Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Ovog puta vas vodimo na malo putovanje kroz lavirint roditeljstva. Uz mnoge izazove, male muke i velike radosti sa kojima se roditelji susreću dok deca rastu vrtoglavom brzinom, tu je i pitanje gomilanja stvari i igračaka koje istom tom brzinom prevazilaze. Šta onda biva s njima? A kako bi bilo da je sav novac koji ste dali na te igračke potrošen ili uložen u razvoj vaše dece? Naša sagovornica Zorana Tomašević je pronašla rešenje za ovaj problem i oblikovala ga u sopstveni biznis – servis za iznajmljivanje igračaka. KlickerBox, međutim, pruža mnogo više od pukog iznajmljivanja.

MF: Kako se javila ideja za razvijanje ovako specifičnog servisa?

Zorana: Susrela sam se sa problemom sa kojim se verovatno susreću mnogi roditelji: planina igračaka u dečjoj sobi koja, pre ili kasnije, ne služi ničemu. Istina je da se za potrebe dece uvek nekako pronađe novac i verovatno upravo iz ovog razloga proizvođači igračaka mogu da dozvole sebi da budu skupi. Deca rastu neverovatnom brzinom, igračke se gomilaju a oni ih isto tako prevazilaze i zaboravljaju, i tako dolazite do slepe ulice. Ja sam inspiraciju za rešenje ovog problema pronašla surfujući internetom, gde sam otkrila da su servisi za iznajmljivanje igračaka uobičajeni u SAD i Aziji.

KlickerBox

KlickerBox, foto Stefan Đaković

Posavetovala sam se sa logopedom, zatim i sa psihološkim savetovalištem „Kućni prijatelj“ i došla do zaključka da bi ova ideja mogla da urodi plodom – ne samo kao biznis, već kao stepenik u razvoju moje dece. Prvo sam uklonila sve igračke iz njihove sobe i ostavila samo nekoliko, kvalitetnih i edukativnih. Dogodilo se čudo: moja deca su primetila da imaju igračke. Sada, kad to nije bila samo jedna šarena gomila počela su da obraćaju pažnju i da pronalaze nove načine da se igraju sa njima. Po savetu logopeda sam nakon nekog vremena ovih pet zamenila sa novih pet igračaka i vrlo brzo videla divne rezultate: svoju decu kako se zdravo igraju i napreduju.

KlickerBox

KlickerBox, foto Stefan Đaković

MF: Kako tačno funkcioniše KlickerBox?

Zorana: Roditelji koji žele da se pretplate na naše usluge posećuju sajt i popunjavaju kontakt formu svojim osnovnim podacima, uzrastom deteta i pojedinostima kao što su detetova interesovanja i slično. Na osnovu toga stručni tim psihološkog savetovališta Kućni prijatelj pravi predlog sadržaja prve kutije koju ćemo poslati, što su uvek četiri različite igračke koje će pokriti sve sposobnosti koje dete razvija: motoričke, kognitivne, govorno jezičke, emocionalne i socijalne. Ukoliko roditelj ima posebne zahteve ili dete ima poteškoća u razvijanju određenih sposobnosti, na to se i koncentrišemo. Kada je predlog sadržaja kutije sačinjen šaljemo ga na kontrolu kod roditelja koji zatim prihvataju sadržaj kutije ili menjaju, u slučaju da možda već poseduju neku od igračaka. Kada i ovde dobijemo zeleno svetlo – kutija se dostavlja na kućnu adresu u dogovoreno vreme. Slot u okviru koga dolazi do dostave nikada nije veći od sat vremena jer smatram da je vreme jednog roditelja izuzetno dragoceno. Kada je pretplata pri kraju, roditelj dobija obaveštenje i predlog o sadržaju sledeće kutije, koja se logično nastavlja na staru tako da podupire razvoj deteta.

KlickerBox

KlickerBox, foto Stefan Đaković

MF: Po kom principu birate igračke koje su uključene u proces iznajmljivanja?

Zorana: Pre svega sam se obratila proizvođačima koji se meni lično dopadaju i kojima verujem. Osnovni kriterijum je da igračka bude edukativna i da može da se primeni tako da podstiče dečju maštu ali i sposobnosti. U prve četiri godine života razvijamo se neverovatnom brzinom i to je potrebno ispratiti i pomoći na sve načine koje možemo da smislimo. Zato i biramo igračke koje su namenjene ovom uzrastu – od devet meseci do četiri godine. Igračke za najstariju decu u ovoj grupaciji su namenjene i starijima, čak i školarcima, ali to je doba kada deca već imaju razvijene stavove i želje, pa sama i biraju čime će se igrati. Osim toga, razvoj se već usporava. Gotovo sve igračke su napravljene od drveta, sa malim izuzecima od plastike, koja je isto tako kvalitetna i proverenih specifikacija. Lično se najviše radujem igračkama kojima se možete igrati na milion načina i koje razvijaju čitav dijapazon različitih sposobnosti deteta, dok ga pritom zabavljaju.

KlickerBox

KlickerBox, foto Stefan Đaković

MF: Kako su izgledali počeci KlickerBox-a i da li su rezultati ispunili vaša očekivanja?

Zorana: Počela sam sa poslom decembra 2014. godine. Prvu saradnju sam sklopila sa psihološkim savetovalištem koje je odmah prihvatilo saradnju, a onda sam se obratila proizvođačima igračaka koje sam lično smatrala kvalitetnim i inovativnim. I sve se pokazalo bolje nego što sam zamišljala – reakcije su bile sjajne, odgovori pozitivni a dogovori brzo sklopljeni. Ubrzo sam počela sa reklamom i već prvog meseca imala prve mušterije. Od tada pa sve do danas, stvari idu uzlaznom putanjom, dok se sada broj pretplatnika održava na oko trideset. Mnogo je lakše nego što sam zamišljala da će biti!

Pojedine mušterije koje su se još tada pretplatile na naše usluge i dalje redovno dobijaju svoje kutije, čiji se sadržaj menja i postaje sve složeniji kako njihova deca rastu. Mislim da uspeh najpre mogu da prepišem kvalitetu, kako igračaka tako i same usluge, jer se zaista posvećujemo zahtevima svakog deteta pojedinačno. Savetovalište „Kućni prijatelj“ je posebno posvećeno preprekama u razvoju, odnosno poteškoćama koje deca mogu imati u određenom trenutku i u tom slučaju kroje poseban program razvoja koje će naše igračke ispratiti i pomoći.

U svrhe promocije smo najviše koristili Facebook, kome isprva nisam verovala ali se pokazao kao najisplativije i najfleksibilnije sredstvo reklamiranja, premda smo se, kao zanimljiv i inovativan projekat u Srbiji, pojavljivali i na portalima o roditeljstvu i u medijima, kao što su Politika i RTS. Trudili smo se da nas roditelji upoznaju i tako što smo se predstavljali na dečjim sajmovima i ranoraznim bazarima.

KlickerBox

KlickerBox, foto Stefan Đaković

MF: Šta je za vas najvažnija stavka u poslovanju KlickerBox-a?

Zorana: Kao majka sam svesna koliko je i drugim majkama važno zdravlje deteta pa samim tim i higijena. Zato posvećujemo mnogo pažnje čišćenju i dezinfikaciji igračaka, koje posle svakog korišćenja prolaze kroz isti proces – čišćenja baby friendly deterdžentima i parnim čistačem ukoliko nisu drvene, uvijanja u foliju ili originalno pakovanje koje se takođe dezinfikuje, doterivanje i poliranje u slučaju da postoji neko manje oštećenje. Ljudi to cene i veoma vode računa da nam igračku u istom stanju i vrate. Tako su one uvek, pre nego što odu novom privremenom vlasniku, sređene do perfekcije.

Druga stvar je, bez sumnje, kvalitet usluge. Posvećujem mnogo pažnje tome da naša usluga bude tačna i uvek korak ispred očekivanja mušterija. Obećavanje nečega što ne možete da ispunite nema nikakvog smisla, iako je tržište puno proizvoda i usluga koje ne ispunjavaju očekivanja koja postavljaju. Zato se vodim starom krilaticom da je mušterija uvek u pravu, poštujem tuđe vreme i novac i trudim se svim slilama da moje mušterije dobiju najbolje i najviše što možemo da učinimo za njih.

Posetite: KlickerBox

Poslednja izmena dana 24. juna 2016. u 14:07


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…