Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Sa obronaka Golije, preko kancelarije jedne beogradske marketinške agencije, na police pojedinih radnji stigle su nove, sveže teglice džema. Džem u Srbiji na prvi pogled i nije tako ekskluzivna pojava, pa makar bila i najvišeg kvaliteta, kakav je sadržaj pomenutih teglica. Zato su Biljana i Slobodan Jovanović, u čijoj fabrici i nastaju ova mala pakovanja zadovoljstva, udružili snage sa svojim prijateljima – Vesnom i Draganom Fras, koji su uz pomoć Marine Ćetković kopirajterke i grafičke dizajnerke Miljane Stefanović napravili priču koja je tradicionalan proizvod dovela u grad. Oni nam danas govore o strpljenju, komunikaciji, važnosti brendinga i – ljubavi sa kojom se prolaze svi ovi procesi.

Biljana: Dolazim iz Ivanjice, okružene divnom planinskom prirodom koja je sama po sebi bila dovoljna inspiracija i podstrek da počnemo da se bavimo voćem na jedan drugačiji način. Još 1993. godine smo osnovali kompaniju Flora, koja se bavi proizvodnjom i preradom voća, ali je naš najmlađi izdanak, Mingle, morao da čeka svoj trenutak. Radi se o visoko kvalitetnim džemovima, sa količinom voća većom od 70 procenta, bez boja i veštačkih aroma, koje se posebnom metodom kuva u vakuumu na samo 60 stepeni, pa tako čuva svoje hranljive sastojke i vitamine. Inspiracija je došla i iz Tirola, koji smo često posećivali i koji je pun malih, porodičnih manufaktura, ali i eksperata u ovoj oblasti. Tu smo upoznali i jednog Italijana, vrsnog tehnologa koji nam je pomogao u izradi recepture i procesa pripreme po najvišim standardima. A onda smo svoje delikatese odlučili da dovedemo u grad i tradiciji damo urbani izgled i imidž, što ostvarujemo pomoću naših prijatelja iz agencije Domino Communications.

Mingle

Mingle, foto Stefan Đaković

Vesna: Mi smo ove džemove videli kao Mingle – gradsku facu, urbanu, veselu i druželjubivu. Tako smo i pristupili brendiranju, koje je potrajalo godinu i po dana. Hteli smo da se približimo mlađoj populaciji i predstavimo tradicionalni srpski proizvod u novoj, urbanoj kategoriji, pa smo prionuli na ozbiljan posao, čemu su mnogo doprinele naše Marina i Miljana. Da bismo uopšte krenuli u ovakav poduhvat, morali smo lično da isprobamo Biljanine i Slobodanove proizvode. Bila je to nekolicina teglica bez etikete i oznaka, oko kojih smo počeli da se otimamo nedugo posle otvaranja. Odabrali smo sedam najboljih ukusa i zavrteli priču oko njih. I eto…osvanuli smo na policama manjih radnji, vinarija i prodavnica delikatesa.

Dragan: Ovo nije bila naša prva saradnja sa Florom. Upoznali smo se mnogo ranije, i nastavili da se družimo, čekajući pravi trenutak da izbacimo seriju proizvoda iznad proseka našeg tržišta. Kako na njemu već postoji niz sličnih, tradicionalnih proizvoda, odlučili smo da budemo originalni i izdvojimo se upravo modernim pristupom, što se pokazalo kao sjajna ideja. 

Mingle

Mingle, foto Stefan Đaković

MF: Kako ste došli do prvih kupaca?

Dragan: Sve je počelo sa ličnim poznanstvima i preporukama. Ona su od izuzetnog značaja, kako biste uopšte dobili priliku da vas neko sasluša i zainteresuje se za vas. Ali ako želite da ostvarite dugoročnu saradnju, nijedno poznanstvo nije dovoljno čvrsto ako vašem proizvodu nedostaje kvalitet. Problem je, dakle, samo doći do pravih ljudi, a kada smo jednom bili tu i kada su isti ljudi okusili džemove, vrata su se automatski otvarala. Kao što je Vesna napomenula, naša strategija je podrazumevala širenje po liniji manjih, luksuznijih prodavnica i vinarija, ka široj prodaji i većim lancima, zatim po mreži hotela, restorana i kafića, a onda i na onlajn prodaju i saradnju sa kompanijama.

Kada se radi o HoReCa kupcima, posao postaje neuporedivo lakši kada zadobijete jednog vrednog i uglednog klijenta. Za nas je to bio hotel Square 9, poznat po svojim visokim standardima. Kontakte smo iskoristili i da pređemo granicu, i to do Rusije i Amerike, gde su džemovi našli svoju vernu publiku.

Mingle

Mingle, foto Stefan Đaković

Vesna: Najveći izazov je dovesti kupce do toga da probaju džemove. Mnogi zagovornici „zdrave ishrane“ automatski odbijaju slatko, iako je ovaj proizvod pripreman sa minimalnom količinom šećera, koji je u kombinaciji sa već slatkim voćem ne samo ukusniji, nego i zdraviji od veštačkih zaslađivača. Ali kada probaju – sve te negacije padaju u vodu.. Oduševljenje koje nam posebno znači dolazi od dece, mahom velikih sladokusaca i isto tako iskrenih kritičara. A ko jednom kupi neki od džemova, iznova se vraća po nove ili svoje omiljene ukuse.

Reklamiramo se uglavnom putem Facebook-a, gde redovno komuniciramo sa kupcima i ljubiteljima. Neki od njih nam pišu čitave priče ili dele sa nama recepte u kojima su iskoristili Mingle džemove! Tako smo odlučili da napravimo i setove sa nekoliko razičitih ukusa, kao idealan poklon kolegama, dragim ljudima ili – zašto da ne – samom sebi.

Mingle

Mingle, foto Stefan Đaković

MF: S obzirom da je brending veliki deo ove priče, približite nam koncepciju koje ste se pritom držali.

Miljana: Pre svega, moram da kažem da je Mingle nešto u čemu ja uživam. Od momenta kada smo se prvi put sreli, degustirajući prve uzorke i kombinacije ukusa, do današnjeg dana kada o Minglu razgovaramo.

U kombinaciji ukusa našla sam inspiraciju za svoju priču. Prvo smo osmislili ime – Mingle – koje znači družiti se, povezivati, komunicirati i koje mi je dalo dodatnu inspiraciju i zaintrigiralo maštu. Imala sam želju da ovo “društvo“ prikažem kroz ilustraciju, kroz artistički i apstraktan „Mingle svet“.

Osnovno sredstvo komunikacije je linija. Ilustracije imaju „Mingle karakter“, ilustrovane su na način da svaka za sebe vezuje nešto: drugo voće ili neki drugi sastojak. Naglašena je grafička kontura, geometrizovana svedenost, jak kolorit osnovnih boja. Naginje ka skandinavskom. Sve ovo čini da ga ljudi primete na policama prodajnih mesta. Ljudima se ili jako dopada ili ne – u drugom slučaju se najčešće pitaju gde je fotografija voća?

Mingle

Mingle, foto Stefan Đaković

Samoj ambalaži je trebalo mnogo pažnje, te smo utrošili mnogo vremena birajući pravu teglu i poklopce. Regularnom kupcu to verovatno ne deluje kao previše bitan detalj, ali naši klijenti su takvi da sebi ne dopuštamo nikakvo odstupanje od standarda koji smo postavili. Kako se i onlajn naručivanje zavrtelo, dizajnirali smo i set nalepnica koje možete da odaberete po želji, uz svaku porudžbinu i dobijete autentičan i personalizovan poklon. To su posvete prilagođene raznim situacijama i prilikama, od „Najboljem majstoru za palačinke“ do „Meni od mene“.

Mingle nije priča na prvu loptu, on poziva na druženje, minglovanje…

Vesna: Razvoj brenda je trajao dosta dugo, da bismo se u radnjama pojavili decembra 2015. godine. Skoncentrisali smo se prevashodno na mlade ljude i žene, koje se definitivno više zanimaju za ovu oblast i imaju više smelosti i radoznalosti da probaju nešto novo. Primetili smo da tako izgleda svaka nova degustacija: kada dođemo do prve žene, otvaraju se čarobna vrata, probija se led i svi žele svoju kašičicu džema. To se obično događa u divnom ambijentu malih vinarija gde se za istu priliku otvaraju skupa vina, sirevi, masline, što nas je inspirisalo i da eksperimentišemo sa novim ukusima, kao što su crveni luk i đumbir. Želimo da objasnimo ljubiteljima lepog zalogaja da Mingle džemovi mogu da se jedu i kako smo navikli – na parčetu hleba, ali i uz sir, kao nadev na finim kolačima…

Mingle

Mingle, foto Stefan Đaković

MF: Koje kombinacije ukusa imate u ponudi?

Biljana: Standardni miksevi su višnja i rum, jagoda i balzamiko, crveni mix, crni mix, šljiva i kakao, malina i kajsija, đumbir i menta. Ukusi su različiti, pa je kajsija, đumbir i menta najpopularniji u Americi, u Rusiji je to jagoda i balzamiko, a apsolutni šampion kod nas je šljiva i kakao, koji je izuzetno popularan i na drugim tržištima.

Mingle

Mingle, foto Stefan Đaković

MF: Kako izgledaju vaši planovi za naredni period? 

Biljana: Iako je ulazak na strano tržište sjajno prošao, potrebno je otputovati u Ameriku i još ozbiljnije ući u priču. Ono što imamo već dogovoreno je sajamski nastup na čuvenom Fancy food show u Njujorku sledeće godine.  U Rusiji takođe želimo da se širimo, budući da smo za sad samo u Moskvi, a postoje i pregovori sa pojedinim arapskim zemljama. Održavamo kvalitet i visok standard, što nam je neophodno kada je u pitanju izvoz i toga ćemo se držati i u budućnosti. Ima izgleda i za saradnju u Engleskoj, koja već ima veoma ustaljenu kulturu i ljubav prema džemovima raznih vrsta. A onda je tu i naš prvi i glavni cilj – da postanemo jedan od vodećih proizvođača kvalitetnih džemova u regionu.

A unutar naše kuhinje se spremaju novi ukusi – smokva, lešnik i pomorandža, jagoda i bela čokolada, crveni luk i đumbir…kao i organski proizvodi i oni zaslađeni steviom ili drugim prirodnim zaslađivačima, budući da su to poželeli mnogi naši ljubitelji.

Ono što želimo da poručimo je: Budite maštoviti! Go Mingle!

Posetite: Mingle

Poslednja izmena dana 5. juna 2017. u 14:55


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…