Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Šta se dogodi kada se dva para sestara dogovore da pokrenu posao zajedno? Nastane slatko, glazirano čudo u koje se zaljubite već na prvi pogled, dok sa prvim zalogajem, za svakog sladokusca, nastaje prava ljubav.

Dva para sestara ili četiri devojke Nina i Irena Zukanović i njihove drugarice Petra i Tara Lazarević, čine četverac koji je osnovao brend Crofnas. Njihova uža specijalnost – proizvodnja i distribucija prvih i jedinih premijum poslastičarskih krofni u Srbiji. Kažemo krofni jer za ovakav desert u 27 ukusa još nije smišljeno bolje ime.

Nina: Iako smo različitih godina, znamo se iz doba studiranja. Sa Petrom sam se upoznala u Engleskoj tokom studija i čak smo živele zajedno. Sve četiri smo se viđale, družile i radile kojekakve projekte za fakultet zajedno. Još tada smo znale da ćemo jednog dana raditi nešto zajedno jer smo se oduvek zalagale za zensko preduzetnistvo I imale zelju da se vratimo u Srbiju i podrzimo domacu proizvodnju.

Crofnas

Crofnas, Stefan Đaković

MF: Pre krofni bavile ste se nekim drugim stvarima. Kako ste došle do toga da je baš ovo ono što želite da jurite kao svoj san?

Irena: Pre nešto više od dve godine, počele da pričamo šta je to što bi smo mogle da radimo zajedno. Istražili smo tržište i pronašli “rupu” u domaćem tržištu – poslastičarske krofne. Tara, Petra i Nina su imale iskustva u ugostiteljstvu, ali sam, u ovom poslu, ja ta koja se bavi proizvodnjom i razvijanjem ukusa pošto sam oduvek volela da kuvam, pravim recepte i eksperimentišem.

Nina je radila sales u Hajatu, a pre toga je radila cross trening svih sektora i prošla sve pozicije od početnih do menadžerskih u okviru tog hotela. Tara radi i dalje u jednom restoranu a Petra nažalost nije tako često sa nama jer se bavi i trgovinom konjima i takmičenjem u jahanju i preskakanju prepona. Ja sam radila u nekoliko malih I srednjih firmi na razvijanju biznis plana i posla, pošto sam magistrirala preduzetništvo.

Nina: Kada sam došla u Hajat, nakon što sam završila ekonomiju, bavila sam se prodajom. Međutim, smatram da je potrebno poznavati svaki delić poslovanja u jednom sistemu jer je to jedini način da klijent bude zadovoljan. Zato sam želela da prođem što više sektora. Po istom principu organizujemo i naš posao. Naravno, svaka od nas ima jačih i slabijih strana i podeljen nam je posao prema tome, ali sve znamo kako svaki proces u čitavom sistemu funkcioniše i doprinosi tome da naši kupci budu srećni i zadovoljni.

Crofnas

Crofnas, Stefan Đaković

MF: Zašto niste krenuli od prodaje, to jest, zašto nemate prodavnicu gde se mogu videti, probati, kupiti vaše poslastičarkse krofne?

Irena: Hteli smo baš da imamo svoju proizvodnju hrane koju ćemo plasirati kroz više prodajnih kanala. Mnogi nas pitaju zašto nemate svoju prodavnicu. Imamo dostavno vozilo koje zovemo “Crofnasmobil”. Naš komercijalista kaže da ga ljudi zaustavljaju na ulici i pitaju gde možemo da probamo sve ukuse. Pošto su svi naši ukusi dostupni jedino u keteringu odlučili smo da otvorimo i pop-up shop u Moritz Eis-u ulici Vuka Karadžića 9.

Crofnas

Crofnas, Stefan Đaković

MF: Šta je to što vaše krofne čini posebnim na našem tržištu?

Irena: Krofne koje se mogu naći kod nas zapravo su pekarske krofne koje se bitno razlikuju od poslastičarskih krofni koje naš brend proizvodi. Prvenstveno, za proizvodnju se koristi brašno potpuno različitog kvaliteta. Kada kupujete brašno kod nas, čak i kod istog brenda, ono nije uvek iste mekoće, debljine… To znači da svaka krofna može da bude različita, da upija više ili manje ulja sto direktno utice na ukus krofne. Mi smo došli do brašna koje je razvijeno baš za ovaj tip proizvoda i, pored nas, takvo brašno koristi još samo jedna kompanija na svetu koja se takođe bavi krofnama. Do tog brašna nije lako doći i utrošili smo puno vremena, išli na obuku kod proizvođača i naučili kako se prave najbolje poslastičarske krofne kakve naše mušterije jedino zaslužuju.

Takođe, jedinstvene smo i po tome što koristimo prečišćeno biljno ulje sa 0% transmasti i da naše testo takođe ima 0% transmasti. Zato naše krofne nisu tako “teške”, pa nam žene obično kažu kako se osećaju lagodno, da ih lako svare i da testo nije užeglo. Ujedno, jedini smo brend koji koristi posebne glazure razvijene za krofne. To je razlika između pekarske i poslastičarske krofne.

Crofnas

Crofnas, Stefan Đaković

MF: Kakve sve krofne proizvodite?

Irena: Pravimo nekoliko linija krofni. Radimo Berlinere, američke krofne Ringovi i italijanske Bombolonji krofne koje su jako kremaste, punjene vanilom i Maskarpone sirom i imamo Loukoumades grčke krofne koji ćemo uskoro plasirati. Sve zajedno imamo 27 različitih ukusa, ali i više linija. Tu su Kendi krofne, primarno za decu, zatim Gurme liniju krofni koje su potekle sa Menhetna, a koje imaju javorov sirup i hrskavi pršut. Postoji i Standard linija u kojoj postoji kombinacija cheesecake – maracuja, sa posutim keksom. Svaka zemlja ima neku svoju krofnu i zato smo odlučili da proizvodimo sve krofne sveta i svake godine planiramo da otvorimo po jednu novu liniju.

Crofnas

Crofnas, Stefan Đaković

MF: Sa kojim problemima ste se sretale na putu razvijanja brenda Crofnas?

Irena: Bilo je puno izazova naravno. I sa fabrikama sa kojima smo pregovarali, domaćim i stranim, bilo je kašnjenja, ali i problema sa opremanjem prostora. Potom smo krenuli sa razvijanjem proizvoda. Tu je bilo potrebno vreme, dosta smo eksperimentisali, neke sirovine smo probali i odbacili, ali ne mogu da kažem da su to bili neki veliki izazovi jer smo znale da ćemo morati da odvojimo vreme za kreiranje kompromisa između naših želja i samog tržišta. Svaki proizvođač želi da napravi najbolji proizvod, a potom treba edukovati tržište zašto baš taj proizvod, zašto je tolika cena i zasto bas te sirovine. To je izazov sa kojim se, praktično, svakodnevno suočavamo, a borimo se edukacijom tržišta i bezkompromisnim održavanjem kvaliteta.

Nina: Tako recimo Crofnas je jedini brend koji pravi Original Glazed krofnu, najpopularniju i najlaganiju krofnu na svetu koja ima samo 150 kalorija i samo 5,5 grama šećera. To je daleko manje šećera nego što sadrže mnoge namirnice koje se, generalno, smatraju zdravim. Recimo supa od paradajza u kesici. Nije lako ljudima objasniti da jedan dezert zapravo može biti i ukusan i dobro izbalansiran.

Crofnas

Crofnas, Stefan Đaković

MF: Nakon što ste kreirali proizvode kojima ste bili zadovoljni, kako ste pristupili izlasku na tržište?

Irena: Početak je bila prodaja u Aroma marketima. Posle toga su ljudi počeli da nas traže i tako je ketering sektor bukvalno krenuo sam od sebe, a zatim su počeli pozivi od kafića i restorana koji su želeli da sarađuju sa nama. Svakodnevno imamo mnogo sastanaka i to nam trenutno odnosi najveći deo dana.

Nina: Tržište fenomenalno reaguje na naš proizvod zbog kvaliteta, načina na koji smo posvećene poslu i moram da kažem da nije bilo drugih komentara osim da su krofne, sjajne, savršene i nešto potpuno drugačije.

Crofnas

Crofnas, Stefan Đaković

MF: Šta je sa keteringom kojim se bavite? Šta sve podrazumeva i šta ste sve radili zanimljivo od događaja?

Irena: Tu najviše eksperimentišemo sa ukusima, dizajnom, kombinacijama. Ljudi imaju različite ideje, crteže, i to je najkreativniji i najslađi deo posla. Takođe, radimo i slatki doručak za firme. Dešavalo nam se da firma naruči za sve zaposlene i tu je bilo zanimljivih dogodovština. Tako smo jednom delile doručak na kolicima za razvoženje pošte.

Nina: Radilil smo ketering i za izložbu slika Marka Tomića u Klubu književnika. Irena je tada oslikavala krofne inspirisana Markovim slikama i na to smo veoma ponosni.

Crofnas

Crofnas, Stefan Đaković

MF: Šta su vaši dalji planovi?

Irena: Razvijanje tržišta i distribucije, novih ukusa i novih ideja.

Nina: Takođe, nastavićemo da se bavimo i humanitarnim radom. Sarađivali smo sa humanitarnom organizacijom Osmeh na dar pa smo tada donirali krofne za decu iz sportskog pravoslavnog društva Sveta Srbija. Takođe, obratili smo se banci hrane i ostvarili smo saradnju, sa narodnom kuhinjom u okviru Srpske pravoslavne crkve u Francuskoj ulici, a doniramo krofne i udruženju Živimo zajedno za pomoć osobama sa smetnjama u razvoju. Posebno zadovoljstvo i motivaciju za dalji rad nam je pružila i zahvalnica koju smo dobile od udruženja Živimo zajedno na proslavi 20 godina postojanja ovog udruženja. Mi smo društveno odgovorna firma od prvog dana i nastavićemo da pomažemo zajednici u kojoj živimo i poslujemo.

Posetite: Crofnas



Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…