Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Pojava koncept radnji i otvorenih modnih bazara posledica je pojavljivanja mnoštva malih proizvođača, kojima je to idealna šansa da nađu put do publike. Među pionirima ovog novog talasa kod nas je Aleksandar Topić, grafički dizajner čija je strast stvaranje aksesoara kao što su bedževi, cegeri i, pre svega, leptir mašne.

Aleksandar: Sve je počelo 2011. godine, kada i moje zanimanje za bedževe. Već sam godinama ranije razmišljao o tome, ali nikako nisam sprovodio svoju ideju u delo, sve dok se nisam našao na nekom marketu gde sam imao prilike da saznam kako se prave i šta je potrebno od materijala i veština. Sećam se da sam posle tek navršene prve godine studija u džepu pronašao 1000 dinara i odlučio da ih pametno potrošim. To sam i uradio i tako nastaju moje prve kreacije – mala linija bedževa.

Godinu dana kasnije, kada sam već zahvaljujući bedževima stekao neko iskustvo prodaje i plasiranja, odlučujem da se oprobam i sa leptir mašnama. Kako to već biva, tražio sam mašnu za sebe i nikako nisam uspevao da nađem ono što sam zamislio. Zašto onda ne bih sam svoju zamisao pretočio u delo?

Aleksandar Topić Bowties

Aleksandar Topić Bowties, Stefan Đaković

Nacrtao sam devet različitih modela i krenuo u realizaciju. Nisam znao ništa o šivenju, niti o materijalima, od finansija sam imao dva čeka studentske stipendije što je ukupno iznosilo oko 150 evra. Pronašao sam šnajderke, zatim i prijatelja i kolegu sa odseka fotografije koji je bio voljan da mi pomogne da napravimo prvi editorijal, napravio sam i pakovanja za mašne, pre shodno skromnom budžetu nego svojoj prvobitnoj ideji.

Kako je ovo bilo zlatno doba Facebook-a, kada je svaka objava imala neuporedivo veći doseg nego danas i lakše dolazila do svoje publike i ja sam ubrzo pronašao svoju.

Aleksandar Topić Bowties

Aleksandar Topić Bowties, Stefan Đaković

MF: Šta se dešavalo u međuvremenu? Kako je tekao razvoj tvog brenda i proizvoda?

Aleksandar: Kako sam u to vreme bio jedini proizvođač ove vrste proizvoda na tržištu, bio sam prilično interesantan medijima. Uživao sam u preeksponiranosti i publicitetu, što se odrazilo i na sam posao i dobio sam ljubitelje koji su mi verni i danas. Sa razvojem su se povećali su se i prihodi, i tako sam imao priliku da usavršavam proizvod, da eksperimentišem, unapredio sam kopče koje su sada postale metalne, pozabavio sam se pakovanjem koje je sad moglo da izgleda baš kako sam zamislio, zatim kesama i našivenim etiketama a onda i samim brendingom.

Vremenom se menjao i algoritam Facebook-a i način na koji ga ljudi koriste, te sam pažnju usmerio i na Instagram, koji sam voleo od kako se pojavio a danas mi je primarni kanal oglašavanja i prodaje.

Aleksandar Topić Bowties

Aleksandar Topić Bowties, Stefan Đaković

U nekom trenutku se pojavila konkurencija. Leptir mašne su doživele svoj povratak, pravi mali bum koji me je na početku uplašio, budući da su novi proizvođači samo nicali ali sam ubrzo shvatio da konkurencija ima mnogo dobrih strana. Pre svega, motiviše me da neprestano radim i usavršavam svoj proizvod, a sa druge strane – svest o leptir mašnama je daleko prisutnija nego ranije.

Motivisan ovim promenama, unapredio sam i materijal i uveo alternativne načine njegovog preklapanja, kroja, unapredio digitalnu štampu i priuštio sebi prostor u kojoj je mojoj mašti dozvoljena sloboda – sve što zamislim, mogu i da realizujem.

Aleksandar Topić Bowties

Aleksandar Topić Bowties, Stefan Đaković

MF: Kakva iskustva imaš pri saradnjama sa radnjama? Gde danas izlažeš svoje mašne i po kom kriterijumu biraš svoje saradnike?

Aleksandar:  Trenutno me možete pronaći u Novom Sadu u Miša koncept storu i Unikatnom kutku, a u Beogradu u Gradstoru. Kada je neka radnja otvorena za saradnju, oslanjam se na estetski doživljaj i uvek pružim priliku probnom periodu od 3-4 meseca, da osetim kako ta saradnja izgleda i da li su moje mašne tu dobrodošle ili ne. Pre svega toga, uvek proverim da li je određena radnja aktivna na društvenim mrežama. Ako nisu ažurni, responsivni ili nemaju adekvatan vizuelni materijal, već sam rezervisan.

Iza svega toga svakako stoje uslovi rente i marže koji variraju od radnje do radnje – što je radnja popularnija, marža je veća. Komunikacija sa radnjama ume da bude naporna, samo zato što je uvek odlikuje nepotrebna sporost – od prvog kontakta do pravog sastanka umeju da prođu nedelje. Sa druge strane, ova vrsta saradnje je neophodna – ljudi žele da vide mašne uživo, da ih opipaju i uvere se u njihov kvalitet.

Aleksandar Topić Bowties

Aleksandar Topić Bowties, Stefan Đaković

MF: Da li si imao nekih posebno zanimljivih narudžbina ili saradnja?

Aleksandar: Budući da sam u kontaktu sa nekolicinom stilista, imao sam priliku da sarađujem sa nekoliko poznatih ličnosti, među kojima su, recimo, Frajle i Željko Joksimović. Bilo je zanimljivo i kreirati mašne za osoblje restorana Pasent, čija je uniforma potpuno siva pa je moj zadatak bio da je uveselim uz pomoć leptir mašne.

Vremenom sam unapredio štampu, ali sam takođe počeo da sarađujem sa svojom prijateljicom Natašom Vučićević koja pravi sitne figurice od fimo mase koje apliciramo na mašne. Ljudima se ovo izuzetno dopada, a nama pruža mogućnost da odgovorimo na specifične zahteve, kakva je, na primer, mašna sa likom Malog princa ili slično. Imali smo jednu posebno interesantnu narudžbinu gde su nam Natašine figurice poslužile – jedna firma koja se bavi uvozom semena kukuruza je naručila kontigent od 60 mašni, a tema je, naravno, bila – kukuruz.

Napravili smo elegantne crne satenske mašne sa figuricom žutog klipa kukuruza u uglu a klijent je bio van sebe od oduševljenja. Ispostavilo se da su im mašne trebale kao pokloni partnerima na događaju koji je okupio   šezdesetak uvoznika kukuruznog semena.

Aleksandar Topić Bowties

Aleksandar Topić Bowties, Stefan Đaković

MF: Ko su tvoji kupci i da li ti se vraćaju?

Aleksandar: S obzirom da ova priča traje već više od šest godina, imam vernu publiku koja je sa mnom od početka. Tu su i brojni novi kupci koji su mi velika podrška, koji šeruju moje objave an društvenm mrežama, šalju mi predloge i poruke hvale i kritike. S obzirom da ima još mnogo drugih proizvođača leptir mašni, mislim da je ono što mene izdvaja pre svega način na koji radim.

Ja se istovremeno bavim drugim srodnim zanimanjima, radim kao grafički dizajner, radim i na dizajnu drugih artikala, održavam i društvene mreže jednoj radnji u kojoj prodajem, i to je razlog zbog kog sam danas samostalan i slobodan da stvaram kako želim. Imao sam priliku za razvoj proizvodnje u smislu količine i prodaje na veliko, ali to mi ne bi održalo pažnju i ljubav prema radu. Uživam u prisnom odnosu sa kupcima i ljubiteljima, u detaljima i činjenici da sam sam za sebe brend i mislim da bi masovna proizvodnja potpuno uništila ovaj koncept.

Aleksandar Topić Bowties

Aleksandar Topić Bowties, Stefan Đaković

MF: Kakve su tvoje ambicije i planovi za naredni period?

Aleksandar: Želim da otvorim web shop gde ću objediniti prodaju svih proizvoda koje dizajniram, a onda i da se dublje posvetim dizajnu majica. Zamisao je da budu svedene, dobrog kroja, za poluposlovne kombinacije sa dizajnerskim šmekom.

Postoje i dogovori sa jednom radnjom u Novom Sadu, koja je uvidela potencijal stvaranja zajedničkog brenda, kao i sa mojim bratom čiji brend Albi Wear naginje više ka street modi tako da bi simbioza naših stilova mogla da bude veoma zanimljiva.

Posetite: Bowtie Collection i Aleksandar Topić Instagram



Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…