Mnogi korisnici LinkedIn još uvek doživljavaju kao jedno veliko lovište. Tu lovci na posao traže bolje prilike, dok lovci na talente traže nove zaposlene. Pored ove neosporne uloge, LinkedIn može da bude mnogo više od toga. Ako se koristi na…
Sudbina je htela da se Novosađanka Dragana Šikman i Anastasia Akimova iz Ukrajine, nakon studija ekonomije, nađu za istim stolom radeći za jednu beogradsku kompaniju. Mic po mic, postale su najbolje drugarice i počele da maštaju zajedno. Posle sudbonosne šoljice kafe, odlučile da spoje ljubav prema modi i Africi. Tako je nastao modni brend Sista.
MF: Afrička moda je, pomalo, neobičan izbor za naše podneblje. Kako se rodila ideja da baš nju odaberete za svoj posao?
Anastasia: Nas dve smo radile smo u jednoj kompaniji koja se bavi prehrambenom industrijom, gde smo sedele jedna preko puta druge. Svaka od nas je razmišljala o tome da pokrene svoj biznis i tako smo se, tokom jedne pauze za ručak, poverile jedna drugoj. Pošto smo se odlično uklapale energetski i poslovno, sličnih smo stavova i životnih principa, složile smo se da zajedno započnemo posao.
Sama ideja mi se rodila znatno pre nego što sam upoznala Draganu, još dok sam bila na master studijama u Južnoj Koreji, u Seulu. Tu je bio veliki broj studenata iz Afrike, a imala sam i cimerku iz Nigerije. Tako sam se zapravo prvi put srela sa afričkom kulturom i shvatila da njihova moda nije samo tradicionalna nošnja, kako ljudi obično zamišljaju, već da se radi o savremenim, veoma lepim modelima. Često su evropskog dizajna, ali napravljeni od veselog, šarenog, prirodnog, pamučnog materijala.
Već tamo sam napisala biznis plan kako bih, kada se vratim u Srbiju, mogla da započnem posao. Velika je stvar bila i to što sam upoznala pravog partnera. Bez toga danas ne bi bilo ni našeg posla.