Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Idealan završetak dobrog obroka je vrhunski slatkiš, ali kako i gde ga pronaći. Posetioci nekih restorana i kafića u Beogradu već znaju odgovor na to pitanje: ako se na kolačima nalazi prepoznatljivi HomeMade medaljon, nema sumnje da sledi vrhunsko uživanje u slatkom ukusu. Ipak, put do njega nije tako jednostavan.

MF: Većina biznisa u oblasti proizvodnji hrane počinje razvojem proizvodnje, pa se tek onda razvija prodajna mreža. Kod vas nije bilo tako?

Dejan Đorđević, direktor: Da, kod nas je proces tekao obrnutim putem. U martu 2009. u šoping centru „Ušće“ otvoren je prvi Coffee Room, koji je od starta zamišljen kao kafe-poslastičarnica, i ideja je bila da torte, kolači i sladoledi budu važan deo ponude i da lokal po tome bude prepoznatljiv. Nakon prvih nekoliko meseci rada vlasnicima je postalo jasno da ne mogu da nađu adekvatnog partnera koji bi u domenu kvaliteta, ukusa, količina i tačnosti isporuke ispunjavao zacrtane standarde. Iz toga se izrodila ideja o pokretanju sopstvene proizvodnje kolača, prvenstveno za potrebe Coffee Rooma, ali i za dalju prodaju, i tako je u jesen 2009. godine osnovan HomeMade Company.

Od samog početka smo insistirali na vrhunskom kvalitetu proizvoda i želeli smo da se po recepturi i ukusu razlikujemo od ostatka ponude na tržištu. Potrošači su to veoma brzo prepoznali i u kratkom roku Coffee Room je postao poznat po HomeMade kolačima, ali i pored toga proizvodnja za samo jedno prodajno mesto, bez obzira na veliki promet, nije bila isplativa. Zato smo deo asortimana ponudili kafićima i restoranima koji imaju klijentelu koja prepoznaje taj kvalitet i spremna je da ga plati. Mreža se polako širila i danas oko 90 objekata u Beogradu prodaje naše kolače.

HomeMade

HomeMade Company, foto Stefan Đaković

Kasnije smo proširili ponudu tortama koje se prave po narudžbini, za rođendane, venčanja i sva druga slavlja. Sa proširenjem ponude je rastao i broj radnika i poslovni prostor koji nam je bio potreban, pa tako danas imamo oko 40 zaposlenih, od kojih je većina angažovana u proizvodnji, a od prvobitnih stotinak kvadrata nakon proširenja u nekoliko navrata stigli smo do današnjih 430 kvadratnih metara poslovnog prostora. I na kraju, nedavno smo uveli i novi segment, ponudu slatkih poklon proizvoda namenjenih firmama, koji se mogu brendirati, i to su posebno dekorisane torte, medenjaci, punjeni čokoladni lilihipi i ukratko sve što može da bude slatko posluženje na raznim tipovima korporativnih proslava ili atraktivan slatki poklon proizvod.

MF: Kako kupci iz tog segmenta posebnih narudžbina najčešće dolaze do vas?

Dejan: Mi imamo vebsajt sa detaljnim opisima svih proizvoda koje nudimo, ali nas klijenti uglavnom kontaktiraju telefonom ili e-mailom. Imamo i profile na društvenim mrežama na kojima se nalaze fotografije torti i kolača koje smo do sada radili, i one služe uglavnom kao inspiracija klijentima. Kroz proces komunikacije sa njima, uglavnom putem e-maila, i na osnovu primera koje nam klijenti šalju dolazimo do konačnog oblika i izgleda željene torte. Jedino ograničenje je oblik same torte i on onda definiše i deo njenih sastojaka, jer bi bilo nemoguće napraviti figuru ili bilo koji drugi uspravni oblik sa sastojcima koji su lagani i nemaju potrebnu čvrstinu.

Klijentima koji nemaju ideju kako bi ta torta trebalo da izgleda dajemo sugestije na osnovu našeg dosadašnjeg iskustva, i to je jedan ceo istraživački proces. Npr. ako je torta za dečji rođendan pitamo ih da li je slavljenik dečak ili devojčica, koje su mu omiljene igračke ili crtani junaci, i tako smo do sada uspeli da kreiramo veliku bazu zadovoljnih korisnika i da postanemo prepoznatljivi i po kvalitetu proizvoda, ali i po dobrom odnosu sa kupcima.

MF: Pomenuli ste društvene mreže. Kakva su vaša iskustva sa njihovim korišćenjem u poslovne svrhe?

Dejan: Društvene mreže su sada definitivno glavni način promocije. Mi se ne oglašavamo puno u klasičnim medijima, i uz pomoć društvenih mreža smo uspeli da uz minimalna ulaganja postignemo solidne rezultate. Reputacija naših proizvoda delom potiče i od njihovog izgleda, i mi se trudimo da sve naše proizvode fotografišemo i podelimo na društvenim mrežama, za šta nam nije čak potrebna ni neka posebna profesionalna oprema. Ljudi vole te naše slike, one im daju ideje šta bi želeli da dobiju od torti i kolača koje naručuju od nas, i iskustva su nam veoma pozitivna i sa Facebookom i sa Instagramom, za koji mislim da je posebno zaslužan za globalnu popularnost jednog od proizvoda koji nudimo, a to su francuski macarons.

HomeMade

HomeMade Company, foto Stefan Đaković

Nema prostora za greške

MF: Kako je tekao razvoj kompanije i koje su bile stvari koje su ga najviše otežavale?

Dejan: Proizvodnja hrane je veoma zahtevan posao u kojem nema prostora za greške, i to smo znali od samog početka, jer samo jedan propust može skupo da nas košta i da uruši reputaciju koju smo gradili godinama. Prvi izazov je bio pronaći adekvatne dobavljače koji će nama, kao tada maloj firmi, obezbeđivati sirovine od kojih možemo da napravimo to što smo zacrtali, a to su kolači beskompromisnog kvaliteta. Drugi izazov je bio pronaći kvalitetan kadar koji će to realizovati, i mislim da smo tu imali dosta sreće jer je prva ekipa zaposlenih već imala dosta iskustva sa hranom i bili su spremni za ozbiljan rad i usavršavanje.

Treći izazov je bio ispunjavanje svih zakonskih zahteva kada je proizvodnja i prodaja hrane u pitanju, i tu je bilo potrebno vreme kako bi se ispunili svi propisi, poput deklarisanja proizvoda i određivanja roka trajanja, da ne bi dolazilo do bilo kakvih problema u kasnijem radu. Od početka smo uspostavili saradnju sa Centrom za ispitivanje namirnica iz Beograda, kod kojih radimo uzorkovanje i testiranje i sirovina i gotovih proizvoda, i oni su nam svojim iskustvom i savetima pomogli u uspostavljanju nekih važnih poslovnih procesa i procedura.

Izazov je bio pronaći dobavljače koji će nam obezbeđivati sirovine od kojih možemo da napravimo to što smo zacrtali – kolače beskompromisnog kvaliteta.

MF: Šta vama, kao direktoru, danas predstavlja najveći izazov?

Dejan: Pre svega to je ta odgovornost, koja stalno stoji nad glavom svima nama, da svaki dan u svakom trenutku sve mora da bude savršeno kada je u pitanju zdravstvena ispravnost proizvoda. Prosto, ne pravimo kompromise i tu ih ne sme ni biti. Pored provere kvaliteta sirovina i proizvoda radi se kontinuirano održavanje higijene prostora, koji se detaljno čisti i nekoliko puta dnevno, i svi zaposleni idu na redovne sanitarne preglede kako bi se standard koji smo postavili održao u svakom trenutku. Naravno, tu su i tekući poslovi oko nabavke sirovina, kao i njihove dostupnosti, što je faktor koji se teže može ukalkulisati u krajnju cenu proizvoda, jer želimo da dalje inoviramo naše proizvode i donosimo neke nove ukuse na naše tržište, ali to nažalost nije uvek moguće jer ne postoji stabilan i ekonomičan način dobavljanja tih sirovina.

HomeMade

HomeMade Company, foto Stefan Đaković

MF: Pomenuli ste da niste imali previše problema sa pronalaženjem kadrova. Kako uspevate da održite ekipu koja pobeđuje?

Dejan: Ono što je meni ključno kao direktoru firme je da svako radi svoj posao, da znaju šta se od njih očekuje, i da ne budu „u grču“ već da rade svoj posao u opuštenoj atmosferi, sa osmehom. Ja lično cenim svakoga, bez obzira da li je menadžer ili čistačica, jer svako ima svoje mesto u ovoj firmi, i bez vredne i pedantne čistačice i trud najboljeg poslastičara bi bio uzaludan. Mislim da to ljudi osećaju i prepoznaju i bitno je da se svako pre svega oseti kao osoba, kao čovek, i da se njegov rad ceni i poštuje.

Svako ima svoje mesto u ovoj firmi, i bez vredne i pedantne čistačice i trud najboljeg poslastičara bi bio uzaludan.

MF: Nakon ture po proizvodnji stekli smo utisak da se sve odvija u vrlo precizno definisanim vremenskim intervalima. Koliko je bilo teško uspostaviti takav sistem i zašto je on važan?

Dejan: Sama ideja je potekla od problema sa kojima smo se mi kao kupac suočavali na početku rada Coffee Rooma, pre svega nestabilnog snabdevanja koje je dovodilo do nestašica određenih proizvoda i nezadovoljstva naših klijenata. Zato smo se potrudili da formiramo sistem u kojem će se takve situacije izbeći, pre svega zahvaljujući preciznom planiranju i dobroj logistici, jer kada na primer imate planiranu rutu dostave iz koje nema „iskakanja“, to mnogo pomaže u organizaciji celog posla. Učili smo dosta i „u hodu“ i iz iskustva, a pored toga što nam je takav sistem rada doneo jedan novi kvalitet u odnosu sa kupcima, jer znaju da će uvek dobiti proizvod u dogovoreno vreme, to je uticalo i na smanjenje troškova i nabavke i transporta i bolju iskorišćenost kapaciteta.

HomeMade

HomeMade Company, foto Stefan Đaković

Inovacija kao ključ daljeg razvoja

MF: Domaćem tržištu ste ponudili i nekoliko jedinstvenih proizvoda, kao što su kolači u kojima nema šećera. Kako ste razvili te nove proizvode?

Dejan: Linija presnih torti je nastala pre oko godinu dana sa željom da kupcima koji ne smeju da konzumiraju slatkiše ponudimo proizvode u kojima će moći da uživaju bez obzira na sve. Tako smo kreirali kolače koji u sebi nemaju šećer, brašno, mleko ni jaja, niti se termički obrađuju, i kao takvi su idealni za ljude koji iz raznih razloga vode računa o unosu šećera. Svako parče naših presnih kolača ima definisanu količinu ugljenih hidrata, tako da u njima mogu da uživaju i osobe sa dijabetesom. Ova linija nam možda neće doneti ogroman profit, ali je vrlo važna iz perspektive brenda i poverenja koje gradimo sa našim kupcima, pre svega sa ljudima kojima smo ponudili uživanje u nečemu što im je do sada bilo uskraćeno.

To je bio komplikovan proces, tokom kojeg smo konsultovali i nutricioniste i udruženja osoba sa dijabetesom, ali smo na kraju uspeli da napravimo kolače koje mogu da jedu svi, i koji se po kvalitetu i ukusu ne razlikuju od ostalih naših proizvoda. Prodaja presnih torti je stabilna, i sve više gostiju po restoranima i kafićima traži upravo ovakve slatkiše, ali mislim da nam je najveću satisfakciju donela zahvalnost roditelja koji su svojoj deci oboleloj od dijabetesa najzad uspeli da obezbede to uživanje da mogu da pojedu parče svoje rođendanske torte nakon što ugase svećice.

Mislim da nam je najveću satisfakciju donela zahvalnost roditelja koji su svojoj deci oboleloj od dijabetesa najzad uspeli da obezbede to uživanje da mogu da pojedu parče svoje rođendanske torte nakon što ugase svećice.

Drugi proizvod su macarons, svetski hit koji je stigao i na naše tržište, kod kojih smo želeli da ponudimo vrhunski proizvod čijim kvalitetom bi mogle da se ponose i najbolje poslastičarnice u Parizu. Zato smo kompletnu recepturu kupili od partnera iz Francuske, poslali smo naše osoblje na obuku, i sve ključne sirovine za njih nabavljamo iz inostranstva. Potvrdu i priznanje da smo uspeli smo dobili nedavno od dobavljača iz Francuske koji nam je rekao da su naši macarons u rangu najboljih koje je on imao prilike da proba. Ipak, ta naša odlučnost da napravimo vrhunski proizvod nam je donela i pregršt problema oko logistike sirovina koje uvozimo, jer je izuzetno teško obezbediti adekvatan transport iz Francuske po pristupačnim uslovima i u rokovima koji nama odgovaraju.

HomeMade

HomeMade Company, foto Stefan Đaković

MF: Strateško opredeljenje da radite samo sveže proizvode koji imaju rok trajanja od samo par dana prilično ograničava mogućnost rasta kompanije. Kako nameravate da zaobiđete to ograničenje?

Dejan: Imamo u planu da otvorimo još Coffee Room objekata na prometnim lokacijama u Beogradu i da tako povećamo potražnju kroz mrežu prodajnih objekata u kojima imamo najviše naših proizvoda, gde ih prodaje naše osoblje i gde imamo potpunu kontrolu nad plasmanom i čuvanjem, kako bi se osigurao kvalitet i odnos sa kupcima koji smo izgradili. Planiramo i HomeMade prodavnice, u kojima će moći da kupe i ponesu svi naši proizvodi, a proširenje prodajne mreže će nam omogućiti da dobijemo i više povratnih informacija od kupaca, što nam može pomoći u daljem razvoju cele firme.

Proširenje prodajne mreže će nam omogućiti da dobijemo i više povratnih informacija od kupaca, što nam može pomoći u daljem razvoju cele firme.

Postoje i drugi pravci u kojima možemo da širimo naš biznis, kao što su poklon proizvodi produženog roka trajanja, uglavnom na bazi čokolade. Njih smo razvili na zahtev vernih kupaca naših torti za korporativne proslave, koji su želeli da uvek pri ruci imaju neki naš proizvod koji bi ponudili poslovnim partnerima posle sastanaka. Ti proizvodi su u ekskluzivnom pakovanju koje se može brendirati ili personalizovati, pa se čak i proizvodi koji su u njima mogu slagati sa korporativnim bojama, i sve veći broj ljudi ih kupuje kao poklon poslovnim partnerima, ali i dragim osobama.

Početkom prošle godine smo napravili jedno internet istraživanje baš kod te ciljne grupe poslovnih ljudi, i saznali smo da najveći broj njih HomeMade prepoznaje po kolačima koje jedu po kafićima, ali da uglavnom ne znaju da mi proizvodimo torte i kolače po narudžbini, niti da imamo te dodatne poklon proizvode koji njima mogu biti interesantni i koje mogu naručiti i platiti online. Tako smo shvatili da ima još dosta prostora na tržištu i krenuli smo u promociju, ali paralelno sa time se širi i priča o nama među zadovoljnim klijentima, pa tako poslovni ljudi koji su pre oko godinu dana primili naše proizvode kao poklon, sada naručuju od nas slatke poklone za svoje poslovne partnere. Time smo dobili veliki broj novih klijenata, i ovaj kanal prodaje svakako ima najveći potencijal za rast.

Posetite: HomeMade Company



Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vladimir Cerić

Već deceniju i po bavi se stvaranjem i uređivanjem sadržaja, i iza sebe ima preko 300 objavljenih članaka u štampanim i elektronskim medijima. Zahvaljujući specijalizaciji za IT i telekomunikacionu industriju imao je priliku da radi sa nekim od najvećih svetskih…… Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…