Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Kada se udruže mašta i ljubav prema deci, a još se na to doda zrnce novogodišnje magije i posvećenost poslu, osmesi i sreća počinju da krase lica mališana. To je ideja koja je Miroslava Bronzića, poznatijeg kao vilenjak Pera, pomoćnik Deda Mraza, vodilo na poslovnom putu.

Tako je nastala Agencija pismo Deda Mraza, svojevrsna pošta koja distribuira Deda Mrazova pisma deci širom sveta.

MF: Roditelji naručuju pisma za svoju dobru decu. Vi ih pišete i šaljete na adrese. Kako i kada ste došli na ideju da pokrenete ovako nešto?

Vilenjak Pera: Pre nekih desetak godina, kada mi je ova ideja pala na pamet, bavio sam se grafičkim dizajnom. U to vreme su blogovi postali popularni, pa sam i ja počeo da se bavim time. Sećam se da je bio 1. januar. Nisam više mogao da gledam televiziju, pa sam došao na ideju da napišem blog tekst o Deda Mrazu. Seo sam za računar da malo istražim svari i napisao članak.

Kroz neko vreme se taj tekst našao na prvoj poziciji pretrage na Googlu i postao veoma posećen. Iako se u njemu nije nudila nikakva usluga, kontaktirao me je veliki broj ljudi pitajući da li radim kao Deda Mraz i šta bih mogao da uradim za njih. To mi je dalo ideju da od ove priče može da se napravi nekakav biznis. Naravno, počeo sam da pišem tekstove i za druge sajtove i portale. Gde god sam mogao da se probijem.

Tako sam stvorio neku bazu i osnovu za posao. Ono što je ključ ovog posla jeste dobra pozicioniranost na internetu. Sada je mnogo lakše raditi kada smo na prvom mestu. Što bi se reklo, lako je govoriti masi kada ste na pozornici. Ako stojite pozadi, niko vas neće ni videti, niti čuti šta pričate.

Pismo Deda Mraza

Pismo Deda Mraza, Stefan Đaković

MF: Tako je sve počelo. Šta je bio naredni korak?

Vilenjak Pera: Svom prijatelju programeru sam ispričao ideju da bih voleo da napravim servis Pismo Deda Mraza. Nisam programer i nisam znao kako bih to uradio. Pravljenje nekih obrazaca i kontakt formi mi se nije dopadalo kao osnova za posao, tako da smo se prijatelj i ja uortačili i već na prvom sastanku je bilo jasno da stvar kreće. U početku nismo imali nikakva očekivanja. Ali, ispostavilo se da smo prodali hiljadu i nešto pisama i bilo nam je jasno šta je potrebno da radimo dalje. Tada smo se naivno zanosili kako ćemo ceo svet preplaviti našim pismima i slati milione i milione. To se naravno nije dogodilo, ali smo stvorili dobru osnovu.

Pismo Deda Mraza

Pismo Deda Mraza, Stefan Đaković

MF: Kako izgleda proces naručivanja pisma? Da li samo za decu određene dobi?

Vilenjak Pera: Kada roditelji dođu na sajt Agencije pismo Deda Mraza, dovoljno je da jednim klikom uđe u proces kreiranja pisma. Prvo se odabira uzrast i pol deteta – od sasvim malog deteta do školarca. U zavisnosti od toga će se pojaviti predefinisan tekst koji je potrebno da roditelj prilagodi, to jest personalizuje za svoje dete. Tekst pisma je takav da Deda Mraz priča neku zanimljivu priču o zgodama i nezgodama koje su mu se dogodile, a zatim se obraća lično detetu i navodi konkretne stvari za koje hvali dete i koji poklon će zato dobiti.

Dete bude oduševljeno danima posle dobijanja ovog pisma, nose ga u školu, hvale se. Čak smo imali slučaj dece koja su odlučila da sakriju ta pisma i da nikome ne govore o njima. Razlog je to što njihovi školski drugari ne veruju u Deda Mraza, a oni znaju da on postoji jer im je poslao pismo.

Pismo Deda Mraza

Pismo Deda Mraza, Stefan Đaković

MF: Kako je tekao razvojni put od ideje do onoga što danas nudite – Deda Mrazove koji idu po događajima, pismo i video poruku Deda Mraza, Skype sa Deda Mrazom…

Vilenjak Pera: Svaka priča ima svoju tačku zasićenja. Nisam pristalica lakog biznisa. Ne verujem da to postoji, da na foru zgrneš novac. Svake godine smo inovirali nešto novo i uvodili u naš biznis. Na početku smo nudili mogućnost da roditelji sami izaberu kada će njihovom detetu stići pismo Deda Mraza. Međutim, to se ispostavilo kao loša ideja jer pošta nije mogla da isporuči pismo baš po želji. Naredne godine smo uveli uslugu iznajmljivanja Deda Mraza, što je ispalo sasvim slučajno.

Pismo Deda Mraza

Pismo Deda Mraza, Stefan Đaković

Naime, jedna novinarka me je zvala sa željom da napravi reportažu o takmičenju trojice Deda Mrazova. To su bila dvojica glumaca iz dva pozorišta, a neko od nas bi bio treći. Pošto se tada nismo bavili Deda Mrazovima i nismo imali kostime, odbio sam novinarku. Već minut kasnije sam se pokajao, pozvao novinarku i pitao gde i kada treba da se pojavim. Tada je nastala panika gde nabaviti odelo Deda Mraza i kako bi trebalo da se ponašam u ulozi Deda Mraza.

Odelo sam uspeo da nađem i plato sam ga baš, baš mnogo i skupio petlju. Nakon tog takmičenja ko je od nas trojice najbolji Deda Mraz, iako nisam pobedio, dobio sam veliki broj poena u anketi na internetu. Zbog svega sam pomislio kako sam ja, ustvari, jako dobar Deda Mraz i da bi češće trebalo da se pojavljujem u toj ulozi.

Pismo Deda Mraza

Pismo Deda Mraza, Stefan Đaković

MF: I tako je rođena nova usluga, a vilenjak je postao Deda Mraz?

Vilenjak Pera: Pošto me grizla savest zbog velike količine novca koju sam dao za kostim, rešio sam da na sajtu ponudim uslugu Deda Mraza. Srećom, uspeo sam da isplatim tu investiciju i čak nešto malo zaradim, ali i saznam šta mi je činiti sledeće godine. Tako smo, pored pisma, uveli i uslugu iznajmljivanja Deda Mraza. Kako su stvari išle svojim tokom, shvatili smo da uslugu Deda Mraza možemo da pružimo samo u Beogradu, a da poziva ima sa svih strana. Jedina opcija nam je bila da stvorimo online Deda Mraza.

Problem je što to niko na svetu nije uradio, pa nije bilo mogućnosti da sad iskopiramo način na koji je to neko već uradio i morali smo da sami inoviramo. Napravili smo studio u koji smo smestili Deda Mrazovu kuću iz koje se on javlja. Ove godine smo uveli video poruke i Skype razgovore sa Deda Mrazom za ljude, to jest decu koja ne žive u Beogradu. To je daleko teže napraviti nego li odštampati pismo, ali je satisfakcija veća zbog zarade. Držim se one poslovice “Čuda se događaju onima koji u njih veruju”. Verujem u čuda. Jedno se već dogodilo – ja sam postao vilenjak i Deda Mraz i deca stvarno veruju u to.

Pismo Deda Mraza

Pismo Deda Mraza, Stefan Đaković

MF: Zašto ljudi žele baš vas? Posebno je zanimljivo što ljudi traže uslugu online Deda Mraza.

Vilenjak Pera: Zato što smo puno pažnje posvetili kostimima, scenariju, scenskom nastupu Deda Mraza na webu… Tako da se dešava da ljudi neće sličnu uslugu koju nude druge agencije, već žele baš nas jer, verujem, da smo najbolji. Veliki je broj naših ljudi koji žive u inostranstvu, govore srpski, i žele srpskog Deda Mraza za svoju decu. Tako da naš Deda Mraz, putem Skypa, može da se pojavi u bilo kojoj kući, u bilo kom delu sveta.

Iako, na prvu loptu, ljudi reaguju u maniru “nije to to preko interneta”. Međutim, vrlo brzo budu razuvereni jer se Deda Mraz sa decom izrazgovara preko interneta jednako kao da mu sede u krilu. Dodatna pogodnost je i to što danas nije popularno puštati u kuću maskiranu osobu za koju ne znate da li je kriminalac ili nešto drugo. To potvrđuje i činjenica da nas roditelji često pitaju ko je Deda Mraz, mogu li da znaju njegovo ime…

Pismo Deda Mraza

Pismo Deda Mraza, Stefan Đaković

MF: A kako Deda Mraz daje detetu poklon preko interneta?

Vilenjak Pera: I za to imamo rešenje. Sa roditeljima se dogovaramo u kom momentu paketić treba da stoji ispred vrata. Deda Mraz će ispričati detetu da zna šta je ono poželelo i reći mu da je već poslao vilenjaka Stidljivka sa poklonom i da se čudi zašto paketić nije već stigao. Zatim predlaže detetu da pogleda ispred vrata jer se Stidljivko sigurno postideo i nije smeo da uđe i da detetu poklon. Dete nađe paketić i zatim sa Deda Mrazom proslavi taj događaj.

Pismo Deda Mraza

Pismo Deda Mraza, Stefan Đaković

MF: Svake godine se trudite da pisma Deda Mraza budu sve bolja i interesantnija. Kako to postižete?

Vilenjak Pera: U principu, ja sam perfekcionista, a kao grafičkom dizajneru, taj vizuelni aspekt nije bio problematičan. Nije mi strano ni pisanje tako da znam šta ljudi i deca vole da čitaju, a pošto i sam imam decu, imao sam najbolje testere za novogodišnju bajku i volju da utkam mnogo ljubavi i vremena u ovaj posao. Mnogi misle da je za dobar biznis dovoljno da, eto tako samo ti padne neka ideja na pamet, to postaviš negde na web, platiš reklamicu i sutradan ti se stvori novac na računu. To tako ne ide. Nije mi teško da radim sam sve. Počev od pisanja tekstova, dizajna pisama, kostima…

Jednom prilikom sam ušao u pozamanteriju kako bih kupio osam velikih zlatih dugmadi za kostim Deda Mraza. Prodavačica me je prvo začuđeno pogledala uz komentar: “Ali gospodine izgledaćete kao admiral”. Ali nakon što sam joj objasnio za šta su mi potrebna dugmad, izašla mi je u susret i čak mi nabavila posebnu dugmad iz inostranstva koja su koštala 400 dinara po komadu. Šta je poenta. Kada ste spremni da toliko truda uložite u takvu “sitnicu” kao što je dugme, to tržište ume da prepozna i ceni. Zato nam se dešava da, iako nemamo više slobodnih Deda Mrazova, ljudi nastave da zovu i pokušavaju da nas rezervišu.

Posetite: Pismo Deda Mraza

Poslednja izmena dana 15. decembra 2017. u 20:52


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…