Poslovni ručak, izlazak na piće, romantična večera, druženje sa prijateljima. Šta im je zajedničko? Naravno restoran ili kafić kao epicentar dešavanja. A kako danas biramo gde ćemo izaći? Preko interneta uz pomoć mobilnog telefona, kako drugačije. Online prisustvo ugostiteljskog objekta zato je stavka kojoj se morate ozbiljno posvetiti, ali samo ukoliko nameravate da postignete uspeh i pobedite u trci za klijentima.

Napravi ga i oni će doći„, kaže čuveni citat iz filma Polje snova.

Prema tome, ukoliko ste ponosni vlasnik restorana ili kafića i želite da vaš lokal uvek bude pun, ovo je lista stvari koje morate uraditi online.

Web sajt najbolji izlog svakog restorana i kafića

Kada su restorani i kafići u pitanju neophodno je da web sajt bude na vrhu liste prioriteta. Kao prvo, sajt bi trebalo da bude responsive, odnosno takav da pruža savršen prikaz na svim uređajima. Od mobilnog telefona, preko tableta, pa do računara, iskustvo posetioca mora biti savršeno. Ipak, mobilni telefon je primaran način odlaska na internet za većinu korisnika.

S druge strane, sve dalje online marketinške strategije u mnogome zavise od web sajta vašeg kafića ili restorana tako da on zapravo predstavlja temelj vašeg online prisustva.

O čemu valja voditi računa kada su u pitanju izgled i funkcionalnost web sajta ugostiteljskog objekta?

  1. Potrebno je da sajt vizuelno odgovara samom restoranu, tj. kafiću. Da praktično predstavlja nastavak samog lokala. Boje, fotografije, sama atmosfera na sajtu, sve je to ogledalo vašeg objekta i najavljuje posetiocu užitak koji ga čeka čim pređe vaš prag.
  2. Jasno navedite adresu, kontakt telefon, meni, radno vreme, načine na koje je moguće izvršiti plaćanje (posebno naglasite ako je moguće platiti Bitcoin valutom).
  3. Uključite utiske gostiju i kritike sa sajtova i novina. To će vam podići kredibilitet i olakšati odluku potencijalnom gostu.
  4. Omogućite rezervisanje mesta i naručivanje u samo par klikova, ali i mogućnost kupovine poklon vaučera koji vam mogu predstavljati dodatnu zaradu.
  5. Povežite sajt sa profilima na društvenim mrežama.
  6. Optimizujte sajt za internet pretraživače kako bi vas gosti lako pronašli.
  7. Pokrenite blog na sajtu i objavljujte zanimljive i korisne tekstove iz svoje branše kako bi ste izgradili svoj autoritet i okupili zajednicu vernih klijenata.

Otvorite Google for business nalog za svoj restoran/kafić

S jedne strane Google business nalog za vaš restoran ili kafić doprineće boljoj pozicioniranosti vašeg sajta u pretrazi. S druge, pruža vam značajnu mogućnost da svoj lokal postavite na Google mapu.

Posebno ukoliko poslujete u Beogradu, imajte u vidu da veliki broj stranaca dolazi u prestonicu, a budući da su živi ljudi, moraju da nešto pojedu i popiju. Kada se zažele ića i pića šta će uraditi? Izvući telefon i početi da traže na Googlu (o ostalim kanalima više u redovima ispod). Prvo što će im iskočiti je mapa. Ako ste na njoj, eto vama novih gostiju.

Foursquare i Tripadvisor riznica novih klijenata

Foursquare je mesto gde na izvrstan način možete promovisati svoj kafić ili restoran. U pitanju je popularna mreža koja svojim korisnicima šalje obaveštenja svaki put kada nudite neku posebnu ponudu i to je čini odličnim sredstvom za privlačenje novih gostiju.

Slična situacija je i sa Tripadvisor aplikacijom. Ljudi je često koriste pre dolaska u stranu zemlju ili novi grad, upravo kako bi se informisali o tome gde jesti, šta obići, koje objekte posetiti…

Većina korisnika ostavlja ocene i komentare, spontane fotografije, upoređuju cene i generalno dele informacije koje su veoma korisne. Ova aplikacija je odlično mesto za borbu sa konkurencijom i prilika da istaknete jedinstvenost svog ugostiteljskog objekta.

Obavezno prisustvo na Facebooku, Instagramu, Twitteru

Društvene mreže za restorane i kafiće su od ogromnog značaja za ostvarivanje kontakta sa postojećim i potencijalnim gostima.

Facebook, kao najpopularnija mreža, za kafić ili restoran praktično je jednako važan kao i web sajt, ali vam pruža i mogućnost plaćenog oglašavanja i lakog proširivanja svesnosti o vašem brendu. Dozvolite ljudima da objavljuju svoje fotografije iz provoda u vašem lokalu, ostavljaju komentare i daju ocene.

Upravo ste dobili besplatnu promociju najbolje vrste – preporuka zadovoljnog gosta.

Sa Instagramom stvari stoje isto. Smislite svoj haštag i ljudi će ga koristiti, a svi znamo koliko svi vole da slikaju divno aranžiranu klopu ili piće pre konzumiranja. Pošto fotografije vladaju Instagramom, objavljujte slike dobrog kvaliteta koje će otvoriti ljudima apetit ili učiniti da ožedne.

Twitter je odlično mesto za povezivanje sa gostima na neformalnijem i ličnijem nivou, ali i za promovisanje akcija, popusta i noviteta. Za razliku od prethodne dve mreže, Twitter u Srbiji nema prevelik broj korisnika, zato istražite da li vaša ciljana klijentela pripada grupi twiteraša ili ne, i tako odlučite da li je ova društvena mreža od koristi vašem poslu ili ne.

Napravite dogovor sa blogerima i YouTuberima

U pitanju su uticajni pojedinci koji imaju veliki broj pratilaca. Pokloniti im večeru ili pružiti priliku da se odmore uz besplatnu kafu, sok i grickalice, u zamenu za preporuku na njihovom kanalu ili blogu, mala je cena za veliki doseg.

Još ako im se toliko svidi ono što nudite i dobiju stalan popust kod vas, očekujte brojne postove i slike iz vašeg lokala koje će uticajni deliti. A onda očekujte nove goste koji će želeti da upoznaju poznate i probaju ono što su oni probali. Gde sve to mogu, pa u vašem restoranu/kafiću.

Dakle, što više budete uložili u svoj on-line nastup i marketing, više ćete ostvariti u off-line svetu. Zato ovu stavku nikada ne posmatrajte kao trošak, već samo kao dobru investiciju u svoj posao.

Poslednja izmena dana 21. januara 2018. u 01:33


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »