Newsletter (ili ti bilten, po srpski) jedna je od najefektivnijih formi digitalnog marketinga za privlačenje novih i negu starih klijenta. Njegova snaga leži u tome što vam, nakon slanja, u kratkom roku donosi stotine i hiljade poseta sajtu, koje se lako i brzo pretvaraju u konverzije.

Međutim. Možete imati najbolje dizajniran i napisan newsletter na svetu, ako se ljudi na njega ne prijavljuju, sve je uzalud. Čisto gubljenje vremena i resursa.

Zato saznajte odgovor na pitanje kako motivisati ljude da se prijave na newsletter i tako, na jednostavan, način lansirajte svoju prodaju.

U poslu treba pucati iz svih oružja

U biznisu, kao i u svim drugim aspektima života, „ako ne napreduješ zapravo nazaduješ“. Status quo ne postoji. Newsletter je snažno marketinško oružje koje imate u svom arsenalu. Ako ga ne iskoristite vi, konkurencija zasigurno hoće.

Dakle, motivisanje ljudi da se prijave na vaš newsletter jeste tema kojoj vredi posvetiti punu pažnju. U pitanju je marketinška aktivnost koja vam direktno utiče na vaš profit, a zbog njega sve i radite.

Da odmah otkrijemo poentu. Newsletter koji privlači klikove rezultat je dobre kombinacije tehničke izvedbe i psihologije. Nije dovoljno samo da ga napravite i pošaljete. Ne postoji armija ljudi koja samo čeka da vam uruči svoj email i halapljivo proguta sve što im pošaljete.

Dobijanje prijave na newsletter morate da zaslužite. I to bez pozivanja na autoritet, korišćenjem jeftine fore ili primoravanjem posetilaca sajta pop-up prozorčetom. Uspeva samo starovremski način – kvalitet i preciznost u svakom pogledu.

6 načina za privlačenje prijava na vaš newsletter

Pretpostvićemo da ste svoj bilten dizajnirali kako treba i napunili ga zanimljivim, korisnim i, nadasve, sadržajem koji ističe dobiti koje će čitalac ostvariti. Kako ga napraviti? Kakav dizajn primeniti? Koji servis za slanje mailova koristiti? Sve o tome možete pročitati u tekstu „Šta sve sadrži dobar newsletter„.

Elem, od čega početi?

Prvo i osnovno je da svoje razmišljanje podesite tako da uvek imate na umu pitanje „Šta ja imam od toga?“, koje vam vaš potencijalni klijent neprekidno upućuje. Ako je odgovor „ništa“, oprostite se i od toga da će se prijaviti na vaš newsletter i od mogućnosti da steknete novog klijenta.

Tajming je presudan

Posetilac dolazi na vaš sajt. Učitava se stranica. Taman da pročita o čemu se tu radi – puf. Iskače mu pop-up prozorčić koji ga poziva da ostavi svoje podatke i pretplati se na vaš newsletter.

„Odlično, sada će uraditi upravo ono što želim i eto meni novog pretplatnika“, možda ste pomislili. Pogrešno.

Akcija koja će uslediti jeste traženje onog x za gašenje prozora. Ukoliko ga nema, posetilac će, kao što praksa i dokazuje, jednostavno otići sa sajta.

„Zar? Pa došao je da bi pročitao šta tu piše. Ima toliko korisnih informacija. Zašto bi otišao? Odradili smo SEO, pustili Facebook reklamu, a on sad da ode tek tako?!“

Naravno da će otići. Još nije ni stigao da pogleda sadržaj sajta i šta mu se to sve nudi, a vi ste mu pod nos gurnuli da se pretplati na newsletter i zatražili da vam ostavi svoje podatke.

To što ste platili copywritera, SEO stručnjaka i web dizajnera, kupili hosting i domen, sve je otišlo niz vetar jer vam je tajming loš.

Kada je onda pravo vreme za pop-up?

Postoje 3 moguća odgovora:

  1. Prijavnu formu postavite na strateško mesto tako da ne kvari korisničko iskustvo i prekriva sadržaj, a opet bude čoveku pred očima. Jedna od najboljih lokacija je prostor odmah ispod glavne slike (Hero image) na početku strane. Formular postavite unutar tanke trake koja će bojom odudarati od ostalog sadržaja i tako biti lako uočljiva. Ovu opciju možete primeniti ako želite da prijavu na vaš newsletter pokažete korisniku što pre, ali da to ne bude iritirajuće.
  2. Pretplatu na newsletter možete ponuditi u trenutku kada je posetilac skrolovao do sredine ili dve trećine teksta. Do tada se već solidno upoznao sa sadržajem i odlučio da li mu se dopada to što nudite ili ne. Ako mu se dopalo, lakše će izdvojiti vreme da popuni tražene podatke i to će shvatiti kao ulaganje u buduće dobiti koje će ostvariti primanjem vašeg newslettera.
  3. Druga opcija je da se formular pojavi onog trenutka kada korisnik napušta stranicu ili sajt. Kao i u prvom slučaju, već je odlučeno da li mu se sadržaj dopada ili ne. Pored toga pred njime je izbor – da li da juri x-ić i zatvori tab ili da popuni obrazac i ostvari buduće benefite. U pitanju je klasičan slučaj štapa i šargarepe i zato se potrudite da šargarepa (sadržaj vaše strane) bude što veća, sočnija i primamljivija.

Prijavni formular mora biti što jednostavniji

Niko ne želi da gubi vreme na unošenje imena, prezimena, grada u kome živi, godina starosti, mail adrese… Nema se vremena za to, a ni živaca. Naročito ako je korisnik na sajt došao preko mobilnog telefona.

„Ma ko će da se bakće sa time“, pomisliće posetilac sajta. Da onaj posetilac kog ste, najverovatnije, nepovratno izgubili.

Zato, fokusirajte se na ono što je vama najvažnije – email adresu. Na koncu samo vam to i treba da biste mu poslali svoj newsletter.

Kako bi se „papirologija“ svela na minimum, odlična je praksa omogućiti potencijalnom klijentu da se na newsletter prijavi putem Facebook naloga. Sve što je potrebno jesu dva klika.

Ta-daaaa. Upravo ste na sjajan način motivisali ljude da se prijave na vaš newsletter.

Pružite ljudima nešto kvalitetno i BESPLATNO

„Šta je džaba i Bogu je drago“. Iskoristite to za sebe. Uz prijavu na vaš newsletter, kao dodatnu vrednost, priuštite ljudima poklon. Šta ćete darovati zavisi od delatnosti kojom se bavite. Potrebno je „samo“ da se radi o nečemu što je korisno, u vezi sa onim čime se bavite i što publika može dobiti samo od vas.

To može biti korisna brošura, skripta ili hrestomatija korisnih informacija, knjiga u elektronskoj formi, vaučer uz koji se ostvaruje popust… dajte mašti na volju.

Oprez. Ono što pružate besplatno nikako ne sme biti bezvredno ili shvaćeno kao takvo. Sprečite ovakav ishod stavljanjem jedne do dve rečenice u kojima jasno navodite dobiti koje poklon donosi.

Facebook Pixel u  službi motivisanja prijave na newsletter

Koristite Facebook oglase i Facebook Pixel? Ako je odgovor „ne“ vreme je da počnete. Za više informacija o ovoj temi bacite pogled na tekst Kako početi sa oglašavanjem na Facebook-u.

Ukratko, Pixel beleži ljude koji su preko Facebook oglasa došli na vaš sajt i pruža vam mogućnost za remarketing. Ovo je idealna stvar za motivisanje ljudi da se pretplate na vaš newsletter.

Napravite kampanju. Preko Pixela targetirajte ljude koji su već bili na vašem sajtu i prema tome već su upućeni u njegov sadržaj. Sročite privlačan tekst oglasa – na primer: Krenuli ste u avanturu zvanu sopstveni biznis? Uz portal Mojafirma.rs na mail vam stižu najnovije inofrmacije o pokretanju i uspešnom vođenju firme. Besplatno znanje na jedan klik od tebe.

Ostalo je samo da pustite oglas koji će ljude voditi do odlično kreirane landing stranice za prijavu na vaš newsletter.

Pokažite ljudima na šta se pretplaćuju

Jedan od najvećih problema, kada je u pitanju prijavljivanje na newsletter jeste nepoznanica na šta se zapravo čovek pretplaćuje. „Da li ću dobijati gomile spam poruka? Ko zna za šta će koristiti moj mail…“ samo su neke od stvari koje ljudima prolete kroz misli.

Ovu barijeru veoma je lako ukloniti. Dovoljno je da novom posetiocu pokažete neki od prethodnih newslettera sa odličnim sadržajem koji vredi pročitati. A kada jednom dobije slatki ukus korisnih informacija, sa radošću će postati vaš novi pretplatnik.

Novac je u email listi

Svi veliki brendovi to dobro znaju. Jednostavno. Ako imate ljude kojima se dopao sadržaj koji delite na sajtu i proizvod koji prodajete, biće motivisani i ostaviće vam svoj mail. Za vas to praktično znači da već imate novac u džepu.

Preciznije, slanjem newslettera „zagrevate“ publiku i osiguravate da fokus njihove pažnje ostane baš na vašem brendu. Tako, čim im bude zatrebalo ono što nudite, klijenti će to, pogađate, kupiti od vas, ne od vašeg rivala.

Zato iskoristite moć newslettera za sebe. Stalno „čačkajte“ i tražite kako da motivišete ljude da se pretplate na vaš newsletter i posao će vam cvetati.

Poslednja izmena dana 12. novembra 2017. u 03:58


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »