Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Ne morate da budete deo kraljevske loze da biste uživali u lusuznom ukusu raskošne čokolade koja se bezgrešno topi u ustima i budi sva čula. Dovoljno je da probate proizvode Premier čokolade, brenda koji je liferant srpskog dvora i pravi proizvode čak i za muzej čokolade u Beču.

Aleksa Vučićević, direktor prodaje porodičnog brenda Premier čokolada, otkriva kako je ovaj srpski proizvod premijum kvaliteta dospeo od Nemačke do Paname, od Makedonije do Kine.

Aleksa: Brend Premier čokolada je nastao 90-tih kada su moji roditelji, sa puno entuzijazma, ušli u taj svet. Prvo su imali pržionicu i prodavnicu kafe i slatkiša kojih, u to vreme, nije bilo na našem tržištu, već su ih uvozili iz inostranstva. Posao je dobro krenuo, pa su posetili sajam u Parizu gde su videli opremu za pravljenje čokoladnih dražeja, kupili prve mašine i 1996. počeli da proizvode dražeje sa lešnikom, bademom, suvim grožđem i pirinčem. Moram spomenuti gospodina Sretu Banković, našeg čika Sretu, doajena konditorske industrije, nekadašnjeg tehnologa Soko Štarka i tvorca čokoladnih bananica, koji nam je bio oslonac u započinjanju posla i bez čijeg bi znanja i iskustva, koje nam je preneo, ovaj početak bio neuporedivo teži.

Premier čokolada

Premier čokolada, Stefan Đaković

MF: Kako se priča od tada do danas razvija?

Aleksa: Razvoj je išao postepeno. U početku smo pravili samo čokoladne dražeje koje su prodavane po zdravim hranama, a pakovani program u marketima i tadašnjim trgovinskim sistemima (C-Market i Pekabeta). Vremenom smo širili asortiman, uveli praline i čokolade, a 2009. godine otvorili i prvu prodavnicu “Galerija čokolade” u Beogradu. Prva čokolaterija je bila u Bulevaru Kralja Aleksandra, posle u Mercator Centru, a sada smo već 6 i po godina na Obilićevom vencu.

MF: Šta se sve nalazi u vašem asortimanu?

Aleksa: Verujem da, u čitavom regionu, imamo najširi asortiman čokoladnih proizvoda. Dovoljno je da spomenem da pravimo 33 različitih ukusa čokolada i preko 40 različitih oblika i ukusa pralina.

Premier čokolada

Premier čokolada, Stefan Đaković

MF: Gde sve ljudi mogu da sretnu vaše proizvode?

Aleksa: Ima nas u svim marketima na teritoriji Srbije – Maksi, Tempo, Shop&Go, Idea, Roda, Mercator, Aroma trgovine, Vero, Univerexport, DIS, Gomex. Drugi deo su prodavnice zdrave hrane preko kojih plasiramo rinfuzne proizvode, zatim mali lokalni marketi i specijalizovane radnje poput vinoteka i gift shopova. Naravno tu su izvoz i naša čokolaterija u kojoj je zastupljen ceo asortiman.

MF: U pitanju su impresivni rezultati za jednu, relativno malu firmu. Koliko ljudi zapošljavate?

Aleksa: Ima nas oko 40. Najveći broj, 25 osoba, je u proizvodnji i to primarno u delu za pakovanje, pošto se radi o ručnoj proizvodnji. Otac je direktor, majka je na čelu proizvodnje, a brat se bavi nabavkom i izvozom. Kolega i ja smo u prodaji, tu su i administracija i magacin, a još 4 koleginice rade u maloprodaji.

Premier čokolada

Premier čokolada, Stefan Đaković

MF: Kako je organizovana proizvodnja, obzirom da vas nema mnogo u firmi?

Aleksa: Preko kredita smo pre 10ak godina kupili prostor, u kom smo i danas, za proizvodnju i prilagodili ga svim standardima za proizvodnju hrane (HACCP, ISO 9001, FSSC 22000). Upravo ti standardi prate i diktiraju proces od ulaska sirovina, preko proizvodnje do gotovih proizvoda, i diktiraju sam sistem funkcionisanja proizvodnje. Svako ima svoj zadatak i prati ga do kraja. Imamo dve tehnološkinje od kojih je Jelena zadužena za rad u proizvonji, dok Dragana, naš glavni tehnolog, prati sve ostalo što se tiče regulativa i deklaracija, osmišljava nove recapture, dok moja majka, koja je direktorka proizvodnje, sve drži pod budnim okom. Dakle, jesmo mali, ali uz dobru organizaciju, sve funkcioniše na dobar način.

Premier čokolada

Premier čokolada, Stefan Đaković

MF: Šta karakteriše vaše premijum proizvode? Kako birate sirovine? Šta je to što vas čini jedinstvenim na tržištu?

Aleksa: Od samog početka nikada nismo odstupali od kvaliteta. Sirovine koje koristimo u proizvodnji nikada ne biramo po ceni, već nam je kvalitet od primarnog značaja. Zato je, na primer, čokolada koju koristimo iz Belgije i predstavlja najkvalitetniju čokoladu na svetu. Takođe, budući da pravimo premijum proizvode, puno vremena i truda smo uložili u dizajn i kvalitet samog pakovanja, koje je kreirano uz pomoć Virtu studija naših dugogodišnjih saradnika, a sada već prijatelja Vesne Jovanović i Milana Smuđe.

Premier čokolada

Premier čokolada, Stefan Đaković

MF: U svojoj ponudi imate i proizvode koji su unikatni. Kako ste došli do njih?

Aleksa: Budući da nosimo titulu dvorskog liferanta, odnosno prijatelja dvora i kraljevske porodice, segment unikatnih proizvoda smo nazvali “Kraljevski ukusi Srbije”, i oni nose grb porodice Karađorđević. Svi proizvodi ovog segmenta sadrže sirovine koje dolaze iz Srbije – lešnik, malinu i šljivu u kombinaciji sa čokoladom. Ovde spadaju praline upravo sa tim sirovinama, kao i Kraljevski krem i Kraljevski dezert, savršeno jedinstvo mlevenog lešnika i mlečne čokolade naslaganih u slojeve, vizuelno sličnih bajaderi, ali je sam proizvod daleko kvalitetniji i ukusniji, jer su jedini sastojci mleveni lešni i mlečna čokolada. Ovo je, po mom mišljenju, naš najbolji proizvod i kruna Premier čokolada.

Imamo i nekoliko suvenir proizvoda, a izdvojio bih bombonjere Beograd i čokolade Manastiri Srbije, koji su najprodavaniji čokoladni proizvodi na beogradskom aerodromu i prvi predstavljaju naš brend strancima. Imamo još jedan unikatni proizvod, a to je čokoladna kobasica. Ona se pravi tako što u pravo crevo za kobasice punimo čokoladu i keks, pa kada se preseče podseća na pravu kobasicu 🙂

Premier čokolada

Premier čokolada, Stefan Đaković

MF: Proizvodi brenda Premier čokolada, zahvaljujući premijum kvalitetu i luksuznom pakovanju, mogu predstavljati veoma interesantan i sladak poklon. Imate dugu istoriju saradnje sa firmama koje vaše proizvode koriste kao korporativni poklon. Kako funkcioniše taj deo vašeg poslovanja?

Aleksa: U ovom segmentu prodaje, poslednjih par godina, beležimo konstantan rast. Veoma smo fleksibilni za zahteve kupaca i pružamo im mogućnost da izaberu boje kartona, brending i da praktično sami odaberu dizajn pakovanja koji žele. Recimo mogu da izdvojim čokoladne flašice i buriće koje smo radili za Ballantines i Jameson viskije. Napravili smo posebne kalupe i punili ih tim pićem. Klijenti su bili oduševljeni. Sarađivali smo sa velikim brojem firmi poput Mercedesa, Samsunga, NIS-a, Banke Intese, Lufthanse, Petrović-Rolex i mnogih drugih. Posebno nam je bilo drago što nas je Novak Đoković odabrao da, za njegovu svadbu, to jest za sve svatove napravimo kutije sa pralinama.

Premier čokolada

Premier čokolada, Stefan Đaković

MF: Šta su najveći problemi poslovanja sa kojima se susrećete?

Aleksa: Nažalost, smanjena platežna sposobnost naroda utiče na odabir jeftinijih i manje kvalitetnih proizvoda. Naši proizvodi se kupuju kao poklon, a mali je procenat ljudi koji ih kupuju za sebe. Nadam se da će se to vremenom promeniti, a na nama je da radimo na tome. Drugi problem je sezonalnost, gde nam je prodaja tokom leta i visokih temperature, drastično smanjena, ali i tu smo mi na potezu da nađemo način da “preživimo” leto 🙂

MF: Kakva su vam iskustva po pitanju izlaska na druga tržišta?

Aleksa: Uspeli smo da, tokom poslednjih par godina, pronađemo kupce kojima redovno isporučujemo robu u Nemačkoj, Austriji, Slovačkoj, Češkoj, Makedoniji, BiH, Sloveniji i Crnoj Gori, a izvozili smo i u Hong kong, Kinu, Panamu, Kanadu, Australiju… Međutim, ne izvozimo samo svoju robnu marku već, uglavnom pravimo Private label za kupca. Konkretno u Austriju izvozimo u muzej čokolade u Beču i pravimo sve proizvode sa njihovim brendingom. Za Nemačku pravimo proizvod sa robnom markom za Halloren, najstariju fabriku čokolade u Nemačkoj, koja ima desetak svojih prodavnica širom te zemlje. Nas su odabrali jer nemaju proizvodnju čokoladnih dražeja, a odgovaramo im potpuno zbog kvaliteta proizvoda.

Premier čokolada

Premier čokolada, Stefan Đaković

MF: Kako je došlo do tih saradnji?

Aleksa: Razne okolnosti dovoze do izvoza. Izlagali smo na mnogo sajmova širom sveta gde su nas klijenti primetili, te smo ostvarili saradnju. S druge strane, ima i onih koji su nas našli na internetu i kontaktirali. Recimo ljudi iz muzeja čokolade u Beču obilazili su proizvodnje u Srbiji i tako došli do nas. Naravno, u nekim slučajevima smo mi bili ti koji su kontaktirali potencijalne saradnike, slali uzorke i tako došli do ostvarivanja saradnje.

MF: Koliko je komplikovana regulativa što se tiče proizvodnje? Tačnije, koliko su naši zakoni adekvatni da, bez nekog velikog prilagođavanja, možete da izvozite na tržište EU recimo?

Aleksa: Mogu reći da je regulative u Srbiji veoma striktna, pa s obzirom na to da posedujemo sve što je potrebno od sertifikata, nikada nam nije bio problem da izvezemo bilo šta, a zakoni i regulative zavise od zemlje do zemlje. Svaka ima svoje zahteve.

Premier čokolada

Premier čokolada, Stefan Đaković

MF: Šta su vam planovi za budućnost? Kako nameravate da se razvijate dalje?

Aleksa: Kada sam preuzeo rukovođenje prodajom, počeo sam da postavljam sistem po kome bismo ispratili kretanje tržišta. Pre svega mislim na segmentaciju asortimana, kako bi ponudili specijalizovanim radnjama nešto što nije prisutno u trgovinskim sistemima. Na dalje sledi razvijanje asortimana, proširivanje tržišta po pitanju izvoza, ali i uvođenje novina kada su u pitanju dešavanja u našoj čokolateriji, kao i online prodaja. Idemo korak po korak jer nemamo ni ljudi ni sredstava da odjednom uradimo sve.

Ipak, prva stavka u planu za narednu godinu je svakako rad na promociji i marketingu, jer moraju svi da znaju da pravimo najbolju čokoladu u regionu!

Posetite: Premier čokolada

Poslednja izmena dana 30. decembra 2017. u 02:31


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…