Kao što ste verovatno već i sami primetili, tržište se menja, i to vrtoglavom brzinom. Oni koji nisu u stanju da isprate tempo ispašće iz igre, a tempo se u poslednjih deceniju i kusur vrti oko društvenih mreža, čiji presto na internetu za brojne biznise još uvek suvereno drži – Facebook.

Ko god da nešto prodaje, sigurno je makar pomislio da se reklamira putem ove sveprisutne društvene mreže. Prošlu, 2017. godinu obeležio je porast trenda zatvaranja tržnih centara u SAD. Razlog? Ljudi se sele u svet e-trgovine. Broj ljudi koji kupuje na ovaj način je u stalnom porastu, što znači da je i to tržište u stalnom porastu i stanju promene.

To što je tržište u stalnom porastu znači da se i pred svima koji nešto prodaju na ovaj način nalazi stalan izazov: kako se istaći u odnosu na konkurenciju i u moru ponuda učiniti da baš vaša bude ona za koju će se kupac opredeliti?

Facebook je za to odličan alat, ali da bi dao željene rezultate, morate znati kako da ga koristite. Zato vam donosimo tri važna pravila koja je potrebno da imate na umu kod korišćenja ove popularne društvene mreže u promociji svog biznisa.

1. Neophodno je da razumete svoju ciljnu publiku.

Pre nego što se bilo šta objavi na Facebooku, najpre je neophodno razmotriti to kome se obraćate i zbog čega. Drugim rečima, nema stihijskog postovanja, već se sve radi planski, u okviru strategije, koju određuju ciljevi. Kao i bilo koja druga forma kampanje u marketingu, tako i ova započinje određivanjem i segmentacijom ciljne grupe. Tek tada ćete imati odgovor na pitanje kome se obraćate, a potom i na koji način i zašto.

Poznavanje ciljne publike kojoj se obraćate odrediće tip sadržaja koji će se naći na vašoj stranici. Isto tako, ona će vremenom postati glavni izvor informacija o tome šta najviše zanima, odnosno je potrebno vašim potencijalnim kupcima. Zato je sadržaj pitanje kom je potrebno baviti se ozbiljno, a ne stihijski ili, još gore, kad se za to nađe vremena.

Mnogi su biznisi koji svoj uspeh duguju upravo zahvaljujući pametnoj upotrebi Facebook-a u komuniciranju sa svojom ciljnom grupom i građenju odnosa sa njima. Ako je i vaš biznis takav, krajnje je vreme da se nađete u toj ekipi.

2. Postujte redovno i dosledno.

Kada otkrijete kome i šta ćete da postujete, potrebno je da se pobrinete da vaša Facebook stranica bude u skladu sa vašim brendom. Prisustvo na društvenim mrežama obezbeđuje vam postojanje specifičnog kanala komunikacije, koji je poseban zato što se na njemu odvija komunikacija koja se nema gde drugo odvijati. Zato je toj komunikaciji neophodno posvetiti vreme i resurse, kako bi se ona uspostavila i negovala, na dobrobit obe strane – vas i vaših (potencijalnih) kupaca.

Da li postoje pravila u vezi sa tim koliko često bi trebalo nešto da postujete na Facebook stranici? Postoje smernice, a one zavise od vašeg tržišta. Ne dozvolite da svojim pratiocima „iskačete iz frižidera”, ali isto tako ne dozvolite da vaše prisustvo bude periodično. Pronađite meru i potom sa njom eksperimentišite pa zaključite na šta vaša ciljna publika najbolje reaguje. Kada pronađete takav sadržaj, za početak poneki post boost-ujte (postavite plaćenu reklamu, u kojoj će se on pojaviti kao oglas) i tako doprite do što većeg broja pripadnika svoje ciljne grupe. Kasnije se možete ozbiljnije baviti strategijom oglašavanja na Facebooku.

3. Neka komunikacija bude dvosmerna.

Najčešća greška koju brendovi na mrežama prave je zauzimanje stava rok zvezde na bini, koju publika posmatra ali ne može sa njom da ostvari kontakt. Društvene mreže su to promenile i takav stav, u doba kad se cene posvećenost, neposrednost i dobra komunikacija sa ciljnom grupom, jednostavno ne prolazi.

Kako da uključite svoje pratioce u komunikaciju? Jednostavno – postavljajte im pitanja, ohrabrujte im da vam se obraćaju, a kada to čine, pobrinite se da dobijaju najbolju moguću uslugu. Ne zaboravite, i to je komunikacija sa vašim brendom; sve je komunkacija sa vašim brendom, bez obzira da li se odvija na sajmu, u prodavnici ili na internetu.

Danas je popularno angažovanje takozvanih influensera – uticajnih ljudi na društvenim mrežama i u određenim sferama koji mnogim brendovima i proizvodima služe kao efikasna odskočna daska. Samo jedno pominjanje vašeg brenda od strane pametno odabranog influensera (a to je onaj koji komunicira direktno sa vašom ciljnom grupom) može vam doneti značajnu vidljivost i danas je sasvim legitiman način sticanja baze potencijalnih kupaca.

Pravljenje zajednica na društvenim mrežama, odnosno na Facebooku, zahteva vreme, ali ako se držite ovih smernica, sigurno ćete biti na dobrom putu. Preostaje vam da budete dosledni, strpljivi i u kontaktu sa onime što želi vaša ciljna publika.

Poslednja izmena dana 20. aprila 2018. u 01:45


Ina Borenović

Ina je master psihologije, sa raznolikim iskustvom: od regrutacije i selekcije vojnog kadra, konsaltinga iz oblasti ljudskih resursa, pa sve do pisanja, predavanja, bavljenja psihologijom marketinga i preduzetništva. Sertifikovani je trener asertivnosti, sa završenim edukacijama iz grupne analize (osnovni nivo)…… Saznaj više »