klik za meni

Unikat, priroda, udobnost, energija – ovim rečima možemo opisati radove Milice Petrović, dizajnerke i dekoraterke enterijera. Želja za stvaranjem i ljubav prema dizajnu visokom kvalitetu života rezultirale su spontanim nastajanjem kolekcije koja, u slučaju M Design-a, znači spektar raznih komada koji obogaćuju enterijer – od jastučića do prekrivača i taburea, povezanih istom tematikom. Podrazumeva se da je svaki od njih jedinstven i da je rađen rukama autorke sa kojom vas danas upoznajemo.

MF: Šta je dovelo do toga da pokreneš svoj lični brend?

Milica: Do M Design-a me nije dovela slučajnost. Uvek sam uživala u kreativnom stvaranju i znala da ću se baviti nekom vrstom dizajna, premda nisam ni zamišljala da ću voditi spostvani brend. Studirala sam dizajn enterijera, nameštaja i tekstila i nakon završenog fakulteta do danas promenila više poslova u nekoliko firmi, koje sam menjala najčešće tako što su se te firme zatvarale.

M Design

M Design, Stefan Đaković

Tada sam shvatila da mi niko neće dati priliku da iskažem i pokažem svoje kvalitete ako je sama ne stvorim. Tako se ideja da napravim nešto svoje rodila spontano, želeći da prođem čitav proces od idejnog dizajnerskog rešenja do šivenja u ovom slučaju, jer se kolekcija sa kojom je pre četiri godine sve počelo sastojala od unikatnih ćebadi. Kako sam veliki zaljubljenik u prirodu, ono što je počelo kao hobi zaista se pretvorilo u „kolekciju“, koja je dobila ime „Živeti sa prirodom“, ili ti „Live With Nature“. Koristila sam kvalitetne vunene materijale i maksimalno se posvetila stvaranju koje me je ponelo i ja sam shvatila da ne želim svoje radne sate da provodim isključivo sedeći za računarom.

Ubrzo zatim, Misker House je raspisao internacionalni  konkurs Ghost Project za festival, moja ideja je prošla i tako se otvorila i sigurna želja za nastajanje i jedne sasvim nove priče – kolekcije. Tom prilikom je pozitivna reakcija publike bila pravi podstrek za daljim radom.

M Design

M Design, Stefan Đaković

MF: Kako si koncipirala svoj brend? Šta je značio rad na prvoj kolekciji?

Milica: Znala sam da želim da pravim originalne stvari za kuću namenjene uživanju, ali sa praktičnom namenom. Ni projektovanje enetrijera me nije zadovoljavalo, želela sam da mi posao zaista prođe kroz ruke, kroz šta bih naučila i šta zaista znači nastajanje jednog proizvoda i pretvaranje ideje iz nacrta u pravi, „živi“ objekat. Počela sam da pravim svoj tesktil tehnikom sito štampe, zatim abažure, redizajn starih fotelja koje sam presvlačila svojim tekstilom, jastučiće, prekrivače, a na kraju i malu seriju torbi.

Do tog malog izleta u svet modnih aksesoara je došlo jer sam videla da kod mnogih postoji interesovanje za moje komade, te najpre pitaju za prekrivače, zatim za fotelje, dugo se zadrže i razgledaju i mogu da prepoznam tu želju da poseduju nešto iz moje kolekcije. Fotelja, međutim, nije nešto za šta svakog dana možete da izdojite novac, pa je torba kao najpovoljniji delić slagalice, koji i dalje nosi taj karakterističan pečat koji se ljudima dopada. Tako je kolekcija nastala i spontano se množila i na kraju sadržala različiti spektar proizvoda, koje povezuje zajednička tema i kolorit. Ubrzo su se desile i prve porudzbine iz inostranstva pa su pojedini komadi pored Engleske poslati čak i u Australiju.

M Design

M Design, Stefan Đaković

Ono što je meni bilo važno jeste da svi komadi budu kvalitetni i da prenesu poruku i energiju koja je u njih uložena na svoje nove vlasnike i prostor u koji ulaze. Tako je posle „Living With Nature“ nastupila kolekcija „Energy“, inspirisana Japanom. Veliki sam ljubitelj ove zemlje, ljudi i kulture u kojoj sve tako savršeno funkcioniše i svoj doživljaj sam pokušala da prenesem na sve predmete u kolekciji.

Nakon godinu dana sam rešila da osmislim i iskreiram novu kolekciju koju sam posvetila domaćoj, balkanskoj kulturi i nasleđu. Ono je tako bogato i interesantno da inspiraciji nema kraja. Mislim da se balkanski, etno motivi kod nas pogrešno percipiraju i prezentuju kao nešto staro i arhaično, možda suviše tredicionalno. Zato sam karakteristične simbole i šare preoblikovala i modifikovala u jedan novi, moderniji kontekst i, prvi put do sada, sama odradila ceo proces izrade svakog komada pa i tehnike sito štampe.

M Design

M Design, Stefan Đaković

MF: Da li je sito štampa bila veliki izazov i sa kakvim si se još izazovima susrela? 

Milica: Kolekciju „Energy“ je štampao majstor koji se time bavi već decenijama. Kada sam došla do poslednje, „Love Mystical Balkan“ kolekcije, moja zamisao je bila dovoljno komplikovana da su mi svi majstori kojima sam se obratila objasnili da će to biti nemoguća misija. Tako sam shvatila da mi nema druge – moraću to da uradim sama. Sa teorijskim znanjem koje sam imala u glavi, bila sam ubeđena da je izvodljivo, ali u rukama sam imala vrlo malo iskustva, a ni prigodno opremljenu radionicu.

Dakle, imala sam tekstil, par sita, dva rakela, sto, dva meseca na raspolaganju i puno volje i želje da to realizujem. Učila sam i testirala neko vreme pa prionula na posao. Do izložbe je sve bilo gotovo, a majstor koji je radio štampu na drugoj kolekciji me je pitao da li sam je u ovom slučaju radila negde u inostranstvu, što je za mene do tada bio ako ne i najveći kompliment!

To jeste veliki i naporan proces, ali je izvodljiv! Kada imate jasnu viziju i želju da nešto napravite, mislim da je sve moguće. Izuzetno je teško izradjivati proizvode gde je svaki komad, pa i svaki segment unikatan, neponovljiv i radi se ručno. To u ovom slučaju daje sito štampi dublju, umetničku vrednost i koristi sve njene potencijale, budući da se inače uglavnom kod nas koristi za komercijalne stvari. Dalje, uvek ulažem u proces provere kvaliteta i tekstil se testira na toplotu, otpornost boje na istu, sve tkanine se peru pre sečenja, prati se pad tkanja kod krojenja, sve je testirano i sigurno, te do sada nisam imala nijednu žalbu.

M Design

M Design, Stefan Đaković

MF: Kakvi su bili prvi komentari na tvoj rad i da li je došlo do nekih značajnih saradnja?

Milica: Pozitivne reakcije na prvu kolekciju, i brzina kojom se ona rasprodala, su mi i bili vetar u leđa i motivacija za dalji rad. Polako sam učila, što i dalje činim, šta znači stvarati jedan brend, budući da ovo znanje nisam imala prilike da steknem kroz školovanje. I dizajn i marketing i samo vođenje posla su veštine koje stalno rastu i koje se konstantno menjaju te se moraju pratiti trendovi, novine i kontinuirano učiti tako da i danas ne mogu da kažem da je moja marketinška pismenost na zavidnom nivou. Ali, da nisam osnovala svoj brend, sada ne bih znala ništa o tome i ne bih znala da zapravo mogu da uživam i budem kreativna i u tom delu priče.

M Design

M Design

Ali da se vratim na komentare i saradnje – skoro je ironično to što je moja kolekcija inspirisana Japanom zaintrigirala ni manje ni više nego Muzej afričke umetnosti u Beogradu te su mi ponudili učešće na njihovom festivalu. Ona je bila inovativna i puna boja i to šarenilo je bilo i više nego dobrodošlo u okruženju kakav je Muzej afričke umetnosti.

To mi je dalje otvorilo vrata ka narudžbinama iz inostranstva, a dobila sam i potvrdu o kvalitetu svog rada od stručnjaka kakvi su moji bivši dekani i profesori sa fakulteta. Jedna od najsvežijih vesti i moj velik ponos je da se jedan komad iz poslednje kolekcije „Love Mystical Balkan“ našao u privatnoj kolekciji sjajnog muzeja Macura.

M Design

M Design

MF: Kako ljudi dolaze do tvojih proizvoda? Da li ih izlažeš u nekim radnjama?

Milica: Prodaja se vrši samo putem društvenih mreža i sajta. Nisam želela da budem deo neke druge priče, kao ni da izlažem svoje komade riziku od oštećenja. Svakako, ima ljudi koji žele da vide i dodirnu svoje favorite, a kada se radi o sigurnim kupcima u ponudi postoji usluga da nekoliko komada za koje su klijenti zainteresovani donesem na kućnu adresu, gde mogu i da im pomognem u odabiru idealnog komada za njihov enterijer. I dalje većina poručuje bez prethodnog susreta i najčešći komentar koji tom prilikom dobijem je da je komad uživo još lepši nego na fotografiji. Na ovogodišnjem sajmu nameštaja u novembru izložiću deo nove kolekcije te će svi koji žele imati priliku da vide sve komade uživo kao i porazgovaraju sa mnom.

M Design

M Design

MF: Ko su tvoji kupci?

Milica: Dugo sam pokušavala da profilišem svog karakterističnog kupca. Najveća lepota je što to nije moguće uraditi – podjednako mi se obraćaju muškarci i žene, ljudi raznih životnih doba, koje vezuje ljubav prema enterijeru, koji vole da imaju nešto kvalitetno i unikatno, kojima nije bitno veliko ime već iskreno vole ovakve stvari.

MF: Kako izgledaju planovi M Design-a za budućnost?

Milica: Trenutno sam ovde, i svakako želim da se dobro stacioniram na domaćem terenu,  ali nisam sigurna da je ovo moje tržište. Imala sam više porudžbina iz inostranstva, kao i stranih kupaca koji su u Beogradu u prolazu i vidim da su reakcije veoma lepe. Ali otom – potom. Sada sam skoncentrisana na nove ideje i nastavak priče o Balkanu, a sa svakom novom kolekcijom te ideje su sve veće i zahtevaju obimniji istraživački rad.

M Design

M Design, Stefan Đaković

Želja mi je da, pored sito štampe, uključim i vez i tako povežem Balkan sa njegovim starim zanatima, što treba da se dogodi tokom narednih godinu dana. Vremenom se ideja o tematici i inspiraciji za moj rad iskristalisala i rešila sam da se posvetim našim korenima, narodu, očuvanju kulturne baštine i zanata.

Svi proizvodi su primenljivi u najrazličitije enterijere ali najveći sklad imaju u modernim prostorima. Kada kažem „kolekcija“ mislim na niz tipski povezanih komada, najrazličitijih proizvoda koji povezuje ista tematika, a njihov broj zavisi samo od budžeta koji mi je dostupan. Dobar pokazatelj je što se taj broj sa svakom kolekcijom povećavao, pa se nadam da će moj sledeći izazov biti i najveći do sada.

M Design

M Design, Stefan Đaković

Takođe imam i želju i inicijativu da radim na raznim projektima, što će biti nešto komercijalnije i povoljnije – opremanje hotela, restorana ili poslovnih objekata, na primer. Planovi i ideje su veliki i neprekidno se množe u mojoj glavi, ali ih budžet konstantno ograničava i pušta ih da se pretvaraju u dela „na kašičicu“. Ali, to je ono što prati samostalno preduzetništvo, što vam pruža i jednu nezamenljivu školu i priliku da prođete kroz sve faze građenja brenda i poslovanja.

Još sam bila na početku kada me je neko pitao: „Šta ako ništa od ovoga ne uspe? Šta ćeš sa toliko ulaganja?“ Tada sam shvatila da nikad nisam ni pomislila da neće uspeti – bila sam zauzeta radom. Kroz njega sam naučila kako se stvara jedan mali brend, kako nastaje svaki komad, koje su njegove mane i prednosti i na koji način mogu da ga unapredim. To bogato iskustvo je nešto što vam niko ne može oduzeti. A ništa nije bitnije od toga.

Posetite: M Design Facebook i Instagram

Deo fotografija je napravljen u ambijentu Natuzzi Store Belgrado u ulici Trešnjinog cveta 11.

Poslednja izmena dana 27. oktobra 2017. u 14:12


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

20. novembra 2017.

Boya PorcelainDnevni podsetnik za uživanje

Kada nešto posvećeno tražiš, pre ili kasnije shvatićeš da ista stvar traži tebe. U životu Bojane Brkić to je bio smisao na različitim nivoima, koji se najjednostavnije oslikava željom da posao bude zadovoljstvo, nešto u šta će verovati i rado…

13. novembra 2017.

TabanicaSloboda se stiče konstantnim učenjem

Dragana Pilipović je autorka jednog malog ispunjenog sna: ona pravi obuću koja vam pruža osećaj da hodate bosonogi. Iz lične želje za ovakvim parom obuće, koji će zov prirode doneti na gradski asfalt, razvila se priča koja će jednog filologa…

6. novembra 2017.

Pina & pastelDrvena bajka za vaš mali hram

Mladi bračni par Teodora i Strahinja Grkinić su se nakon venčanja, kako to obično biva, svim snagama i kreativnošću upustili u sređivanje svog novog gnezda. Ono što nije uobičajeno u ovoj priči jeste činjenica da se ovo sređivanje okončalo originalnom…

23. oktobra 2017.

Ispeci pa reciBogatstvo jednostavnosti

Gundulićev venac je već godinu dana dom malom ružičastom kutku u kome možete pronaći bogatu ponudu tradicionalnih američkih kolača – braunija, kukija i sočnih pita. Njihov tvorac je Senka Pajić, čija je karijera tekla od dramaturgije, preko advertajzinga, do kulinarstva…