Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Kada je razmišljala o otvaranju radnje za dizajn cveća i cvetnih dekoracija, Katarina Kostić je na umu imala samo jednu ideju: da kreira perfektne bukete i savršeno dizajnirane instalacije od cveća koje će oduševiti svakog ko dođe u kontakt sa njima. Upravo na toj ideji je nastao i danas napreduje Flower Company iz Beograda.

MF: Kako ste odlučili da se bavite dizajnom cveća?

Katarina Kostić: Iako sam završila umetnički fakultet, na mom redovnom poslu nisam imala previše mogućnosti da samostalno kreiram i stvaram, a to mi je oduvek bila strast i ljubav. Deo života i studija sam provela u Engleskoj, gde su tradicija i ljubav prema cveću daleko ispred nas, i tamo sam se i zaljubila u njega. Takođe, tokom proteklih 15-ak godina rada u marketingu pomagala sam brojnim kompanijama i brendovima da postanu još bolji i uspešniji, i u jednom trenutku sam poželela da i ja stvorim nešto svoje, da spojim hobi i kreativnost sa znanjima stečenim u dosadašnjem profesionalnom radu. Poželela sam da napravim proizvod koji će biti prepoznatljiv, dobar, drugačiji, i koji će biti oaza u koju mogu da se sklonim od svakodnevnice na poslu kojim se i dalje bavim.

Zato sam odlučila da svoj hobi pretvorim u nešto ozbiljnije. U Londonu sam kroz stručno usavršavanje u jednoj od najboljih kompanija u Velikoj Britaniji koja se bavi dizajnom cveća otkrila tajne savremenog dizajna cveća, glavne principe i postulate prema kojima se ravnoteža boja, forme, teksture i ostala pravila primenjuju u dizajnu cveća. Zajedno sa mojim ličnim osećajem za estetiku i uz dodatne treninge od strane internacionalnih dizajnera cveća, svom timu u Beogradu sam prenela to znanje i sada zajedno vredno radimo i kreiramo nešto novo, drugačije i lepo u okviru Flower Company.

Flower Company

Flower Company, foto Stefan Đaković

MF: Kako teče razvoj tržišta i edukacija klijenata o poslu kojim se bavite?

Katarina: Moja ideja nije bila da otvorim još jednu cvećaru u nizu, kakve srećemo po beogradskim ulicama, već sam želela da ona bude drugačija, da po stilu, veštini i umeću budemo korak ispred vremena, i da donosimo i postavljamo trendove. Nažalost, malo smo tržište i kao sredina često nismo hrabri i odlučni da eksperimentišemo dovoljno, tako da tek kada krenete sa nečim novim onda se pojavi još par njih koji pokrenu nešto slično. Zato morate uvek tražiti način da budete relevantni, da prepoznate nove potrebe klijenata i da težite da budete inovativni iz dana u dan. Od starta smo imali drugačiji odnos prema pakovanju buketa, kod nas se buket dobija u specijalnim kesama namenjenim ručno složenim buketima, buketi se pakuju u „akva pak“ kako bi ostali sveži do trenutka kad će doći u ruke onome kome je namenjen, a dekoracije za velike događaje se kreiraju na najvišem tehničkom nivou, gde se trudimo da tzv. mehanika instalacije uvek bude besprekorna.

U Srbiji postoje kursevi za aranžiranje cveća, ali oni uglavnom ne prate pravce u kojima se kreće dizajn cveća danas, i zato planiramo da uskoro ponudimo edukaciju iz ove oblasti. Da bismo približili dizajn cveća što široj populaciji organizovaćemo „večeri sa cvećem“, gde će prisutni moći da nauče osnovne tehnike pravljenja savremeno dizajniranog buketa i nekih manjih instalacija. Sa druge strane, kompanijama ćemo ponuditi specifične treninge za „team building“ njihovih zaposlenih, koji će biti usmereni ka smanjenju stresa i opuštanju od svakodnevnih obaveza, pošto je dokazano da rad sa cvećem i kontakt sa prirodom opušta i otklanja brige i anksioznost.

Flower Company

Flower Company, foto Stefan Đaković

Važno je da zaposleni dele viziju

MF: Kako ste našli prve saradnike i šta je ono šta vam je važno kada birate ljude koji će raditi sa vama?

Katarina: Nije mi bitno da imam ljude koji imaju iskustvo rada u cvećari zato što želim da naš stil bude drugačiji i prepoznatljiv. Više mi odgovaraju ljudi koji dolaze iz umetničkih profesija, kao što su primenjene umetnosti, dizajn, vajarstvo ili slikarstvo, ali to nije presudno. Za dizajn bilo čega, pa i cveća, je veoma bitno imati tu kreativnu nit u sebi, osećaj za sklad, formu, boje, i biti umešan sa rukama. Nemanja Vorkapić, moj prvi i najbliži saradnik i desna ruka, se u slobodno vreme bavi fotografijom, a cvećem se bavio iz hobija, slično kao ja, i paralelno je radio na drugim poslovima, ali nakon što smo se upoznali on je odlučio da taj hobi postane mnogo ozbiljniji.

Meni je bilo važno da delimo sličnu ideju i viziju, da on voli ovaj posao i shvata da naša ponuda treba da bude zasnovana na veštini izrade, kao i da buket i instalacija uvek moraju da oduševe. Nema improvizacije, principi dizajna buketa moraju da se isprate, kao i da svakim danom to radimo sve bolje i bolje. Tamara Lazarević nam se nedavno pridružila, ona je završila arheologiju, ali se u slobodno vreme bavila izradom malih umetničkih predmeta, pa je ovde razvila još jednu srodnu veštinu i oslobodila svoju kreativnost.

Flower Company

Flower Company, foto Stefan Đaković

MF: Kako su izgledali sami počeci ovog posla?

Katarina: Krenuli smo bez lokala koji danas imamo i pravili smo aranžmane samo za veće događaje i proslave. No, ubrzo smo shvatili da moramo da imamo mesto na koje će dolaziti naši potencijalni kupci, koje će biti naš radni studio i naše ogledalo. Tako je i otvoren ovaj lokal u centru Beograda, gde pored prodajnog imamo i veliki radni prostor, koji će u budućnosti biti i učionica.

U ovom poslu, kao i u većini biznisa, lični odnos je bitan kako biste osigurali prve klijente. Zahvaljujući mreži naših kontakata smo dobili prve klijente, i tako sada imamo nekoliko kompanija koje su naši redovni klijenti, od velikih korporacija do manjih advokatskih kancelarija, restorana, hotela… Mi smo njihovo rešenje za cveće za svaku priliku, za bukete ili redovne postavke cvetnih aranžmana u njihovom prostoru. Reakcije koje dobijamo i trajanje saradnje govore da je naš pristup dobar i da ima publike koja takav pristup ume da ceni.

Nemamo značajan budžet za reklamiranje. ali intenzivno koristimo sve dobre strane društvenih mreža. Instagram nam je veoma bitan, pokazao se kao pravi kanal za baš ovaj tip proizvoda i na njemu imamo mnogo vernih pratilaca. Većina ljudi koji nas prati na toj društvenoj mreži su i naši klijenti, i često dolaze u našu radnju sa željom da naruče bukete koje su videli gledajući fotografije koje postavljamo na naš profil.

Flower Company

Flower Company, foto Stefan Đaković

Ne postoji „ne mogu“ kada gradite posao

MF: Pored izazova koji očekuju svaku novu kompaniju, poput pronalaženja zaposlenih i izgradnje pozicije na tržištu, koji su bili ostali izazovi sa kojima ste se susreli?

Katarina: Kako bismo uspeli da stvari radimo zaista drugačije, svakodnevno se susrećemo sa novim izazovima. Uređenje našeg studija je bio jedan od izazova, koji je umesto klasične cvećare uređen po principu male moderne radionice, i u njegov dizajn sam unela dosta ličnog. Kada je u pitanju nabavka robe tu se snalazimo na razne načine, za neke stvari koje koristimo postoje uvoznici, a mnoge moramo da nabavljamo sami iz inostranstva pošto ih Srbiji u sferi cvećarstva još uvek niko ne koristi, kao što su specijalne kese za pakovanje buketa, trake od ripsa sa našim logoom, rolne celofana u dužinama od 100 m… Srećom, kod nas postoje veliki uvoznici i distributeri cveća iz Holandije, koja snabdeva 70% sveta cvećem, tako da nismo imali problem sa nabavkom cveća sa kojim radimo, mada smo imali posebne zahteve za vrstama koje se ranije nisu uvozile kod nas, ali to je samo posledica naše želje da stalno uvodimo nove stvari na tržište.

MF: Kako planirate dalji razvoj kompanije i kada očekujete da će ona postati vaš primarni posao?

Katarina: Voleli bismo da proširimo sferu poslovanja u domenu korporativnih klijenata, radićemo i na tome da ponudimo više galanterije za cveće iz sopstvene proizvodnje, poput saksija i korpica, kao i predmete za uređenje kuće: sveće, mirisna ulja i druge male ideje za poklon sa potpisom Flower Company. Ponudićemo i pažljivo birane stručne knjige posvećene dizajnu cveća, koje se inače ne mogu lako nabaviti kod nas. U planu je i povezivanje sa jednim velikim maloprodajnim lancem, uz pomoć kojeg ćemo imati direktno prisustvo na njihovom mestu prodaje, i tu očekujemo pozitivan pomak i u prodaji i u širenju priče o našim proizvodima.

Flower Company

Flower Company, foto Stefan Đaković

Naravno, volela bih da mogu da se bavim cvećem po ceo dan i da uživam, ali za sada je to dodatni posao koji razvijam kao vrstu moje male oaze. Ako Flower Company u narednih nekoliko godina postane simbol za savremeni dizajn cveća, ne samo u Srbiji već i sire, šanse da se i potpuno opredelim za rad sa cvećem će biti mnogo veće. A kako već imamo dobre komentare i iz zemalja u regionu, moguće je da je to momenat čak i bliži nego što mislim.

Tokom ove avanture sam naučila mnogo stvari koje ranije nisam znala. Naučila sam kako da prepoznam dobrog knjigovođu, kao i da je neke stvari kada se rade po prvi put potrebno obaviti sam da bi se osetile i prenele drugima. Tako sam naučila i da donesem, prenesem, dovezem, da se bolje organizujem i razmišljam unapred, i da nema „ne mogu“ kada gradiš posao. Preduzetništvo je novo iskustvo za mene, a pored mene su i svi članovi tima u Flower Company naučili da svaki posao svakog dana može da se unapredi tako da bude bolji nego što je juče bio.

Posetite: Flower Company

Poslednja izmena dana 5. decembra 2015. u 00:37


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vladimir Cerić

Već deceniju i po bavi se stvaranjem i uređivanjem sadržaja, i iza sebe ima preko 300 objavljenih članaka u štampanim i elektronskim medijima. Zahvaljujući specijalizaciji za IT i telekomunikacionu industriju imao je priliku da radi sa nekim od najvećih svetskih…… Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…