Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Zajednička interesovanja, razmišljanja, energija i strast prema kvalitetnim prirodnim proizvodima spojili su dve dame sa potpuno različitim zanimanjima, i tako je nastao Koozmetik, domaći brend potpuno prirodne kozmetike koja je toliko kvalitetna da se prodaje bez ikakve reklame.

Jovana Antić je završila master studije ekonomije u inostranstvu, radi u oblasti marketinga u farmaceutskoj industriji, a još kao mala je osvajala zlatne medalje na međunarodnim takmičenjima iz hemije. Daniela Stanković je arhitekta, živela je i radila u inostranstvu 15 godina, i smatra da razvoj firme ima sličnosti sa vođenjem arhitektonskih projekata, jer je inspirativno i kreativno novo iskustvo. Njih dve su zajednički osnovale kompaniju Koozmetik, koja proizvodi potpuno prirodne kozmetičke preparate.

Jovana Antić: Dolazeći jednom pre nekoliko godina u Beograd iz Atine, Daniela mi je donela neke kozmetičke proizvode koji nisu mogli da se nabave ovde. I dok sam ih otvarala razgovarale smo o tome kako stalno tražimo od ljudi koji rade u inostranstvu da nam donose raznorazne stvari, i zapitale smo se zašto mi ne bismo nešto tako fantastično napravili ovde u Srbiji. I tako se stvorila ideja da pokrenemo sopstvenu proizvodnju prirodne kozmetike.

Daniela Stanković: Vrlo brzo smo shvatile da se odlično razumemo i slažemo, i ta zajednička energija je jako bitna da bi se uspešno sarađivalo, pa se nas dve međusobno dopunjujemo i stalno učimo jedna od druge. Mi smo pozitivno pristupile celom ovom poslu, i ja čvrsto verujem da se ljudima koji pozitivno i sa radošću gledaju na život jednostavno dešavaju neke lepe stvari.

Koozmetik

Koozmetik, foto Stefan Đaković

MF: Kako se dalje razvijala ta vaša zajednička ideja?

Jovana: Od ideje do realizacije je prošlo četiri godine, dok su konkretne pripreme za početak rada trajale oko dve godine. Sve se izrađuje ručno, nema mašina u našoj laboratoriji, i zato je struktura naših krema potpuna drugačija i takva metodologija rada omogućuje da se očuvaju svi vitamini. Takođe insistiramo na zdravim, održivim konceptima, pa je tako recimo ambalaža naših proizvoda napravljena od recikliranog papira. Recepture i tehnologije izrade smo donele iz inostranstva, jer je u pitanju potpuno nova grana koja se tek razvija i koja se tehnološki potpuno razlikuje u odnosu na klasičnu, industrijsku kozmetiku. Sirovine koje koristimo takođe uvozimo, što je predstavljalo, pa donekle i dalje predstavlja poseban izazov.

Daniela: Prvo zvanično lansiranje je bilo na Sajmu kozmetike u oktobru 2015. a tome je prethodilo dve godine priprema, testiranja, pravljenja receptura i pripremanja oko 15 proizvoda koje smo tada predstavili. U skladu sa idejom samih proizvoda je i njihova ambalaža, koja je minimalističkog dizajna, potpuno suprotno od većine kozmetike koju možete naći, i koja pokušava da napadnim i prenatrpanim dizajnom privuče kupce. Tako se i naš minimalizam jednostavno istakao kao nešto potpuno drugačije, što odudara u odnosu na ostatak ponude. Ljudi su to prepoznali, i počeli da se interesuju za to što mi nudimo, i tako je priča krenula.

Koozmetik

Koozmetik, foto Stefan Đaković

MF: Kojim putem ste se kretale od početne ideje do predstavljanja proizvoda na domaćem tržištu?

Jovana: Nakon što smo shvatile šta tačno želimo da uradimo, krenuli smo u jedno veliko istraživanje i testiranje. Tražili smo firme u inostranstvu koje prave slične proizvode, kontaktirale ih i pokušavali da od njih dobijemo što više informacija i tako pronađemo potencijalne partnere. Takođe, angažovali smo sve naše prijatelje koji žive u inostranstvu da nam šalju proizvode prirodne kozmetike koje su otkrili i za koje smatraju da su dobri, kako bismo mogli da ih isprobamo i pronađemo najbolje. Vremenom smo pronašli proizvode koji nam se sviđaju i tako smo postepeno kreirale sliku naših proizvoda i toga kako bismo želeli da oni izgledaju.

Daniela: Od početne tačke, našeg upoznavanja i početne ideje, postepeno smo došle do konkretnog plana, zahvaljujući i informacijama koje smo donosile iz inostranstva, iz poseta proizvođačima i sa raznih obuka na kojima smo učili kako se pravi prirodna kozmetika. Kada smo konačno krenuli da razvijamo sopstvene proizvode formirali smo tim stručnjaka, među kojima su i biolog i lekar i stomatolog, i krenuli da dalje razvijamo svoje recepture i same proizvode.

Jovana: Ono po čemu se prirodna kozmetika razlikuje je što nema obećanja, niko ne može sa sigurnošću da vam kaže da li će vam neka konkretna krema odgovarati. A ljudi su navikli na ta obećanja kod industrijske kozmetike, i onda postoji taj neki stepen nepoverenja prema prirodnim proizvodima. A zaboravljaju da je prirodna kozmetika više sastavni deo vašeg načina života, nego jednostavan preparat koji će vam pomoći da budete lepši.

Koozmetik

Koozmetik, foto Stefan Đaković

Kvalitetni proizvodi su sami sebi najbolja reklama

MF: Kako su prvi proizvodi krenuli ka kupcima?

Jovana: Iskreno, nismo planirali ovakvu reakciju tržišta. Mi smo samo hteli da prikažemo naše proizvode na Sajmu kozmetike, i to je sve bilo urađeno u poslednji trenutak, tako da je nas deset ovde lepilo etikete noć pred početak sajma. Tih dana smo živeli zaista svih 24 sata dnevno, nismo puno spavale, jer smo htele da stignemo da uradimo sve što treba. I tako smo uspeli da se pojavimo na tom sajmu i budemo potpuno drugačiji od svih.

Nismo imali ni predstavu koliko bismo mogli, niti koliko bismo želeli da prodamo. Naša ideja je bila jednostavna – da ljudi probaju, jer ko je jednom probao naš proizvod, taj ga je i kupio. Reakcije na sajmu su bile veoma pozitivne, ljudi su dolazili, probali, hvalili naše proizvode, i za ta dva dana prodaja je bila fenomenalna. Samo nekoliko dana nakon sajma pojavljuje se prvi tekst na blogu koji hvali naše proizvode, dan nakon toga još jedan, pa još jedan, i priča kreće da se širi i raste. Mi u tom trenutku ne poznajemo te ljude, niti smo bili u kontaktu sa njima kako bismo promovisali naše proizvode.

Daniela: Tada smo pokrenule i Facebook stranicu, jer nam sajt u tom trenutku nije bio gotov. Čak smo ga u jednom trenutku pred sajam tako nekompletan pustile u javnost, pa ga ubrzo skinule jer nije izgledao kako treba, a nismo imali ni vremena ni snage da se tada time bavimo. U toj brzini i trci da sve postignemo su nam promakli i neki detalji, tako da sada radimo na tome da usavršimo neke od elemenata koji su bitni za kompletan nastup našeg brenda. Rad na stalnom unapređenju i proizvoda i nastupa na tržištu je proces koji se nikada ne završava.

Nedavno smo otvorili online prodavnicu na našem web sajtu, tako da očekujemo da taj kanal prodaje uskoro postane značajniji. Pored toga, imamo svoj štand u šoping centru „Ušće“, a naši proizvodi se mogu naći i u koncept prodavnicama „Makadam“ na Kosančićevom vencu u Beogradu, u Mikser House-u i prodavnici „Mia Maria“ u hotelu Grand na Kopaoniku. U planu su prodajna mesta u Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu, ali bismo svakako želeli da otvorimo i jednu našu malu prodavnicu u kojoj bismo na jednom mestu pokazali sve što umemo da napravimo.

Koozmetik

Koozmetik, foto Stefan Đaković

MF: Koje izazove biste izdvojili iz tih prvih trenutaka?

Jovana: Mene je jednom stranac, vlasnik firme u kojoj radim pitao „zašto kod vas u Srbiji u dizajnu uvek nekako nedostaje tih poslednjih deset posto?“ i ja tada nisam imala odgovor na to. Kada sam kasnije razmislila, shvatila sam da zaista često nedostaje to nešto na kraju i onda mora sve da se radi iz početka, ali srećom mi smo uspeli da pronađemo saradnike koji su uradili savršeno i tih poslednjih 10%, što znači da ih definitivno ima na našem tržištu.

Daniela: Ja sam ja dosta vremena provela u inostranstvu, pa možda imam malo drugačije poglede na posao; primetila sam da su ovde u početku svi veoma zagrejani za posao i imaju motivaciju i zainteresovanost koja se kasnije nekako istopi i nisu spremni da punim srcem učestvuju u poslu, a to je za dobar rezultat neophodno. Tako smo do rezultata kojim smo potpuno zadovoljni ponekad dolazili tek iz drugog ili trećeg puta, i nije toliko problem u duplim troškovima, koliko u izgubljenom vremenu i energiji.

Koozmetik

Koozmetik, foto Stefan Đaković

Niska cena ne sme biti jedini kriterijum

MF: Kako uspevate da održite visok kvalitet proizvoda koji ste zacrtali od samog početka?

Jovana: Svaka serija naših proizvoda se testira. Od svake serije koju proizvedemo naš laborant ostavlja sa strane malu količinu koju mi onda testiramo i proveravamo da li je to taj kvalitet koji smo zamislili i koji smo imali kod prethodnih serija. I više puta nam se desilo da smo morali cele serije da bacimo, zato što nam je domaći dobavljač poslao potpuno različitu sirovinu od one koju smo dobili prvi put. I nakon nekoliko takvih situacija jednostavno smo prestale da koristimo domaće sirovine, iako bismo možda neke od njih i mogli da nađemo ovde, i sada praktično sve sirovine za naše proizvode uvozimo iz inostranstva.

Daniela: Ja se sećam ranijih, boljih vremena, i stvari koje su koristili naše bake i deke, i sećam se da su one bile mnogo, mnogo kvalitetnije od ovih današnjih. Sada imate gomilu stvari, ali je njihov kvalitet ispod svakog nivoa, i stalno se nameće niska cena kao jedini kriterijum. Mi ne želimo da naši proizvodi budu jeftini po svaku cenu, jer želimo da promovišemo kvalitet i da ljudi znaju da kada kupe našu kozmetiku dobijaju nešto dobro i kvalitetno.

Koozmetik

Koozmetik, foto Stefan Đaković

MF: Gde vidite prostor i mogućnosti za dalju promociju vaših proizvoda?

Jovana: Naša jedina reklama su naši proizvodi. Do sada smo podelili preko 10.000 testera, malih pakovanja naših proizvoda koje ljudi dobijaju na našim štandovima na sajmovima, kako bi lično mogli da se uvere da je naš proizvod prvoklasan i dobar za njih i njihove potrebe. I tako smo formirali inicijalnu bazu korisnika, koji onda dolaze da ponovo kupe naše proizvode, ili ih kupuju nekome kao poklon.

Daniela: Pored nastupa na sajmovima, trudimo se da ostvarimo prisustvo i kroz razna sponzorstva. Pomažemo događaje koje smatramo zanimljivim, delimo naše paketiće i tako dalje širimo priču o našim proizvodima i pomažemo inicijative za koje smatramo da su vredne. Trudimo se da sarađujemo sa firmama sa kojima delimo neke zajedničke vrednosti, kao što su koncept prodavnice koje promovišu rukotvorine i stare zanate, jer smatramo da je to jako važno.

Jovana: Deo uspeha je došao i od toga što smo vrlo ozbiljno i temeljno pristupili razvoju posla, posvetili smo dužnu pažnju svim detaljima i od početka smo bili jedna prava firma. Od dizajna i kvaliteta ambalaže, preko kvalitetno brendiranih štandova na sajmovima, pa sve do toga da smo odmah registrovali domen i imali e-mail adrese sa domena naše firme, i nismo koristili besplatne e-mail servise. Sve to doprinosi ugledu firme i imidžu koji stvarate kod kupaca, jer oni vide da kupuju proizvode jedne prave, registrovane firme, a ne neke priručne proizvodnje.

Nije nam ideja da budemo prisutni na svim prodajnim mestima gde se kupuje kozmetika, jer smatramo da naši proizvodi nisu konkurencija industrijskoj kozmetici koju možete pronaći bilo gde i koja je prepuna stvari koje su loše za vas. Naši proizvodi su kvalitetniji i zdraviji, i samim time imaju drugačiju publiku koja zna da ceni takve vrednosti i želi da koristi prirodne preparate kao sastavni deo svog životnog stila.

Posetite: Koozmetik

Poslednja izmena dana 6. marta 2016. u 02:19


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vladimir Cerić

Već deceniju i po bavi se stvaranjem i uređivanjem sadržaja, i iza sebe ima preko 300 objavljenih članaka u štampanim i elektronskim medijima. Zahvaljujući specijalizaciji za IT i telekomunikacionu industriju imao je priliku da radi sa nekim od najvećih svetskih…… Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…