Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Ideja da motive carske Rusije spoji sa modernim je spojila poznatog muzičara i dve mlade dizajnerke i tako je nastao Kadet, novi domaći brend muške i ženske garderobe koji polako, ali sigurno krči svoj put ka svetskoj slavi.

MF: Šta je Kadet i koje su osnovne vrednosti koje vaš brend zastupa?

Kadet: Kadet je brend muške i ženske garderobe, čija je osnovna ideja i misija da proba da redefiniše pojam elegantnog, bez obzira da li je ta garderoba sportska, ulična (street), opuštena (casual) ili formalna. Želeli smo da eleganciju pogledamo kroz prizmu vojne aristokratije iz perioda Ruske Imperije i da taj pogled ponudimo svetu i tržištu. Vrednosti koje brend zastupa se možda najbolje ogledaju u manifestu brenda „Honor before Status, Elegance before Style, Timelessness before Trend, Virtue before Value“.

HomeMade

Kadet, foto Stefan Đaković

MF: Ko su ljudi koji su osmislili Kadet, osnivači, partneri, dizajneri?

Kadet: Kadet je 2013. osnovao Aleksandar Protić, naš poznati muzičar i dizajner zvuka na desetinama igranih filmova, koji je i osmislio čitav koncept brenda. Od samog starta za Kadet su vezane i dve modne dizajnerke već poznate lokalnoj i regionalnoj sceni: Senka Kljakić i Tijana Milutinović, koje stoje iza imena Klasa i Resort. Danas pored njih troje tim čini oko deset ljudi raznih zanimanja, od modelara, krojača i šnajderki, do menadžera proizvodnje i prodaje (na naslovnoj fotografiji Filip Beganović, Cjofo MC, deo Kadet tima).

Kvalitet nema alternativu

MF: Kažete da kvalitet za vas nema alternativu. No, dug je put proizvoda od ideje do finalnog oblika koji će zadovoljiti perfekcionistu. Šta je za vas bio najveći izazov?

Kadet: Dug put je tek pred nama. Zaista, svakog dana imate neki nov i drugačiji izazov: kako da finansirate ceo poduhvat, da plate stižu na vreme, da pomirite surove zahteve tržišta sa svojom vizijom, da sve organizaciono uskladite… Ovo je posao u kojem ima malo stvari koje se mogu rutinski obavljati, i svaki dan za svakog našeg zaposlenog je priča za sebe. Svi učimo jedni od drugih, i to je ono što je za sada najvažnije. I što još uvek imamo dovoljno novca da finansiramo dalji razvoj.

HomeMade

Kadet, foto Stefan Đaković

MF: Kako ste rešavali tehnološke izazove, obzirom da mnoge stvari koje radite do sada nisu viđene na našim prostorima?

Kadet: Bitno je da shvatimo da je u Srbiji moguće uraditi skoro sve kada je u pitanju tehnika šivenja i svih ostalih pratećih stvari. Najbolji dokaz za to je da veliki svetski brendovi jedan deo svojih serija proizvode upravo u Srbiji. Naš studio pored razvijanja sopstvenog brenda takođe radi i kao production office za jedan britanski brend pod imenom ZDDZ London. Dakle, pitanje je samo ideje i vizije, i naravno organizacije. Posebno smo ponosni na Moniku Vučinić, našu menadžerku proizvodnje, koja mnoge naizgled nemoguće stvari učini mogućim, slično kao Endi, junakinja filma „Đavo nosi Pradu“, koja pronalazi neobjavljenu knjigu o Hariju Poteru za ćerke svoje šefice.

MF: Koliko je potrebno vremena i koji su koraci da novi proizvod ili kolekcija stignu od ideje do finalnog rešenja?

Kadet: Uvek je malo vremena, to je takozvana subjektivna realnost (smeh). A objektivno gledano, mi za sada predstavljamo dve kolekcije godišnje i za svaku nam treba između 4 i 5 meseci, toliko traje put od ideje do fotografisanih uzoraka.

HomeMade

Kadet, foto Stefan Đaković

MF: Iako ste okrenuti pre svega ka izvozu, Kadet je prepoznat i lokalno. Kako je do toga došlo?

Kadet: Mislimo da dobri dani za Kadet u Srbiji tek dolaze. Svi vole kad se nešto pročuje van granica njihovih matičnih zemalja, pa tek onda to postane popularno i na lokalnom tržištu. S druge strane, mi smo se opredelili za teži put, i sav novac koji ulažemo, usmeravamo ka samom proizvodu. Jako mali deo ide na marketing i PR, ali i pored toga postoje vidljivi pomaci, što nas ohrabruje i govori nam da radimo ispravnu stvar.

Nije sve ni u zaradi

MF: Ljudi kupuju vaše proizvode uprkos višoj ceni, uobičajenoj za robu najvišeg kvaliteta. Ipak, u vašoj prodavnici u centru Beograda ponudićete kupcima posebne povoljnosti. O čemu je reč?

Kadet: U našem malom beogradskom kutku u Strahinjića Bana 36 cene su prilagođene domaćim uslovima, i izabrana roba se prodaje skoro po outlet cenama. Nije nam cilj da u Srbiji zaradimo, već da proizvod bude dostupan svima kojima se naše stvari sviđaju.

HomeMade

Kadet, foto Stefan Đaković

MF: Zaštitno lice vašeg brenda je Miloš Biković. Kako je došlo do te saradnje?

Kadet: Miloš se nametnuo kao jedini logičan izbor iz više razloga. I on je kao i Kadet – i srpski i ruski. I on i Aleksandar Protić, osnivač i art direktor brenda, dele poprilično iste poglede na svet oko sebe i na vrednosni sistem u istom. A i odeća mu stoji kao da se rodio sa istom na sebi. Nikita Mihalkov ga je video kao oficira Carske Rusije, a mi kao ambasadora brenda inspirisanog istim tim Carstvom.

MF: Kada ste napravili prve korake ka nastupu na globalnom tržištu, i na koji način predstavljate Kadet potencijalnim partnerima i kupcima?

Kadet: Predstavljanje ide na klasičan način, preko showroomova i sajmova na kojima izlažete svoje kolekcije. U oktobru ove godine ćemo prvu put obići i tržište Azije i predstaviti našu novu kolekciju S/S 2016 kupcima iz Kine, Hong Konga i Japana. Što se tržišta Rusije tiče, od kojeg imamo velika očekivanja, lik Miloša Bikovića tu igra veliku ulogu, između ostalog i zato što ga je časopis „Hollywood Reporter“ u svom izdanju za Rusiju proglasio za najveći glumački proboj u 2014. godini. Takođe, u oktobru će ruska publika imati ekskluzivnu priliku da na čuvenom portalu www.buro247.ru prva pogleda Kadetov editorijal za sezonu jesen/zima 2015/16.

HomeMade

Kadet, foto Stefan Đaković

MF: Koji su dalji planovi za Kadet, i gde sebe vidite u narednih nekoliko godina?

Kadet: Planovi su da brend zaista i na pun način zaživi na svim tržištima gde je trenutno promolio glavu. I naravno, da ga svi mi koji smo na ovom poduhvatu volimo i dalje, kao i do sada.

Posetite: Kadet / Street Nobility

Poslednja izmena dana 17. oktobra 2015. u 00:46


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vladimir Cerić

Već deceniju i po bavi se stvaranjem i uređivanjem sadržaja, i iza sebe ima preko 300 objavljenih članaka u štampanim i elektronskim medijima. Zahvaljujući specijalizaciji za IT i telekomunikacionu industriju imao je priliku da radi sa nekim od najvećih svetskih…… Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…