Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Da se jedna obična šetnja sa porodicom može izroditi u sjajnu poslovnu ideju dokazala je Marijana Sretković. Po zanimanju grafički dizajner, kreativac u srcu i duši, vodila se željom da kreira proizvod koji će ulepšati mikro-svet svakog od nas i nabaciti nam osmeh na lice.

Tako su nastale OOO nehodalice za bebe – funkcionalne, lagane i opasno vesele.

MF: Šta su nehodalice? O čemu se zapravo radi.

Marijana: Nehodalice su proizvod koji je namenjen bebama koje nisu prohodale i potrebne su im iz dva razloga. Prvi je funkcionalni – u tom periodu života, deca provode vreme u duplim čarapicama i snalaženju mama kako da to lepo estetski izgleda, a da deci bude toplo na stopalima. U zimskom periodu deca su obično u skafanderima, a leti bosa, pa ostaje period proleća i jeseni kada je prohladno vreme, a deca nemaju adekvatnu obuću jer se na našem tržištu nude ili cipelice koje su preteške za taj uzrast, ili su to neke druge vrste nehodalica, koje obično imaju problem spadanja.

Tako sam i došla na ideju da šijem nehodalice koje su poluduboke ili imaju pertle tako da ne spadaju te mame ne moraju da ih jure po ulici, a opet deca nisu samo u čarapama i imaju tople nožice.

Drugi razlog je estetski – želela sam da ponudim originalniji pristup vizuelnom izgledu, kako u modelima tako i u kombinaciji dezena.

OOO nehodalice

OOO nehodalice, Stefan Đaković

MF: Čime si se bavila pre ovoga i kako si došla na ideju da se i ovim baviš.

Marijana: Po struci sam grafički dizajner i na toj poziciji sam radila u različitim firmama, proteklih 14 godina. I danas je to moje zanimanje a nedavno sam otvorila svoj studio za dizajn. Nehodalice su zapravo bile ideja koja se krčkala dugo vremena. Prvi put kada mi je palo na pamet, sa porodicom sam šetala po gradu i videla u jednom izlogu nehodalice koje su bile simpatične, ali se radilo o nefunkcionalnim plitkim nehodalicama koje lako spadaju sa stopala. Tako mi je palo na pamet da bi to mogla da bude jedna zanimljiva priča.

Kasnije kada sam počela da pravim nehodalice, shvatila sam da se ne radi o jednostavnom procesu i da su zapravo veoma zahtevne za izradu. Ideja je tada ostala malo po strani i čučala par meseci jer nisam imala mašinu za šivenje. U tom periodu sam samo pravila neke skice kako bi to moglo da izgleda. Nisam želela da koristim klasične dezene, bebi roze za devojčice i bebi plavo za dečake, već da ponudim neku neobičnu kombinaciju materijala, boja i dezena. Tu može da se dobije zanimljiva igra prevrtanjem i okretanjem, pravljenjem iz poludubokih u plitke nehodalice.

OOO nehodalice

OOO nehodalice, Stefan Đaković

Prošle godine u oktobru, muž i deca su me obradovali rodjendanskim poklonom i mašina je ušla u našu kuću. Tada sam svoje skice i ideje počela da prenosim u realnost. Pošto nisam imala iskustva, dobrih dva i po meseca sam radila na tome da dobijem kroj kakav sam zamislila. Prijatelji su me pitali zašto ne uzmem sa interneta gotove krojeve, međutim nisam pobornik tog “pozajmljivanja”.

Bavim se kreativnim radom i smatram da ako neko ima ideju u glavi trebalo bi da je realizuje. Nakon seckanja, bacanja u kantu, nerviranja i kidanja, nastale su prve nehodalice koje i danas čuvam kao neku vrstu maskote. Onda sam se pozabavila nabavkom materijala, uglavnom pamučnih i počela da nehodalice, preko Fejsbuka, nudim na tržištu.

Moram reći da je moj primarni posao grafičkog dizajnera veoma kreativan, ali se uglavnom svodi na rad za računarom. Onda deo koji mi fali, sam proces stvaranja rukama, upotpunjujem kreiranjem OOO nehodalica.

OOO nehodalice

OOO nehodalice, Stefan Đaković

MF: Pravljenje nehodalica nije nešto za šta si se školovala. Kako je tekao proces učenja da, od ideje crteža, napraviš nešto u tri dimenzije?

Marijana: Kroz posao grafičkog dizajna prošla sam dosta tog produkcijskog dela i modeliranja. Ali što se tiče samog šivenja, tu sam u potpunosti samouka. Kada sam bila mlađa, malo sam sa mamom šila na starom tipu mašine koja je imala samo ravan štep, tako da sam endlovanje i slične stvari koje su mi tada bile potpuno strane, morala da radim ručno. Kako dobiti lep šav, uraditi proizvod tako da on na kraju estetski izgleda dobro i ima čvrstinu, su stvari koje sam sama učila kroz sate i sate pokušavanja i mukotrpnog rada.

OOO nehodalice

OOO nehodalice, Stefan Đaković

MF: Ime brenda OOO je vrlo neobično. Kako ste došli do njega?

Marijana: Prva ideja bila mi je da naziv bude Pešadija. Nisam želela da bude neko bebeće ime, niti da bude na engleskom jeziku. Ipak, taj naziv je bio prejak, pa su se vrtele razne kombinacije da bih na kraju došla do naziva Ooo, zvuka koji ljudi obično ispuštaju kada vide nehodalice. U početku su bile OOO nehodalice, ali se kasnije javila potreba za OOO hodalicama, patofnama za stariju decu, a onda su počeli i stariji, najviše žene, da pitaju “a zašto ne bi pravila i za nas?”, te sam počela da pravim modele i za odrasle.

OOO nehodalice

OOO nehodalice, Stefan Đaković

MF: Kakve su reakcije ljudi? Gde se sve srećete sa potencijalnim kupcima?

Marijana: Prvo sam krenula sa Fejsbuk stranom kao najefektnijom vrstom oglašavanja za moju ciljnu grupu. Reakcije su bile dobre i niko nije ostao ravnodušan, posebno što nehodalice pravim namenski prema merama za svako dete posebno. Izlagala sam na Doćol Platzu i tu je reakcija ljudi bila još bolja, jer su mogli da opipaju nehodalice i steknu daleko bolji osećaj, nego kada ih samo vide na fotografijama. Za mene je najveća nagrada za uloženi trud, upravo ta pozitivna reakcija ljudi. To je energija koja ne može da se izmeri, ali evidentno puni moje baterije i daje mi snagu da idem dalje, da ne stajem sa maštanjem.

OOO nehodalice

OOO nehodalice, Stefan Đaković

MF: Iz svog dosadašnjeg iskustva, šta bi poručila nekome ko razmišlja o razvijanju svog proizvoda?

Marijana: Prvo i osnovno – ne predati se, gurati i biti uporan do iznemoglosti. Dobra ideja potkrepljena ogromnim trudom, jednostavno mora da ispliva. Često se nađem u situaciji da, pored dvoje dece i vođenja dva posla, kažem sebi “a, čemu sve ovo?”. Onda svako veče pred spavanje podvučem crtu tog dana i shvatim da sam zadovoljila sebe i u kreativnom i u finansijskom smislu i to je ono što me pokreće. Najlakše je predati se.

OOO nehodalice

OOO nehodalice, Stefan Đaković

MF: Pored unapređenja proizvoda i proširenja asortimana, šta su želje i planovi za dalje?

Marijana: Planiram da pređem na prodaju po radnjama koje prodaju dečiju opremu ili ručne radove, gde ciljna grupa dolazi i zbog drugih proizvoda. Većina ljudi možda nije ni svesna da su im nehodalice potrebne, sve dok ih ne vide i čuju pozadinsku priču o njima. Želim i da se povežem sa nekim ljudima kako bismo zajedničkim snagama razvili zanimljive serijale koje bi ljudima pružili mogućnost da, kada kupe naše nehodalice ili hodalice, zaista dobiju nešto što niko drugi nema. Takođe, planiram da proširim resurse kako bih za kraće vreme mogla da napravim veći broj modela. I naravno, stalan marketing.

Posetite: OOO nehodalice

Poslednja izmena dana 15. decembra 2017. u 21:45


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…