Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Mladi bračni par Teodora i Strahinja Grkinić su se nakon venčanja, kako to obično biva, svim snagama i kreativnošću upustili u sređivanje svog novog gnezda. Ono što nije uobičajeno u ovoj priči jeste činjenica da se ovo sređivanje okončalo originalnom idejom za otpočinjanje sopstvenog biznisa, a umetnost se pretvorila u posao. Danas su vlasnici luksuznog brenda dekorativnog drvenog nameštaja kakav verovatno još niste videli.

MF: Čime ste se bavili pre pina & pastél-a i kako je došlo do ove ideje?

Teodora: Ja sam, uz svoje roditelje, celog života u modi pa me je i školovanje usmerilo na istu stranu. U međuvremenu sam se zanimala i za druge vrste umetnosti, kao što su slikarstvo i enterijer kome sam poslednjih godina posvetila mnogo pažnje. Počelo je tako što sam uređivala svoju sobu, zatim stanove svojih prijatelja, a kada smo se nas dvoje venčali nastupio je ultimativni projekat. Dala sam sve od sebe i uživala sređujući zajednički stan, da bi mi se Strahinja ubrzo pridružio sa jednakim žarom. Sada, kad nas je bilo dvoje u ovoj priči, ideja da se moja strast podigne na viši nivo, pa možda i kao posao, je postala opipljivija i realnija.

Strahinja: Do tog trenutka ja sam bio u IT-u, što je bio i smer koji sam završio na FON-u. Prevashodno sam radio u onlajn marketingu. Mogu reći da sam u ovoj sferi pre plutao nego plivao, dok nisam shvatio da mi za radnu motivaciju treba da vidim rezultate svog rada, da ih doživim i opipam.

pina & pastél

pina & pastél, Stefan Đaković

MF: U kom trenutku se rađa odluka da u dekor enterijera pristupite profesionalno?

Strahinja: Kroz proces sređivanja sopstvenog stana smo najviše koristili drvo, i pritom shvatili da našem tržištu fali određenih proizvoda. Tako smo iz ličnih potreba počeli da stvaramo ono što sami volimo i vrednujemo, a to je i definisalo naš brend u nastajanju: visoko kvalitetni, luksuzni, ukrasni nameštaj. Radi se o manjim komadima, moglo bi se reći detaljima, koji oplemenjuju prostor i čija je svrha najpre estetska. Pritom smo se skoncentrisali na detalje za spavaću sobu, koju smatramo malim hramom i veoma ličnim prostorom.

Teodora: Brend se zasniva na lepoti – vodimo računa da prodajemo estetiku, lepotu kao način života. Svaki detalj je pažljivo osmišljen, kreiran i izrađen da zadovolji najviše kriterijume. Došli smo do zaključka da ljudi radije izdvajaju novac za svoju decu nego za sebe, pa smo se najpre skoncentrisali na izradu kruna za dečje krevete, premda vas ništa ne sprečava da ih iskoristite za sebe! Tematika je bajkovita i, zajedno sa baldahinom, kruna deluje kao nešto što biste pronašli na kraljevskom dvoru.

pina & pastél

pina & pastél, Stefan Đaković

MF: Kako ste došli do prvih proizvoda? Kako je izgledao njihov nastanak?

Strahinja: Eksperimentisanje sa materijalima je najduže trajalo. Isprobali smo razne vrste drveta i ispostavilo se da se neke vrste krune, da se na neke boja ne prima kako treba, da nisu dovoljno čvrsti…dok nismo došli do drveta divlje trešnje koje nam je savršeno odgovaralo. Glatko je, jako i dozvoljava duborezu da se vidi kako treba.  Dizjan od početka radi Teodora, najpre u 2D, pa ih zatim pažjivo projektujemo u 3D.

Da bismo opravdali prestiž, jasno nam je da kvalitet mora da bude na najvišem nivou i tome smo najviše posvećeni. Kako koristimo kvalitetnu divlju trešnju, puštamo je da pokaže svoje male mane i ne trudimo se da ručno postignemo savršenost industrijske proizvodnje jer time bi proizvod izgubio na svojoj zanatskoj vredosti.

Osim drveta, u proizvodnju uključujemo i plemenite metale i drago kamenje.

pina & pastél

pina & pastél, Stefan Đaković

MF: Kako ste došli do kupaca?

Teodora: Kako ja radim fotografije za sajt i obrađujem ih bilo je prirodno da se bavim i društvenim mrežama, najpre Instagramom, što nam se pokazalo izvanrednim. Imali smo tek tri slike na profilu kada nam se javila devojka iz Australije koja se bavi organizacijom baby shower-a sa željom za porudžbinom. Dalje, reakcije su bile super – najpre od ljudi sa prostora bivše Jugoslavije, inostranstva, onda iz Srbije.

Mislim da je tolika razlika domaće i strane potražnje uzrokovana time što naše tržište još nije na nivou proizvoda kao što je kruna za krevet. To najbolje objašnjava i činjenica da u našem jeziku ne postoji ni prava reč za nju, pa čak i zainteresovani kupci ne znaju kako da ga pronađu. U engleskom je „bed crown“ uobičajen izraz, pa tako i kod Hrvata koji se više služe anglicizmima od nas – najveći broj kupaca nam upravo dolazi iz Hrvatske.

pina & pastél

pina & pastél, Stefan Đaković

U svrhe promocije i prodaje smo probali i sa Facebook-om, ali nije dao ni blizu dobre rezultate kao Instagram. Ono što nam je zaista zavrtelo priču bila je pojava naše krune na blogu popularne blogerke po imenu Ena Luna. Ljudi su imali priliku da vide naš proizvod u sklopu konteksta – u nečijoj sobi, nad nečijim krevetom, i to nad krevetom nekoga u čiji ukus veruju.

Strahinja: Tako smo došli do zaključka da smo možda i preterali sa savršenstvom. Iako su naše promotivne fotografije bile profesionalne, sa pažljivo biranim ambijentom, modelima, njene fotke telefonom su postigle pravu stvar koja je nedostajala, dale su priči opipljivost i pravi kontekst, upotrebu našeg proizvoda u realnosti.

Od velike pomoći nam je bila i činjenica da je moja majka pedijatar i da se time bavi decenijama. Od nje sam mnogo naučio o roditeljskoj psihologiji i uopšte načinu prilaska i obraćanja svojoj ciljnoj grupi.

pina & pastél

pina & pastél

MF: Da li je moguće videti vaše proizvode uživo ili se prodaja vrši isključivo online?

Teodora: Od skora sarađujemo sa radnjom Petit Coco koja se nalazi u Krunskoj ulici u Beogradu, koju sam ja od samog starta imla na umu. Bave se prodajom luksuzne dečje opreme koja se vrlo lepo uklapa sa našim brendom – ima skupljih i jeftinijih stvari, lokacija je lepa a kupci našto viših primanja, kojima nije problem da izdvoje veću svotu novca zarad kvaliteta. Nismo imali u planu otvaranje sopstvenog showroom-a jer bi to bio preveliki zalogaj, tako da direktnu prodaju prepuštamo njima.

pina & pastél

pina & pastél

MF: Kakvi su vaši planovi za naredni period?

Strahinja: Nećemo previše širiti paletu proizvoda, ali radimo na novim materijalima i usavršavanju i modifikaciji postojećih. Počinjemo saradnju sa jednom velikom juvelirskom kućom, tako da ćemo uskoro izbaciti novu seriju proizvoda ukrašenih plemenitim metalima i dragim kamenjem, a među njima će biti i prefinjeni nakit i medaljoni koji se vrlo lepo uklapaju u već postojeću priču. Takođe se nadamo i partnerstvima i izloženim prostorima van Beograda, a onda i van Srbije i Balkana.

Posetite: pina & pastel sajt i instagram



Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…