Na Twitteru se svakodnevno generiše preko 400 miliona tvitova. Mnogi od njih služe za izražavanje osećanja ili mišljenja i to je sasvim dovoljno ako je reč o privatnom nalogu. Twitter je ipak mnogo više od toga.

Iako to možda nije bila inicijalna zamisao vremenom se ustoličio kao veoma efikasan alat za razvoj i širenje poslovne mreže. To je mesto gde se pojedinci i kompanije povezuju sa fanovima, klijentima i uticajnim ljudima u industriji kojom se bave.

Potencijal za razvoj poslovanja korišćenjem ove mreže je veliki.

Ako se odlučite da pokrenete novi ili oživite postojeći Twitter nalog, kako biste dali vetar u leđa  svom poslu, u nastavku sledi nekoliko saveta koji vam mogu pomoći u boljem razumevanju pravila igre.

Nije kanal distribucije

Puko deljenje sadržaja nije pravi način za korišćenje Twittera. Sve što želite da kažete nikako ne treba da bude u formi monologa, već bi trebalo da podstakne razgovor sa fokusom na „1:1“ komunikaciju. U toj priči potrebno je da sagovornicima ponudite neku vrednost jer njihova zainteresovanost znači prilike za vas.

Aktivnost se podrazumeva

Kada drugi postavljaju pitanja, vi odgovarajte. Retvitujte poruke od ljudi sa kojima želite da razvijete odnose i objavite sadržaj koji će biti vredan za druge. Kada na sebe skrenete dovoljno pažnje dodavanjem vrednosti, tada možete da aktivirate mrežu.

Više slušajte, manje pričajte

Da je super-heroj, slušanje bi bila specijalna moć ove platforme. Ako ga koristite kao pretraživač, prateći relevantne hashtagove i teme koja vas zanimaju, Twitter vam može pomoći da držite prst na pulsu tržišta.

Informacije do kojih dolazite obraćajući pažnju na to šta ljudi govore, ključne su kada opredeljujete sopstvenu strategiju nastupa. Istraživanje tržišta je jedna od najkorisnijih funkcionalnosti Twittera.

Automatizacija nije uvek bolje rešenje

Naprotiv. Ona može ometati vašu sposobnost povezivanja sa drugima. Ako ipak želite da automatizujete tvitove bitno je da u isto vreme budete i aktivni. Ako svakom tvitu dodate pravi kontekst i zatim otvorite diskusiju, automatizacija može da bude deo optimalnog rešenja.

Ako vaša publika nije na Twitteru, ne treba da budete ni vi

Iako zvuči očigledno, mnogi brendovi ipak imaju nalog samo zato što misle da je to mesto na kome treba da budu. Bez obzira da li je tamo njihova publika.

Održavanje kontakata oduzima dosta vremena i truda. Ako ga ulažete na pogrešnom mestu to znači da ste propustili da uložite rad tamo gde bi se on isplatio.

Sledite pre nego što se povežete

Veoma često možete doći u iskušenje da odmah probate da uspostavite vezu sa nekim koga smatrate bitnim za svoj biznis. Ako nasuprot tome prvo postanete nečiji pratilac, imaćete bolju perspektivu kako on koristi Twitter u ostvarenju svojih ciljeva, što vam može pomoći da saznate više o mogućim sinergijama između vaših poslova.

Pokažite ličnost bez da budete lični

Mnogi stručnjaci iz oblasti digitalnog marketinga smatraju da miks profesionalnih i ličnih uvida rezultira najboljom upotrebom Twittera. U poslovne svrhe ljudi će vas pratiti zbog vrednosti koju pružate, ali kada je u pitanju sklapanje konkretnih dogovora, oni žele da vas spoznaju i kao osobu.

Twitter je investicija

I to investicija za čiju isplativost treba imati strpljenja. U početku je upotreba društvenih mreža u poslovne svrhe bila zbunjujuća za preduzetnike, ali sada je jasno da one pomažu  u ojačavanju imidža i mogu da  dovedu do veće prodaje.

Ovde se vraćamo na početak priče. Twitter nije kanal prodaje. To ne znači da ne može da doprinese boljim prodajnim rezultatima. U prilog tome govori istraživanje same platforme koje je nastalo kao odgovor na pitanje velikog broja malih i srednjih preduzeća: Da li napori na Twitteru dovode do stvarnih poslovnih rezultata?

Evo i šta su analiziranjem otkrili:

  • 72 posto pratilaca češće kupuju od kompanija koje prate;
  • 86 posto lakše će poseti preduzeće ako je po preporuci kontakta sa Twittera;
  • 85 posto se oseća povezanije sa preduzećima nakon što počne da ih prati.

Bez obzira na strategiju koja stoji iza poruke od 280 karaktera, jedno treba da im bude zajedničko. Twitter je online alat koji se koristi u cilju ostvarivanja novih poslovnih šansi. Jednom kada uspostavite odgovarajuću mrežu kontakata stvorili ste prostor i za razgovor uživo koji ostaje nezamenljiv deo najvećeg broja poslovnih odnosa.

Poslednja izmena dana 12. marta 2018. u 08:52


Tamara Đenadić

Rođena je 1980. godine u Beogradu. Osnovne studije završila je 2003. godine na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a kao dobitnik stipendije italijanskog ministarstva spoljnih poslova i master studije iz oblasti finansija na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu. U bankarstvu…… Saznaj više »