Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Od inicijativa za usvajanje pasa lutalica, do sve većeg broja objekata sa “Pet Friendly” nalepnicom na vratima, došlo je vreme kada naše društvo priznaje psa kao neizostavnog člana porodice. Dvojac koji čine Vesna Nešković i Igor Radulović prepoznao je novonastali “poredak” u svetu kućnih ljubimaca, a slučajnost ih je navela da od njega naprave ozbiljan posao.

Pre četiri i po godine, Igor i Vesna su, opet igrom slučaja, stupili u kontakt putem Twittera, što će se pokazati kao sudbonosni trenutak. Zajednička ljubav prema modi, a različite pozadine i iskustvo – Igorovo u okviru porodičnog konfekcijskog posla a Vesnino kao ekonomiste – napravili su izvanredan brend premium proizvoda.

Igor: Pre nego što smo stigli do ovde, ja sam radio u porodičnoj firmi koja se bavila visokom modom. Moji roditelji su dugo radili u Parizu za velike modne kuće, odakle su doneli veštinu bavljenja konfekcijom na visokom nivou, što je preneto na mene još u detinjstvu. Kako sam rastao u ovakvom okruženju, visoka moda za mene nije predstavljala čak ni cilj u budućnosti, već logičan nastavak mog ličnog razvoja.

Vesna: Ja sam, nakon završenih studija ekonomije u Beogradu, otišla u Poljsku gde sam masterirala evropske integracije. Ono što će mi pomoći da “ispečem zanat” koji nam je sada od velike koristi je odluka da ostanem u Poljskoj i četiri godine radim u konsultantskoj firmi koja se bavila savetovanjem stranih investitora za traženje povoljnih poslovnih mogućnosti na Balkanu. Tako sam se upoznala sa konceptom business intelligence-a. Godine 2010. se vraćam u Beograd  i počinjem da koristim svoje znanje stečeno na masteru radeći na pisanju projekata kako u vladinom, tako i u nevladinom sektoru. To iskustvo mi je donelo mnogo kontakata i priliku da upoznam ljude preduzetničkog duha, što me je podstaklo da oživim stari san – da pokrenem svoj posao. Ubrzo nakon toga nas dvoje rešavamo da uđemo u tu priču zajedno.

Ah! Dogs

Ah! Dogs, foto Stefan Đaković

MF: Kako je visoka moda za žene prerasla u visoku modu za pse?

Igor: U to vreme, ja sam živeo u Nišu a Vesna u Beogradu pa smo rešili da nađemo treći grad, za oboje. Tako dospevamo u Novi Sad, gde sam otvorio salon za prepravke odeće. Nije prošlo mnogo vremena dok nije stekao titulu najprometnijeg, a slobodno mogu da kažem i najbojeg salona za prepravke u Novom Sadu, što mogu da prepišem tome što je naša ponuda bila vrlo specifična. Shvatili smo da je to naš najveći kvalitet na kome treba da nastavimo da radimo. Pošto je veliki broj naših mušterija imao pse, koje, kako to biva, ostavljate ispred radnje u koju ulazite, hteli smo da im izađemo u susret pa smo na vrata salona stavili natpis “Vaša kuca je ovde dobrodošla”. To će biti potez koji će nas dovesti do današnjeg dana – mnogi ljudi su pogrešno protumačili natpis. Svakog dana smo imali posete novih mušterija sa istim pitanjem: “Da li šijete i za pse?” Posle nekoliko negativnih odgovora, Vesna i ja smo se samo pogledali, znajući šta nam je činiti! Prva kreacija bio je set leptir-mašni za zlatnog retrivera našeg komšije, koji je bio oduševljen. Tako smo seli za sto i počeli da planiramo.

Vesna: Podelili smo uloge – Igor je dobio zvanje kreativnog diretkora, a ja biznis administratora. Sledilo je šest meseci istraživanja, pripreme i planiranja. Za početak, znali smo da želimo da naš brend za pse bude modni brend, što bi ga izdvojilo iz mase drugih kao spoj funkcionalnosti i pravih modnih asesoara. Nismo želeli klasičnu prodaju po pet šopovima, već smo se skoncentrisali na to da pronađemo mušterije koje žele da stilizuju svoje pse i tako napravimo sopstvenu tržišnu nišu. Tako je, pod okriljem našeg prvobitnog kreatvnog biroa “Retuš”, nastao brend “Ah Dogs”. Sledeći korak bio je izlaganje u koncept storovima, koji su prepoznali naš potencijal pa se tako ubrzo pojavljujemo u Supermarketu i Mikser House-u.

Ah! Dogs

Ah! Dogs, foto Stefan Đaković

MF: Kako je izgledala vaša strategija razvoja?

Igor: S obzirom na svoje iskustvo u porodičnoj firmi, znao sam cenu ove koncepcije – investicije, vreme i emocije koje treba uložiti. Zato je naš prvi dogovor bio da ne ulazimo u proizvodnju i tako izbegnemo upadanje u zamku trenutnog tekstilnog i konfekcijskog tržišta u Srbiji – angažovanje radnika. Mi smo produkcijska kuća, što znači da smo posvećeni modeliranju, razvoju proizvoda i njihovom pripremanju za naše saradnike koji zatim izrađuju proizvode po našim kreativnim zahtevima. Ova odluka nam je kasnije omogućila veliku mobilnost i mogućnost da se posvetimo razvijanju brenda i dalje strategije poslovanja.

Vesna: Istraživanjem tržišta smo došli do zaključka da je ono već puno malih konfekcija koje izrađujuju povoljne proizvode lakom izradom. Zato nismo išli ovim putem. Naša posvećenost i ljubav prema poslu je zahtevala da brend koji gradimo bude ekskluzivan, što znači male serije proizvoda koji za nas imaju smisla i ulaganja u druge aspekte osim same proizvodnje. Verujemo da će u narednih pet do deset godina situacija u tekstilnoj industriji biti takva da pronalaženje saradnika za proizvodnju neće biti teško a da će nam potražnja dozvoliti da održimo premium kvalitet do koga smo došli. Trebalo nam je šest meseci da osvojimo domaće tržište, nakon čega smo krenuli ka inostranstvu. Ideja je bila otvaranje online shop-a koji je brzo zaživeo, a zatim krećemo da se širimo po salonima koji su se, kao i mi, držali premium proizvodnje. Ispostavilo se da je ova niša jako mala i specifična i da njeni interesenti znaju šta traže. Tako smo dospeli do koncept stora Porto Montenegro, što nam je otvorilo vrata ka inostranstvu.

Ah! Dogs

Ah! Dogs, foto Stefan Đaković

MF: Kako ste došli do budućih distributera?

Vesna: Osim kontakata koje smo ostvarili posle tog uspešnog leta u Porto Montenegru, počeli su da nam stižu upiti iz raznih delova Evrope putem Instagrama. Jedan od vlasnika koncept stora iz Istambula nas je pronašao u Mixer House-u i tako postao jedan od naših prvih kupaca. Kako je bio veoma zadovoljan kvalitetom i idejom, a nije bilo mesta za saradnju, započeo je svoju liniju proizvoda za pse po uzoru na nas. Bili smo oduševljeni ovakvom reakcijom! Usledio je poziv home décor salona iz La Korunje u Španiji, koji je bio naročito zainteresovan za naše jastuke za pse. Zatim smo mi putem Instagrama kontaktirali jedan butik visoke mode u Berlinu koji je fantastično odreagovao. Poslali smo im uzorke, uzorci su im se dopali i uskoro kreće prodaja “Ah dogs” proizvoda u Berlinu. Vlasnik butika je takođe i vlasnik psa i bio je oduševljen našim radom. Svojim prijateljima je slao uzorke koji su mu stizali od nas i njihova fenomenalna reakcija je bila poslednje, apsolutno zeleno svetlo za saradnju.

Još jedno zeleno svetlo koje nas je gotovo uplašilo je bilo upaljeno od strane najvećeg svetskog sajma modnog aksesoara, “Who’s next – premier class”, koji se održava u Luvru, u Parizu. To je, međutim, bio preveliki zalogaj za nas. Naši kapaciteti i finansijska sredstva nisu bili spremni za sajam i za proizvodnju koja bi usledila, tako da smo pomerili učešće za sledeću godinu. Dogodilo se to da smo od početka ove godine do danas već premašili ukupnu proizvodnju prošle godine.

Ah! Dogs

Ah! Dogs, foto Stefan Đaković

MF: Budući da govorite o “maloj i specifičnoj niši”, šta je to što iznova vraća kupce vašem brendu?

Igor: Mi smo prepoznali potrebu ljudi da psa tretiraju kao ravnopravnog člana porodice. Pas je tu da biste ga voleli i da bi on vas voleo – radi se, dakle, o čistoj emociji. Od samog starta bila nam je jasna jedna stvar – mi prodajemo ljudima, a ne psima. Zato se trudimo da odgovorimo na sve njihove zahteve. Imamo široku mogućnost prilagođavanja specifičnosti ovog malog tržišta. Osim što insistiramo na kvalitetu proizvoda, brinemo i o kvalitetu komunikacije tako što je pretvaramo u inspiraciju. Naši klijenti vole da komuniciraju sa nama zato što se trudimo da tu komunikaciju održimo pravovremenom i intimnom. Zato smo otvorili sve kanale komunikacije – od Instagrama do Viber-a. To je ono što nas izdvaja, a nagrada koju dobijamo je neverovatna – mušterije nam šalju slike svojih pasa sa našim mašnama, što je samo po sebi lepa preporuka, a za nas inspiracija.

Vesna: Ljudi žele da vide posvećenost i mi im to i pružamo. Razumemo koliko je pas važan kao član porodice i ovu ulogu smo razradili do tančina. Među našim mušterijama su i brojne buduće mlade koje žele da stilizuju svoje pse za tako važnu priliku kao što je njihovo venčanje. U takvim slučajevima izrađujemo i aksesoare po narudžbini, zbog čega se izrodila i saradnja sa jednim butikom venčanica u Čumićevom sokačetu. To znači personalizovanu komunikaciju i proizvodnju, što nam je i stvorilo tako ozbiljnu bazu vernih kupaca. Ovakav odziv nam je bio jasna smernica da treba da nastavimo baš onako kako smo zamislili. U prvim fazama razvoja prošli smo sve “bolesti malih preduzetnika” – trebalo nam je vremena da pronađemo dobavljače za repro material, da utvrdimo kvalitet koji nudimo da bi naš proizvod opravdao titulu “premium”, da se bavimo marketingom sa minimalnim ulaganjima koja smo mogli da priuštimo, putem Facebook-a i Instagrama… Sve to u cilju izgradnje baze klijenata kojima smo verni i koji su verni nama. Vodimo mnogo računa o estetici, ulažemo u produkciju fotografija, kako na društvenim mrežama tako i pri izlaganjima i držimo se izgrađenog imidža. A na samom kraju, kvalitet je taj koji nosi i zaokružuje priču.

Ah! Dogs

Ah! Dogs, foto Bernard Bodo Photography

MF: Kako se nastavlja put kreativnog biroa “Retuš”?

Igor: Zamisao je od početka bila razvijanje nekolicine srodnih brendova. Posle “Ah Dogs”-a, počeli smo sa pripremom drugog brenda, “Cinnamon”, namenjenog celoj porodici kroz home décor. Nameravamo da ga u prvoj fazi predstavimo kroz intiman asesoar – maske za spavanje, pidžame, neseseri…što će biti temelj za dalju izgradnju brenda luksuznih detalja. Kako samo ime govori, želimo da “Sinamon” koncipiramo kao začin svakodnevnom životu.

Vesna: Iskustvo u probijanju na tržište sa “Ah Dogs”-om nas je naučilo da treba odmah da se okrenemo stranom tržištu, tako da nam je izvoz jedan od primarnih ciljeva kada se radi o “Sinamon”-u. Trenutno je odnos prihoda sa srpskog tržišta i inostranstva u odnosu 50:50, a verujemo da će do kraja godine da preraste u 80% za strano tržište. Tako smo došli do lajt motiva “Retuš”-a: Mi prodajemo ideje, a ne količinu. Pokušavamo da pronađemo modus koji balansira između vrhunskog dizajna koji zadovoljava sva čula kupaca i same distribucije, u čemu nam pomaže i već izgrađen kredibilitet i iskustvo. Praznina koja postoji na evropskom tržištu u segmentu robe višeg kvaliteta dovodi do toga da mi kucamo na otvorena vrata i očekujemo velike rezultate. Shodno tome, pozivamo dizajnere i male brendove, koji su se na regionalnom tržištu pozicionirali proizvodima visokog srednjeg, kao i premium kvaliteta, da zajedničkim snagama pokušamo odgovoriti ozbiljnim zahtevima ogromnog evropskog, kao i evro-azijskog tržišta. Mi smo spremni.

Posetite: Ah! Dogs



Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…