Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Nakon decenije u mesarskom poslu Neven Jokić je odlučio promeni svoj poslovni put i pokrene proizvodnju specifične vrste mesa, do tada praktično nepoznate u Srbiji. Jedino što je zadržao je insistiranje na vrhunskom kvalitetu, jer je znao da će mu samo to obezbediti uspeh.

MF: Kako je nastala Mesara Jokić?

Neven Jokić: Ja sam mesar po struci i školovao sam se za taj zanat u Zadru, gde sam se i bavio tim poslom. Kada sam došao u Srbiju bavio sam se različitim poslovima i čekao trenutak u kojem ću moći da se posvetim svom zanatu. Dočekao sam ga 2004. godine, kada smo otvorili mesaru na Novom Beogradu, i taj biznis se održao preko 10 godina zahvaljujući pre svega odluci da nam kvalitet bude najviši prioritet.

2010. godine sam se zainteresovao za industriju stekova i počeo sam da učim sve o njima, pre svega kako doći do najkvalitetnijih junećih stekova. Nakon oko godinu dana sam stekao dovoljno znanja i doneli smo odluku da izađemo iz maloprodaje i posvetimo se proizvodnji i prodaji vrhunskih mesnih proizvoda, kao što su dalmatinski pršut, buđola, panceta i kobasice, ali posebno mesto u našoj ponudi zauzimaju razni oblici prvoklasne junetine, kao što su juneći T-Bone i Rib-Eye stekovi, rozbratne i starena govedina.

Mesara Jokić

Mesara Jokić, foto Stefan Đaković

MF: Upravo ta starena govedina je postala proizvod po kojem vas sada mnogi prepoznaju. Recite nam malo više o procesu njene proizvodnje.

Neven: Starena govedina dolazi od pažljivo biranih junećih rozbratni koje odleže u našem specijalnom magacinu 30 do 40 dana, i tokom tog perioda sazrevanja njihovo meso smekša i dobije specifičan ukus. Po isteku tog roka mi oblikujemo različite vrste stekova i vakumiramo ih kako ne bi izgubili ni deo tog specifičnog ukusa. Tako vakumirano stareno meso prodajemo restoranima, kojih trenutno ima oko 60 u Beogradu i Novom Sadu, a želja nam je da proširimo posao i na ostatak Srbije. Govedina sa našeg podneblja je veoma kvalitetna, tako da postoji šansa za plasman i izvoz na tržište Evropske unije, ali želimo da tome pristupimo postepeno, jer ne želimo da izgubimo na kvalitetu.

MF: Pre vas na našem tržištu starena govedina praktično nije postojala u ponudi. Kako ste došli na ideju da se bavite baš njome?

Neven: Nakon što sam saznao da je starena govedina popularan proizvod na tržištima nekih zapadnih zemalja, posetio sam proizvođače u Francuskoj, Italiji i Škotskoj i na licu mesta video šta oni nude i kako se ona proizvodi. Shvatio sam da je to vrhunski proizvod koji možemo isto tako dobro da pravimo i mi ovde u Srbiji. Naravno, kao i kod svake inovacije bilo je neophodno da ispunimo i potrebne zakonske regulative, što je ponekad izgledalo kao preveliki izazov. Mesecima smo svakodnevno, na našu inicijativu i u saradnji sa nadležnim inspekcijama, radili analize kako bi meso obrađeno našom tehnologijom dobilo potrebne sertifikate koji potvrđuju da je ispravno čak i na isteku najdužeg roka odležavanja. To nam je i otvorilo put za uspešno bavljenje ovim poslom.

Mesara Jokić

Mesara Jokić, foto Stefan Đaković

Zanimljivo je i da su ljudi koji se već dugo bave ovim poslom bili veoma otvoreni i spremni za saradnju. Tokom jedne posete Francuskoj od mesara koji se bavi starenim mesom već godinama sam dobio recepturu po kojoj on priprema to meso, i to u pisanoj formi. On je bio toliko otvoren za saradnju da je predložio da, nakon što mi razvijemo našu proizvodnju, on prodaje meso koje mi pripremamo u Srbiji, jer je naše meso kvalitetno a mnogo jeftinije od mesa u Francuskoj. Već sada imamo ponude za izvoz u Italiju i u Hrvatsku, ali ja još uvek nisam spreman za to jer se bojim da bih fokusiranjem na logistiku celog takvog poduhvata možda zapustio tržište Srbije.

Kvalitet uvek pobeđuje

MF: Kako ljudi najčešće dolaze do vas?

Neven: U poslednje vreme se bavimo edukacijom tržišta, pre svega kuvara po poznatim restoranima i hotelima, kao i drugih ljudi koji bi želeli da kupuju i jedu naše meso. Imamo uspešnu saradnju sa nekoliko poznatih restorana u Beogradu, kao i sa nekolicinom kuvara po hotelima koji troše solidan deo naše proizvodnje, i oni su nam čak u prvo vreme pomagali da usavršimo proces proizvodnje.

Za sada ne ulažemo previše u marketing, jer se priča o nama već proširila među ljudima koji se bave ugostiteljstvom i sve češće se oni obraćaju direktno nama, pa za sada nema potrebe za daljom intenzivnijom promocijom. Zato smo svoje snage usmerili na usavršavanje proizvodnje i podizanje kvaliteta, jer već znamo iz prethodnog posla da je kvalitet ključan za povećanje poslovanja. Ako nudite kvalitet, odgovorni ste i dajete maksimum – to pobeđuje, i onda posla mora da bude.

Mesara Jokić

Mesara Jokić, foto Stefan Đaković

MF: Šta očekujete u narednom periodu kada je razvoj posla u pitanju?

Neven: U prethodnoj mesari smo imali preko 40 zaposlenih i osećali smo da nemamo kontrolu nad isporukom finalnih proizvoda, a kvalitet je bio ono po čemu smo bili poznati i zahvaljujući čemu smo bili uspešni. Zato smo se u potpunosti posvetili ovom poslu, odlučni smo da očuvamo vrhunski kvalitet koji smo postigli i nećemo učiniti ništa što bi moglo da ga ugrozi. Očekujemo rast potražnje za našim proizvodima u narednom periodu, ali nećemo ići dalje glavom bez obzira, i jednostavno nećemo primati narudžbine i nove mušterije ako ne budemo sigurni da ćemo moći taj kvalitet i da isporučimo.

Poštovanje i za stare i za nove kupce

MF: Novitet koji ste uveli pre nekoliko meseci je kućna dostava za manje kupce. Kako to funkcioniše?

Mi smo i u staroj mesari radili starenu govedinu i već smo izgradili određen krug kupaca koji cene naše proizvode i žele da kupuju to meso. Ovaj novi način prodaje smo pokrenuli pre svega zbog njih, da bismo ispunili njihovu želju da i dalje kupuju prvoklasnu stareno meso, ali i da ih zadržimo kao stare, verne kupce. Nije nam ideja da širimo posao kroz ovaj način prodaje, već smo ga pokrenuli kao vid zahvalnosti prema mušterijama koje su dugi niz godina kupovali kod nas, i sada, nakon što su nas ponovo pronašli i zovu nas gotovo svakodnevno, žele da i dalje kupuju naše meso. Te količine su ograničene, i za sada imamo dve dnevne ture isporuka po Beogradu.

Mesara Jokić

Mesara Jokić, foto Stefan Đaković

U pitanju su relativno male količine, pa je jasno da to ne radimo prvenstveno zbog profita, već mi je bitnije da te naše stalne mušterije budu zadovoljne. Ja sam prvi u Srbiji koji pravi starenu govedinu i važno mi je da se što više ljudi edukuje o njenim prednostima, da znaju da jedu zdrav proizvod koji je vrhunskog kvaliteta. Prema odnosu prema mesu i hrani uopšte sam birao i restorane kojima isporučujemo naše meso, jer ne želim da se ono sprema i služi na mestima koja ne vode računa o kvalitetu hrane.

MF: Neki od restorana jasno naglašavaju u svojim menijima da je stareno meso koje služe dolazi iz vaše mesare. Da li je to deo dogovora ili su oni i njihovi klijenti jednostavno prepoznali vas kao kvalitetnog dobavljača?

Nema nekog posebnog dogovora jer već postoji mnogo ljudi koji se bave ugostiteljstvom i koji nas prepoznaju kao brend, pa su želeli da svoju ponudu dodatno obogate i istaknu iznad ostalih navođenjem da koriste naše meso. Mi smo im dali dozvolu da koriste naš brend, i čak smo i zajednički radili na tome kako da predstavimo Mesaru Jokić u njihovim menijima, kako bi njihove mušterije znale da uvek dobijaju kvalitetno meso u svojim jelima. To je jedan zajednički napor za plasman novog proizvoda na tržištu, i želimo da predstavimo mušterijama jedan nov, kvalitetan ukus, kakav do sada nisu imali prilike da sretnu u Srbiji.

Mesara Jokić

Mesara Jokić, foto Stefan Đaković

Ne veruju dok ne probaju

MF: Pomenuli ste da je domaće meso kvalitetno i da ima veliki potencijal. Šta mislite da su glavni faktori koji ometaju dalji razvoj?

Mislim da nema previše sluha za ovakvu vrstu proizvodnje, jer ne postoji čak ni pravilnik za proizvodnju ove vrste mesa, a kamoli neka vrsta podsticaja za izvoz specifičnih tipova mesa. Potencijala svakako ima, i nadam se da će država brzo reagovati i ponuditi podršku za proizvodnju i izvoz, jer u Srbiji možemo da napravimo kvalitetan proizvod i da postignemo više nego dobru izvoznu cenu, i da tako učinimo nešto dobro i za sebe, ali i za državu. Pored toga, ovo je nov proizvod i tržište se tek edukuje. Mi smo dugo bili izolovani od svetskih trendova i za edukaciju je potrebno neko vreme, ali to teče svojim tokom. U poslednje vreme sve više kuvara se edukuje u inostranstvu, i tamo imaju priliku da vide sve prednosti starenog mesa, pa ga traže i koriste kada se vrate u Srbiju.

Jednostavno, kada jednom probate to meso vi upamtite taj ukus, i onda ga tražite ponovo. Kada idem po restoranima i razgovaram sa vlasnicima i kuvarima, ja prvo objasnim da je to meso koje je značajno mekše i ima specifičan ukus, ali jednostavno nije moguće rečima to opisati. Tek kada ga probaju, priča postaje jednostavnija jer shvate šta su pojeli i koliko se to razlikuje od svega što su do tada probali. Praktično, naš proizvod prodaje sam sebe jer je kvalitetan, a kvalitet uvek nađe svoj put do kupca.

Posetite: Mesara Jokić

Poslednja izmena dana 11. decembra 2015. u 02:08


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vladimir Cerić

Već deceniju i po bavi se stvaranjem i uređivanjem sadržaja, i iza sebe ima preko 300 objavljenih članaka u štampanim i elektronskim medijima. Zahvaljujući specijalizaciji za IT i telekomunikacionu industriju imao je priliku da radi sa nekim od najvećih svetskih…… Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…