Moj dragi prijatelj Ivan Ćosić je zaista odličan dizajner. Kada je to nečija odabrana profesija, sve što se tiče načina na koji ćeš se predstaviti svetu je veoma važno. Prosto, ako ne umeš sebe predstaviti na pravi način, kako ćeš to uraditi za klijenta? Zato vizit karte, sajt, korporativni nalozi na društvenim mrežama, sav štampani materijal, mora biti zaista dobar. Ovde možete videti njegovu vizit kartu.

Primetićete da je skladna, da je raspored elemenata vertikalan, i da je sve zarotirano neki ugao. E, u tome je trik. Svi primere da je zarotirano… i većina ne može da se suzdrži da ne pita o čemu je reč. A reč je o tome da Ivan voli viski. Kakve to sad veze ima? Velike, zapravo. Naime, kada je nasledio biznis od oca, Alexandar Walker je krenuo da razmišlja o proširenju poslovanja i ambalaži. Razmišljajući o etiketi, zamislio je da se ona zarotira 24 stepena, misleći da će u tom slučaju imati više mesta da stavi krupniji tekst, i bude uočljiviji. Ispostavilo se da je u pravu.

Ivan je zbog toga elemente na svojoj vizit karti takođe okrenuo 24 stepena. Jer ljudi vole i pamte priče, a ova priča je njemu omogućila da ga zapamte i primete mnogi.

Ali ja nisam dizajner…

Jasno. Nije svako dizajner, i nije svako zanimanje tako da se oko njega može isplesti neka zanimljiva priča. A opet, možda i može. Recimo, moj zubar ima fantastičnu vizit kartu koja je takođe čest razlog za započinjanje razgovora i upoznavanja. Neću je postavljati ovde, ali ću reći da je nije smislio dizajner. Smislio ju je on, a realizovao ju je dizajner.

Nije nužno da uvek vizitka bude povod za razgovor i dalje upoznavanje. Dovoljno je da je ljudi primere. Ako izazove neku reakciju – odlično. Brakovi su nastajali jer je neko nekog u pravom trenutku nasmejao, a kamoli dobri poslovi.

Internet je pun galerija sa fantastičnim primerima i idejama ovog tipa – recimo pogledajte ovde.

Prethodnih godina dobijao sam razne vizitke i kod nas. Dobio sam jednu okruglu od dvoje mladih kreativaca, dobijao sam providne (plastificirani paus papir), dobijao sam USB flash kartice (mislim da ovo vrlo retko može biti opravdan trošak), dobijao sam plastične (kao kreditne) kartice, dobijao sam kvadratne, magnetne, samolepljive. Dobijao sam kartice koje su štampane na papiru u boji da bi se sa strane gledano, izdvajale u gomilu. Dobijao sam kartice nestandardnih dimenzija, da bi virile iz gomile, ali i nestandardnog oblika, da bi se razlikovale. Ručno oslikane vodenim bojama, sa diskretnim printom osnovnih podataka. Od jako tanke plastike, ili jako debelog a mekanog, gotovo sunđerastog, papira. Sa malim metrom odnosno lenjirom na ivici. Sa suvim žigom. Sa karikaturom osobe čija je.

Ne mora biti toliko komplikovano, ne mora biti ni skupo, a često i sami možete napraviti sve što vam treba. Čak i angažovanje dizajnera, ne mora biti skupo, a obzirom da je to prilično dugoročna stvar, gotovo izvesno se isplati. Uz dobro dizajnera dobićete i saveznika koji će vam pomoći da artikulišete ideje. Pomoćiće vam da odaberete način ispisa, dimenzije, vrstu papira, dodatnu obradu i slično.

Nemam ideju, nemam sredstava, a treba mi vizit karta…

Kao i obično u životu, ako sve uradite „školski“ kako treba od starta, to će gotovo izvesno biti bolje od mnogih drugih, i na kraju dana – dovoljno dobro. Naučite da elementarno složite elemente sami, i sa time otiđite kod štampara da zajedno uradite pripremu.

Iskoristite obe strane vizitke. Neka bude čitko, jasno, i neka sadrži sve informacije koje su bitne. Koje su to informacije? To znate samo vi. Ime i prezime, funkcija, kontakt telefon, e-mail, gotovo izvesno. Šta još? Zavisi od posla. Možda je to sajt, možda su i profili na društvenim mrežama. Možda je to logo vaše firme negde, i slogan.

Kako da iskoristite obe strane? Recimo, na jednoj strani stavite sve osnovne informacije o firmi, na drugoj informacije o sebi. Jedna može biti atraktivna sa nekom slikom ilustracijom koja se tiče firme ili posla, a druga minimalistička sa potrebnim kontakt informacijama.

Vizit karta ne mora da bude ta koja će vam otvoriti malo bolje neka vrata, možda ste vi ili proizvod dovoljni… ali ako niste sigurni, može da pomogne.

Za kraj, da vidite da to ipak može biti i jednostavno – pogledajte ovde kako izgledaju vizitke nekih poznatih uspešnih poslovnih ljudi.

Poslednja izmena dana 19. septembra 2016. u 01:06


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »