Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

U deceniji za nama fitnes je doživeo veliki bum: od velikog broja prodavnica zdrave hrane i suplemenata, preko teretana i fitnes centara koji su počeli da niču na svakom ćošku kao nekad kladionice, do blogova i Instagram naloga koji nude pregršt tekstova, saveta, recepata, pa čak i čitavih fitnes programa. U Beogradu, međutim, postoji jedna teretana koja se izdvojila, nudeći nešto više od treniranja. Ispred nje stoji Đorđe Kolundžija, profesionalac koji je provirio u svet i doneo ga u Srbiju, posvetivši tome skoro dve decenije rada. A kada kažemo rad, mislimo na daleko prevazilaženje opisa posla jednog trenera.

Đorđe: Sve je počelo 1998. godine, kada sam radio u tada najboljoj teretani u Beogradu – Top form u Sava centru. Iako sam se dugo bavio sportom i voleo ga, u tom trenutku mi nije bilo na kraj pameti dokle će ova priča doći. Sve što sam u tom trenutku želeo bilo je da zaradim nešto novca.

Prilike su bile takve da je personalni trener bio luksuz koji su sebi mogle i želele da priušte samo velike zvezde, a teretane u Beogradu su mogle da se izbroje na prste. Međutim, vremenom sam zavoleo taj posao i odlučio da pokušam da se ozbiljnije bavim njime. Internet je takođe bio nesvakidašnji sardanik fitnes trenera, dok su najbolji pojedinci iz sveta počinjali sa ličnom onlajn promocijom.

Kolundžija Health & Fitness

Kolundžija Health & Fitness, foto Stefan Đaković

Tako sam postao jedan od prvih trenera u Srbiji koji su otvorili svoj veb sajt. Time je počeo moj ozbiljan rad na samom sebi, jer sam jednu stvar znao zasigurno: ne želim da večno radim za druge, niti da budem deo sistema. Želim da se bavim ovim poslom najbolje što umem i kako verujem da je ispravno i smisleno. Onda se 2003. godine sve preokreće i to jednim zanimljivim susretom u teretani – upoznao sam Istoka Pavlovića, s kojim se i danas družim, iako on baš i nije redovan vežbač.

Pogledao sam njegov portfolio, dopao mi se i tu počinje naša saradnja, a moj sajt od amaterskog postaje ozbiljan. Tu se nisam zaustavio – angažovao sam marketinšku agenciju Leo Burnett da mi pomogne oko osmišljavanja promotivnog materijala – letaka, vizit kartica… Imao sam znanje i vreme ali sam znao da postoje mnogi koji imaju isto to. Zašto bi neko odabrao baš mene? Ja sam skrenuo pažnju na sebe tako što sam koristio fotografije svoga tela kao reklamu – na lecima, sajtu, vizit karti. Ljudima je to bilo smešno – pa i meni – ali je itekako urodilo plodom. Na kraju krajeva, moj izgled je verovatno moj najbolji portfolio i dovoljan dokaz da zaista znam šta radim.

Kolundžija Health & Fitness

Kolundžija Health & Fitness, foto Stefan Đaković

Priča je otišla korak dalje pukom slučajnošću i anegdotom koja će obeležiti početak moje individualne karijere – slike za sajt sam radio uz pomoć profesionalnog fotografa, koji me je pitao da li bih želeo da mu izađem u susret, i budem model za jedan akt sa leđa. Pomislio sam „pa, kad sam već tu…“ i zauzeo pozu za slikanje, fotografija je ispala sjajno a meni je bilo drago da budem deo umetničkog projekta, premda je moj identitet trebalo da ostane tajna i nisam imao nikakve egzibicionističke namere.

Nekoliko dana kasnije sam odneo disk sa fotografijama agenciji kako bi izradili nove letke. Čekao me je divan materijal na nekoliko strana, sa odličnim tekstom, fotografijama i jednim iznenađenjem – na poslednjoj stranici stajalo je – pogađate – moje nago telo. Na moj užas i nevericu devojka koja je tamo radila se samo nasmejala i rekla: „Pa, moraš misliti i na nas, žene.“

Tako je pamflet ostao takav kakav je. A reakcija je bila neverovatna. Nekome je bilo smešno, nekome ružno, ali jedna stvar je sigurna: moj posao je eksplodirao.

Kolundžija Health & Fitness

Kolundžija Health & Fitness, foto Stefan Đaković

MF: Ulaganje u marketing nije bila jedina stvar koja te je izdvojila od ostalih. Šta si još preduzeo po tom pitanju?

Đorđe: Mnogi misle da svoje znanje treba čuvati od očiju javnosti kako bi mogao dobro da ga naplatiš. Ja mislim suprotno – delio sam ga šakom i kapom jer koliko god pričao, uvek postoji pitanje više ili iskustvo više po koje će neko želeti da dođe u tvoju teretanu, odnosno kod tebe lično. Godine 2008. sajt je preuređen i započeo sam pisanje bloga koji je u tom trenutku bio jedinstven u Srbiji. Osim toga, novinarstvo je zapravo moja profesija budući da sam studirao na Fakultetu političkih nauka i samim tim uživao u ovom delu posla jer sam onačno imao priliku da zaista pomognem velikom broju ljudi svojim znanjem i iskustvom.

Počela su da stižu i pitanja što je za mene bila potvrda da radim kako treba i od tada do danas sam odgovorio na hiljade njih, gledajući na svoj posao kao na dugoročnu investiciju. Vrlo je verovatno da desetoro ljudi koji mi se obrate neće biti u mogućnosti da plate moje usluge. Jedanaesti hoće. Zato se nisam štedeo i slušao sam njihova pitanja, zahteve i potrebe i oblikovao svoj rad prema njima. Tako je naišla i era videa, kada sam uhvatio i sam sebe da sve češće tražim savete od You Tube-a.

Video je brži i jednostavniji način da nešto saznate pa sam ga brzo uvrstio u svoje prioritete – od toga da putem njega odgovaram na pitanja do toga da videom pratim programe treninga, sa uputstvima i demonstracijama vežbi. To, naravno, nije lako kao što izgleda – zahteva osmišljavanje scenarija, učenje teksta kako ne bih otišao predaleko i držao se teme, a zatim i njihovo plasiranje.

Kolundžija Health & Fitness

Kolundžija Health & Fitness, foto Stefan Đaković

MF: Kada je otvorena teretana i kako si zamislio čitav projekat?

Đorđe: Svaki trener ima san o sopstvenoj teretani. Ja sam svoju zamislio kao ugodan prostor, ništa nalik ogromnim halama sa gomilom sprava koje niko ne zna da koristi, uz šta ide uzalud potrošeno vreme klijenata. Tako sam pre tri i po godine došao do lokala na Novom Beogradu i angažovao arhitektu koji bi ovaj prostor uredio nalik na stan – toplo i prijatno, što dalje od zastrašujućih podruma sa cevima, slike koja se često javlja u mislima kad pomislimo na teretanu. Sa željom da prodajem znanje i kvalitet umesto članarine, koncipirao sam svoju teretanu tako da se u njoj rade isključivo individualni treninzi, gde će dolaziti ljudi koji zaista žele nešto da nauče i postignu i koji će za uzvrat dobiti svu moju posvećenost i veštine koje imam.

Tako sam od 15 klijenata za koje sam radio u drugim teretanama odjednom imao 28, što je potvrdilo da su ulaganja u marketing bila prava odluka. I svima njima sam davao sve od sebe – ne samo instrukcije kada je reč o korišćenju sprava, već i individualne programe za svačije potrebe i ciljeve, savete u vezi sa zdravljem i ishranom i tretman koji je činio da se oni osećaju kao kod kuće.

Kolundžija Health & Fitness

Kolundžija Health & Fitness, foto Stefan Đaković

MF: Da li si ostao veran principu individualnih treninga ili danas postoje i druge opcije u Kolundžija Health&Fitness?

Đorđe: Ubrzo nakon otvaranja dogodio se udar ekonomske krize što se odrazilo i na moj posao. Broj mojih klijenata je bukvalno preko noći spao sa 28 na 12 i znao sam da moram nešto da promenim. Posle toliko uloženih sredstava, morao sam da smislim način da posao sačuvam koliko-toliko samoodrživim i tako sam, silom prilika došao na ideju vođenih treninga u malim grupama koja se na kraju pokazala fantastičnom – ukoliko imate troje ljudi u istom terminu koje edukujete i vodite tokom treninga, za pojedinačno manje novca nego što bi plaćali da treniraju sami, na kraju ostajete sa istom zaradom koju biste imali da ste to vreme utrošili na držanje individualnog treninga. Iako je teretana bila mahom opremljena spravama za muškarce, vremenom su žene preovladale među mojim klijentima.

Šta bih mogao da učinim za njih? Tu opet uskače Istok koji mi predlaže da otvorim specijalizovani sajt samo za žene, što se na kraju i figurativno i bukvalno zaokružuje sajtom SavrsenaZadnjica.com, posvećenom programu vežbi za gluteus. Sledi ulaganje sume od 50 evra za reklamu na Facebook-u koja pravi bum, okupljajući 3000 fanova za manje od dva dana. Ta cifra je zatim svakodnevno rasla kao i broj telefonskih poziva, dok nije došlo dotle da sam prvi trening držao u 7 sati ujutru kako bi sve postigao. Tako danas u teretani ima više od 50 ljudi na vođenim treninzima dnevno.

Kolundžija Health & Fitness

Kolundžija Health & Fitness, foto Stefan Đaković

MF: Jedan od tvojih najnovijih poslovnih poduhvata jeste i držanje treninga putem Skype-a. Kako si došao na tu ideju?

Đorđe: Jednostavno – gledao sam šta rade uspešni treneri u svetu. Mislim da je užasno važno biti prvi u bilo kojoj sferi pa sam odlučio da na ovom polju budem među prvima u Srbiji. S tim na umu sam posetio i seminar najpoznatijeg fitnes trenera na svetu, Čarlsa Polikina, znatiželjan da čujem da li zaista postoji nešto što može da nas nauči u nekoliko sati. Kao što sam i očekivao, čovek je više pričao o marketingu nego o bilo kojoj drugoj temi, i bio među prvima koji su se setili da svoje znanje prodaju preko interneta. Ja u tome jesam video priliku, ali mi je bilo suludo da nekome kome ne mogu da posvetim svoju pažnju uživo napaćujem neku veću svotu novca. Istini za volju, to podrazumeva osmišljavanje programa za svaku mušteriju pojedinačno, a na početku i apsolutnu dostupnos što podrazumeva odgovor na nebrojena pitanja, podršku i sastanke na Skype-u… ali ko su ljudi koji to žele pre nego vođene treninge, u mom prostoru, za mnogo manje novca?

Kolundžija Health & Fitness

Kolundžija Health & Fitness, foto Stefan Đaković

Iznenadio sam se saznavši da ih ima, i to mnogo. To su najpre naši ljudi koji žive u inostranstvu gde je standard mnogostruko viši i gde se jedan individualan trening naplaćuje 100 evra, tako da je sasvim razumljivo da će se odlučiti za onlajn varijantu koja je pritom apsolutno prilagođena njima a kvalitet usluge izvanredan. Rezultat je to da obe strane užvaju – ja volim da edukujem ljude, a oni su izuzetno zadovoljni, s obzirom da sam do sada dobijao samo pozitivne komentare.

I što je najvažnije – ljudi ostaju. To je najveća potvrda za mene i tome učim sve svoje trenere: Najbolji trener je onaj koji dugo zadržava klijenta. Ti ne prodaješ proizvod, već sebe, svoje znanje i posvećenost i to je sve što jednom klijentu treba. Ukoliko ga dovedeš u teretanu, to je samo inicijalni korak koji gubi svoju vrednost ako ta osoba ne odabere da ostane tu i ukaže ti svoje poverenje.

Posetite: Kolundžija.rs i Fitness Trener

Poslednja izmena dana 24. avgusta 2016. u 22:41


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…