klik za meni

U potrazi za poslom koji će im doneti prihode za život, ali im i omogućiti da budu više zajedno, mladi par je u centru Niša otvorio malo drugačiju pivnicu. Danas, kada Mira i Neša traže novo i veće mesto za svoj biznis, sigurni su da su kvalitet usluge i ljubav koju su ugradili u ovaj posao zaslužni za uspeh pivnice Nemir.

MF: Kako je nastala pivnica Nemir?

Miroslava-Mira Milojić: Moram da kažem da nismo bili baš kreativni kad je smišljanje imena u pitanju, tako da je naziv pivnice nastao iz naša dva imena: Neša i Mira. A sama pivnica je nastala iz želje da napravimo mesto na kojem će se okupljati dobra ekipa, slušati dobra muzika i piti mnogo dobrog piva. Izlazeći tokom prethodnih godina prečesto sam bila razočarana ponudom u pivnicama po gradu: muzika je bila preglasna i loša, gužva velika, a ponuda piva skromna. Od ideje do realizacije nije prošlo puno i naša pivnica je počela sa radom polovinom 2013. godine.

Razmišljali smo o tome koliko nam je potrebno para da sve to pokrenemo, šta sve moramo da nabavimo ili napravimo, pa smo razgovarali sa našim drugarima koji se bave arhitekturom i dizajnom, ali smo većinu stvari realizovali i napravili sami. Bilo je mnogo iznenađenja, i prijatnih i neprijatnih, jer mi o ugostiteljstvu praktično ništa nismo znali. Pronašli smo mali lokal, sa tridesetak mesta, i mislili smo da nam je to dovoljno. Roditelji su nas podržali, i moralno i finansijski, a vremenom smo pronalazili sve informacije koje su nam potrebne, bilo od prijatelja bilo putem interneta.

Pivnica Nemir

Pivnica Nemir, foto Stefan Đaković

MF: Kako se priča o jednoj novoj pivnici proširila po gradu?

Mira: Već na samom otvaranju smo dobili vernu publiku. Ekipa koja je došla je bila oduševljena ponudom, muzikom, ambijentom, i nastavili su da redovno dolaze. Već posle par meseci smo shvatili da ljudi koji vole iste stvari kao mi ima mnogo više nego što smo očekivali, i prostor koji smo imali je polako postajao tesan.

Neša Pešić: Trudili smo se da upoznamo naše mušterije i ja sada znam preko 90% stalnih posetilaca. I pretpostavljam da je to razlog zbog kojeg se oni stalno vraćaju, ta neka domaćinska atmosfera koju smo kreirali, koja im očigledno prija. Muzika je malo drugačija nego na drugim mestima, imamo bogat izbor piva, kvalitetnu hranu i prihvatljive cene. Valjda je sve to doprinelo da ljudi dođu, da im se naš lokal dopadne, i da nastave da dolaze.

Mira: Pomoglo nam je i to što smo održali kvalitet i piva i hrane koju služimo. Moja porodica se bavi preradom mesa već 25 godina i često dobijamo pohvale mušterija kako ćevape koje jedu kod nas ne mogu da nađu ni u mnogo popularnijim kafanama u Nišu. A hrana je vrlo važna da se gost zadrži u pivnici, i da kad ogladni može ovde da pojede nešto dobro, a ne da ode negde dalje.

Pivnica Nemir

Pivnica Nemir, foto Stefan Đaković

Da bi nešto dobio, moraš nešto i da daš

MF: Koje stvari su se menjale tokom vremena u vašem poslovanju?

Mira: Trudili smo se da osluškujemo reakcije mušterija i njihova razmišljanja, predloge šta bi trebalo promeniti u kuhinji, šta novo uvesti od hrane ili piva. Ono što nas razlikuje od ostalih lokala u gradu je što imamo veoma širok izbor različitih piva i nismo vezani samo za jednog proizvođača, i mi smo tako u jednom trenutku u ponudu ubacili sva piva koja se mogu nabaviti u Nišu. Putujući širom Srbije primetili smo da u brojnim pabovima postoje i neka piva koja nismo mogli da pronađemo u Nišu i raspitivali smo se kako bismo mogli da ih pronađemo i ponudimo našim mušterijama. Stupili smo u kontakt sa distributerima, do nekih smo došli putem preporuke, i tako smo došli do toga da u našoj pivnici danas imamo 9 vrsta točenih i preko 80 vrsta flaširanih piva iz celog sveta, jer smo želeli da ponudimo nešto novo u Nišu.

U prvo vreme nismo bili interesantni velikim pivarama jer nam je prodaja bila skromna, i prodavali smo i piva njihove konkurencije, što im se nikako nije dopadalo. Čak nisu hteli da nam daju ni promotivne čaše i krigle, pa smo ih mi nabavljali putem interneta. Danas, kada imamo nekoliko puta veći promet, sarađujemo odlično sa svima i imamo sve što nam treba, a uspeli smo da zadržimo raznovrsnost ponude. Bilo je situacija u početku kada smo morali da bacamo pivo iz točilice, jer ono traje samo par dana, a prometa nije bilo, ali to je rizik posla. Da bi nešto dobio, moraš ponešto i da izgubiš.

Pivnica Nemir

Pivnica Nemir, foto Stefan Đaković

MF: Pored klasičnih, u lokalnu ponudu ste uneli i neka potpuno nova, pomalo egzotična piva…

Mira: Ponosni smo što smo uticali na formiranje kulture ispijanja zanatskih iliti kraft piva, koja prethodno niste mogli da nađete u Nišu. U prvo vreme je bilo mnogo različitih komentara, jer su to zaista novi ukusi i ljudi nisu navikli na te neobične arome, poput citrusa. Bilo je i izrazito negativnih reakcija, ljudi su se ljutili jer nisu očekivali od za naše prilike relativno skupih piva takve neobične ukuse koji ih nisu podsećali na pivo koje poznaju. Vremenom se klima promenila, ljudi su sada spremniji da eksperimentišu, da probaju nove ukuse i kroz eksperimente otkriju ono što im se dopada. A pomalo je to postalo i moderno.

Pivnica Nemir

Pivnica Nemir, foto Stefan Đaković

Zadovoljne mušterije kao najbolja reklama

MF: Koliko su vam društvene mreže pomogle u širenju priče o vašoj pivnici?

Mira: Mnogo su nam pomogle, to je sigurno, iako u prvih nekoliko meseci nismo toliko vodili računa o Facebook stranici koju smo napravili. Kao što nismo znali puno o poslu, u početku nismo znali mnogo ni o marketingu i on se zasnivao uglavnom na štampanju i deljenju flajera po gradu. Danas kada neko otvara pivnicu plati reklamu na Facebooku i nedeljama unapred ceo grad zna da se otvara novo mesto, a nama su jedina reklama u prvo vreme bile samo zadovoljne mušterije. Oni su dovodili i svoje drugare, čak i iz drugih gradova, i priča o nama se širila od usta do usta.

MF: Tako dolazimo i do potencijalnog širenja i daljeg razvoja pivnice. Šta je to što biste želeli da postignete sa Nemirom u narednom periodu?

Neša: Definitivno bismo želeli da povećamo prostor pivnice, ali ne mnogo, samo za 5-6 stolova i jedan veliki šank, jer nam je zbog velikog broja točilica trenutni šank pretesan i ne znamo gde bismo smestili nove točilice za pivo. Treba nam i veći magacin, jer preko 80 tipova flaširanih piva, koja su u flašama od pola litra i litar, zauzimaju baš mnogo mesta. Naravno, voleli bismo kada bi nam letnja bašta bila veća, i to će biti veliki izazov – pronaći lokal na dobroj lokaciji, sa velikom baštom, u kojoj će se ljudi osećati prijatno čak i tokom najvećih letnjih vrućina.

Pivnica Nemir

Pivnica Nemir, foto Stefan Đaković

MF: Kada pogledate unazad, šta biste uradili drugačije?

Neša: Pa verovatno bismo dosta toga uradili drugačije, jer smo neke stvari naučili na teži način, ali svakako od nekih važnih stvari ne bismo odustajali, pre svega atmosfere koju smo napravili. Mislim da je presudno bilo to što je sve išlo postepeno, polako, i što smo mogli da se prilagođavamo u hodu i da stičemo iskustvo. Da smo od prvog dana imali punu pivnicu svako veče, prilično sam siguran da ne bismo uspeli, ni da se organizujemo ni da pobedimo sve što je bilo pred nama.

Mira: Ako bih ponovo pokretala neki biznis više bih uložila u marketing, da se stvari brže pokrenu i napreduju, a ne da čekamo da se to desi samo do sebe. Zato smo u prvih godinu dana imali ponekad i potpuno prazan lokal u sred sezone, ali se srećom to vremenom izmenilo i sada imamo stalne mušterije i popunjen lokal. Što se ostalog tiče, ne bih ništa menjala jer to je moja pivnica i dopada mi se ovakva kakva jeste, i donela nam je to da Neša i ja radimo zajedno i da možemo da zaradimo svoj dinar, a to nam je i bila želja od prvog dana.

Posetite: Pivnica Nemir

Poslednja izmena dana 26. januara 2016. u 23:40


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim poznatim domaćim i svetskim kompanijama, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream i Home Center. Član tima producentske kuće Intermedia…… Saznaj više »

Vladimir Cerić

Već deceniju i po bavi se stvaranjem i uređivanjem sadržaja, i iza sebe ima preko 300 objavljenih članaka u štampanim i elektronskim medijima. Zahvaljujući specijalizaciji za IT i telekomunikacionu industriju imao je priliku da radi sa nekim od najvećih svetskih…… Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

26. juna 2017.

GlutenNoPosao kao kreativno rešenje problema

Kada je pre izvesnog vremena naš najbolji teniser objavio da uspon svoje karijere delom duguje bezglutenskoj ishrani, Srbija je počela da priča o glutenu, promeni ishrane, a donekle i problemima sa kojima se sreću ljudi koji su alergični na gluten….

19. juna 2017.

Hotel DumNajbolje recenzije se postižu pažnjom

Beograđani, koliko hotela, hostela ili apartmana možete da nabrojite u svom kraju? Zasigurno ih ima, budući da glavni grad samo na portalu Booking.com broji preko 1600 smeštajnih objekata. Paradoskalno je koliko malo znamo o njima, premda su izuzetno živi, interesantni…

12. juna 2017.

MingleSlatka fuzija prirode i grada

Sa obronaka Golije, preko kancelarije jedne beogradske marketinške agencije, na police pojedinih radnji stigle su nove, sveže teglice džema. Džem u Srbiji na prvi pogled i nije tako ekskluzivna pojava, pa makar bila i najvišeg kvaliteta, kakav je sadržaj pomenutih…

5. juna 2017.

Segway BeogradIstorija i ekologija u ulozi biznisa

Ako ste nedavno posetili ma koji veći grad Evrope, sva je verovatnoća da ste zapazili grupu ljudi na točkovima – od male dece do seniora. Zanimljivo je da su ova vozila dozvoljena u mnogim muzejima i javnim zgradama, kao i…