Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Pavle Medenica je jedan od mnogih koji su preleteli okean u potrazi za boljim životom. Isto tako je jedan od mnogih koji su se vratili u Srbiju i osnovali porodicu. Postoji, međutim, jedan zanimljiv obrt u ovoj priči: nakon nekoliko godina nostalgije za omiljenim pićem iz Kanade, odlučio je da ga donese ovde i uspeo u tome. Tako dolazimo do pitanja koje je vredno postaviti sebi: Da li bi moj brend nekome nedostajao?

Pavle: Od trenutka kada sam završio stomatologiju do trenutka kada sam shvatio da to nije za mene nije prošlo mnogo. Spakovao sam stvari i otišao i Kanadu, gde sam se zadržao šest godina. Godine 2009. sam se vratio, zatim oženio i postao otac. Nakon toga, u trenucima nostalgije za Kanadom, najčešće mi je padao na pamet senzacionalan ukus čaja sa bobicama u kom sam tamo redovno uživao a kog u ovom delu Evrope nigde nije bilo. Godinama sam čekao da se pojavi kod nas, a onda sam shvatio da ću ipak ja morati da budem taj koji će da ga donese. Tako je i bilo.

Bubble Tea Boom

Bubble Tea Boom, foto Stefan Đaković

MF: Šta je, zapravo, Bubble tea?

Pavle: Legenda kaže da je osamdesetih godina prošlog veka jednoj radnici u fabrici na Tajvanu u čaj slučajno upala tapioka, tradicionalna poslastica karakteristična za azijsko podneblje. Ponadala se da ova pauza za čaj neće propasti i usudila se da ga proba – umesto razočarenja, doživela je otkrovenje. Ubrzo zatim razvijaju se ukusi, priča se širi i izlazi iz Azije, najpre u SAD i Kanadu, Englesku i sporadično u Zapadnu Evropu dok je u našem komšiluku manje poznata. U suštini, radi se o ice tea-jevima koji se spremaju na licu mesta, tj. crnom ili zelenom čaju u koji se dodaju voćni sirupi a zatim i bobice raznih ukusa koje pucaju pod zubima, kockice želea od kokosa, tapioka, čia itd.

Bubble Tea Boom

Bubble Tea Boom, foto Stefan Đaković

MF: Kako je izgledao vaš put dovođenja ovog čaja u Srbiju?

Pavle: Početak je bio najteži. Zapravo, ne ni početak, već skupljanje hrabrosti za početak. Oduvek sam želeo da imam svoj lični biznis, i to ne samo kako bih sam sebi određivao prioritete, radno vreme i planove već i kako bih sam sprovodio svoje ideje u delo. Želeo sam da radim nešto u šta verujem, što se meni lično dopada, da ga ponudim tržištu i dobijem od njega odgovor koliko je ta ideja bila dobra ili ne. Falilo mi je hrabrosti i to me je najviše sputavalo – hrabrosti da se upustim u biznis o kom sam razvio negativne predrasude tokom 90-tih, da investiram novac u ugostiteljstvo o kom sam znao ne više od običnog građanina, da ponudim domaćem tržištu jedan potpuno nov proizvod zbog kog sam otišao u Nemačku na trening kako bih naučio tehnologiju njegove pripreme. Bez nekog prethodnog preduzetničkog iskustva svo to upoznavanje sa pravnom i računovodstvenom terminologijom kao i mnogim zakonima i pravilnicima mi je takođe bilo prilično izazovno. Kada sam jednom prevazišao tu borbu sa samim sobom, postajao sam sve snažniji i odlučniji, a svaki naredni korak bio je lakši od prethodnog. Ovo je poruka koju želim da prenesem svima –većina nas se manje-više nalazi u istim okolnostima a samo hrabrost i upornost razlikuje one koji su realizovali svoje planove od onih koji to nisu!

Prvi koraci su najteži a kasnije sve dolazi na svoje mesto. S druge strane, nisam imao velikih problema sa razvijanjem posla – moja sreća je ležala u tome što donosim nešto novo, ukusno i zabavno, što ne zahteva prevelika ulaganja. Iako mi imamo problem manje razvijenog tžišta, to je u isto vreme i dobra prilika da istražite čega sve ima „napolju“ i pokušate da mu nađete mesto pod našim nebom. Postoji čitavo izobilje proizvoda upakovanih u velike zapadne biznis modele, ali u mom slučaju oni su mnogo manjih dimenzija i to nam je za sad dovoljno. Ipak, odabrali smo da se držimo kvaliteta – sve sirovine uvozimo sa Tajvana, odakle Bubble Tea i potiče, zboč čega je je carinska stopa 70% veća u odnosu na već postojeću cenu. Sa druge strane, ista kompanija ima svoje predstavništvo u Hamburgu, tako da su kontrola kvaliteta i sve tehnikalije povezane sa uvozom već gotove u trenutku kada sirovine dolaze do nas.

Bubble Tea Boom

Bubble Tea Boom, foto Stefan Đaković

MF: Kako ste došli do prvih kupaca?

Pavle: Zamisao je bila da tokom leta 2015. počnemo sa prodajom na Adi Ciganliji. Neiskustvo nas nije pripremilo na to da ćemo čekati sve do oktobra dok se roba ne ocarini, što moju suprugu nije sprečilo da nastavi da insistira na otvaranju prodajnog štanda na Adi. Ispostavilo se da je bila u pravu. Oktobar je bio topao, lokacija atraktivna a ljudi veoma zainteresovani. Iako smo radili samo vikendom, tih mesec i po dana bilo je dovoljno da steknemo ljubitelje i mnogobrojne simpatije, što nam je dalo vetar u leđa i znak da promena lokacije neće biti problem. Tako dolazimo do malog lokala kod Vuka, u okviru tržnog centra „Fontana“, gde se i sad nalazimo i gde se ljudi vraćaju po čaj koji su zavoleli. Na istom mestu smo našli i devojku koja će biti itekako zaslužna za naš uspeh. Jednog dana se pojavila, oduševila se čajem i ponudila pomoć oko promocije na društvenim mrežama, što i danas fantastično funkcioniše. Osim što ona to jako lepo radi, reklama na Facebook-u je i dalje jeftina a veoma efikasna i omogućava nam direktan kontakt sa našim ljubiteljima.

Bubble Tea Boom

Bubble Tea Boom, foto Stefan Đaković

MF: Kako izgleda Bubble tea u bliskoj budućnosti? Koji su vam dalji planovi?

Pavle: Bubble tea teče uzvodno! Dan se produžio, kao i naše radno vreme, pa tako i broj mušterija. Uskoro otvaramo još jedan lokal, vraćajući se tamo gde je sve počelo – moći ćete da kupite naš čaj u okviru kafića Sunset na makiškoj strani Ade. To je za nas poseban izazov jer ćemo se sresti sa potpuno drugačijom klijentelom od one koja je sada navikla na nas. Kako je Bubble tea prilično inovativan na našem tržištu, za njega su uglavnom zainteresovani mladi ljudi, spremni na eksperimente i sve što alternativa ima da ponudi. Sada ćemo se susresti sa porodicama, decom i nešto starijom grupom ljudi, s obzirom na to da je Sunset prilagođen upravo njima, sa svojim igralištem i lokacijom. Sledeća tačka jeste i uvođenje pojedinih novina u ponudu, kao na primer, novih ukusa i novih dodataka pa čak i onih sa dodatkom alkohola, ali i proširivanje u okviru drugih ugostiteljskih objekata tako da to ne zahteva preveliku posvećenost zaposlenih, a ipak im omogući da ponude jedno novo, jedinstveno osveženje u svom objektu a nama prolaz do novih mušterija.

Bubble Tea Boom

Bubble Tea Boom, foto Stefan Đaković

MF: Najslađe čuvamo za kraj. Kako izgleda priprema Bubble Tea-a?

Pavle: U osnovi su crni i zeleni čaj u koje ubacujemo dodatke po želji. To su prvo voćni sirupi, uz pomoć kojih ovom mešavinom dobijamo svojevrsni ice tea i po želji dodajemo fruktozu. Zatim se dodaju razni dodaci kao što su bobice koje pucaju u ustima i oslobađaju ukuse, kockice kokosovog želea različitih ukusa, tapioka koja je nalik na naše gumene bombone, s tim što je potpuno prirodna, čia semenke itd… Tako dolazimo do efekta koji u šali zovemo „velika žurka u ustima“ i upravo je to ono što karakteriše bubble tea iskustvo.

Onda, sve to sipamo u čašu 0,5 ili 0,7 litara i zatvaramo čašu posebnom folijom koja se lepi preko otvora tako da možete da pijete čaj dok šetate bez bojazni da će da se prospe. Birate i slamčicu koja je dovoljno široka da kroz nju prođu sve bobice koje ste dodali i koje jedva čekaju da vam prirede tu žurku u ustima!

Bubble Tea Boom

Bubble Tea Boom, foto Stefan Đaković

Trenutno u ponudi imamo deset različitih voćnih sirupa: jagoda, malina, grožđe, mango, liči, passion fruit… Isto tako imamo i deset dodataka u ponudi, od kojih je možda najpopularniji koko žele sa ukusom ličija kao i već pomenuta tapioka. Za one koji nisu raspoloženi za čaj, u ponudi imamo i kremaste napitke sa ukusom kafe, vanile, mače i drugih, među kojima je taro apsolutni hit, kao potpuno neistražena teritorija za ovdašnje mušterije. Ukus koji bih mogao da izdvojim kao svoj omiljeni jeste kremasti napitak od dinje sa dodatkom tapioke, koko ličija i dinja bobama (kako ih u žargonu zovemo), ali kombinacije je puno i uvek postoje nove koje vas svojim fantastičnim ukusima inspirišu da se vratite i da ih isprobate.

Posetite: Bubble Tea Boom

Poslednja izmena dana 23. juna 2016. u 00:46


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…