klik za meni

Najmlađe dete porodice koja se tri generacije bavi proizvodnjom opanaka, Marina Aleksić je odrastala u okruženju u kome se krojilo, vezlo i tkalo. Porodična proizvodnja je sasvim lepo funkcionisala, a Marina je isprva u pauzama studija glume a zatim u pauzama između predstava učila porodični zanat. Narodna nošnja je bila, i do danas ostala, regularan inventar njenog ormana. Tu se umešao faktor Instagram – i druge dame su bile oduševljene nesvakidašnjim spojem tradicionalnog i modernog, što je rodilo ideju o pokretanju sopstvene linije koja će narodnu nošnju vratiti na ulice grada. I uspelo je.

Marina: Do ideje Opančareve kći je delom došlo porodičnom tradicijom, a delom pukom slučajnošću. Moj otac je treća generacija opančara i njegova karijera u proizvodnji narodne nošnje je duga više od 35 godina, čemu sam se ja prirodno priključila čim sam dovoljno stasala da mogu da budem od pomoći. S obzirom da je uobičajeno da se pletenjem i tkanjem prevashodno bave žene i da je nakon ženidbe dobio dve ćerke, obradovalo ga je što će imati ko da nastavi porodični zanat.

U međuvremenu, ja sam završila studije glume i na tom putu nisam imala nikakvog dodira sa dizajnom i modom – moja jedina škola bila je tatina radionica uz koju sam i odrasla.

Opančareva kći

Opančareva kći, Stefan Đaković

Kako sam najmlađi izdanak porodice, posao fotografisanja i oblačenja u tatine modele je pao na mene, u čemu sam zapravo i uživala. Delove nošnje sam tako počela da nosim u svakodnevnim kombinacijama, a oduševljenje drugih je došlo nakon što sam prvi put postavila svoju sliku u jednom od ovih izdanja na svoj lični Instagram, koji nosi ime Opančareva kći.

Komentari i pitanja su počela da stižu u ogromnim naletima i tako meni prvi put pada na pamet da bi možda i drugi uživali u kombinovanju tradicionalnih komada sa farmerkama i patikama. Počeli smo da se igramo, da pojedinim delovima dajemo praktičniju namenu, kao što su džepovi ili dugi rukavi, izbacujemo kitnjaste detalje, sve to delimo putem Instagrama i tako sve počinje.

Opančareva kći

Opančareva kći, Stefan Đaković

MF: Šta se danas sve može naći u vašoj kolekciji?

Marina: Trenutno se bavimo sezonom jesen/zima, a tu su uključeni kaputi, ručno pleteni džemperi, dugi prsluci, sve to od čoje i drugih prirodnih materijala koji su ljudima posebno zanimljivi u doba kada sintetika preovladava tržištem. Posebna motivacija za mene bio je poziv na Fashion Selection, koji je najveći i najznačajniji modni događaj u jugoistočnoj Evropi.

Za tu priliku smo izradili specijalnu liniju haljina sa cvetnim detaljma, koje smo kombinovali sa opancima. Tako je krenula i pomama za njima, i to među mladima koji žele da ih nose svakodnevno. Zašto i ne bi? Opanak je veoma kvalitetna, praktična i udobna obuća, koja se u našoj radionici izrađuje pažljivo, ručnim radom, od najkvalitetnije kože. Jako mi je drago kada vidim da sam dala svoj doprinos da ovaj deo narodne nošnje ponovo živi, ne samo kao suvenir nego kao deo moderne modne kombinacije.

Opančareva kći

Opančareva kći, Stefan Đaković

MF: Koji su bili najveći izazovi na razvojnom putu tvog brenda?

Marina: Već sam imala jaku zaleđinu u vidu naše proizvodnje u Kaluđerici, tako da mi je  stvaranje pre bilo zabava nego problem. On se javio tek kada sam poželela da pronađem svoj prostor, moderan i centralno lociran, u kome bih mogla da izložim svoje modele tako da ljudima budu na dohvat ruke.

Radionica u Kaluđerici je velika i živa, broji mnogo zaposlenih, posećuju je kako mušterije tako i turisti, ali trebao nam je manji lokal koji će ljudima biti usput. Srećom, i to smo prevazišli, pa nas sada možete pronaći i na Dorćolu.

Opančareva kći

Opančareva kći, Stefan Đaković

MF: Kako se širio glas o Opančarevoj kći?

Marina: Da nije bilo društvenih mreža, verovatno ne bi bilo ni mog malog brenda, ja bih radila sa tatom u Kaluđerici uverena da je narodnoj nošnji mesto u tradicionalnom okruženju. Posle prve „eksplozije“ na Instagramu, nastavila am da postavljam fotografije u nošnji, a onda otvorila i Facebook stranicu koja danas ima i više pratilaca od Instagram profila. U međuvremenu sam pravila i FB reklame i svaki put su mi donele veliki odziv i interesovanje.

Danas se događa da mesecima ne postavim oglas i da mi ljudi i dalje pišu gotovo istim intenzitetom – interesovanje samo raste. Društvenim mrežama sam zahvalna i zbog velike inspiracije, predloga koje dobijam od mušterija ali i njihove povratne reakcije – dopisujemo se, razmenjujemo ideje i redovno mi stižu fotografije naših stvari sa raznih svetskih destinacija. Jedna od ideja koja je došla od mušterija bie su muške tradicionalne čakšire koje smo pretvorili u ženski model u crvenoj boji, koji je sada izuzetno tražen.

Veliku medijsku pažnju, koja je i zavrtela točak, dobila sam nakon Bazara ručnog rada koji je održan u šoping centru Delta City. Moj štand je privukao pažnju novinara koji je napisao tekst pod naslovom „Jelek, starke i farmerke“ i time pokrenuo medijsku lavinu koja mi je mnogo pomogla. pozivi novinara su postali toliko učestali da nisam mogla da odgovorim na sve što se ubrzo odrazilo i na broj zainteresovanih mušterija.

Opančareva kći

Opančareva kći, Stefan Đaković

MF: Ko su tvoji kupci?

Marina: Dok smo radili samo u Kaluđerici, živela sam u ubeđenju da stvaramo za nekoliko grupa ljudi: one koji se bave folklorom i sličnim narodnim umetnostima, turiste koji kupuju nošnje kao suvenire i naše ljude koji žive u instranstvu i vole sa sobom da ponesu deo srpske tradicije. Sa pokretanjem ovog brenda, i Fashion Selection-om koji mi je predstavljao snažan vetar u leđa, dobili smo sasvim nov profil kupca – mlade ljude koji cene kvalitet i originalnost koju im pruža kombinovanje tradicionalne odeće sa svakodnevnim, veoma modernim komadima.

MF: Da li se među njima nalaze i stranci?

Marina: Sa njima je posebno interesantno komunicirati jer dolaze iz potpuno drugačijeg okruženja i posmatraju stvari drugim očima. Za jednu Australijanku, na primer, jelek nije deo nošnje uz koji odmah asociramo debelu, vunenu šumadijsku suknju, nego zanimljiv odevni predmet koji možemo ukombinovati sa štiklama, patikama ili farmerkama. Japanci recimo obožavaju opanke, i često kupuju sebi i za poklon.

Opančareva kći

Opančareva kći, Stefan Đaković

MF: Kako Opančareva kći funkcioniše danas i kakvi su tvoji planovi za naredni period?

Marina: Ljudi govore da je svaki početak težak. Sa mnom nije bilo tako – uživam u napretku i vrlo brzo sam prešla na pozitivnu nulu. Posao napreduje, dobijam pozitivne reakcije, komentare i inspiraciju od svojih mušterija, interesovanje raste a sa njim i obim posla i broj novih prilika.

Bliži se novi Fashion Selection, radimo na novoj kolekciji i težim da bude još bolja, inovativnija i interesantnija od prethodne. U planu je i otvaranje online prodavnice, a nadam se i skoroj saradnji sa inostranstvom. Iako zainteresovana, potražnja na našem tržištu je mala i ograničena tako da bih želela da pređem granice Srbije.

Opančareva kći

Opančareva kći, Stefan Đaković

MF: Da li je teško naći zanatlije za rad u radionici?

Marina: U radionici vlada sjajna radna atmosfera. Na njenom čelu je moja baka, koja je u penziji ali još prilično mlada i voli svoj hobi koji je ujedno i porodični posao. Međutim, posao se širi i uvek su nam potrebni novi ljudi. Ja bih volela da to bude neko mlad i željan učenja, ko bi rastao sa nama.

Ovo je izvanredna škola jer se prolazi kroz sve segmente zanata, od krojenja i šivenja do veza a posla će zasigurno biti dovoljno da se od njega lepo živi.

Posetite: Opančareva kći

Poslednja izmena dana 22. septembra 2017. u 23:23


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

11. decembra 2017.

MetaklinikaKljuč uspeha je u strpljenju

Nenad Trifunović i Lazar Bodroža, dva imena koja stoje iza dizajnerskog studija Metaklinika, još kao studenti Fakulteta primenjenih umetnosti, pomalo buntovno, tragali su za svojim ličnim stilom. Vođeni željom da dođu do svog vizuelnog izraza, nisu mnogo marili za komercijalne…

4. decembra 2017.

CrofnasSve krofne sveta na jednom mestu

Šta se dogodi kada se dva para sestara dogovore da pokrenu posao zajedno? Nastane slatko, glazirano čudo u koje se zaljubite već na prvi pogled, dok sa prvim zalogajem, za svakog sladokusca, nastaje prava ljubav. Dva para sestara ili četiri…

27. novembra 2017.

Archi PlayVeoma ozbiljno igranje

Pre nego što su delili isto prezime, Biljana i Bratislav Branković su zajedno studirali arhitekturu. Zajednička interesovanja i inicijativa prijatelja su ih doveli do inovativne ideje, arhitekture za decu, i to kroz niz kreativnih alata, svojevrsnih igračaka koje mališanima omogućuju…

20. novembra 2017.

Boya PorcelainDnevni podsetnik za uživanje

Kada nešto posvećeno tražiš, pre ili kasnije shvatićeš da ista stvar traži tebe. U životu Bojane Brkić to je bio smisao na različitim nivoima, koji se najjednostavnije oslikava željom da posao bude zadovoljstvo, nešto u šta će verovati i rado…