Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Grupu prijatelja koju čine Ana Aleksandrov, Milan Đorđević i Darko Naskov spojila je ideja o jednom drugačijem pogledu na nešto što je kod nas oduvek bilo u drugom planu, čarapama kao deo identiteta i stila. Svako je u svom segmentu mode, Ana u menadžmentu, Milan u dizajnu i Darko u marketingu, dao svoj doprinos i maksimum, a sve to na osnovu višegodišnjeg iskustva. Iz te sinergije se rodila priča o čarapama iz raja, „detalju koji će obojiti svaki Vaš korak i kojim ćete obeležiti Vašu individualnost“

MF: Kako ste došli na ideju da proizvodite čarape?

Darko: Milan se bavi grafičkim i modnim dizajnom, Ana menadžmentom u modi, ja marketingom, ali nas sve vezuje strast prema modi, na različite načine. Milan se već bavio modnim dizajnom kada smo prvi put razgovarali na ovu temu, Ana je duže od 4 godine vodila jedan inostrani modni brend, a ja sam radio marketing u modi. Zajednički smo zaključili da su dizajnerske čarape ono što nedostaje ovdašnjem modnom tržištu. Želeli smo da napravimo kvalitetan, zanimljiv proizvod koji će u svakodnevno odevanje uneti nešto novo i drugačije. Nismo hteli običan proizvod, želeli smo nešto više od toga… slali smo poruku!

Socks from Heaven

Socks from Heaven, foto Stefan Đaković

Ana: U tom trenutku je kod nas postojalo nekoliko stranih brendova čarapa, a mi smo hteli jedinstven proizvod, proizveden u Srbiji. Tako na proleće 2012. godine krećemo u potragu za fabrikama sa kojima bismo mogli da sarađujemo. Bilo je teško naći saradnike jer je za većinu proizvođača naš dizajn bio prekomplikovan – što je više boja i šara, to je više otpadnog materijala. Sreća nam se osmehnula par meseci kasnije, kada smo sklopili saradnju sa jednom fabrikom koja traje i danas. Sve čarape se izrađuju od kvalitetnog pamuka koji uvozimo iz Turske, koja je poznata po najkvalitetnijem pamuku, i Italiji, koja je odlična alternativa kada nam treba smeliji izbor boja. Imali smo ideju, kreativna energija je bila na vrhuncu, proizvodnja je krenula… obojili smo grad, za nas više ništa nije bilo isto.

Socks from Heaven

Socks from Heaven, foto Stefan Đaković

MF: Kako je izgledalo nastajanje prvog para čarapa?

Darko: Krenuli smo od glave na dole – šta je ljudima važno? Šta vole da nose? Kako da kombinuju stvari? Jasno je da većina u odeći najpre vidi praktičnu stvar i ne mnogo više od toga. Ali ovo je bila prilika da ih podsetimo koliko odevanje može biti zabavno i služiti kao put da pokažemo svoju individualnost. Poruka naših čarapa jasno glasi: „Super je da budeš drugačiji i mi smo tu da te podržimo u tome!“ Kada smo to prihvatili, u tom smeru su počeli da se razvijaju modeli. Počeli smo sa geometrijskim formama. Modeli su dobili svoja imena. Svaki model je slavio neku karakternu posebnost…za nas ne postoje ljudske mane, već samo ljudske karakteristike koje su vredne pažnje. Vremenom smo počeli da koristimo i organske elemente – kaktuse, flamingose, papričice i sladolede. Socks from Heaven su dobile ono što smo najviše želeli, identitet vredan poštovanja.

Socks from Heaven

Socks from Heaven, foto Stefan Đaković

Ana: Onda dolazi septembar i otvaramo svoj maloprodajni objekat na Terazijama. Dve godine koje slede su bile izuzetno teške – testirali smo tržište, odziv, pokušavali da se probijemo i napravimo brend. Tek nakon tog vremena smo zaista stali na noge. Kada su ljudi jednom saznali za nas i kada smo ustoličili svoje mesto na tržištu, reakcije su bile fantastične. Pokrenuli smo kampanju „Obojimo Beograd“ i uskoro raširili prodaju na preko sto objekata širom zemlje, kao i jedan u Sarajevu. Ušli smo u DM markete i skoro sve gradove u Srbiji a onda otvorili i web shop pa tako i vrata stranog tržišta. Pronašli su nas agenti iz Austrije, Danske i Italije tako da smo počeli i međunarodnu saradnju. Hrabro smo ušli u koštac sa tržištem i konkurencijom i ni jednog trenutka nismo bili indisponirani činjenicom da dolazimo iz Srbije.

Socks from Heaven

Socks from Heaven, foto Stefan Đaković

MF: Prilično ozbiljno ste počeli sa izradom promo materijala. Kako je to izledalo?

Ana: Imali smo tu sreću da od početka sarađujemo sa fotografom Stefanom Đakovićem koji je prepoznao našu priču i sa kojim smo se razumeli bez mnogo objašnjavanja. S obzirom na to da je čarapa proizvod koji ne može da se proba i vrati u slučaju da ne odgovara, jako je važno predstaviti je kupcu na pravi način. Pored kvaliteta, estetika je ključna odlika kada se radi o dizajnerskim proizvodima. Kroz naše kampanje i tematizovane foto sesije, ljudima smo objašnjavali koliko je kul nositi naše čarape.

Darko: Držali smo se dobro osmišljenog koncepta u koji ćemo uklopiti kolekcije čarapa. Bez lepe priče i zanimljivog lajt motiva čarapa je samo to – čarapa. Tako smo ih stavili u interesantan kontekst i pokazali kako one mogu da se nose, šta mogu da predstavljaju i kakvu poruku mogu da šalju – i kao odevni predmet u nečijim cipelama i kao brend.

Socks from Heaven

Socks from Heaven, foto Stefan Đaković

MF: Koliko modela je do danas izašlo iz vaše radionice?

Milan: Od 2012. godine do danas smo izbacili 70-tak modela, s tim što mnogi od njih imaju nekoliko verzija u različitim bojama. Vremenom su se neki isticali više neki manje, te smo pojedine modele izbacivali iz ponude a druge nudili u više varijanti, da bismo danas u ponudi imali 30-tak.

Život jedne čarape počinje kada nas troje sednemo i započnemo razgovor o novoj kolekciji. Pritom vodimo računa o svetskim trendovima ali i našem pojmu estetike – ako isuviše podilaziš trendovima proizvod postaje generički i gubi svoj identitet. Moje viđenje jeste da jedna „sock from heaven“ treba da bude kvalitetna, šarena i lepa i da onaj ko je nosi oseti kako nije običan lik koji ujutru ustaje i navlači pristojne crne ili bele čarape. Ja sam kao klinac sakupljao patike i bilo mi je nedopustivo da nešto tako lepo ukombinujem sa nečim tako dosadnim kao što su bele čarape. Čak i ako ne želite da „svetlite u mraku“ ljubičaste čarape na crne pantalone i crni duks mogu da ispričaju priču. Ali čarape su kao takve u svetu mode bile prilično zanemarene te smo mi odlučili da ih postavimo na zasluženo mesto. Pretenciozno smo krenuli da postajemo trendseteri.

Sa razvojem interneta i društvenih mreža na njemu, pojedine barijere se probijaju, pa se isto dešava i kada se radi o modi. Trudimo se da našim radom doprinesemo ovom rušenju predrasuda.

Socks from Heaven

Socks from Heaven, foto Stefan Đaković

MF: U kom trenutku priča postaje zaista ozbiljna?

Ana: To se događa u trenutku kada shvatamo da je tržište Srbije premalo za naš sledeći korak. To znači da smo već dospeli svuda gde želimo i možemo biti – u sve veće gradove u zemlji, putem web shop-a na internetu, a onda i u inostranstvu. Iznenadilo nas je to što je web shop za samo dva meseca počeo odlično da radi, a to nam je, ujedno, bio i znak da treba da idemo dalje. Agenti koji su nas kontaktirali funkcionišu na nivou show room-ova te naše čarape sada idu tim putem i sigurno osvajaju inostrana tržišta koja su mnogo razvijenija. I tu ostajemo verni onome što je meni od početka veoma važno: etiketi „Made in Serbia“ koja obećava kvalitet i vrhunski dizajn. Jedan od najsigurnijih pokazatelja je da za četiri godine rada nismo imali nijednu reklamaciju.

Socks from Heaven

Socks from Heaven, foto Stefan Đaković

MF: Da li je, osim sa proizvođačima, bilo saradnje sa drugim brendovima?

Ana: Sarađivali smo sa magazinom Esquire – urednik i modni urednik su dizajnirali po par čarapa sa idejom da ih poklanjaju svojim poslovnim saradnicima, ali su se isti modeli našli i kod nas u prodaji, što je propraćeno i u samom časopisu. Ova saradnja nam je posebno draga, jer je iznedrila dizajn čarapa koji je imao jaku umetničku crtu. Sledila je i saradnja sa blogerkom Zoranom Jovanović – Zorannah koja se izuzetno potrudila oko čitave mini kolekcije čarapa koju je sama dizajnirala i koju smo prodavali i mi, a i ona sama u svom šopu u Delta City-ju.

Posebno bi izdvojili saradnju sa ženskom košarkaškom reprezentacijom Srbije koju je inicirala Milica Dabović, i sama naš veliki fan.

Socks from Heaven

Socks from Heaven, foto Stefan Đaković

MF: Da li biste išta promenili da sad možete da se vratite na početak?

Ana: Možda je prvo trebalo širiti prodajnu mrežu a onda otvarati sopstveni objekat, ali mislim da je svaka greška bila lekcija koju smo morali da naučimo i iz koje je nastalo nešto bolje. Tako da ne bih menjala ništa. Za mene je najveći poklon da vidim kako ljudi nose naše čarape i kako ih one vesele i raduju. Redovno dobijamo poruke koje nam ovo govore, ljudi se slikaju u našim čarapama i šalju nam divne kritike: „Imala sam užasan dan, a onda su mi stigle vaše čarape i učinile ga veselijim i šarenijim.“ Naši kupci su naši najbolji promoteri i ambasadori.

Darko: Kada podvučete crtu, krajnja svrha svakog posla koji započnete jeste profit. Ali mi smo uspeli da pređemo tu crtu i sebi zadamo mnogo zanimljiviji zadatak, a to je profilisanje tržišta i prilika da pokažemo nešto drugačije i svoje. To se odražava na naš kvalitet i identitet, a priča od prodavanja čarapa prerasta u prodavanje filozofije brenda.

Posetite: Socks from Heaven

Poslednja izmena dana 3. decembra 2016. u 18:44


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…