klik za meni

Vrlo je moguće da ste već okusili ili bar čuli za obrok salate divno upakovane u tegle, koji nam inicijalno stižu od jednog bračnog para iz Novog Sada. Za kratko vreme Tegla’s je okupio mnoštvo ljubitelja, što nikako nije slučajno – na ovom brendu sa radilo temeljno i pedantno. Kako se ideja pretvorila u posao priča nam njen tvorac, Vladimir Elesin.

Vladimir: Interesantno je da ni ja ni moja supruga nemamo nikakve veze sa gastronomijom. Ona je vaspitač a ja inženjer grafičkog dizajna, što je svakako bilo od velike pomoći kada smo razvijali našu ideju. A ona je došla kao nadogradnja veoma slične stvari na koju smo naleteli na internetu i čije je koncept bio tako lep i inovativan da sam znao da postoje dve opcije – da ja pokrenem istu priču u Srbiji ili da neko drugi to učini, pre ili kasnije. Činilo mi se i da će opcija praktično upakovanog, zdravog obroka dobro doći ljudima koji, poput mene, osam sato dnevno provode za računarom, odnosno u kancelariji.

Istom logikom smo se vodili i kada smo birali lokaciju za lokal, koja je danas izdvojena od centra grada i svih ostalih lokala i restorana – na Limanu 3, gde se mahom mogu naći poslovni prostori, kancelarije i samim tim ljudi koji veliki deo svog dana provode prilično statično. Pod ličnom predpostavkom da se svi oni u jednom trenutku umore od pljeskavica i brze hrane, pokazalo se da smo doneli pravu odluku.

Tako je od nastanka ideje do njene realizacije prošlo tri, četiri meseca, koje smo proveli istraživajući, osmišljavajući naše obroke, koncept, dizajn, testirali ih tako što smo ih slali prijateljima i modifikovali po njihovim procenama. Kada smo jednom imali osmišljen brend, lokal i prvih deset salata, priča se zavrtela.

Tegla's – Salad in a jar

Tegla’s – Salad in a jar, foto Stefan Đaković

MF: Kako je izgledao prvi radni dan?

Vladimir: Sećam se da sam otvorio sajt u jedanaest sati uveče. Bio je prvi jun 2014, a moja žena i ja smo sedeli i treperili, čekajući. A onda je došao prvi poziv, za koji se ispostavilo da je bio iz Beograda. Taj prvi dan je bio eksplozija za nas – sa nula sredstava uloženih u marketing, imali smo 1500 poseta na sajtu, ljudi su počeli da dele naš sadržaj na društvenim mrežama, niotkuda su se pojavili i heštegovi na Twitter-u i Facebook-u, prošao je svega jedan dan poslovanja dok nismo shvatili da moramo odmah da zaposlimo još jednu osobu.

Iako sam se donekle plašio suočavanja sa stereotipima kakve možeš očekivati kod nas, ispostavilo se da je upravo inovativnost i dobro osmišljen brend bio ključan faktor u širenju priče o nama. Vodili smo računa o najsitnijim detaljima: pre svega o lepoj, zdravoj i ukusnoj hrani, a zatim i o pakovanju, deklaraciji koja sadrži sve potrebne informacije o sadržaju tegle, datumu proizvodnje, rok trajanja… Vodili smo se samo zdravim razumom: Šta bih ja voleo da dobijem od ugostitelja? I zatim smo se trudili da sve odgovore na ovo pitanje uvrstimo u odlike i vrednosti svog brenda.

Tegla's – Salad in a jar

Tegla’s – Salad in a jar, foto Stefan Đaković

MF: Zašto baš tegla?

Vladimir: Pre svega, to je bio jednostavan i praktičan način koji će nas izdvojiti iz mase. Pored estetike, divna stvar je to što istu teglu možete opet upotrebiti, ali i zameniti za još jedan obrok kod nas, na svaki deseti kupljen. Mi podstičemo i podsećamo naše mušterije da je ambalaža povratna, što je najpre naišlo na odgovor i podršku naših stalnih mušterija, kao i kompanija koje naručuju velike količine obroka. Primetio sam da se to naročito prmenjuje u drugoj polovini meseca, kada veći deo plate ode na račune i svakodnevne troškove. Predpostavljam da je u tom trenutku lepo naići na Tegla’s karticu u novčaniku koja vam saopštava da imate besplatan obrok na raspolaganju. To se pokazalo odličnim kada je marketing u pitanju – trudimo smo se da budemo inovativni, da pratimo trendove i komuniciramo sa novim i starim ljubiteljima putem društvenih mreža. S obzirom na to koliko se priča brzo zavrtela, to je verovatno i bio presudan faktor da zapadnemo ljudima za oko. Međutim, nije jednostavno držati konstantu na tržištu i očuvati pažnju – kada je marketing u pitanju, uvek morate biti spremni na nove izazove što je, na kraju krajeva, i ključ napretka. Tome u prilog pripremamo novi sajt i internu aplikaciju koja će nam pospešiti poslovanje. Zato smo u jednom trenutku odlučili da zaštitimo svoj brend, nakon čega je ubrzo otvorena i franšiza Tegla’s u Beogradu.

Tegla's – Salad in a jar

Tegla’s – Salad in a jar, foto Stefan Đaković

MF: Možeš li bliže da nam objasniš kako funkcioniše franšiza?

Vladimir: Još nismo ni proslavili prvu godinu poslovanja, kada je došlo do otvaranja franšize, što je bio sasvim logičan korak s obzirom da je Beograd jedini veći grad od Novog Sada u Srbiji.  Ukratko, Tegla’s u Beogradu je posledica „copy-paste“ akcije koja ja trajala oko dva meseca. Tu ulazi celokupan „know how“ sistem, obuka radnika, priprema, recepture, korišćenje naše nabavne mreže i sajta, sistem rabata i sva logistička pomoć koju smo mogli da pružimo. Ljudi neretko mešaju franšizu sa licencom, ali ovo su zapravo dva različita sistema: Licenca se jednostavno proda i time je direktna saradnja završena; franšiza se plaća jednokratno a zatim sledi isplaćivanje procenta od prodaje, što u našem slučaju uglavnom odlazi na marketing.

Tegla's – Salad in a jar

Tegla’s – Salad in a jar, foto Stefan Đaković

MF: Da li je i koliko brzo je posao postao samoodrživ?

Vladimir: Kao što sam već rekao, nije mnogo prošlo do momenta kada smo samim poslom mogli da investiramo u dalji razvoj. Imamo tu sreću da moja profesija potpada pod IT sektor, tako da nismo morali da plaćamo izradu sajta ili vizuelnog identiteta, na čemu smo mnogo uštedeli, ali smo, svesni značaja marketinga, na početku ipak uložili u njega novac iz sopstvenog budžeta. Teško je napraviti statistiku jer prodaja od dana do dana može da zavisi čak i od vremenskih uslova, ali dnevno prodamo od sto do dvesta, pa ponekad i trista tegli.

Sada je drastično lakše nego na početku – već imamo mnogo stalnih kupaca, stekli smo izvesnu popularnost i poverenje. Međutim, držimo se jednog postulata – nema koraka u nazad. Trudimo se da neprestano rastemo, prvo kvalitativno a onda i kvantitativno. U redu je ako smo neko vreme na istom mestu, ali ako dostignemo određeni nivo kvaliteta nikada se ne osvrćemo iza sebe i čini mi se da su ljudi to prepoznali.

Trudimo se da ispunimo sve želje mušterija, što je dovelo do toga da mnogi od njih kupuju nove kombinacije salata čim se pojave, čak i bez pitanja šta se u njima nalazi. Slušamo ih, pitamo ih, zainteresovani smo da čujemo njihove utiske. Ako ne slušamo kupca, postojimo bez razloga.

Tegla's – Salad in a jar

Tegla’s – Salad in a jar, foto Stefan Đaković

MF: Kako će dalje teći razvojni put Tegla’s?

Vladimir: Plan je, svakako, da pređemo granice Srbije. Dobili smo mnogo pohvala od ljudi koji su dolazili iz Denvera, Budimpešte, Beča, Praga koji nisu naišli ni na šta slično na svojim putovanjima, što nam daje vetar u leđa i sjajan osećaj da smo pioniri ove ideje.

Stvar je tako jednostavna, a opet tako interesantna, i kvalitativno i vizuelno i mi ćemo se truditi da je takvom i održimo i pošaljemo dalje u Evropu.

Tegla's – Salad in a jar

Tegla’s – Salad in a jar, foto Stefan Đaković

MF: Da li je teško uskladiti sopstveni biznis sa drugim, odnosno redovnim poslom?

Vladimir: Sada, kada funkcionišemo po ustaljenom šablonu i kada je posao razvijen, moje fizičko prisustvo nije bitno. U svakom slučaju su tu internet i telefoni. Naravno da nije bilo tako od samog početka, a treba uzeti u obzir da moj život nisu ni samo ta dva posla – tu je i porodica, moje lično vreme, otvaranje franšize… Znao sam da će to tražiti mnogo vremena i truda od mene, ali sam isto tako znao da ukoliko postavim posao na zdrav, čvrst temelj i uspostavim kvalitetnu mrežu saradnika i dobavljača, ubrzo će sve biti mnogo lakše i neću imati čega da se plašim. Ukoliko pokušaš da sve to uradiš danas za sutra i zabašuriš sve rupe koje se pojave na putu to neće trajati.

Imam mnogo prijatelja koji svoje dobre ideje sabotiraju i pre nego što probaju da ih sprovedu u delo i mislim da je ovo najveća greška koju možete napraviti. Stvar je sledeća: šta god da vam padne na pamet, velika je verovatnoća da niste prvi. Pa šta? Probajte. Čak i da ne uspe, znaćete da ste dali sve od sebe. Naučićete mnogo.

Ljudi koji govore da je ovde sve katastrofalno, nikad ni ne odu odavde. Ostaju i nastavljaju da pričaju kako je sve katastrofalno. Nije – ali to možete da saznate samo ako pokušate suprotno.

Posetite: Tegla’s – Salad in a jar

Poslednja izmena dana 5. jula 2016. u 20:46


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim poznatim domaćim i svetskim kompanijama, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream i Home Center. Član tima producentske kuće Intermedia…… Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

26. juna 2017.

GlutenNoPosao kao kreativno rešenje problema

Kada je pre izvesnog vremena naš najbolji teniser objavio da uspon svoje karijere delom duguje bezglutenskoj ishrani, Srbija je počela da priča o glutenu, promeni ishrane, a donekle i problemima sa kojima se sreću ljudi koji su alergični na gluten….

19. juna 2017.

Hotel DumNajbolje recenzije se postižu pažnjom

Beograđani, koliko hotela, hostela ili apartmana možete da nabrojite u svom kraju? Zasigurno ih ima, budući da glavni grad samo na portalu Booking.com broji preko 1600 smeštajnih objekata. Paradoskalno je koliko malo znamo o njima, premda su izuzetno živi, interesantni…

12. juna 2017.

MingleSlatka fuzija prirode i grada

Sa obronaka Golije, preko kancelarije jedne beogradske marketinške agencije, na police pojedinih radnji stigle su nove, sveže teglice džema. Džem u Srbiji na prvi pogled i nije tako ekskluzivna pojava, pa makar bila i najvišeg kvaliteta, kakav je sadržaj pomenutih…

5. juna 2017.

Segway BeogradIstorija i ekologija u ulozi biznisa

Ako ste nedavno posetili ma koji veći grad Evrope, sva je verovatnoća da ste zapazili grupu ljudi na točkovima – od male dece do seniora. Zanimljivo je da su ova vozila dozvoljena u mnogim muzejima i javnim zgradama, kao i…