Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Od razgovora na jednoj terasi u Nišu do nastanka jednog od najvećih web sajtova u Srbiji prošle su godine, ali se osnovna ideja nije promenila – obezbediti ljudima besplatan i efikasan alat za razmenu vrednih stvari. Kada su 2007. pokretali KupujemProdajem.com, braća Bojan i Ratomir Leković su samo naslućivali da će njihovo čedo promeniti sliku interneta u Srbiji.

MF: Kada je priča o KupujemProdajem.com počela i kako?

Bojan Leković: Živim i radim u Holandiji od 2000. godine i vrlo brzo sam primetio sajt na kojem su izlistani oglasi po rubrikama i koji nije bio klasičan oglasnik, jer nije imao svoje štampano izdanje. Bilo mi je zanimljivo da ga čitam i pratim, a tokom vremena i da osetim njegov širi društveni značaj, jer su ga u mom holandskom okruženju svi koristili i pominjali. I poželeo sam da tako nešto napravim i u Srbiji. Međutim, godine su prolazile, postojali su i ambicija i želja, ali nije bilo novca, hrabrosti i znanja, sve do 2007. kada su se stekli svi uslovi.

Jedan od najvećih izazova u tom trenutku bio je ime za portal, koje je prosečnom građaninu Srbije moralo da bude razumljivo u deliću sekunde, a čime bismo uštedeli i gomilu novca za marketing u godinama koje su sledile. Tog proleća, dok smo bili na odmoru u Nišu, tokom razgovara na terasi našeg stana moja supruga je predložila KupujemProdajem, i nama dvojici se ideja jako dopala. Domen je bio slobodan, registrovao sam ga i odmah nakon povratka sa godišnjeg odmora počeo da pišem specifikaciju za portal. Kako smo svo troje tada radili, i to u velikim firmama, u prvo vreme to je bio samo naš hobi projekat u koji smo investirali vreme i novac za koji smo znali da nam neće biti žao ako propadne.

Broj korisnika interneta u Srbiji tada nije bio veliki, još manje ljudi je imalo digitalne fotoaparate, i mi smo brinuli da li će oglasi bez slika biti dovoljno interesantni. Naravno, brinulo nas je i kako će ljudi jedni drugima slati stvari i da li postoji dovoljno pouzdanih kurirskih službi koje će to moći da iznesu po prihvatljivoj ceni. No, prvo je bilo potrebno napraviti sam portal, pa smo sredinom 2007. poverili projekat maloj programerskoj firmi iz Niša. Prvih mesec dana smo pokušavali da napravimo adekvatan vizuelni identitet i organizaciju naslovne stranice, da bih ja na kraju taj frustrirajući proces prekratio i odlučio se za najjednostavniju moguću verziju, koja se nije previše izmenila ni do danas.

KupujemProdajem.com

KupujemProdajem.com, foto Stefan Đaković

MF: Za razliku od većine današnjih projekata, gde se koristi gomila gotovih elemenata, vi ste se odlučili da svoj sistem razvijate „od nule“. Kako je tekao taj proces i koji su bili najveći izazovi?

Bojan: Bilo je puno izazova, ali dosta pomaže ako imate jasnu sliku šta želite i ako imate plan. Proučavao sam naš uzor u Holandiji, ali i slične web sajtove širom sveta i to mi je pomoglo da osmislimo vidljivu stranu sistema okrenutu prema korisniku, dok smo onaj bitniji deo, to jest kako to sve radi u u pozadini, morali da osmislimo od nule i bez ikakve reference. Počeli smo od jednostavnih procesa, onako kako smo ih mi zamišljali, da bismo kasnije mogli lakše da ih izmenimo i nadogradimo na osnovu iskustava iz prakse. Nakon  tri meseca rada bila je spremna alfa verzija koju smo krenuli da testiramo.

U jednom trenutku, kada smo već bili blizu lansiranja, shvatili smo da smo zaboravili na jednu vrlo važnu, i potencijalno neprijatnu stvar, a to je Član 11 našeg Zakona o oglašavanju koji kaže da svaki oglašivač mora da dostavi deklaraciju sa ličnim podacima. Jer ko bi ostavio svoje lične podatke, koje propisuje Zakon, nepoznatom portalu? Ja sam kontaktirao Ministarstvo trgovine i dobio tumačenje da je deklaracija obavezna stvar za oglase i za pravna i za fizička lica, što je samo dodatno zakomplikovalo procese koje smo mi već osmislili i kreirali u aplikaciji. No, ono što nas je najviše brinulo je kako da privučemo ljude da postave svoj oglas na portalu koji nema nijedan oglas.

Predlog za rešenje tog problema je dao moj kolega iz firme u Holandiji, kojem sam pričao o portalu koji razvijamo, a ideja je bila da napravimo i postavimo sadržaj koji će ličiti na oglase. Odlučili smo da krenemo da prevodimo vesti o popularnim uređajima, nazvali ih Gadget News, i jedan naš saradnik, a današnji kolega, je počeo da prevodi zanimljive vesti sa svetskih portala i da ih postavlja na naš portal. I kada smo najzad lansirali sajt 1. februara 2008. godine desilo se jedno veliko – ništa.

Šalu na stranu, nama je to bila velika stvar, ali reakcije publike nije bilo jer niko nije znao da postojimo. Naša prva promotivna akcija bila je da novi sajt prijavimo na pretraživač Pogodak.rs koji je sve nove, prijavljene lokacije postavljao na istaknuto mesto na naslovnoj na jedan dan. I tako su krenule prve posete. Nakon toga smo počeli sa Google AdWords kampanjama, ali i sa banerima na popularnim sajtovima, na primer na B92.net, na sajtu Politike, Elitesecurity forumu, sajtu Subotica.com itd. Inicijalne reakcije mnogih u našem okruženju su se uglavnom svodile na nevericu, malo ko je razumeo naš koncept i davali su nam male šanse za uspeh, ali to nas nije brinulo jer nisu imali naše znanje, niti znali naš plan. S druge strane, ni nama nije bilo bitno da od toga napravimo brz uspeh i zaradu, bilo nam je bitno samo da sajt raste. Sećam se da smo bili jako srećni kad smo došli do 20-30 novih oglasa dnevno, jer nam je to bio dokaz da nam je koncept dobar, i primetili smo da ljudi koji dođu do nas tu i ostaju.

KupujemProdajem.com

KupujemProdajem.com, foto Stefan Đaković

MF: U prvo vreme sve na sajtu je za sve korisnike bilo besplatno. Kada i kako sajt dolazi do prvih prihoda?

Bojan: Pre lansiranja sajta razgovarao sam sa kolegom iz firme, visoko rangiranim menadžerom, o projektu na kojem radim i tada sam mu pokazao radnu verziju, a on je na moje zadovoljstvo odmah razumeo o čemu se radi. Samo par meseci nakon lansiranja kontaktirao me je sa pitanjem kako napreduje projekat, i nakon mog objašnjenja da ima nekog napretka izrazio je interesovanje da postane investitor. Naša prva reakcija je bila da ni mi sami nismo sigurni šta će se desiti sa projektom, i da je neophodno da ja napravim biznis plan da bismo uopšte mogli da razmišljamo šta i kako dalje. Osećali smo da ako se upustimo ozbiljno u ovaj projekat da on može da dostigne vrlo ozbiljne razmere. Nakon konsultacija sa lokalnim advokatima i notarima u jesen 2008. smo osnovali firmu, holandski ekvivalent onome što je u Srbiji društvo sa ograničenom odgovornošću iliti d.o.o.

Tada je sklopljen i ugovor sa investitorom, a paralelno sa time se pojavljuju i prvi korisnici u Srbiji zainteresovani da se oglašavaju na našem sajtu. Dobro se sećam da smo ih sve odbili, jer nismo smatrali da im broj poseta koji smo imali može doneti dovoljno dobre efekte. Ali to nam je bio signal da je vreme da počnemo ozbiljno da radimo na ovom projektu i da on više ne može biti samo hobi projekat nas nekoliko. U proleće 2009. Ratomir daje otkaz na svom redovnom poslu u jednoj velikoj firmi sa solidnom platom, osnivamo reklamnu agenciju u Srbiji i on se u potpunosti posvećuje ovom projektu. Nije nam bilo bitno što nije bilo prihoda u početku, već to što je posećenost stalno rasla, i to nas je „grejalo“ i davalo nam energiju, jer smo bili uvereni da pravimo veliku stvar.

Svaki novi posao donosi nove izazove

MF: Na koje sve načine je sajt trebao da donosi prihode?

Bojan: Prema inicijalnom biznis planu, prihodi sajta bi se sastojali isključivo od prodaje banera. Kada je Ratomir počeo, njegov prvi zadatak je bio da se bavi prodajom oglasnog prostora. Međutim, to je bila greška, jer nije bilo šanse da nepoznat portal iz Niša krene odmah da prodaje banere bilo kome.

Ratomir: Ja sam imao solidno iskustvo u prodaji, ali smo brzo shvatili da mi je potrebna dodatna, ozbiljna edukacija kako bih mogao uspešno da se bavim prodajom oglasnog prostora na internet sajtu. Ta edukacija i danas traje, jer se stvari često menjaju, ali je u prvo vreme ta promena bila velika i morao sam da uložim dosta truda kako bih stekao potrebna znanja za taj posao. Kada bih sada morao ponovo da izvedem takvu promenu u karijeri, nisam siguran da li bih uspeo, ali tada je to bila nova i uzbudljiva stvar za mene, novo iskustvo i uz mnogo truda, rada i angažovanja uspeo sam da sve te izazove savladam.

Bojan: Pored toga što i dan-danas vodi prodaju, on je vodio i sve ostale operativne stvari vezane za firmu u Srbiji. I sve je bilo nekako čudno, od postupka osnivanja firme, što 2007. nije bila jednostavna operacija, za koju su nam tražili dodatnu dokumentaciju iz Holandije koju smo morali da prevodimo i overavamo po sudovima, pa sve do otvaranja računa u banci. I povrh svega, nismo imali kancelariju već smo radili od kuće, godinama. Najinteresantnije od svega je što skoro pet godina nismo imali nijedan zajednički sastanak u firmi. Svako je radio svoj posao, komunicirali smo i dogovarali se šta treba da se radi, svako je radio svoj posao i to je sve odlično funkcionisalo. Radili smo protivno svim pravilima kako se organizuje i vodi uobičajeni biznis, ali onako kako smo mi smatrali da je najbolje za nas.

Vremenom smo pronalazili i nove puteve ka prihodima: korisnicima koji su želeli da nakon isteka roka važenja oglasa ponovo postave taj oglas nudili smo mogućnost da mi to uradimo umesto njih, a sve što je potrebno da oni urade je da pošalju SMS poruku. Ta opcija je bila uspešna, pa smo početkom 2010. godine shvatili da i na osnovu samih oglasa možemo da pravimo prihode, a ne samo na osnovu banera. Već u tom trenutku smo imali ozbiljnu bazu korisnika i solidnu posetu i broj oglasa – u proseku malo ispod 20.000 poseta i oko 550 novih oglasa dnevno.

Ratomir: U to vreme sam i ja krenuo da kontaktiram prve marketinške agencije. Na početku je bilo teško, vrlo malo ljudi je znalo za nas, a oni koji jesu nisu nas smatrali za ozbiljne, već su u potpunosti bili orijentisani ka vodećim medijskim portalima. Jedan od prvih razgovora, kojeg nikada neću zaboraviti, sam imao sa Radetom Tričkovićem iz agencije Httpool, koji me je primio i pažljivo saslušao i sa njima smo pokrenuli prve kampanje, i sećam se da mi je to mnogo značilo u tom trenutku. Pored toga, ni mi nismo baš u potpunosti shvatali kako funkcionišu velike firme i marketinške agencije u Srbiji, i kojim putem idu budžeti za reklame. I sve to u trenutku kad je na internet oglašavanje na domaćem tržištu odlazilo manje od 2% ukupnih marketinških budžeta.

Bojan: Osnovna greška koju smo napravili na početku je što smo pretpostavili da će se velike firme oglašavati kod nas, a zapravo oni se oglašavaju samo na velikim portalima, što mi u tom trenutku nismo bili. Odgovor je bio da se usmerimo na male oglašivače i maksimalno im pomognemo.

KupujemProdajem.com

KupujemProdajem.com, foto Stefan Đaković

MF: Kako je krenuo da raste sajt, i vaš tim zajedno sa njim?

Bojan: U prvih godinu dana smo ulagali u marketing, od banera na raznim internet sajtovima pa do tih nekih, iz današnje perspektive potpuno neadekvatnih ideja, poput brendiranja sata koji najavljuje večernji TV Dnevnik na lokalnim televizijama. Tada nismo mogli da znamo koliko je to neefikasno, i možda je čak i pola našeg budžeta za marketing otišlo na stvari koje su bile greška i koje sa današnjim znanjem i iskustvom sigurno ne bismo radili. No, nakon prve godine, od novembra 2009. više nismo ulagali u promociju sajta, sve do nedavno. Naš rast je bio organski, zahvaljujući priči o nama od usta do usta.

Kako je posao krenuo da raste, tako smo počeli i da zapošljavamo ljude. Ratomir se u međuvremenu preselio iz Niša za Beograd, jer nam je bilo jasno da on mora da bude tu, u stalnom kontaktu sa agencijama i potencijalnim oglašivačima koji su skoncentrisani u Beogradu. Početkom 2012. smo otvorili kancelariju u Nišu, u kojoj je naš IT tim, a kasnije iste godine i u Beogradu. Ja praktično do tog trenutka i dalje radim na poslu u telekomunikacionoj kompaniji, što znači da radim 14-16 sati dnevno, uključujući i vikende, kada nam je bilo najzgodnije da radimo na razvoju nekih novih stvari na sajtu. Dodajte na to i nespavanje u trenucima kada padne server, što se dešavalo s vremena na vreme, i to obojica pamtimo kao najstresnije trenutke. Kada smo otvorili kancelarije i posao je počeo ozbiljno da raste ja sam napustio svoj redovni posao, ali sam nastavio da se bavim biznis konsultantskim poslom za male i srednje kompanije u Holandiji. Međutim, u međuvremenu je KupujemProdajem toliko narastao da sam se posvetio razvoju sopstvenog biznisa u potpunosti.

Veliki broj poslovnih procesa unutar kompanije smo automatizovali, i to nam je pomoglo da nam tim ne postane preveliki. Moje iskustvo iz Holandije je pokazalo da kako se firma uvećava po broju ljudi i dobija na kompleksnosti tako se srazmerno sve manje bavi proizvodima i korisnicima, a sve više sama sobom tj. organizacijom, upravljanjem i procesima. Zato smo stalno vodili računa o funkcionalnostima koje će podizati zadovoljstvo korisnika sa jedne i našu efikasnost sa druge strane. Tako smo na primer uspeli da sistem uplata korisnika potpuno automatizujemo, pa svaki korisnik može prema svom ID broju da uplati u bilo kojoj banci ili pošti kredit za promociju oglasa i to će sistem automatski prepoznati, bez bilo kakve ljudske intervencije.

Neke stvari smo ipak morali ručno da nadgledamo, kao što je poštovanje kategorija od strane oglašivača, a za neke smo podesili automatske alarme, na primer za korisnike koji pokušavaju da postavljanjem velikog broja oglasa dominiraju nekim delom sajta. Bilo je pokušaja čak i od strane nekih oglašivača koji su imali odlične rezultate na našem sajtu da kupovinom svih banera na duži vremenski period praktično zauzmu sajt, i mi smo to sprečavali jer bi to sigurno izazvalo nezadovoljstvo i korisnika i drugih oglašivača i tako nam štetilo na duže staze. Tu uostalom još ima prostora za poboljšanje i radimo na tome.

Od tada do danas smo prešli veliki put, ne samo po broju korisnika nego i po tehničkim karakteristikama sajta. Za korisnike on izgleda slično kao i ranije, ali mašinerija koja pokreće sajt je mnogo komplikovanija nego na početku. Mogu da kažem da je početni sajt možda oko 1% kompleksnosti onoga što je KupujemProdajem.com danas, i po funkcijama i po mogućnostima, i danas se oslanja na komplikovanu infrastrukturu koju čini 40 moćnih servera.

KupujemProdajem.com

KupujemProdajem.com, foto Stefan Đaković

Kada pomažete ljudima, oni rado pričaju drugima o vama

MF: Izgradnjom sajta ste izgradili i veliku zajednicu korisnika. Kako je ona nastajala i šta ste vi radili da to podstaknete?

Bojan: Zanimljivo je da smo u početku uspeli da privučemo korisnike koji su imali neka zajednička interesovanja, kao što su na primer ljubitelji muzičkih instrumenata, audiofili, kolekcionari, ljubitelji kućnih ljubimaca ili lova i ribolova. Sećam se da smo dobijali poruke zahvalnosti od njih što smo im omogućili da lakše razmene razne predmete, ali i da se povežu sa ljudima širom cele zemlje i razmene mišljenja i iskustva. Bilo nam je fascinantno da vidimo kako ih ta sličnost i ljubav ka nečemu povezuje i privlači sve više ljudi ka našem portalu, zahvaljujući kojima se priča o nama širila i sajt je konstantno rastao, jer se jedna po jedna zajednica uključivala i ti ljudi su voleli da pričaju drugima o nama.

Mi smo izuzetno ponosni što smo povezali ljude, ali i što činimo nešto korisno za društvo, jer smo ljudima koji možda ne bi mogli da kupe neki nov proizvod omogućili da lako i besplatno pronađu i potom kupe polovan proizvod, u skladu sa svojim mogućnostima. U nekim kategorijama, kao što su mobilni telefoni ili računari, su vremenom počeli da se pojavljuju i mali biznisi, firme koje nemaju nikakvu šansu da se reklamiraju na nekim drugim medijima i koje su prepoznale naš portal kao šansu da jednostavno prodaju svoju robu.

KupujemProdajem.com

KupujemProdajem.com, foto Stefan Đaković

MF: Koje su neke od pouka koje ste izvukli do sada?

Bojan: Jedna od stvari koja je u biznisu veoma bitna je da ste jako fokusirani, odnosno da tačno znate čime se bavite, a čime ne. Recimo, mi smo u samom startu odlučili da ne želimo da posredujemo u transakcijama, da ne naplaćujemo proviziju niti da budemo posrednik. To bi možda za nas predstavljalo dobar izvor prihoda, ali smo čvrsto odlučili da to ne želimo da radimo i svaka dalja rasprava na tu temu je bila nepotrebna i nismo trošili energiju na to. Takva vrsta fokusa nam je pomogla da pronađemo neke nove načine koji će donositi prihod, a do kojih možda nikada ne bismo ni došli da nismo prethodno doneli tu odluku. Druga važna odluka tog tipa koju smo doneli je da nećemo pružati telefonsku podršku korisnicima, što nam je pomoglo da unapredimo neke druge segmente sajta i našeg poslovanja.

Takođe, stvar koju sam naučio radeći u firmi koja ima desetine hiljada zaposlenih, i razgovarajući sa ljudima sa velikim iskustvom u biznisu, je da je vrlo opasno za malu firmu da pokušava da svojom organizacijom i radnim procesima imitira veliku firmu. Zato je naš tim mali i organizovan prema sistemu koji smo mi smatrali da je najbolji za nas, i svi članovi tima imaju više uloga tj. ne rade samo jedan posao.

MF: Pored sistema kontrole sadržaja oglasa i podrške koju pružate korisnicima, pre nekoliko meseci ste razvili sistem koji omogućava korisnicima da prijave zloupotrebe. Kako on funkcioniše?

Bojan: Naš sajt je sada jedan od najpopularnijih sajtova u Srbiji, i kao takav je svojevrsno ogledalo društva, u kojem se, nažalost, reflektuju i negativne stvari. Zato vrlo ozbiljno shvatamo sve pritužbe koje dobijamo, i pravilo je da se na svaku poruku korisnika mora odgovoriti sa rešenjem u roku od najviše 24 sata. S obzirom da mi ne posredujemo u trgovini, nismo znali kako da se postavimo u situacijama kad postoji sumnja na prevaru, jer je odgovornost bila pre svega na korisnicima koji moraju biti obazrivi i paziti s kim stupaju u trgovinu. Ali nam svakako nije bilo svejedno kada čujemo za neki slučaj prevare, i osećali smo obavezu da članovima naše zajednice pomognemo da se na efikasan način izbore sa tim problemom.

U prvo vreme smo korisnicima pružali pravnu pomoć u vidu uputstava kako da postupe u slučaju prevare, kome mogu da se žale i gde mogu da prijave slučaj. Pošto je to proces koji nije baš prijatan a ni jednostavan, mi smo odlučili da u saradnji sa Sektorom za borbu protiv visoko-tehnološkog kriminala MUP-a razvijemo direktnu vezu između našeg portala i MUP-a kako bi se razmenile informacije u momentu kad se desi verodostojna prijava prevare, pri tom poštujući sve propise Republike Srbije. Dakle, naš tim podrške proverava tekst prijave i podatke koji su uneti, i ako dođemo do zaključka da je prijava verodostojna prosleđujemo je u MUP. Ceo proces je automatizovan i elektronski, i samim time maksimalno ubrzan, a kako je lažno prijavljivanje krivično delo ne očekujemo da će biti neosnovanih prijava.

KupujemProdajem.com

KupujemProdajem.com, foto Stefan Đaković

Mi produžavamo život vrednim stvarima

MF: Neke od cifara koje stoje iza KupujemProdajem.com čine se neverovatnim. Da li možete da podelite sa nama neke od najzanimljivijih?

Bojan: Od osnivanja do danas je 820.000 registrovanih korisnika objavilo preko 27 miliona oglasa na našem portalu. Za proteklih mesec dana pregledano je 188 miliona stranica, do kojih je došlo 2,5 miliona jedinstvenih korisnika. U 2015. godini preko našeg sajta prodato je 125.000 mobilnih telefona, i oni su ubedljivo najprodavanija stvar na domaćem internetu, a slede ih kompjuterska oprema i auto delovi, oprema i alati. Ima i zanimljivih detalja, pa je tako u ovoj godini preko našeg sajta prodato preko 4.000 traktora i oko 20.000 komada poljoprivredne opreme, što znači da su korisnici sa sela uvideli prednosti koje pruža internet i koriste ga na najbolji način, i mi smo mnogo srećni zbog toga i što smo im u tome pomogli.

Gledajući samo podatke, može se zaključiti da je po svakom korisniku interneta u Srbiji objavljeno 3 oglasa, ukupno preko 10 miliona u ovoj godini. Ali ako sagledamo malo širu sliku, videćemo da je preko našeg sajta razmenjeno preko 19 miliona poruka samo ove godine, između 1,32 miliona ljudi. I to je ono što nas čini zadovoljnim i ponosnim, da smo uspeli da stvorimo nešto što pomaže ljudima da komuniciraju i da poboljšaju svoju materijalnu situaciju, jer mogu da prodaju stvari koje im više nisu potrebne onim ljudima koji inače ne bi mogli da kupe takve stvari kao nove. Na taj način produžavaju ekonomski vek proizvoda i prave veliku uštedu sebi i društvu u celini.

Posetite: KupujemProdajem.com

Poslednja izmena dana 26. decembra 2015. u 16:02


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vladimir Cerić

Već deceniju i po bavi se stvaranjem i uređivanjem sadržaja, i iza sebe ima preko 300 objavljenih članaka u štampanim i elektronskim medijima. Zahvaljujući specijalizaciji za IT i telekomunikacionu industriju imao je priliku da radi sa nekim od najvećih svetskih…… Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…