Imate firmu, proizvodi i usluge su spremni i napravili ste web sajt. „Samo“ još nedostaju klijenti. E, sada smo došli do najtežeg zadatka – kako dovesti ljude? Kako da nas pronađu na internetu? Odgovor je lak i uključuje trunčicu magije pod nazivom SEO pravila pisanja sadržaja za sajt.

Definišite svoju ciljnu grupu, otkrijte kako da primenite par caka i… ta daaaa, eto vas na prvoj strani Google pretrage. Da baš tu ispod strelice nestrpljivog klijentovog miša.

Šta je SEO optimizacija i kako je primeniti?

Kompjuterski miš je retka zverka. Pored toga što, umesto cijuka, kaže „klik, klik“, poseduje i jednu gadnu osobinu – kreće se isključivo na prvoj strani rezultata internet pretrage.

Dakle, da bi lov na klikove bio uspešan potrebne su 2 stvari:

  • Da svoj sajt dovedete na njegov teren – 1. stranu Google pretrage
  • Da to učinite koristeći odgovarajući mamac

Ključ za obe stavke su SEO pravila pisanja sadržaja na sajtu. Zvanično SEO je akronim za Search Engine Optimization. Međutim vi lovite korisničkog miša i zato SEO optimizaciju posmatrajte kao neonski znak koji mu jasno govori  – Sir Evo Ovde.

A šta je ovaj sir?

U pitanju su takozvane ključne reči koje čine osnovu SEO optimizacije sajta. Radi se o izrazima koje ljudi ukucavaju na internetu da bi pronašli ono što žele. Te ključne reči zato je potrebno da implementirate u tekstove na svom sajtu i omogućite im da se pojave u rezultatima pretrage.

Recimo da vas interesuje šta mora da sadrži dobra prezentacija. To ukucate na Googlu i izaćiće vam tekst sa baš ovim naslovm na sajtu Moja firma, spreman da vam pomogne.

Ali, nije sve jedno koji sir koristite za koju ciljnu grupu. Kao što jedni vole Edamer ili Gaudu, drugi vole Bri ili Parmezan. Sve zavisi od toga šta će ukucavati u pretragu ljudi kojima su vaši proizvodi ili usluge potrebni.

Kako odabrati ključne reči za SEO optimizaciju?

Načina i taktika je mnogo. Ovde ćemo se baviti samo jednom jednostavnom i efikasnom metodom SEO pravila pisanja sadržaja za sajt. Oduzeće vam vrlo malo vremena, a doneti dobre rezultate.

Spremni?

  • Sklopite oči na trenutak i opustite se. Zaboravite da imate firmu i zamislite da ste vi osoba koja želi baš ono što se prodaje na vašem sajtu. Recimo da se radi o letnjim cipelama.
  • Otvorite oči i pokrenite Google pretraživač.
  • Ukucajte ono što mislite da će vam dati željeni rezultat – npr. letnje cipele.

Čestitam. Upravo ste pronašli jednu ključnu reč za stranicu svog sajta koja se bavi prodajom letnjih cipela.

  • Sada skrolujte do dna prve stranice rezultata na Googlu i pogledajte šta je nabrojano od ključnih reči koje su slične ili povezane sa onom koju ste ukucali: letnje cipele ženske, letnje cipele muške… eto novih ključnih reči za vas.

Važno je da znate da se svaka stranica na vašem sajtu posebno SEO optimizuje. To znači da istraživanje morate sprovesti za svaku od njih pojedinačno jer svaka nudi (ili bi makar tako trebalo da bude) različite proizvode i usluge.

Potrudite se da pronađete 3 do 5 ključnih reči koje ćete ubaciti u tekst na sajtu kao bi ga SEO otpimizovali. Razlog za to je jednostavan. Dajte mišu veći izbor sireva i on će se lakše odlučiti da klikne na link do vašeg sajta.

Kako ubaciti ključne reči na sajt?

Ok. Sir je tu sada ga treba pravilno poslužiti. SEO pravila pisanja sadržaja za sajt jasno propisuju bonton po kome to treba učiniti:

  1. Ključnu reč stavite u naslov teksta: Letnje cipele za prave dame. Budite elegantne i na +40.
  2. U prve 3-4 rečenice teksta pokušajte da ubacite isto toliko različitih ključnih reči. Dozvoljeno je i da ključnu reč koju smatrate najrelevantnijom ponovite 2 puta.
  3. Ključne reči upotrebite u međunaslovima kojima ćete razdeliti tekst na smislene celine.
  4. Najrelevantniju ključnu reč, na različitim mestima u tekstu, upotrebite 5-6 puta, ostale oko 3 puta. Budite oprezni. Bonton ne dozvoljava prenatrpavanje teksta ključnim rečima.
  5. Ključne reči u tekstu bodujte (podebljajte), tako Googlu govorite da su to važni izrazi na koje želite da obrati pažnju.
  6. Ako u tekstu imate slike, u njihove nazive ubacite barem jednu ključnu reč.
  7. Najrelevantniju ključnu reč ubacite u title stranice (title je ono što piše na linku (plava slova) kada se pojavi u rezultatima pretrage) i opisu strane (tekst koji stoji ispod linka). Za ovu tačku možda će vam biti potrebna pomoć programera. Vredi je potražiti jer se radi o najvažnijem mestu za postavljanje ključnih reči.

I to je to. Upravo ste primenili osnovna SEO pravila pisanja sadržaja za sajt ili takozvani tehnički SEO. Naravno, SEO optimizacija sadrži brojne druge korake, ali na domaćem tržištu, za većinu delatnosti tehnički SEO zna da bude dovoljan.

Nakon što dobro ovladate osnovnim SEO pravilima, lako možete nastaviti da dopunjavate svoja znanja i primenjujete ih na sajtu.

Poslednja izmena dana 28. septembra 2017. u 02:22


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »