Internet oglašavanje, godinama unazad, izbor je mnogih malih firmi širom sveta. Razlozi su brojni, a najvažniji su to što je Internet oglašavanje najbliže „pametnom“ oglašavanju. A šta znači da je oglašavanje „pametno“? Šta znači pametan televizor? Televizor koji nudi niz dodatnih mogućnosti koje običan televizor ne nudi. Ista stvar je i sa pametnim telefonima, pametnim satovima, pametnim kućama.

Tako je i sa „pametnim“ marketingom. On vam prosto daje više mogućnosti – bolje informacije o rezultatima, korisnicima, potencijalnim kupcima. Za Internet oglašavanje govorimo da je pametno zato što je na internetu sve merljivo, svuda postoji statistika i analitika sa mnoštvom informacija. Koliko ljudi je videlo oglas, koliko je kliknulo na oglas, koliko su se zadržali na stranici na koju su otišli, koje su još stranice obišli, koliko su vremena proveli tu, a u nekim slučajevima i koja je starosna struktura, geografska lokacija, finansijska situacija i slično.

A šta je onda taj remarketing?

Remarketing je princip u kome dobijate mogućnost da prvi put kada korisnik pokaže interesovanje za vaš proizvod i poseti vaš sajt, sistem ga identifikuje i zapamti i u narednom periodu tom korisniku možete plasirati vaše reklame kroz neki od velikih oglašivačih sistema. Zvuči poznato? To je ono kada pretražujete hotele u nekom mestu na Booking-u, a u narednom periodu gde god se okrenete, ponude hotela vas prate. To je remarketing.

Zamislite da recimo prodajete automobile. Imate kupce koji kada vide vaš automobil, dopadne im se, ali nisu spremni da urade bilo šta po tom pitanju. Ipak, postoji deo njih koji je voljan da ga vidi, proba i slično. Od trenutka kada ga probaju, ukolio se ipak ne odluče na kupovinu, narednih nekoliko meseci možete, kada god hoćete da im prikažete vaš oglas na nekoj dostupnoj oglasnoj poziciji – billboard-u pored koga prolaze, u novinama koje čitaju, u pauzi serije koju gledaju, na radiju koji slušaju. To, još uvek nije moguće, ali kako svi ti mediji postaju digitalni, postaće. Do tada, možda ne možete to učiniti na billboardu, ali možete se prikazati na sajtu koji posećuje, možete im prikazati pre ili u toku emisije ili pesme koju gledaju na Youtube, pored vesti koje čitaju na novinskom sajtu i slično.

Remarketing može biti veoma naporan za posetoice, ali je bez daljnjeg izuzetno uspešan način da povećate prodaju. Lepa stvar je što to koliko je dosadan, možete dozirati, kao i sve druge parametre kampanja.

Zašto je remarketing toliko dobar?

Ukratko – umesto mora ljudi koje možda ni ne zanima vaš proizvod, vi se obraćate mnogo manjoj grupi koja je pokazala interesovanje za vaš proizvod. Ova grupa nije idealna. Neko je možda kliknuo i shvatio da ga ipak ne zanima, neko je kliknuo greškom. Ipak, statistika je neumoljiva, i prosto ti ljudi su u proseku daleko više zainteresovani od drugih. A vi im se možete direktno obratiti.

Zamislite recimo da imate proizvod koji košta 100 dinara, gde vam je marža 70%. U svojim kampanjama možete ponuditi proizvod po regularnoj ceni, a onima koji su pokazali interesovanje, ali ipak nisu završili ponudu, možete ponuditi specijalni popust koji samo oni vide, i prodati ga npr. za 80 dinara. Deo njih je odustao jer im je bilo skupo. Komuniciranje tog popusta svima bilo bi kontraproduktivno, ali vi to ne činite, vi se obraćate samo onima koji ispunjavaju uslove. A to ne mora biti popust – recimo, možete ponuditi samo tim ljudima besplatnu dostavu, ili neki bonus ili specijalnu ponudu.

Takođe, ukoliko imate više proizvoda, možete napraviti mnogo različitih remarketing kampanja, i na taj način poboljšati učinak ovih kampanja. Ako prodajete automobile, svaki model i svaka specijalna ponuda mogu imati svoje kampanje i mogu se zasebno pratiti i marketirati.

Koliko je teško podesiti remarketing?

Nije preterano teško. Potrebno je ubaciti kod na vaš sajt (remarketing piksel) ili pojedinačne stranice, i zatim će sistemi početi da skupljaju informacije o posetiocima. U startu, baza posetilaca će biti veoma mala, pa nema previše smisla počinjati odmah sa reklamom, ali vremenom će se akumulirati i već posle nekoliko dana ili nedelja ima smisla krenuti.

Google Adwords ima svoj sistem za ovo, Facebook oglašavanje ima svoj, a postoje i platforme koje nude oglašavanje kroz mnoštvo ovih kanala odjednom. Najpoznatija je AdRoll.

AdRoll je značajan i zbog toga što nudi mogućnost takozvanog dinamičkog remarketinga. Šta sad to znači? Pa recimo da imate veliki broj artikala, i da je nemoguće napraviti kampanje za sve njih – AdRoll nudi mogućnosti automatizacije i povezivanja sa većinom popularnih e-commerce rešenja. To znači da će u neki od tipskih banera biti ubačen konkretan proizvod i ponuda, generisana po automatizmu.

Zaključak

Ukoliko vam je cilj prodaja, remarketing je jedan od načina da do cilja dođete. Najbolje rešenje je uvek kombinacija više kanala, ali ovaj gotovo uvek daje dobre rezultate i svakako je vredan vašeg vremena i novca. Testirajte, merite, optimizujte.

Poslednja izmena dana 19. juna 2017. u 00:30


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »