Šta će _____ (upiši naziv profesije) blog? je serija tekstova čiji je cilj da na praktičnom primeru pokaže da baš svako može (i trebalo bi) da ima poslovni blog. Kroz njih ćemo se najviše pozabaviti onome što muči svakog blogera, početnika jednako kao i iskusnog autora – idejama za tekstove. Biće reči i o fotografijama, video snimcima i ostalim dodacima koji čine jedan blog zanimljivim.

Na predavanjima i obukama koje držim u vezi sa sadržajem na internetu jedno od mojih obaveznih pitanja je i ono kojim završavam svaki tekst u ovoj seriji: “Prema vašem mišljenju, koje to preduzeće/proizvod/usluga nikako ne bi moglo/trebalo imati svoj blog?”. Odgovora bude raznih, neki se često ponavljaju, a neki budu zaista inspirativni – od jednog takvog pitanja nastala je i tema ovog teksta.

“Po mom mišljenju, pogrebno preduzeće nikako ne bi moglo imati blog! Šta bi oni objavljivali: kad je čija sahrana?!” otprilike je glasilo pitanje, a ja sam u nekoliko sekundi smislila najmanje 10 tema o kojima bi se na takvom blogu moglo pisati – i zapitala se kako to da se niko toga već nije setio?

Sahrane su tužna neminovnost, nešto što bar nekoliko puta u životu nikako ne možemo izbeći. Uglavnom su tu neki bliski rođaci koji “znaju reda” i poznaju običaje, pravila, šta se sme, a šta ne. Ali, šta onda kada taj neko umre, ili je previše potrešen smrću da bi mogao učestvovati u organizaciji sahrane? Koga onda pitamo za savet? Internet, kao i za sve drugo danas.

Da li se na sahranu zove? Kako javiti da je neko umro? Kako izjaviti saučešće? Da li je u redu poslati SMS poruku? Koji tekst poslati u telegramu saučešća?

Da li muškarci nose crne ili bele košulje na sahrani?

Šta se iznosi od jela i pića na sahranu (pomen)? Šta se nosi kada je post?

Koje cveće se nosi na sahranu mladima / starima / bebi?

Šta se radi na pomenu od 40 dana (pola godine, godinu)?

Kada se podiže spomenik?

Šta su Zadušnice? Šta se iznosi na groblje za Zadušnice?

Zašto se prekrivaju ogledala kada neko umre?

Koliko dugo se nosi crnina? Da li deca nose crninu?

Sigurno je da se i vi možete setiti bar još 3-4 pitanja u vezi sa sahranama na koje ne biste znali odgovor. Ko bi bolje umeo i trebalo da odgovori na sve ovo, ako ne pogrebno preduzeće? Zaposleni su svakako upućeni u to, jer im ne jednom dnevno dođu ljudi koji nemaju koga da pitaju, koji su pitali ili su znali, ali su od žalosti i šoka zaboravili. U nekim pogrebnim preduzećima možete dobiti odštampano na papir šta je sve potrebno za sahranu, primera radi. Zašto to isto ne bi ponudili na svom blogu?

Običaji su različiti i ima ih koliko ima različitih krajeva i sela u Srbiji, čitava serija tekstova bi se mogla posvetiti tome.

Ljudi danas putuju iz najrazličitijih pobuda, i na tim putovanjima žele da vide različite znamenosti, pa tako postoje i takozvani tombstone tourists, odnosno, turisti koji posećuju groblja. Nekima je interesantno da obiđu samo poznate ličnosti, dok ima i onih koji su fascinirani grobljima i nadgrobnim spomenicima uopšte. Eto prilike da im se pomogne: ponuditi spisak, odnosno svojevrsni adresar (poželjno: sa mapom) grobnih mesta poznatih ličnosti u Srbiji. Čak ni osnovno- i srednjoškolskim ekskurzijama nije strano posećivanje grobnih mesta znamenitih ljudi.

Prisustvo na društvenim mrežama pogrebnim preduzećima vrlo verovatno nije potrebno, štaviše, može stvoriti potpuno drugačiji utisak od željenog. Oglašavanje pogrebnog preduzeća je veoma zahtevan zadatak, jer raspolažete sa ograničenim mogućnostima: vizuelno ne može biti prenapadno, nemate veliki izbor boja, zvučne i video reklame (za radio i TV) gotovo sigurno ne dolaze u obzir. Šta vam onda ostaje? Web stranica, i na njoj blog .

Da završimo kao i prethodnog puta: šta mislite, kome sigurno nije potreban (ili ne bi trebalo da piše) blog? Dajte odgovor u komentarima, a ja ću u nekom od narednih tekstova obrazložiti zašto bi i to zanimanje moglo (i trebalo) da ima svoj blog.

Poslednja izmena dana 1. septembra 2015. u 02:22


Sandra Simonović

Sandra Simonović je Web preduzetnica od 2011. godine – osnovala agenciju Šnajderaj, za krojenje društvenih mreža po meri, koju 2013. zbog proširenja posla preimenuje u agenciju za poslovno (web) savetovanje Marketing ITD. Predavač, govorila na nekoliko regionalnih konferencija, rado prenosi…… Saznaj više »