Mnogi korisnici LinkedIn još uvek doživljavaju kao jedno veliko lovište. Tu lovci na posao traže bolje prilike, dok lovci na talente traže nove zaposlene. Pored ove neosporne uloge, LinkedIn može da bude mnogo više od toga. Ako se koristi na…
Stara poslovica kaže: “Kad je posao prinuda, život je robija”. Za kreativce poput Aleksandra Ugrešića ostvarivanje dečačkog sna da se bavi proizvodnjom nameštaja oduvek je bilo prioritet. Čekao je, radio, borio se i na kraju pobedio. Napravio je brend Hookl und Stool i započeo proizvodnju prvoklasnog, ručno rađenog dizajnerskog nameštaja od punog drveta.
MF: Kako je počela priča zvana Hookl und Stool?
Aleksandar: Sklonost ka dizajnu nameštaja je jednostavno unutar mene. S time se čovek ili rodi ili ne. Celog života sam potajno želeo i nadao se da ću se baviti dizajnom i proizvodnjom nameštaja. Još od srednje škole dizajn nameštaja za mene je predstavljao jedno od glavnih interesovanja. Kao klinac sam kupovao časopise o nameštaju koje sam mogao da nađem, išao na sajmove… jer tada još intenet nije postojao i dostupnost informacija bila je na vrlo niskom nivou. Proučavajući nameštaj shvatio sam da su mi uzori Skandinavci i Japanci koji su nekada proizvodili nameštaj sličan onome koji mi danas proizvodimo u Hookl und Stool, a koji karakteriše izuzetna jednostavnost, funkcionalnost i ergonomija. Dizajn je takav da sama forma, celokupno, čini lepotu komada. Svaki komad posmatran i sa lica i sa naličja mora biti podjednako lep. Dok korisnik obilazi oko komada iz svakog ugla može da otkrije neku novu igru u formi.
Okidač da krenem ka svom snu i počnem da pravim nameštaj dogodio se u mojim kasnim tridesetim godinama. Naime, sedeo sam sa društvancem u garaži, kada mi je dugar rekao da njegova prijateljica prodaje čitavu stolarsku radionicu pokojnog oca. Bilo je 11 sati uveče, ali sam je ipak odmah pozvao. Iako nisam kupio tu radionicu, to je bio trenutak kada sam prelomio da samostalno formiram svoju i počnem sa izradom nameštaja.