni sami suočavaju sa poteškoćama. Sem toga, nema boljeg načina da „kupite” svoje čitaoce nego da sa njima podelite i one manje glamurozne trenutke. Stavite im do znanja da je sasvim u redu biti nesavršen i ne ustručavajte se da se predstavite kao osoba koja je, poput svih, sklona greškama i lošim procenama.

Oprobajte se u ulozi recenzenta

Da li ste u poslednje vreme pročitali neku fantastičnu knjigu? Literaturu koja na vas ostavi snažan utisak mogli biste pretvoriti u idealnu temu za vaš sadržaj, a u zavisnosti od koncepta web stranice ili bloga koji vodite ona može ili ne mora biti vezana za vašu struku. Predstavite ukratko čitaocima njen sadržaj, pridružite tome svoju analizu i iznesite razloge zbog kojih biste je svima preporučili. Osim što vam može omogućiti da proširite ciljnu publiku, dobra preporuka literature uvek je dobrodošla.

Usudite se da iznesete drugačije mišljenje

Ukoliko redovno pratite aktuelnosti ili stručne analize u oblasti u kojoj poslujete, sigurno ste nailazili na stavove i argumente sa kojima se ni malo ne slažete. Umesto što biste svoj protest izrazili raspravljajući se sa displejima elektronskih uređaja ili novinskom hartijom, zašto ne biste svojim čitaocima predočili i suprotno stanovište? Razmena mišljenja na određenu temu mogla bi pokrenuti zanimljive i korisne rasprave, te se potrudite da eventualnoj diskusiji pristupite na konstrukivan način.

Iskoristite „pomoć prijatelja”

Ukoliko ste navikli da potpuno samostalno pretražujete i razrađujete teme vaših objava, to ne znači da s vremena na vreme ne možete napraviti izuzetak. Obratite se nekome od kolega iz vaše struke i predložite mu da bude gostujući autor na stranici koju vodite, ili osmislite objavu u vidu intervjua sa njom. Ako koncept vaše stranice to dozvoljava, razmislite o tome da ponekad objavite i sadržaj pisan iz ugla vaših čitalaca.

Bez obzira na delatnost kojom se bavite, neki od ovih „rezervnih planova“ sigurno će vam pomoći da doprinesete raznolikosti sadržaja koji objavljujete. Pošto ideje ponekad neće birati ni mesto ni vreme kada će se pojaviti, bilo bi dobro i da ih istog trenutka zabeležite. Rezervišite u te svrhe jednu sveščicu ili folder u računaru, pokušajte unapred da isplanirate koncept nekoliko narednih objava i, malo po malo, zaziranje od besprekorne beline papira više neće biti (toliko česta) opcija.

Poslednja izmena dana 18. maja 2017. u 17:15


Marta Levai

Rođena je 1986. godine u Novom Sadu. Završila je studije muzičke teorije na Akademiji umetnosti. U jednoj priči uvek otkrije bar još dve, i zato često sasvim slučajno opazi ono za šta se drugima čini da se ne primećuje. Na…… Saznaj više »