Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Manje-više svaki holivudski film doživi da bude reklamiran sa kliše rečenicom „Film koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim!“ što zna da izazove kontraefekat. Međutim, nikada niste čuli da neko ovom rečenicom reklamira nameštaj. Mi smo upoznali momka po imenu Čarli Pomije (Charlie Pommier) koji je stvorio visoko kvalitetnu liniju nameštaja, toliko jedinstvenu da je privukla pažnju globalne javnosti. Ali postoji jedna još interesantnija stvar: brend koji je procvetao za manje od godinu dana započet je kapitalom od samo nekoliko stotina evra.

MF: Kakva priča te je dovela do današnje profesije?

Čarli: Prvi deo svog života sam proveo u Parizu. Porodica je zatim živela na relaciji Pariz-Beograd, da bismo se počevši sa ’99. godinom i bombardovanjem zadržali u Francuskoj do 2003. Nekoliko godina kasnije upisao sam Arhitektonski fakultet Univerziteta u Beogradu. Studije su bile intenzivne i posvećivao sam im gotovo svo svoje vreme, budući da je Arhitektonski jedan od malobrojnih fakulteta koji su te 2007. u potpunosti implemetirali Bolonju.

To znači da smo imali mnogo vežbi kojima zaista moraš da prisustvuješ i kolokvijume koji zahtevaju konstantno učenje. Od samog početka mojih studija način rada i program su bili izuzetno moderni – počevši od literature, opreme, kompjuterskih programa do fantastičnih profesora. Naučio sam mnogo stvari koje su mi koristile u praksi odmah po završenim studijama što je bilo od velikog značaja za mene i posao kojim se danas bavim, tako da sam sa Arhitekture izašao dosta spreman i zadovoljan.

Charlie Pommier

Charlie Pommier, foto Stefan Đaković

MF: S obzirom da tokom studija nisi imao vremena za posao, kako dolaziš na ideju da pokreneš svoju liniju nameštaja?

Čarli: Pred kraj fakulteta sam shvatio da bi bila sjajna stvar proći kroz što više različitih delovanja arhitekture. Tako sam najpre radio nadzor izgradnje japanske ambasade u Beogradu u jednoj beogradskoj firmi, da bi zatim prešao u građevinsku direkciju gde sam se bavio prodajom stanova, dizajniranjem kataloga, vizuelizacijom i enterijerom. Tome sleduje posao u salonu nameštaja gde sam imao prilike da istražujem brendove i opremam enterijer, a odmah zatim u arhitektonskom birou radim u Makedoniji na crtanju projekta njihove zgrade filharmonije. Time sam zaokružio priču kojom sam prošao maltene kroz sve – gradilište, enterijer, prodaju i crtanje objekta.

A onda sam, pre godinu dana, prvi put napravio skicu stolice i počeo da razmišljam u tom pravcu. Prošlo je nekoliko meseci dok nisam došao do prvih prototipova, a u aprilu 2016. sam konačno imao prvi finalni prototip. U junu je on već ugledao svetlost dana, kada je prvi put izlagan na Mikser festivalu u okviru sekcije Young designers. Tu smo lepo prošli i već sklopili saradnju sa nekoliko show room-ova. Međutim, prava prekretnica tek sledi. Nakon festivala, tokom leta 2016. godine, započeo sam Kickstarter kampanju koja je doživela veliki uspeh – već u avgustu je bilo prikupljeno 10 hiljada evra za izradu nameštaja.

Charlie Pommier

Charlie Pommier, foto Stefan Đaković

Za čitaoce koji nisu upućeni u ovu tematiku, Kickstarter je sajt za dobrovoljno prikupljanje sredstava za realizaciju raznih ideja. Da bi privukao donatore treba da predstaviš svoj proizvod, što je u mom slučaju bio sto i stolica i unapred zacrtaš iznos koji ti je potreban za pokretanje biznisa. Donator je zapravo osoba koja kupuje tvoj proizvod unapred, a koji ćeš ti zatim napraviti prikupljenim sredstvima i poslati joj. Kampanja je uspela, ušli smo u proizvodnju i već u septembru smo krenuli sa isporukama. Prikupljen novac nam je bio dovoljan i da nabavimo alat, mašine i šablone, tako da nam je ovo bila velika odskočna daska. Omogućio nam je i izlazak na Sajam nameštaja u novembru prošle godine, gde smo dobili odlične kritike, prodali dosta komada i sklopili nove saradnje sa salonima nameštaja.

Charlie Pommier

Charlie Pommier, foto Stefan Đaković

MF: Kako si došao do jedinstvenog dizajna koji odlikuje Charles Pommier nameštaj?

Čarli: Glavna karakteristika našeg nameštaja jeste mogućnost rasklapanja. Osim što sam mnogo radio na dizajnu kada je stolica sklopljena i spremna za upotrebu, jednako truda sam posvetio i sklopljenoj stolici koja i tako ima zanimljiv oblik. Dakle, ne radi se samo o praktičnosti već i o estetici u svakom smislu. A kada to tako postavite, mi nemamo konkurenciju. Sklopljen nameštaj je takav da može da stane u kutiju maksimalnih razmera koje pošta dozvoljava i da se ovim putem i isporučuje širom sveta, što i jeste najjeftinija opcija.

Ipak, svaku ideju morate dobro ispitati u samom startu. Kada sam napravio prvi prototip tražio sam mnoga mišljenja, od laičkih, preko ljubitelja nameštaja do stručnih i profesionalnih utisaka ljudi iz ove branše. Ispostavilo se da je ovaj koncept svima interesantan i da im se dopada. Bilo da kreirate aplikaciju ili stolicu, važi isto pravilo: Što je manje novca, moraćete više da razmišljate. Da biste nadoknadili nedostatak reklame morate biti inovativni, jer inovativnost reklamira samu sebe.

Charlie Pommier

Charlie Pommier, foto Stefan Đaković

MF: Kako si došao do saradnika?

Čarli: Tokom studija i nakon njih stekao sam mnogo prijatelja koji su takođe arhitekte tako da je saradnja i uzajamno pomaganje došlo prirodno. Preko istih kontakata došao sam i do stolarske radionice sa kojom danas sarađujem. Delovala mi je ozbiljno, kao i njihovo dosadašnji radovi, dogovorili smo se oko cene koja odgovara i meni i njima i uradili smo jedan prototip kako bih utvrdio da mogu da rade na visokom nivou koji mi je potreban. Pošto je sve ispalo kako treba, naša saradnja se produžila i danas imamo toliko posla da proizvode samo naš nameštaj.

Charlie Pommier

Charlie Pommier, foto Charlie Pommier

MF: Na koji način su se se posao i interesovanje za Charlie Pommier nameštaj tako brzo razvili?

Čarli: Kao što sam već rekao, naš nameštaj je jedinstven u svetu – postoje stolice i stolovi na rasklapanje, ali ne tako da se to uklapa u ovakve estetske kriterijume. On prati današnji ritam života i zanimljiv je ljudima. Iz tog razloga su mnogi strani mediji došli do nas sa željom da naprave reportažu ili intervju pa smo stigli do najcenjenije štampe u oblasti arhitekture i enterijera, gomile online magazina i blogova. Mnoge arhitekte i vlasnici show room-ova čitaju te časopise pa su tako i oni došli do nas. Nakon gotovo svake objave u medijima dobijali smo konkretne ponude za saradnju, a mnoge od njih od arhitektonskih biroa različitih zemalja koji žele da nas zastupaju. Osim toga, s obzirom da šaljemo nameštaj širom sveta, imamo direktnu vezu sa kupcima preko web shop-a. Naš nameštaj je stigao do Njujorka, Moskve, Hong Konga i u najvećem broju se raširio po Evropi.

Charlie Pommier

Charlie Pommier, foto Stefan Đaković

MF: Koliko različitih komada imate danas u ponudi?

Čarli: Imamo 12 komada, ako ne računamo varijacije u boji i obradi materijala. Proizvodnja je tekla od jednostavnijih ka komplikovanijim i ozbiljnijim komadima kako bismo ostali konkurentni sa drugim firmama. Najbitnije je da ostanemo prilagodljivi i da nađemo svoj put do želja korisnika, koji pri naručivanju mogu da biraju da li će pojedini delovi biti bajcovani, da li će biti farbani, u ponudi je i oko sto vrsta tapacirunga…Sve može da se prilagodi enterijeru i ukusu.

Charlie Pommier

Charlie Pommier, foto Charlie Pommier

MF: Za kraj – kako ti definišeš Charlie Pommier?

Čarli: Kako zvaničan slogan glasi: Rasklopiv nameštaj visokog kvaliteta od punog drveta. Na njemu se mnogo radilo ali je brzo našao svoj put do prave publike i iz tog razloga želim da ponovim da je pokretanje biznisa moguće sa minimalnim ulaganjima. Novac koji sam ja upotrebio da započnem ovu priču, dakle manje od hiljadu evra, je nešto što skoro svako može da uštedi – to je jedno letovanje manje. Ono što vam je zaista neophodno jesu vreme, trud, upornost i inovativnost.

Posetite: Charlie Pommier

Poslednja izmena dana 6. januara 2017. u 02:32


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…