klik za meni

Dragana Pilipović je autorka jednog malog ispunjenog sna: ona pravi obuću koja vam pruža osećaj da hodate bosonogi. Iz lične želje za ovakvim parom obuće, koji će zov prirode doneti na gradski asfalt, razvila se priča koja će jednog filologa pretvoriti u majstora za kvalitetnu, kožnu obuću. Ono što se za Draganu pokazalo kao avantura i ostvarenje želje za stalnim napretkom, za njene kupce se pokazalo kao sinonim za udobnost i luka kojoj se uvek vraćaju.

MF: Kako ste došli na ideju da dizajnirate i napravite prvi par obuće?

Dragana: Pre nastanka mojih prvih sandala, studirala sam jezike da bih nakon studija godinama radila u turizmu. Putovala sam, dugo živela u Rusiji, a u Srbiju sam se vratila 2010. godine. Sledio je period rada u nekoliko firmi, ali sam ubrzo shvatila da takva karijera jednostavno nije za mene. Sve to vreme sam u glavi imala ideju o obući koja će mi pružiti osećaj da šetam bosa – uživam u osećaju bosih stopala, a do tog trenutka nisam naišla kod nas ni na šta što bi mi taj osećaj i pružilo. Već je prošlo neko vreme od kada sam zamislila i, uslovno rečeno, osmislila dizajn muških i ženskih sandala koje bi zadovoljile ove kriterijume. Moj tadašnji partner me je podsetio da je možda vreme da ovu ideju sprovedem u delo.

Tabanica

Tabanica, Stefan Đaković

Tako počinje potraga za svime što nastanak jednog para obuće zahteva, s obzirom da nisam imala nikakvu predstavu o tome. Prijatelj me je uputio na jednog modelara uz koga sam počela da učim zanat koji me je brzo zaintrigirao. Zatim počinjem da širim poznanstva po obućarskim radnjama u gradu. Bilo je teško pronaći nekoga ko će da izradi tako malu količinu koja je meni trebala. Veliki proizvođači, koji imaju sve resurse, nisu zainteresovani, a teško je prolaziti svaki pojedinačni proces kod drugog majstora. Onda dospevam u Kragujevac, kod majstora kome se ideja dopala, želeo je da je istražuje i pokuša da je dovede do proizvoda.

Tabanica

Tabanica, Stefan Đaković

MF: Kako i kada nastaje prva linija sandala?

Dragana: Sve je počelo decembra 2014. godine, da bih se početkom 2015. upustila u proces izrade sa majstorom. Tako nastaje prototip kojim sam u to vreme bila vrlo zadovoljna, što mi je nametnulo pitanje: Šta sad? Kuda dalje? Događa se da u tom trenutku saznajem za Misker festival, prijavljujem se i dobijam prilku da izlažem.

Nisam imala nikakav plan, kako, kada se radi o proizvodnji i nabavci, tako i o prodaji. Sada kada smo bili pritisnuti rokom festivala, počinje ubrzana nabavka kože i rad, da bih na festivalu isprva imala pet pari u ponudi, da bi u narednim danima pristizalo još. Bez organizacije i jasno postavljeng cilja u brojkama, gde sam ja bila prilično nespremna, nailazila sam na mnogo izazova, karakterističnih za male preduzetnike i zanatlije na domaćem tržištu, ali sam isto tako i naučila da sve ima svoje rešenje. Sve to vreme sam se konstantno usavršavala, učila o koži, kvalitetu, izradi, materijalima, udobnosti i anatomiji.

Tabanica

Tabanica, Stefan Đaković

MF: Kako si usaršavala proizvode i došla do odluke da proširiš njihovu paletu?

Dragana: Kako sam naišla na vrlo lepu povratnu reakciju, nastavila sam sa proizvodnjom sandala. Onda je došla jesen i mušterije su počela da zapitkuju šta nudim za dolazeću sezonu. Bila sam zatečena jer nisam ni razmišljala da mogu da odem dalje od ovoga, ali i prijatno iznenađena sopstvenim osećajem da ovoj prilici zaista želim da posvetim svo svoje vreme i pažnju. Za početak, znala sam da želim a pravim ono što se meni dopada i budem ponosna na svaku etiketu.

Tako je krenula potraga za novim majstorima, meterijalima ali i nova tura učenja. Do zime smo već imali nekoliko pari cipela, a usledila je i kolekcija rukavica koja se konceptualno uklapa u već postojeće proizvode. Počela sam sa kožnim rukavicama sa umetkom od lastiša, ali se ispostavilo da je kobinacija sa krznom ipak dobitna, isplativija i atraktivna.

Tabanica

Tabanica, Stefan Đaković

MF: Kako bi opisala svoj proizvod? Po čemu je Tabanica tako specifična?

Dragana: Sve je počelo sa sandalama i mojom željom da napravim nešto drugačije. Ideja je da osećate zemlju pod nogama dok hodate, da se u sandalama osećate slobodno i lako. “Izvrnut” kroj koji sandale imaju veoma je neobičan. Ceo kožni deo bez šavova, tj. dva sloja kože sa uloškom izmedju, je sa donje strane, ispod stopala, podržavaju stopalo, a kaišićima sa gornje strane, sandala ostaje pričvržćena na nozi. Kada sam došla i do cipela, opet sam se okrenula onome što sama volim – svedenim i izduženim linijama i formama, tankom, ženstvenom đonu, kvalitetnoj koži, praktičnosti i udobnosti koja ide pod ruku sa estetikom, što žene zaista jako cene.

Boja ima raznih, od prirodnih do jarkih, koje upadaju u oči, a kupci imaju mogućnost da sami izaberu svoju kombinaciju, vrste i boja kože. Iako raznobojne najpre privuku pažnju, mušterije se najčešće odlučuju za osnovnije tamnije varijante, mada je i divlji print popularan. Jednostavne linije isticu strukturu kože, a animal print daje posebnu eleganciju.

Tabanica

Tabanica, Stefan Đaković

MF: Gde se mogu naći Tabanica proizvodi?

Dragana: Moj atelje, radionica i showroom, moje malo carstvo, nalazi se u Čumićevom sokačetu, u okviru Choomich Design District-a. Ovde možete doći da se upoznamo, da probate obuću i naručite svoju kombinaciju. Osim toga, u Beogradu smo i u Ateljeu Petlja i butiku Lovely, u Supermarket Concept Store kao i u Cream of Scandinavia, a uskoro i na portalu Grom&Kakao. U Novom sadu nas možete pronaći u Misha Concept Store-u. Najviše porudžbina, međutim, stiže preko Facebook-a, a tu je i sajt kome treba posvetiti dodatnu pažnju u narednom periodu.

Tabanica

Tabanica, Stefan Đaković

MF: Kakve su bile prve reakcije i komentari ljudi na Tabanicu?

Dragana: Moja obuća je takva da se žene ili oduševe ili budu potpuno nezainteresovane. Nema sredine. Onaj ko prepozna taj proizvod, njegovu ideju i svrhu uživa u njemu i uvek mu se vraća. Žene kupuju iste ili slične modele u nekoliko boja, za svaku priliku, kada se jednom naviknu na nesvakidašnju liniju i udobnost moje obuće. Zato sam do sad dobijala samo najbolje komentare, oduševljenja i pohvale. Nedavno mi je devojka koja je kupila par cipela pisala da je ovo najudobniji par obuće u kome je ikada hodala.

Tabanica

Tabanica, Stefan Đaković

MF: Kako izgledaju planovi za naredni period?

Dragana: U ovom poslu me snažno pokreće to što uvek ima prilika za još učenja i napredovanja. Potpuno me oduševljavaju stari zanati i ručna izrada. Nameravam da proširim paletu proizvoda i tu primenim svoju vezu sa Rusijom. Trenutno radim na ispitivanju vune, koju želim da kombinujem sa kožom. Verujem da će kombinacija ova dva prirodna materijala, spojena na specifičan način, biti veoma interesantna publici.

Moj najveći izazov je upravo tržište, jer prodaja predmeta ručne izrade u našoj zemlji ne može da se naplati onoliko koliko vredi. Zato se nadam izvozu, koji je takođe prilično izazovan kada su u pitanju ovako male proizvodnje. Kontaktirala sam nekoliko koncept storova sa ovim upitom ali za sada bez dogovora o saradnji. Ono što bi mojoj vrsti proizvoda i poslovanja odgovaralo jeste (manji lanac) multibrend radnji ili spoj sa modnim brendom sa kojim bi se dopunjavali, ali sam ovde još uvek u potrazi.

Zato bih, za kraj, želela da poručim čitaocima da se ne zaustavljaju na tržnim centrima i globalnim brendovima. Budite radoznali jer se iza ovih svetlećih reklama krije čitav niz vrlo kvalitetnih proizvoda i vrednih zanatlija čija je priča značajnija, neretko kvalitetnija, originalnija i, na kraju – interesantnija.

Posetite: Tabanica

Poslednja izmena dana 9. novembra 2017. u 00:29


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

20. novembra 2017.

Boya PorcelainDnevni podsetnik za uživanje

Kada nešto posvećeno tražiš, pre ili kasnije shvatićeš da ista stvar traži tebe. U životu Bojane Brkić to je bio smisao na različitim nivoima, koji se najjednostavnije oslikava željom da posao bude zadovoljstvo, nešto u šta će verovati i rado…

6. novembra 2017.

Pina & pastelDrvena bajka za vaš mali hram

Mladi bračni par Teodora i Strahinja Grkinić su se nakon venčanja, kako to obično biva, svim snagama i kreativnošću upustili u sređivanje svog novog gnezda. Ono što nije uobičajeno u ovoj priči jeste činjenica da se ovo sređivanje okončalo originalnom…

30. oktobra 2017.

M DesignNajudobnija umetnost

Unikat, priroda, udobnost, energija – ovim rečima možemo opisati radove Milice Petrović, dizajnerke i dekoraterke enterijera. Želja za stvaranjem i ljubav prema dizajnu visokom kvalitetu života rezultirale su spontanim nastajanjem kolekcije koja, u slučaju M Design-a, znači spektar raznih komada…

23. oktobra 2017.

Ispeci pa reciBogatstvo jednostavnosti

Gundulićev venac je već godinu dana dom malom ružičastom kutku u kome možete pronaći bogatu ponudu tradicionalnih američkih kolača – braunija, kukija i sočnih pita. Njihov tvorac je Senka Pajić, čija je karijera tekla od dramaturgije, preko advertajzinga, do kulinarstva…